'FIFA legt laatste hand aan plan salarisverlaging spelers' KNVB laat supporters meebeslissen in cruciaal corona-overleg De Haan ziet vooruitgang: ''Er wordt anders gedacht en dat is goed'' 'Botman en Halilovic mogen blijven, exit voor Van Hau en Odgaard' Dubbel gevoel bij Jansen: ''Die beslissingen moeten anderen maken''

Cavlan blijft hopen: ''Iets waar je van kleins af aan van droomt''

6
Cavlan blijft hopen: ''Iets waar je van kleins af aan van droomt''

Caner Cavlan stond van 2015 tot en met 2018 bij SC Heerenveen onder contract, maar tot veel speeltijd kwam het nooit voor de linksachter. Cavlan speelt nu bij het Oostenrijkse Austria Wien, en is daar nu zelfs basisspeler geworden.

Cavlan begon onder Lodeweges en later Foppe de Haan nog als basisspeler, maar na de komst van Streppel moest hij het doen met een reserverol. Na huurperiodes bij Sanliurfaspor en Boluspor volgde anderhalf jaar geleden een definitief vertrek uit Heerenveen met een overstap naar FC Emmen. Een bewuste keuze, zo legt Cavlan uit tegenover VoetbalZone. "Ik geloofde al in mezelf voordat ik naar FC Emmen ging, dus ik wilde daarom wel wat salaris inleveren en mezelf op de kaart zetten."

Nu speelt Cavlan als vleugelaanvaller bij Austria Wien, en hoopt hij de verrassing te worden van de tweede seizoenshelft in de Oostenrijkse Bundesliga. "Mijn kwaliteiten komen wel bovendrijven, zolang ik hard werk. Dat is mijn drive. Wat dat betreft ben ik rustig in mijn kop. Ik voel me fris en opgeladen, ik houd van uitdagingen en daar is nu sprake van."

"Het prikkelt me om zoveel mogelijk te scoren en kansen te creëren. Als je daarmee opvalt, weet je het maar nooit. Er gaan best veel spelers vanuit Oostenrijk naar Duitsland, dat triggert me. Mijn doel is om mezelf te laten zien en dan geloof ik erin dat ik ook nog een stap kan maken."

Als zijn ultieme droom wordt voorgesteld, verschijnt er een glimlach bij Cavlan. "Dat is spelen voor een nationaal elftal, dat is het hoogst haalbare. Als je geselecteerd kan worden voor het EK, tja. Dat is iets waar je van kleins af aan al van droomt", besluit Cavlan.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Feb 2020 om 17:52
    • Quote van 18 Feb 2020 om 07:54
      Mee eens, ik las ook een artikel op OF hoe blij de amateurclubs zijn met het nieuwe beleid rond netwerkbijeenkomsten bij de club. Je hoeft er niet op te rekenen dat dat hier geplaatst wordt. Die credits zijn vast toe te schrijven aan de directie..
    Uit interesse, wat is OF?
  • 18 Feb 2020 om 07:54
    • Quote van 17 Feb 2020 om 21:14
      Waarom horen nu niets over Jong Heerenveen die 3 wedstrijden gespeeld heeft en alle drie gewonnnen heeft. (Kampioenspoule) Alleen negatieve zaken hier.
    Mee eens, ik las ook een artikel op OF hoe blij de amateurclubs zijn met het nieuwe beleid rond netwerkbijeenkomsten bij de club. Je hoeft er niet op te rekenen dat dat hier geplaatst wordt. Die credits zijn vast toe te schrijven aan de directie..
  • 18 Feb 2020 om 05:38
    • Quote van 17 Feb 2020 om 20:49
      Nou vraag ik me wel s af, geen geweldige voetballer deze Cavlan maar is hij nou zoveel minder dan wat er nu rondloopt? Ofwel, we maken ons verschrikkelijk druk om een linksback plaats en zetten Woudenberg en Floranus er neer en halen een overrated Vietnamees for cryin out loud.. hoeveel tijd, moeite en geld is er verspild aan deze onzin terwijl we deze gast gewoonpaar jaar hadden kunnen laten staan? Was niks mis mee geweest volgens mij..
    Ik wil je adviseren van Hau eens te gaan bekijken bij een wedstrijd van de reserves. Die is momenteel niets minder dan Floranus op LB of Woudenberg. Ik zou hem zelfs wel op LCV durven zetten. Als communicatie echt de enige reden is om hem niet te gebruiken dan begin ik te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van onze TS. Hij staat namelijk wekelijks prima te voetballen. Scherp, goed in de timing bij persoonlijke duels, kopkracht en spijkerhard. Laten we dat nu net allemaal momenteel goed kunnen gebruiken. Een eerlijke kans is wat er ontbreekt. Of hij die ooit gaat krijgen in ons shirt. Als hij met alleen wat speeltijd tegen Roda hier vertrekt kun je gewoon spreken van een dikke flop want het levert per saldo niets op dan een paar fietsen en facebookvolgers. Die we straks overigens ook zomaar allemaal weer kwijt zijn. Topbeleid.
  • 18 Feb 2020 om 00:46
    • Quote van 17 Feb 2020 om 21:14
      Waarom horen nu niets over Jong Heerenveen die 3 wedstrijden gespeeld heeft en alle drie gewonnnen heeft. (Kampioenspoule) Alleen negatieve zaken hier.
    Ben ook wel benieuwd wanneer er een nieuwe hoofdsponsor komt!
  • 17 Feb 2020 om 21:14
    Waarom horen nu niets over Jong Heerenveen die 3 wedstrijden gespeeld heeft en alle drie gewonnnen heeft. (Kampioenspoule) Alleen negatieve zaken hier.
  • 17 Feb 2020 om 20:49
    Nou vraag ik me wel s af, geen geweldige voetballer deze Cavlan maar is hij nou zoveel minder dan wat er nu rondloopt? Ofwel, we maken ons verschrikkelijk druk om een linksback plaats en zetten Woudenberg en Floranus er neer en halen een overrated Vietnamees for cryin out loud.. hoeveel tijd, moeite en geld is er verspild aan deze onzin terwijl we deze gast gewoonpaar jaar hadden kunnen laten staan? Was niks mis mee geweest volgens mij..
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›