Beste elftal SC Heerenveen bekend; nu op zoek naar beste trainer

26
Beste elftal SC Heerenveen bekend; nu op zoek naar beste trainer

In de podcast 'De 11 van SC Heerenveen' worden de beste elf spelers van Heerenveen ooit gezocht. Het elftal is inmiddels compleet, maar daar hoort ook nog een trainer bij.

Menno Haanstra, Geert Arend Roorda en Joop Gall nomineerden in de Leeuwarder Courant ieder een trainer en het is aan jou om te stemmen op de beste trainer ooit van Heerenveen. Stemmen kan via deze link, waarna ook meteen het beste elftal ooit van Heerenveen te zien is. De genomineerden zijn:

  • Foppe de Haan
  • Gertjan Verbeek
  • Fritz Korbach
26 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Jun 2020 om 08:04
    • Quote van 31 May 2020 om 23:30
      Ook wel een lans voor te breken idd en misschien heb je ook nog wel gelijk ook, het was n duidelijke lijn voortbordurend op koers die was ingezet en zeker, voor mij althans, aansprekend voetbal. Of ik hem over het geheel genomen beter vond ben ik nog niet uit maar zoals gezegd
    Was idd zelfde lijn maar agressiever naar voren, feller in de duels en met meer intentie om te winnen
  • 31 May 2020 om 23:30
    • Quote van 31 May 2020 om 21:25
      Vind ik ook. Het voetbal onder FDH vond ik vaak slaapverwekkend. Onder GJV wonnen we veel vaker uit zelfs tegen de G3. Hij wisselde altijd aanvallend als dat nodig was, om bv van een gelijkspelletje nog een driepunter te maken. Voor mij dus ook GJV.
    Ook wel een lans voor te breken idd en misschien heb je ook nog wel gelijk ook, het was n duidelijke lijn voortbordurend op koers die was ingezet en zeker, voor mij althans, aansprekend voetbal. Of ik hem over het geheel genomen beter vond ben ik nog niet uit maar zoals gezegd
  • 31 May 2020 om 21:25
    • Quote van 31 May 2020 om 12:36
      Ik vind dat we het mooiste en beste voetbal speelden onder GJV. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de selectie waar een trainer mee kan werken.. Alves, Pranjic, Bradley, Samaras.. noem ze maar op. Solied had ook een erg sterke selectie maar speelde behoudender, in mijn ogen minder mooi voetbal. En Ron Jans heeft in mijn ogen veel en veel te weinig uit de mogelijkheden gehaald die hij met zijn selecties had..dat is in mijn ogen misschien wel de slechtste trainer die we gehad hebben.
    Vind ik ook. Het voetbal onder FDH vond ik vaak slaapverwekkend. Onder GJV wonnen we veel vaker uit zelfs tegen de G3. Hij wisselde altijd aanvallend als dat nodig was, om bv van een gelijkspelletje nog een driepunter te maken. Voor mij dus ook GJV.
  • 31 May 2020 om 12:36
    Ik vind dat we het mooiste en beste voetbal speelden onder GJV. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de selectie waar een trainer mee kan werken.. Alves, Pranjic, Bradley, Samaras.. noem ze maar op. Solied had ook een erg sterke selectie maar speelde behoudender, in mijn ogen minder mooi voetbal. En Ron Jans heeft in mijn ogen veel en veel te weinig uit de mogelijkheden gehaald die hij met zijn selecties had..dat is in mijn ogen misschien wel de slechtste trainer die we gehad hebben.
  • 31 May 2020 om 11:46
    • Quote van 31 May 2020 om 11:32
      Onder Foppe anders ook naar enorme zaadpotten zitten kijken. Vaak ging ook iedere uitwedstrijd verloren en moesten we het hebben van onze thuiswedstrijden. Ik snap wel wat je bedoelt overigens met "afbraak" voetbal. Maar dat zie je de laatste jaren steeds meer in de eredivisie.
    Tuurlijk zijn die er geweest en idd uit ging het vaak mis maar het A.L.S was voor iedere tegenstander een bijzonder zware opgave waarin het ook lange tijd een bijna onneembare vesting was en natuurlijk was het altijd niet altijd even goed, ook onder Foppe hebben we eens bijna voorlaatst gestaan maat het gaat in de rode draad, en dan is er voor mij maar 1 echte kandidaat. Bij Sollied was ik oprecht blij dat hij ging ondanks de beker.....het zal niet zo zijn maar het voelde voor mij alsof hij dermate met ons DNA geknoeid had dat het er nooit meer echt van is gekomen.
  • 31 May 2020 om 11:32
    • Quote van 31 May 2020 om 11:28
      Dat er mensen zijn die aan Sollied denken begrijp ik best daar hij ons de enige echt tastbare trofee in de prijzenkast heeft bezorgd maar voor mij, persoonlijk, staat hij meer voor de “afbraak”.....het voetbal onder zijn leiding werd steeds minder leuk om naar te kijken, het ontnam mij in ieder geval kijkplezier (finale daargelaten overigens want dat was n heerlijke pot). Voor mij is er dan ook maar 1 echte kandidaat en wel, Foppe! Die heeft onze club mede op de kaart gezet, schotelde ons wekelijks een prachtig schouwspel voor met het behalen v/d CL als absolute kers.
    Onder Foppe anders ook naar enorme zaadpotten zitten kijken. Vaak ging ook iedere uitwedstrijd verloren en moesten we het hebben van onze thuiswedstrijden. Ik snap wel wat je bedoelt overigens met "afbraak" voetbal. Maar dat zie je de laatste jaren steeds meer in de eredivisie.
  • 31 May 2020 om 11:30
    • Quote van 31 May 2020 om 09:44
      Woef, woef. Ik denk dat je ook maar beter kan stoppen. Wie zo'n trainer als beste ziet, moet maar niet te veel meer zeggen.
      Waarom zou hij niet genomineerd zijn?
    Zucht, types als jij, zoooo vermoeiend....
  • 31 May 2020 om 11:28
    Dat er mensen zijn die aan Sollied denken begrijp ik best daar hij ons de enige echt tastbare trofee in de prijzenkast heeft bezorgd maar voor mij, persoonlijk, staat hij meer voor de “afbraak”.....het voetbal onder zijn leiding werd steeds minder leuk om naar te kijken, het ontnam mij in ieder geval kijkplezier (finale daargelaten overigens want dat was n heerlijke pot). Voor mij is er dan ook maar 1 echte kandidaat en wel, Foppe! Die heeft onze club mede op de kaart gezet, schotelde ons wekelijks een prachtig schouwspel voor met het behalen v/d CL als absolute kers.
  • 31 May 2020 om 09:44
    Woef, woef. Ik denk dat je ook maar beter kan stoppen. Wie zo'n trainer als beste ziet, moet maar niet te veel meer zeggen.
    Waarom zou hij niet genomineerd zijn?
  • 31 May 2020 om 09:06
    • Quote van 31 May 2020 om 07:54
      Jij vindt de beker pakken waarin we gewonnen hebben van oa MVV, NEC, Haaglandia en Volendam een beter restultaat dan 2e worden over 34 wedstrijden en boven Ajax en Feyenoord eindigen? Plus promotie naar de ere divisie? Dat noem ik heel kortzichtig ja. Sollied staat nog niet eens in de schaduw van Foppe. Wel met drinken van een glas alcohol trouwens..
    De beker is een prijs, 2e plek niet. Ben verder dat geblaf van jou wel zat. Fijn weekend!
  • 31 May 2020 om 07:54
    Jij vindt de beker pakken waarin we gewonnen hebben van oa MVV, NEC, Haaglandia en Volendam een beter restultaat dan 2e worden over 34 wedstrijden en boven Ajax en Feyenoord eindigen? Plus promotie naar de ere divisie? Dat noem ik heel kortzichtig ja. Sollied staat nog niet eens in de schaduw van Foppe. Wel met drinken van een glas alcohol trouwens..
  • 30 May 2020 om 23:19
    • Quote van 30 May 2020 om 22:54
      Sollied wint 5 potten in de beker en op basis daarvan hem de beste trainer noemen. Foppe heeft ons van de eerste divisie naar de CL geloodst. Wat moet je dan weinig met de historie van de club hebben. Als je Sollied verkiest. Lachwekkend, kortzichtig, dom en gênant!!!!!
    Zeker niet de “beste” trainer maar wel eentje die het beste resultaat heeft behaald in de clubhistorie, nl een hoofdprijs in de vorm van een beker. Hoeveel is dat waard? Mag je lachwekkend, dom, gênant enz vinden...., het is mijn mening hè, dat mag toch? Gaat het goed om de trainer waar ik het meeste bij voel, dan natuurlijk Foppe hoor, wees gerust!!
  • 30 May 2020 om 23:01
    Ik zie overigens geen poll om te stemmen.
  • 30 May 2020 om 22:54
    Sollied wint 5 potten in de beker en op basis daarvan hem de beste trainer noemen. Foppe heeft ons van de eerste divisie naar de CL geloodst. Wat moet je dan weinig met de historie van de club hebben. Als je Sollied verkiest. Lachwekkend, kortzichtig, dom en gênant!!!!!
  • 30 May 2020 om 20:24
    Hoewel ik een groot fan ben van Foppe ga ik voor Sollied. De man die verantwoordelijk is voor de enige echt tastbare hoofdprijs in onze prijzenkast!!
  • 30 May 2020 om 17:51
    • Quote van 30 May 2020 om 16:44
      Sollied de beste trainer noemen is een grote belediging voor Foppe! Het jaar erop is ontslagen omdat hij er een bende van maakte. Een passant was het. Foppe heeft de club groot gemaakt met Riemer. Als hij het niet wordt.........
    Solied is wel de enige met een echte prijs, korbach met promotie...en ook Foppe is er 2x naast gezet. Neemt niet weg dat ik enorm veel respect voor Foppe heb maar gaat het bij topsport niet om de prijzen?
  • 30 May 2020 om 17:50
    • Quote van 30 May 2020 om 16:44
      Sollied de beste trainer noemen is een grote belediging voor Foppe! Het jaar erop is ontslagen omdat hij er een bende van maakte. Een passant was het. Foppe heeft de club groot gemaakt met Riemer. Als hij het niet wordt.........
    Emiel Roemer?
  • 30 May 2020 om 16:44
    Sollied de beste trainer noemen is een grote belediging voor Foppe! Het jaar erop is ontslagen omdat hij er een bende van maakte. Een passant was het. Foppe heeft de club groot gemaakt met Riemer. Als hij het niet wordt.........
  • 30 May 2020 om 16:10
    Voor mij is dat 100% Foppe, een trainer moet spelers beter maken daar was Foppe een monster in.

    Solied was meer een coach en Korbach ook. Mensen op de juiste plekken neerzetten en het kort en krachtig houden. Foppe is van het trainen en trainen en het echt beter maken van spelers. Hoe hij spelers beter maakte zo ging de club ook steeds een stapje hogerop.
  • 30 May 2020 om 15:44
    Wel jammer dat het competitie element een beetje mist in deze poll.
  • 30 May 2020 om 15:02
    Korbach, postume eer. Solied vanwege de prijs. Foppe voor zijn ‘oeuvre’.
  • 30 May 2020 om 14:45
    Mwoah, ik vind Champions League halen ook een prijs hoor. Daar moet je bovendien een competitie lang voor spelen. Voor de beker een beperkt aantal wedstrijden. Maar los van de prijzen, Foppe is een trainer die zoveel spelers beter heeft gemaakt en de club naar een hoger niveau heeftgeleid,ook de jeugdopleiding.
  • 30 May 2020 om 14:14
    Trond Sollied: de enige trainer die met Heerenveen een prijs won
  • 30 May 2020 om 13:41
    Spannend...wie zou dat nou worden;)
  • 30 May 2020 om 13:18
    Foppe natuurlijk. Daar mag geen twijfel over bestaan.
  • 30 May 2020 om 13:12
    Lijkt me wel een uitgemaakt zaak
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›