Verbeek 'not amused': ''Ik vecht het aan dat ik niet betaald word''

12
Verbeek 'not amused': ''Ik vecht het aan dat ik niet betaald word''

Het avontuur van Gertjan Verbeek bij het Australische Adelaide United lijkt door het coronavirus vroegtijdig ten einde te lopen. Net als bij alle andere Australische clubs is zijn salaris per 1 april bevroren, tot verbazing van de oud-speler en -trainer van SC Heerenveen.

"Maandag hebben we te horen gekregen van de club dat we alle voetbalactiviteiten moeten staken", vertelt Verbeek tegen FOX Sports. De trainer heeft in principe nog een doorlopend contract tot medio 2021. "Maar vanaf 1 april krijgen we geen salaris meer, we zitten zonder inkomen", aldus Verbeek, die met name vreest voor problemen bij zijn spelers.

"Hier zijn geen Barcelona-salarissen, jongens komen echt in de problemen op deze manier." De 57-jarige trainer is 'not amused' gaat uiteraard niet zomaar akkoord met het bevriezen van zijn salaris en gaat de juridische mogelijkheden onderzoeken. "Ik doe mijn werk en vecht het aan dat ik niet betaald word. Het gaat hier als een nachtkaars uit. Als je nu niet betaald wordt, hoe moet dat dan volgend jaar?"

"Ik ben hier niet voor het grote geld hierheen gegaan, maar als ze nu gaan korten op mijn salaris dan moet ik bijna geld meebrengen", sipt Verbeekt tot besluit.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Apr 2020 om 23:12
    • Quote van 4 Apr 2020 om 19:34
      Familie...? Of uh..gj zelf ?
    Nemanja, ben jij het?! :-)
  • 4 Apr 2020 om 20:16
    • Quote van 4 Apr 2020 om 19:34
      Familie...? Of uh..gj zelf ?
    Jij werkt wel gratis? Hoeveel geld geef jij jaarlijks weg? Praat niet zo dom man. Kom met zinnige argumenten. Maar laat ook maar dat is te veel gevraagd. Goed weekend
  • 4 Apr 2020 om 19:34
    • Quote van 4 Apr 2020 om 16:54
      en ik heb plaatsvervangende schaamte dat een mede supporter dit over Verbeek zegt..

      Miljonair? Hoe dan? Denk niet dat hij nou echt miljoenen heeft verdient. Natuurlijk heeft hij goed geboerd, maar hij zit ver van huis en krijgt nu geen salaris. Zo werken contracten niet. En hij is niet de enige, al die spelers idem dito. En zulke riante salarissen worden daar nou ook weer niet betaald. Die mensen moeten ook nog steeds huur betalen, heb ook gewoon vaste kosten dat soort dingen lopen gewoon door.
      Hij komt voor zichzelf op en ook voor de spelers. Dat lijkt mij niet meer dan normaal.
      Niet voor niks dat de spelersbond daar een rechtszaak aanspannen tegen clubs die dit doen. Want niet alle clubs doen dit namelijk want het mag gewoon niet.
      Verder is het ook niet zo dat Verbeek deze periode vakantie heeft ofzo, nee trainers zijn nog steeds alle dagen druk bezig met schema's maken en andere dingen. Eventuele trainingsschema's gaan bedenken in kleine groepen etc etc.

      Nogmaals plaatsvervangende schaamte dat een medesupporter dit zo snel zonder precies te weten hoe en wat zo over een ex trainer praat.
      Iedereen die Verbeek kent weet dat hij niet voor de centen doet. Maar ach ff lekker je gal uitspugen op Verbeek. Bah
    Familie...? Of uh..gj zelf ?
  • 4 Apr 2020 om 19:32
    • Quote van 3 Apr 2020 om 18:32
      Kom op Verbeek, Australië is voor de helft afgebrand, de andere helft vecht tegen het Coranavirus, er vallen dagelijks duizenden doden alleen al in Europa, verpleegkundigen werken dag en nacht om mensen te helpen. En dan gaat miljonair Verbeek op zijn strepen staan voor een paar rot centen... plaatsvervangende schaamte bij het lezen van dit stuk ... bah!
    Beter kon ik het niet verwoorden. Wat een egoïstische graaier.
  • 4 Apr 2020 om 17:56
    Verbeek heeft zijn schaapjes wel op het droge hoor.Alleen dat er in Australie niet zoveel verdient wordt geloof ik wel. Dat is toch niet zo'n hoogstaande competitie of zo. De spelers zullen daar vast minder verdienen dan in de eredivisie.
  • 4 Apr 2020 om 16:54
    • Quote van 3 Apr 2020 om 18:32
      Kom op Verbeek, Australië is voor de helft afgebrand, de andere helft vecht tegen het Coranavirus, er vallen dagelijks duizenden doden alleen al in Europa, verpleegkundigen werken dag en nacht om mensen te helpen. En dan gaat miljonair Verbeek op zijn strepen staan voor een paar rot centen... plaatsvervangende schaamte bij het lezen van dit stuk ... bah!
    en ik heb plaatsvervangende schaamte dat een mede supporter dit over Verbeek zegt..

    Miljonair? Hoe dan? Denk niet dat hij nou echt miljoenen heeft verdient. Natuurlijk heeft hij goed geboerd, maar hij zit ver van huis en krijgt nu geen salaris. Zo werken contracten niet. En hij is niet de enige, al die spelers idem dito. En zulke riante salarissen worden daar nou ook weer niet betaald. Die mensen moeten ook nog steeds huur betalen, heb ook gewoon vaste kosten dat soort dingen lopen gewoon door.
    Hij komt voor zichzelf op en ook voor de spelers. Dat lijkt mij niet meer dan normaal.
    Niet voor niks dat de spelersbond daar een rechtszaak aanspannen tegen clubs die dit doen. Want niet alle clubs doen dit namelijk want het mag gewoon niet.
    Verder is het ook niet zo dat Verbeek deze periode vakantie heeft ofzo, nee trainers zijn nog steeds alle dagen druk bezig met schema's maken en andere dingen. Eventuele trainingsschema's gaan bedenken in kleine groepen etc etc.

    Nogmaals plaatsvervangende schaamte dat een medesupporter dit zo snel zonder precies te weten hoe en wat zo over een ex trainer praat.
    Iedereen die Verbeek kent weet dat hij niet voor de centen doet. Maar ach ff lekker je gal uitspugen op Verbeek. Bah
  • 4 Apr 2020 om 15:12
    Het is toch zo oneerlijk voor deze arme man. Wordt hij eens een keer niet ontslagen (met een zeer royale afkoopsom) wordt zelfs zijn salaris niet (of deels niet) betaald.Misschien moeten we een actie gaan houden: help Gert-Jan de tijd door.
  • 4 Apr 2020 om 11:15
    • Quote van 3 Apr 2020 om 18:32
      Kom op Verbeek, Australië is voor de helft afgebrand, de andere helft vecht tegen het Coranavirus, er vallen dagelijks duizenden doden alleen al in Europa, verpleegkundigen werken dag en nacht om mensen te helpen. En dan gaat miljonair Verbeek op zijn strepen staan voor een paar rot centen... plaatsvervangende schaamte bij het lezen van dit stuk ... bah!
    Verbeek was al niet sympathiek maar nee hij maakt het nog erger voor hemzelf.
  • 3 Apr 2020 om 23:21
    • Quote van 3 Apr 2020 om 18:32
      Kom op Verbeek, Australië is voor de helft afgebrand, de andere helft vecht tegen het Coranavirus, er vallen dagelijks duizenden doden alleen al in Europa, verpleegkundigen werken dag en nacht om mensen te helpen. En dan gaat miljonair Verbeek op zijn strepen staan voor een paar rot centen... plaatsvervangende schaamte bij het lezen van dit stuk ... bah!
    Zo mee eens dank voor je reactie
  • 3 Apr 2020 om 18:32
    Kom op Verbeek, Australië is voor de helft afgebrand, de andere helft vecht tegen het Coranavirus, er vallen dagelijks duizenden doden alleen al in Europa, verpleegkundigen werken dag en nacht om mensen te helpen. En dan gaat miljonair Verbeek op zijn strepen staan voor een paar rot centen... plaatsvervangende schaamte bij het lezen van dit stuk ... bah!
  • 3 Apr 2020 om 18:26
    Ik snap niet dat Verbeek dit overal aan de grote klok hangt. Laat dat lekker tussen jezelf en je werkgever. Het zijn uitzonderlijke tijden met helaas voor veel mensen financiele gevolgen..