''Riemer wilde gewoon weten wat voor vlees hij in de kuip had''

11
''Riemer wilde gewoon weten wat voor vlees hij in de kuip had''

Voorafgaand aan het succesvolle seizoen 1999/2000, toen uiteindelijk de Champions League werd gehaald, heeft SC Heerenveen eigenlijk amper geïnvesteerd in nieuwe spelers. De Deen Allan Jepsen, die overkwam van HSV, was waarschijnlijk de duurste investering.

Achteraf gezien kwamen de belangrijkste transfers uit de Eerste Divisie: Mika Nurmela van FC Emmen en Anthony Lurling van FC Den Bosch. Als nestor van het team haalden de Friezen de 36-jarige Harris Huizingh op bij het toen net gedegradeerde FC Groningen. "Riemer kende ik al jaren en hij zei altijd: je hoort niet meer bij Groningen te voetballen", vertelt Huizingh bij Sport Noord.

"Ik wil je altijd nog een keer bij Heerenveen hebben, zei Riemer. Hij had een hele goede kijk op spelers en karakters. Hij ging spelers niet alleen analyseren qua voetbalkwaliteiten maar ook hoe ze als persoon in elkaar staken", vervolgt Huizingh. "Dat deed Riemer niet alleen, maar ook zijn vrouw Annie. Ik werd toen ook een keer bij hun uitgenodigd om een bakkie te doen en het over vissen te hebben."

"Dan dronk ik er een biertje bij en hij een cola-whiskey. Dat was altijd super gezellig. Riemer wilde gewoon weten wat voor vlees hij in de kuip had en wat voor persoon ik was. Hij wilde niet van die rotte appels in de groep hebben. Een speler moest bij de club passen en als team pakte dat geweldig uit, zeker in dat seizoen. Dat soort mensen als Riemer en Annie zijn goud waard", besluit Huizingh lovend. 

 

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Jun 2020 om 11:59
    • Quote van 31 May 2020 om 13:17
      Dat soort mensen als Roozemond zijn goud waard
    Echt?
  • 1 Jun 2020 om 11:52
    • Quote van 31 May 2020 om 19:25
      Bedoelde het in het algemeen , en ja hij is van grote waarde geweest en hij mag van mij zich ook nog wel steeds inzetten voor Heerenveen , het probleem is dat Riemer iets te bemoeizuchtig van aard is , ik betwijfel of hij kan helpen zonder dat zijn bemoeizucht weer naar boven komt . Met al zijn kunde en know how haal je ook gelijk weer dingen in huis die misschien niet echt bruikbaar zijn , kan hij dit laten dan alle lof voor hem en is hij welkom Riemer kennende geef je hem 1 vinger dan neemt hij de hele hand en vrees ik dat het niet slim is het te doen.
    Hoe weet je dat hij zo bemoeizuchtig is? Hoe weet je dat hij meteen de hele hand pakt? Waaruit blijkt dat? Uit praatjes vanuit het andere kamp in de media? Of ben je er zelf bij geweest?
    Ik heb het zelf nooit zo ervaren in elk geval. Een mening geven is wat anders dan bemoeizuchtig zijn. En een sterke algemeen directeur weet hoe hij met zulke personen moet om gaan. Vind het altijd maar slappe hap.. ja Riemer is te bemoeizuchtig..?
  • 31 May 2020 om 19:25
    • Quote van 31 May 2020 om 15:49
      Je bedoelt mij in deze dus....nergens zal je kunnen lezen dat ik de beste man de hemel in prijs of dat ik voorbij ga aan de andere kant van hem dus helaas voor jou maar desalniettemin blijft de man van grote waarde voor de clubs mits je de juiste knop weet te raken. Daar kun je veel van vinden maar hij en zijn vrouw kunnen nog altijd van onschatbare waarde zijn
    Bedoelde het in het algemeen , en ja hij is van grote waarde geweest en hij mag van mij zich ook nog wel steeds inzetten voor Heerenveen , het probleem is dat Riemer iets te bemoeizuchtig van aard is , ik betwijfel of hij kan helpen zonder dat zijn bemoeizucht weer naar boven komt . Met al zijn kunde en know how haal je ook gelijk weer dingen in huis die misschien niet echt bruikbaar zijn , kan hij dit laten dan alle lof voor hem en is hij welkom Riemer kennende geef je hem 1 vinger dan neemt hij de hele hand en vrees ik dat het niet slim is het te doen.
  • 31 May 2020 om 16:57
    Je kunt ook denken 'leuk verhaal' en mooi dat dat destijds zo ging. En mooi dat deze mensen zo'n betrokkenheid hadden bijn onze club. En het zuur in de pot met augurken laten...
  • 31 May 2020 om 15:49
    • Quote van 31 May 2020 om 13:33
      zat al te wachten tot iemand weer erover begon ................... Een bepaalde groep hier hangt nog steeds in de nostalgie van vroeger , die vergeten even dat Riemer ook een andere kant heeft die niet altijd even leuk is en dat hij in zekere mate mede verantwoordelijk voor de huidige situatie van de club. Natuurlijk de man heeft de club geweldig opgebouwd maar na zijn afscheid heeft hij veel dingen gedaan die niet de schoonheids- prijs verdienen daarnaast heeft zijn bemoeienis bijgedragen aan de situatie waar we nu inzitten. Credit where credits are due but dont let it blind you is een hele mooie Engelse uitspraak die neerkomt op Ja hij heeft geweldige dingen gedaan voor de club maar zie ook wat hij na zijn afscheid heeft gedaan. Kampen heb je altijd de kunst is om je eigen trots weg te cijferen in het belang van het geheel en hierin heeft ook Riemer veel steken laten vallen.
    Je bedoelt mij in deze dus....nergens zal je kunnen lezen dat ik de beste man de hemel in prijs of dat ik voorbij ga aan de andere kant van hem dus helaas voor jou maar desalniettemin blijft de man van grote waarde voor de clubs mits je de juiste knop weet te raken. Daar kun je veel van vinden maar hij en zijn vrouw kunnen nog altijd van onschatbare waarde zijn
  • 31 May 2020 om 13:33
    • Quote van 31 May 2020 om 13:17
      Dat soort mensen als Roozemond zijn goud waard
    zat al te wachten tot iemand weer erover begon ................... Een bepaalde groep hier hangt nog steeds in de nostalgie van vroeger , die vergeten even dat Riemer ook een andere kant heeft die niet altijd even leuk is en dat hij in zekere mate mede verantwoordelijk voor de huidige situatie van de club. Natuurlijk de man heeft de club geweldig opgebouwd maar na zijn afscheid heeft hij veel dingen gedaan die niet de schoonheids- prijs verdienen daarnaast heeft zijn bemoeienis bijgedragen aan de situatie waar we nu inzitten. Credit where credits are due but dont let it blind you is een hele mooie Engelse uitspraak die neerkomt op Ja hij heeft geweldige dingen gedaan voor de club maar zie ook wat hij na zijn afscheid heeft gedaan. Kampen heb je altijd de kunst is om je eigen trots weg te cijferen in het belang van het geheel en hierin heeft ook Riemer veel steken laten vallen.
  • 31 May 2020 om 13:17
    Dat soort mensen als Roozemond zijn goud waard
  • 31 May 2020 om 12:35
    • Quote van 31 May 2020 om 11:41
      Je hoeft niet op de werkvloer te staan om veel te kunnen betekenen
    Precies! Je moet met beide benen op de grond staan om iets te betekenen. Als je bij voorkeur op de luchtfiets flaneert wordt het niks....
  • 31 May 2020 om 11:41
    • Quote van 31 May 2020 om 11:24
      Nu toch niet meer joh ? Hoe lang is Riemer al niet van de werkvloer ?
    Je hoeft niet op de werkvloer te staan om veel te kunnen betekenen
  • 31 May 2020 om 11:24
    • Quote van 31 May 2020 om 11:13
      Mooi gesproken van Harris, helaas door misopvattingen een zwaar onderschatte waarde voor de club, Riemer & zijn vrouw! Mensen rondom de club moeten juist gebruik maken van deze mensen, hun expertise, hun aanwezigheid is van een onmiskenbaar belang!
    Nu toch niet meer joh ? Hoe lang is Riemer al niet van de werkvloer ?
  • 31 May 2020 om 11:13
    Mooi gesproken van Harris, helaas door misopvattingen een zwaar onderschatte waarde voor de club, Riemer & zijn vrouw! Mensen rondom de club moeten juist gebruik maken van deze mensen, hun expertise, hun aanwezigheid is van een onmiskenbaar belang!
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›