Pierie geduldig: ''De buitenwereld en de media zien het anders''

21
Pierie geduldig: ''De buitenwereld en de media zien het anders''

Kik Pierie heeft zijn eerste half jaar bij Ajax achter de rug. De negentienjarige verdediger, die afgelopen zomer overkwam van SC Heerenveen, heeft voorlopig een bijrol in Amsterdam. Pierie bewaart echter het geduld.

"De buitenwereld en de media zien het anders dan hoe het voor mij is", stelt Pierie. "Zij denken: hé, hij speelt niet meer in de Eredivisie. Maar zelf voel ik dat niet zo zwart-wit. Ik heb de stap gemaakt met de insteek dat ik me bij Ajax verder wilde ontwikkelen. Dat is zeker het geval. Het is heel leerzaam. Ik voel me fitter, voel me sterker, voel me echt beter worden. Dus ik ben nog altijd blij met de stap."

Pierie wacht echter nog op zijn Ajax-debuut in de Eredivisie. "Ik denk aan het grotere plaatje en daar houd ik me aan vast", geeft hij aan in het Algemeen Dagblad. "Samen met de club heb ik een plan. Daar heb ik vertrouwen in, daar heeft de club vertrouwen in, en daar zijn we elke dag mee bezig."

De verdediger merkt een groot niveauverschil. "Heerenveen is subtop in Nederland, Ajax is Europese top. Bovendien komt niet alles altijd direct maar aanwaaien. Ik ben pas 19 jaar. Ik denk niet dat ik zoveel speelminuten of zoveel duels moet spelen en ik praat er ook niet over, want dat is gewoon niet aan de orde. Ik wil gewoon een betere voetballer worden. En ik merk dat dat lukt", aldus Pierie.

21 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Jan 2020 om 00:01
    • Quote van 17 Jan 2020 om 20:45
      Ik probeer inderdaad jou ook wat duidelijk te maken. Over verspilde moeite gesproken.
    Nou ja.... jammer ! Als jij dat vind is dat dan maar zo. Ik ben een andere mening en insteek toebedacht. Trouwens wat een ophef....
  • 17 Jan 2020 om 20:45
    • Quote van 17 Jan 2020 om 20:09
      Heb je proberen uit te leggen hoe of wat. Als jij dat dan kwalificeert als roeptoeteren dan zij dat zo en is het een verspilde uitleg geweest.
    Ik probeer inderdaad jou ook wat duidelijk te maken. Over verspilde moeite gesproken.
  • 17 Jan 2020 om 20:09
    • Quote van 17 Jan 2020 om 16:04
      Als je er niet over wilt spreken moet je er ook niet constant over roeptoeteren. Ten tweede presteren ze bij andere marginale clubs ook geen ene malle moer. Dat zegt meer dan voldoende over hun instelling cq kwaliteiten.
    Heb je proberen uit te leggen hoe of wat. Als jij dat dan kwalificeert als roeptoeteren dan zij dat zo en is het een verspilde uitleg geweest.
  • 17 Jan 2020 om 16:04
    • Quote van 17 Jan 2020 om 14:56
      Dat denk jij ? Ok dat laat ik dan ook liever zo. Dat het daarna stil is/was betekent gewoon dat in vertrouwen mij zaken zijn verteld die ik hier niet aan de grote klok ga hangen.Je bent zeer voorbarig in je (zogenaamde)overtuiging Frank als je dat denkt. In algemene zin en al veel langer en eerlijk probeer ik hier iets duidelijk te maken. Als jij (en nog enkelen) dat niet geloven is dat jou/jullie goed recht. Maar ik ga hier niet de persoonlijke verhalen, ervaringen rondstrooien, dat vind ik niet fair ten opzichte van.Het gaat zoals gezegd, om de algemene zin die ik hier probeer te verduidelijken.
    Als je er niet over wilt spreken moet je er ook niet constant over roeptoeteren. Ten tweede presteren ze bij andere marginale clubs ook geen ene malle moer. Dat zegt meer dan voldoende over hun instelling cq kwaliteiten.
  • 17 Jan 2020 om 14:56
    • Quote van 17 Jan 2020 om 12:38
      Doen dat riedeltje eens. En vertel gelijk eens wie de begeleiding doet bij de club. Wat ze dan verkeerd doen exact. Kom eens met voorbeelden uit de praktijk van de begeleiding van de club. Ik weet dat die toch niet gaan komen bij je want bij deze vraag blijft het altijd angstvallig stil om de simpelere reden dat je helemaal niks er van af weet.
    Dat denk jij ? Ok dat laat ik dan ook liever zo. Dat het daarna stil is/was betekent gewoon dat in vertrouwen mij zaken zijn verteld die ik hier niet aan de grote klok ga hangen.Je bent zeer voorbarig in je (zogenaamde)overtuiging Frank als je dat denkt. In algemene zin en al veel langer en eerlijk probeer ik hier iets duidelijk te maken. Als jij (en nog enkelen) dat niet geloven is dat jou/jullie goed recht. Maar ik ga hier niet de persoonlijke verhalen, ervaringen rondstrooien, dat vind ik niet fair ten opzichte van.Het gaat zoals gezegd, om de algemene zin die ik hier probeer te verduidelijken.
  • 17 Jan 2020 om 12:42
    • Quote van 17 Jan 2020 om 01:03
      Hebben ze ! Maar die wordt hier helemaal verknoeid ....geloof mij nou maar eens ! :-)
    Kom dan eens met bewijzen uit de praktijk. Dus dingen die daadwerkelijk gebeuren op de club. Dan kunnen we misschien je eens geloven. Leg dan ook even uit waarom deze ex spelers, top spelers uit de Balkan ook bij andere marginale clubs ook geen grote indruk maken.
  • 17 Jan 2020 om 12:38
    • Quote van 17 Jan 2020 om 12:17
      Wil het best toegeven als een "mislukking" realistisch is. Maar ik ga het riedeltje niet weer opnieuw doen hoe en wat. ...ennuh ben het tegenovergestelde van treurig Martin maak je geen zorgen.
    Doen dat riedeltje eens. En vertel gelijk eens wie de begeleiding doet bij de club. Wat ze dan verkeerd doen exact. Kom eens met voorbeelden uit de praktijk van de begeleiding van de club. Ik weet dat die toch niet gaan komen bij je want bij deze vraag blijft het altijd angstvallig stil om de simpelere reden dat je helemaal niks er van af weet.
  • 17 Jan 2020 om 12:17
    • Quote van 17 Jan 2020 om 03:46
      Je niveau wordt iedere keer een beetje meer net zo treurig als de prestaties en vervolgstappen van het merendeel van de mislukte Balkanspelers ;-) Gaan we het moment nog meemaken dat jij twijfel over een Balkanspeler uitspreekt? Stap uit je droom en geef eindelijk eens toe dat wanneer iets niet lukt (dus ook na onze club) dat het dan op z'n minst van 2 kanten moet zijn gekomen. De realiteit is hard.
    Wil het best toegeven als een "mislukking" realistisch is. Maar ik ga het riedeltje niet weer opnieuw doen hoe en wat. ...ennuh ben het tegenovergestelde van treurig Martin maak je geen zorgen.
  • 17 Jan 2020 om 09:35
    • Quote van 17 Jan 2020 om 09:28
      maar wat vinden we nu van Pierie. Daar gaat het artikel over. Jammer dat ie weg is en moet ie volgend seizoen weer terugkomen of gaat hij het eerste van Ajax halen en daarmee ook de Europese top?
    Dat is wel een mooie vraag. Ik denk dat hij over een à twee jaar wel in de basis kan spelen bij Ajax, maar denk dat hij op fysiek vlak tekort gaat komen voor de absolute top. Maar hij is nog jong, dus het kan nog alle kanten op. Een leuke carrière gaat hij zeker tegemoet. Ook een Sinkgraven speelt nu gewoon in de Bundesliga.
  • 17 Jan 2020 om 09:28
    maar wat vinden we nu van Pierie. Daar gaat het artikel over. Jammer dat ie weg is en moet ie volgend seizoen weer terugkomen of gaat hij het eerste van Ajax halen en daarmee ook de Europese top?
  • 17 Jan 2020 om 03:46
    • Quote van 17 Jan 2020 om 01:03
      Hebben ze ! Maar die wordt hier helemaal verknoeid ....geloof mij nou maar eens ! :-)
    Je niveau wordt iedere keer een beetje meer net zo treurig als de prestaties en vervolgstappen van het merendeel van de mislukte Balkanspelers ;-) Gaan we het moment nog meemaken dat jij twijfel over een Balkanspeler uitspreekt? Stap uit je droom en geef eindelijk eens toe dat wanneer iets niet lukt (dus ook na onze club) dat het dan op z'n minst van 2 kanten moet zijn gekomen. De realiteit is hard.
  • 17 Jan 2020 om 01:03
    • Quote van 16 Jan 2020 om 19:36
      Die is fantastisch inderdaad. Hadden allemaal maar die instelling.
    Hebben ze ! Maar die wordt hier helemaal verknoeid ....geloof mij nou maar eens ! :-)
  • 16 Jan 2020 om 19:47
    https://www.youtube.com/watch?v=C20QVtKsPws De Talentenfabriek. Leuke docu over onze jeugdopleiding. Oftewel onze Godenzonen.Met ook een jonge Johnny Janssen.
  • 16 Jan 2020 om 19:36
    • Quote van 16 Jan 2020 om 19:06
      Ja joh...én ook nog mét een fantastische " Balkanspeler" is het niet Ûs frenkie ?
    Die is fantastisch inderdaad. Hadden allemaal maar die instelling.
  • 16 Jan 2020 om 19:35
    https://www.ajax.nl/streams/actueel/team-van-toen-jordy-bruijn-voor-mij-vielen-alle-puzzelstukjes-samen.htm
    Leuk interview met godenzoon Jordy Bruijn.
  • 16 Jan 2020 om 19:33
    Daar hoorden zij engelen zingen. Prachtige voetbaldocumentaire over de godenzonen.
  • 16 Jan 2020 om 19:06
    • Quote van 16 Jan 2020 om 19:02
      Het ligt allemaal wat gevoelig voor ús Sibbele als het over Ajax gaat. Net als bij mislukte Balkan voetballers. Maakt niet uit. Al ben ik geen Ajax fan, Ajax presteert al een paar jaar Europese top waardig.
    Ja joh...én ook nog mét een fantastische " Balkanspeler" is het niet Ûs frenkie ?
  • 16 Jan 2020 om 19:02
    • Quote van 16 Jan 2020 om 17:08
      Welnee joh ! dat maken ze er zelf van ...én een paar provincialen.... De b*kk*n zijn al altijd (veel) te groot geweest. Om maar te zwijgen over de term " godenzonen"... laat me niet lachen !
    Het ligt allemaal wat gevoelig voor ús Sibbele als het over Ajax gaat. Net als bij mislukte Balkan voetballers. Maakt niet uit. Al ben ik geen Ajax fan, Ajax presteert al een paar jaar Europese top waardig.
  • 16 Jan 2020 om 17:08
    • Quote van 16 Jan 2020 om 12:37
      Ajax europese top?
    Welnee joh ! dat maken ze er zelf van ...én een paar provincialen.... De b*kk*n zijn al altijd (veel) te groot geweest. Om maar te zwijgen over de term " godenzonen"... laat me niet lachen !
  • 16 Jan 2020 om 12:49
    • Quote van 16 Jan 2020 om 12:37
      Ajax europese top?
    Ja wanneer je in 2 jaar tijd de finale haalt van de Europa League en de halve finale van de CL dan behoor je op dit moment wel bij de grote top van Europa.
  • 16 Jan 2020 om 12:37
    Ajax europese top?