Verbeek realistisch: ''Die stap moet je dan ook een keer maken''

10
Verbeek realistisch: ''Die stap moet je dan ook een keer maken''

Gertjan Verbeek moest vanwege het coronavirus zijn avontuur in Australië opgeven en noodgedwongen zijn contract bij Adelaide United inleveren. De voormalig oefenmeester van onder andere SC Heerenveen en Feyenoord ziet een nieuwe baan in de voetballerij nog wel zitten.

"Deze zomer ben ik 58. Als je ooit nog eens een keer een andere functie wil hebben dan voetbaltrainer, dan moet je daar binnen niet afzienbare tijd een keer gebruik van maken", vertelt Verbeek in gesprek met RTV Oost.

"Ik heb niet het idee dat ik, net als Dick Advocaat, op m'n 72e nog aan een voetbalclub verbonden ben", vervolgt Verbeek. "Wel als scout of iets dergelijks, maar niet dagelijks meer op het veld of als directeur. Want dan ben 24/7 met voetbal bezig."

Verbeek wil niet meer 24/7 met voetbal bezig zijn, maar toch wil hij nog graag ergens technisch directeur worden. "Die stap moet je dan ook een keer maken, de kans moet je een keer krijgen. Er zijn ook niet zo heel veel goede technisch directeuren, ik weet ook niet of ik een goede ben, dat moet zich dan uitwijzen."

"Ik heb ook nog steeds heel veel plezier om op het veld te staan", vervolgt Verbeek. "Maar afgelopen jaar ben ik ook analist geweest bij FOX en dat is me ook goed bevallen. Dus ik hoop wel dat ik betrokken blijf bij het voetbal, want dat is wel mijn wereld", aldus Verbeek.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2020 om 14:35
    • Quote van 16 May 2020 om 14:16
      Een sterke persoonlijkheid is was anders dan een "olifant in een porseleinkast" ;)
      Als er een geschikt iemand iemand met een sterke persoonlijkheid bij komt om de club verder te helpen; altijd doen.
    Daar ben ik het mee eens. Een sterke leider is ook iemand die verbindt die zorgt dat mensen in hun kracht komen te staan en blijven. Conflicten horen er natuurlijk bij maar niet als leidend principe. En dan vind ik GJV voor een functie bij Heerenveen niet de juiste man op dit moment mocht het al aan de orde zijn
  • 16 May 2020 om 14:16
    • Quote van 16 May 2020 om 14:00
      Sterke leiders moeten sterke persoonlijkheidheden naast zich kunnen dulden.. Waarom die angst? Van een organisatie met alleen maar ja knikkers wordt niemand beter. Wanneer je goede afspraken maakt moeten meerder sterkere persoonlijkheden kunnen samenwerken. Ik zeg niet dat Verbeek terug moet. Maar men moet ook niet bang zijn voor iemand met een sterke mening in de organisatie. A wise man gets more use from his enemies than a fool from his friends.
    Een sterke persoonlijkheid is was anders dan een "olifant in een porseleinkast" ;)
    Als er een geschikt iemand iemand met een sterke persoonlijkheid bij komt om de club verder te helpen; altijd doen.
  • 16 May 2020 om 14:14
    • Quote van 16 May 2020 om 11:56
      Scout in Finland dan ?
    Wel een zeer geschikt land voor 'm om blokhutten te bouwen :)
  • 16 May 2020 om 14:00
    • Quote van 16 May 2020 om 11:47
      Iemand die als een olifant door een porseleinkast dendert moet je op geen enkele wijze bij sc Heereveen betrekken. We zitten niet op onrust te wachten in deze tijden van corona. In deze tijd hebben we rust nodig en vooral mensen die kunnen verbinden.

      Wat mij betreft niet aan beginnen.
    Sterke leiders moeten sterke persoonlijkheidheden naast zich kunnen dulden.. Waarom die angst? Van een organisatie met alleen maar ja knikkers wordt niemand beter. Wanneer je goede afspraken maakt moeten meerder sterkere persoonlijkheden kunnen samenwerken. Ik zeg niet dat Verbeek terug moet. Maar men moet ook niet bang zijn voor iemand met een sterke mening in de organisatie. A wise man gets more use from his enemies than a fool from his friends.
  • 16 May 2020 om 12:22
    • Quote van 16 May 2020 om 12:09
      Waarom zou je niet gebruik maken van zijn enorme kennis en ervaring? Hij kan echt van waarde zijn voor onze club.
    Op zich snap ik dat je graag gebruik wilt maken van iemands kennis en ervaring. Maar ik vrees dat het karakter van Gertjan Verbeek voor onrust zal zorgen binnen onze club. Dan maak ik liever gebruik van de kennis en ervaring van iemand wiens karakter wat minder botst met zijn omgeving. Genoeg oud-voetballers en oud-trainers met kennis en ervaring en die bovendien meer een verbindend karakter hebben.
  • 16 May 2020 om 12:09
    • Quote van 16 May 2020 om 11:47
      Iemand die als een olifant door een porseleinkast dendert moet je op geen enkele wijze bij sc Heereveen betrekken. We zitten niet op onrust te wachten in deze tijden van corona. In deze tijd hebben we rust nodig en vooral mensen die kunnen verbinden.

      Wat mij betreft niet aan beginnen.
    Waarom zou je niet gebruik maken van zijn enorme kennis en ervaring? Hij kan echt van waarde zijn voor onze club.
  • 16 May 2020 om 11:56
    • Quote van 16 May 2020 om 11:47
      Iemand die als een olifant door een porseleinkast dendert moet je op geen enkele wijze bij sc Heereveen betrekken. We zitten niet op onrust te wachten in deze tijden van corona. In deze tijd hebben we rust nodig en vooral mensen die kunnen verbinden.

      Wat mij betreft niet aan beginnen.
    Scout in Finland dan ?
  • 16 May 2020 om 11:47
    • Quote van 16 May 2020 om 11:39
      Zou hij niet gewoon beter scout kunnen worden voor de club ?
    Iemand die als een olifant door een porseleinkast dendert moet je op geen enkele wijze bij sc Heereveen betrekken. We zitten niet op onrust te wachten in deze tijden van corona. In deze tijd hebben we rust nodig en vooral mensen die kunnen verbinden.

    Wat mij betreft niet aan beginnen.
  • 16 May 2020 om 11:39
    Zou hij niet gewoon beter scout kunnen worden voor de club ?
  • 16 May 2020 om 11:26
    Ik ben benieuwd of er nog geld is voor een extra analist bij fox
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›