Duidelijkheid voor bankzitter Huntelaar: ''Dat moet hij accepteren''

8
Duidelijkheid voor bankzitter Huntelaar: ''Dat moet hij accepteren''

Klaas-Jan Huntelaar werd de afgelopen weken aan SC Heerenveen gelinkt, maar hij besloot bij Ajax te blijven. De spits lijkt in Amsterdam desondanks niet op veel speeltijd te hoeven rekenen.

Erik ten Hag heeft samen met Marc Overmars en Huntelaar om tafel gezeten. ''Ook voor hem was het seizoen abrupt voorbij. Zo wilde hij zijn loopbaan niet eindigen. Dan ga je denken over de rol die hij kan vervullen'', zo laat Ten Hag weten aan Het Parool. ''Hij is niet meer als ieder ander. Er komen jongens aan die ruimte gaan krijgen, dat moet hij accepteren. Maar Klaas-Jan kan nog steeds belangrijk zijn.''

Ten Hag is tevreden over de cijfers van de aanvaller. ''Hij is de speler met de meeste goals in invalbeurten. Hij weet dat het einde van zijn carrière nadert, maar zijn drive is nog steeds geweldig. Hij zal met die jonge jongens aan de bak moeten. En ook al hijgt hij ze in de nek, dan zal ik toch langer vasthouden aan de jeugd'', besluit Ten Hag.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Jun 2020 om 13:51
    • Quote van 29 Jun 2020 om 13:06
      Let op mijn woorden, die gaat nooit meer bij ons voetballen.
      Huntelaar is een spits voor in de 16. Die gaat het niet trekken om bij ons steeds 30m te moeten rennen naar de goal is ook helemaal niet zijn sterke punt.
      Ajax speelt veel dominanter en op de helft van de tegenstander. En precies daar ligt de kracht van Huntelaar.
      Overigens denk ik ook niet dat Huntelaar het 3 wedstrijden achter elkaar volhoudt om 90 min lang te voetballen, zeker niet als hij daarbij heel veel meters moet maken.

      Robben woont in groningen dat is zijn thuis en hij wil de club helpen. Robben is zich heel bewust van zijn aantrekkingskracht, ook al zoú Robben maar 5 wedstrijdjes spelen. De aandacht die het nu krijgt, zijn aanwezigheid bij trainingen. Dat geeft die club zo'n boost.
      Totaal niet te vergelijken met een Huntelaar die uit de achterhoek komt.
    We wachten af.
  • 29 Jun 2020 om 13:06
    • Quote van 29 Jun 2020 om 09:25
      Let op mijn woorden: In de winterstop gaat Huntelaar naar ons cluppie. Met zo’n mentaliteit wil hij voetballen. En misschien wel eerder als hij ziet wat het “ Robben” geval losmaakt.
    Let op mijn woorden, die gaat nooit meer bij ons voetballen.
    Huntelaar is een spits voor in de 16. Die gaat het niet trekken om bij ons steeds 30m te moeten rennen naar de goal is ook helemaal niet zijn sterke punt.
    Ajax speelt veel dominanter en op de helft van de tegenstander. En precies daar ligt de kracht van Huntelaar.
    Overigens denk ik ook niet dat Huntelaar het 3 wedstrijden achter elkaar volhoudt om 90 min lang te voetballen, zeker niet als hij daarbij heel veel meters moet maken.

    Robben woont in groningen dat is zijn thuis en hij wil de club helpen. Robben is zich heel bewust van zijn aantrekkingskracht, ook al zoú Robben maar 5 wedstrijdjes spelen. De aandacht die het nu krijgt, zijn aanwezigheid bij trainingen. Dat geeft die club zo'n boost.
    Totaal niet te vergelijken met een Huntelaar die uit de achterhoek komt.
  • 29 Jun 2020 om 12:36
    Volgens mij biedt Ajax hem na zijn voetbalcarrière een andere functie bij de club aan, dat is wat ik heb begrepen.


  • 29 Jun 2020 om 11:58
    • Quote van 29 Jun 2020 om 10:21
      Waarom? Huntelaar weet exact wat zijn rol is bij Ajax. Die verlengt daar niet voor niks.
    De kans is nihil, maar het zou kunnen dat hij na een paar maanden (of eerder) toch spijt krijgt van de beslissing die hij nu gemaakt heeft. Het hele voetbal ligt nu stil dus hij mist iedere vorm van fanatisme en spanning. Jammer dat hij niet heeft gezegd 'als jullie (Ajax) na komend seizoen met een goed plan komen wil ik best terugkeren, maar ik ga nu voor speeltijd, zoals ik aangaf'. Maar ondanks dat KJ al vele malen binnen is zal het toch ook wel met het financiële plaatje te maken hebben. Hij had zoveel keuzemogelijkheden en hij kiest juist tegenovergesteld van wat zijn plannen waren.
  • 29 Jun 2020 om 10:21
    • Quote van 29 Jun 2020 om 09:25
      Let op mijn woorden: In de winterstop gaat Huntelaar naar ons cluppie. Met zo’n mentaliteit wil hij voetballen. En misschien wel eerder als hij ziet wat het “ Robben” geval losmaakt.
    Waarom? Huntelaar weet exact wat zijn rol is bij Ajax. Die verlengt daar niet voor niks.
  • 29 Jun 2020 om 09:49
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Sowieso niet eerder en ik denk helemaal niet meer, die kans is geweest....en al zou hij het nog doen zal het dan nooit meer zoveel losmaken als wat het nu zou hebben gedaan. (in gedachten had ik mijn nwe shirt al bestelt haha, helaas)
  • 29 Jun 2020 om 09:25
    Let op mijn woorden: In de winterstop gaat Huntelaar naar ons cluppie. Met zo’n mentaliteit wil hij voetballen. En misschien wel eerder als hij ziet wat het “ Robben” geval losmaakt.
  • 29 Jun 2020 om 08:54
    Hij had beter een voorbeeld aan Robben kunnen nemen. Die gaat lekker ballen, terwijl hij een bankplek krijgt. Bij Heerenveen had hij ook wekelijks zijn partij gehad. Jammer.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›