Partner Krol speelde in Heerenveen: ''Durfde niet uit de kast te komen''

8
Partner Krol speelde in Heerenveen: ''Durfde niet uit de kast te komen''

Henk Krol heeft in Goedemorgen Nederland op NPO1 laten weten dat zijn vriend een verleden als profvoetballer heeft bij SC Heerenveen. De partner van de oud-50Plus-leider durfde destijds echter niet uit de kast te komen. 

“Dat kon in de tijd gewoon niet. Daar werd niet over gesproken", legt hij uit. Krol kreeg als hoofdredacteur van de Gay Krant ook al eens een telefoontje van een voetballer die op mannen viel. “Ik ga geen namen noemen. Die voetballer zei: ik kan beter de gekste dingen doen, dat wordt me niet kwalijk genomen, maar hier kan ik niet voor uitkomen.”

Krol hoopt dat voetballers voortaan 'gewoon' durven uit te spreken dat ze op mannen vallen. “Een voetballer uit het verleden hebben we niets aan, maar als nu een van de huidige spelers zou zeggen: ik ben daar eerlijk over, ik kom uit die kast, dan denk ik dat er veel meer uit de kast komen", besluit Krol. 

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Jul 2020 om 07:59
    Het is jammer en triest tegelijk dat wanneer het een medewerker was van sc Heerenveen, in welke functie dan ook, deze persoon de omgeving blijkbaar niet 'veilig' en vertrouwd genoeg vond om uit de kast te komen.
  • 1 Jul 2020 om 02:10
    • Quote van 30 Jun 2020 om 09:19
      Reken er maar op dat zijn woorden verkeerd zijn weer gegeven. Dat het niet om een speler gaat. Gebeurt zo vaak.
    Reken er maar op dat jij het filmpje niet hebt gezien. Daar zie en hoor je het hem zelf namelijk zeggen... Ik heb zelf het idee dat het voor een (groot) deel interessantdoenerij is van Henk.
  • 30 Jun 2020 om 09:19
    • Quote van 29 Jun 2020 om 15:16
      Klopt. Op zijn LinkedIn foto lijkt hij op de man die met Henk op de foto staat. Maar dan nog klopt het verhaal van Henk niet. Ik herken in deze Aldo in ieder geval niet een van onze oud-voetballers.
    Reken er maar op dat zijn woorden verkeerd zijn weer gegeven. Dat het niet om een speler gaat. Gebeurt zo vaak.
  • 29 Jun 2020 om 15:21
    • Quote van 29 Jun 2020 om 14:19
      Aldo swager dan??
    Die is het zeker niet! https://www.youtube.com/watch?v=l06YHnVpQ1s
  • 29 Jun 2020 om 15:16
    • Quote van 29 Jun 2020 om 13:10
      Ronald Martens is fysio geweest bij Heerenveen.
    Klopt. Op zijn LinkedIn foto lijkt hij op de man die met Henk op de foto staat. Maar dan nog klopt het verhaal van Henk niet. Ik herken in deze Aldo in ieder geval niet een van onze oud-voetballers.
  • 29 Jun 2020 om 14:19
    • Quote van 29 Jun 2020 om 12:21
      Er gaan nogal wat verhalen over de vermeende vriend(en) van Henk Krol. Hij schijnt al 10 jaar met een Aldo samen te zijn. Maar Aldo Martens schijnt dan weer Ronald Martens te heten. In een ander verhaal uit 2017 gaat het weer over een geadopteerde jongen uit Colombia, die achteraf gewoon een Groningse biologische moeder zou hebben. In 2011 was hij nog met kapper Reon Nettenbreiers. Zomaar het eerste lijstje verhalen als je googled. Volgens mij weet gekke Henk niet goed wie zijn partner precies is. Of hij wil met een mooi verhaal de media in. De naam Aldo Martens, die sinds 2018 Aldo Koning heet in combinatie met onze club zegt mij zo in eerste instantie niets.
    Aldo swager dan??
  • 29 Jun 2020 om 13:10
    Ronald Martens is fysio geweest bij Heerenveen.
  • 29 Jun 2020 om 12:21
    Er gaan nogal wat verhalen over de vermeende vriend(en) van Henk Krol. Hij schijnt al 10 jaar met een Aldo samen te zijn. Maar Aldo Martens schijnt dan weer Ronald Martens te heten. In een ander verhaal uit 2017 gaat het weer over een geadopteerde jongen uit Colombia, die achteraf gewoon een Groningse biologische moeder zou hebben. In 2011 was hij nog met kapper Reon Nettenbreiers. Zomaar het eerste lijstje verhalen als je googled. Volgens mij weet gekke Henk niet goed wie zijn partner precies is. Of hij wil met een mooi verhaal de media in. De naam Aldo Martens, die sinds 2018 Aldo Koning heet in combinatie met onze club zegt mij zo in eerste instantie niets.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›