''Of Verbeek een goede directeur is? Daar heb je meer voor nodig''

34
''Of Verbeek een goede directeur is? Daar heb je meer voor nodig''

De afgelopen jaren heeft Gertjan Verbeek (57) met enige regelmaat aangegeven dat hij ooit een bestuursfunctie ambieert. "Er is behoefte aan kennis. Ik vind niet dat wij heel veel goede directeuren hebben", liet Verbeek onlangs optekenen door Voetbal International.

De voormalige speler en trainer van SC Heerenveen wil niet zeggen dat hij een goede directeur zou zijn, maar wil het wel graag proberen. "Op het eerste oog is het een logische reactie om te zeggen dat hij dat wil bij Heerenveen", begint presentator Arjen de Boer in de Sportcast van Omrop Fryslân. Tafelgast Andries Bakker twijfelt eraan of Verbeek een goede directeur zou zijn.

"Nou, dan heb je de kleedkamers wel weer verbouwd, maar of hij als directeur goed is? Daar heb je meer (...) voor nodig, ook wat tact zou je zeggen. Ik weet niet of hij dat ondertussen met het ouder worden en vader zijn creëert, maar daar krijg je wel tact van", stelt Bakker. Verslaggever Roelof de Vries is het wel eens met het statement van Verbeek dat er geen voetbalverstand in de directie zit.

"De directie bestaat uit één lid en dat is Cees Roozemond. Die heeft geen verstand van voetbal", stelt De Vries, die van Verbeek begrijpt dat Roozemond wel een vinger in de pap heeft bij het technische beleid. "Gerry Hamstra is geen technisch directeur. Roozemond schuift ook aan als er voetbaltechnische discussies hebben, dat zegt Verbeek althans."

In de ogen van De Boer is dat te zien in het aankoopbeleid: "Dat ze Doan Van Hau hebben aangetrokken, laat wel zien dat ze in de directie niet heel veel voetbalverstand hebben."

Foto: Omrop Fryslân

34 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jan 2020 om 03:54
    • Quote van 9 Jan 2020 om 22:46
      Na Feyenoord uit weer.
    Oké bedankt
    Ik luister elke week.
    Leuk programma hebben jullie.
  • 9 Jan 2020 om 22:46
    • Quote van 9 Jan 2020 om 21:19
      Wanneer beginnen jullie weer met nieuwe uitzendingen?
    Na Feyenoord uit weer.
  • 9 Jan 2020 om 22:14
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:19
      Waarom was dat een kansloos verhaal Massi? Ik vind ook als je bezuinigen moet dat dit uitje er ook onder valt. Dat ze bezuinigen op hapjes van sponsors vind ik dan niet kunnen.
    Ik denk dat een trainingskamp in Spanje goedkoper is dan in Nederland, alleen de vliegreis is extra. Zo duur is het ook weer niet om naar Spanje te vliegen.
  • 9 Jan 2020 om 21:19
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:32
      Dat is niet mijn punt Petter. Maar geeft verder niet.
    Wanneer beginnen jullie weer met nieuwe uitzendingen?
  • 9 Jan 2020 om 21:07
    • Quote van 9 Jan 2020 om 19:44
      Precies dit. Wat een bullshitverhaal weer van die lutser van een Arjen de Boer. Als er iets goed gaat dit jaar is het het aankoopbeleid en het voetbaltechnisch beleid (zie samenstelling technische staf). En dan pak je er dus een transfer van Van Hau uit om iemand weer naar beneden te halen. Laat 'm lekker over zijn favoriete clubje babbelen. Meneer is onder de tafel geluld door CR tijdens deze podcast en wil nu weer zijn gram halen? Daarnaast wordt ie door GH ook al niet gepruimd. Misschien een idee voor de heren van Radio Camataru om hem eens uit te nodigen en hem dan finaal bij de enkels af te zagen. Pak al zijn uitspraken van de afgelopen jaren er nog maar eens bij. Dat wordt vast een heerlijke uitzending.
    Arjan zei het wel toen cees er bij zat.
    Dat vind ik wel weer goed.
    Roelof ook wel een beetje.
    Maar die nam ook weer woorden terug.
  • 9 Jan 2020 om 19:44
    • Quote van 9 Jan 2020 om 09:21
      Wat een kletskoek zeg! Als je het aankoopbeleid ziet, zie je toch dat er juist blijkbaar heel veel voetbalverstand aanwezig is? Wat maakt mij het nou uit of Roozemond wel of niet bij de vergaderingen zit? Gaan we Roozemond nu Van Hau aanrekenen en niet Ejuke, Veerman, Botman en het aanstellen van Janssen?
    Precies dit. Wat een bullshitverhaal weer van die lutser van een Arjen de Boer. Als er iets goed gaat dit jaar is het het aankoopbeleid en het voetbaltechnisch beleid (zie samenstelling technische staf). En dan pak je er dus een transfer van Van Hau uit om iemand weer naar beneden te halen. Laat 'm lekker over zijn favoriete clubje babbelen. Meneer is onder de tafel geluld door CR tijdens deze podcast en wil nu weer zijn gram halen? Daarnaast wordt ie door GH ook al niet gepruimd. Misschien een idee voor de heren van Radio Camataru om hem eens uit te nodigen en hem dan finaal bij de enkels af te zagen. Pak al zijn uitspraken van de afgelopen jaren er nog maar eens bij. Dat wordt vast een heerlijke uitzending.
  • 9 Jan 2020 om 19:34
    • Quote van 9 Jan 2020 om 19:12
      Arjen heeft alleen gelijk als ie de tussen- en eindstanden (goed) voorleest :p
    Waar heeft hij dan geen gelijk in? Wat moet hij dan zeggen Cees roozemond doet het super. De club staat er financieel super voor. Er hoeft niet bezuinigt te worden.
  • 9 Jan 2020 om 19:12
    • Quote van 9 Jan 2020 om 19:00
      Verder kijk en luister ik omroep Friesland ook niet. Alleen de sport. Verder vind ik de zender ook niks. En de mensen die er werken heb ik ook niks mee. Arjan geert en Roelof vind ik wel goed om naar te luisteren. Ze hebben over Heerenveen vaak wel gelijk.
    Arjen heeft alleen gelijk als ie de tussen- en eindstanden (goed) voorleest :p
  • 9 Jan 2020 om 19:00
    • Quote van 9 Jan 2020 om 16:44
      Alleen is Roelof vaak een stuk objectiever dan Arjen. Arjen zal het nooit uitspreken maar hij heeft een hekel aan Heerenveen. Ook haalt hij vaak niet relevante of niet kloppende 'feiten' erbij om een punt te maken. Vaak tegen Heerenveen en het beleid. Voorbeeld ervan is Hamstra miskopen aan te rekenen die niet in de Hamstra-tijd zijn aangetrokken. Het is een schande dat Arjen de Boer een podium krijgt, dat is ook de reden dat ik Omrop Fryslân nooit helemaal serieus neem op dit gebied. Overigens vind ik Roelof vaak een stuk realistischer. Ik luister de podcast overduidelijk niet meer maar toen ik dat nog wel deed had ik ook altijd het idee dat Roelof zich eraan stoorde. Maar dat is uiteraard een aanname.
    Verder kijk en luister ik omroep Friesland ook niet. Alleen de sport. Verder vind ik de zender ook niks. En de mensen die er werken heb ik ook niks mee. Arjan geert en Roelof vind ik wel goed om naar te luisteren. Ze hebben over Heerenveen vaak wel gelijk.
  • 9 Jan 2020 om 16:44
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:19
      Roelof zit toch ook wel bij cambuur.
      En is ook blij als cambuur wint.
      Dat is hun werk.
    Alleen is Roelof vaak een stuk objectiever dan Arjen. Arjen zal het nooit uitspreken maar hij heeft een hekel aan Heerenveen. Ook haalt hij vaak niet relevante of niet kloppende 'feiten' erbij om een punt te maken. Vaak tegen Heerenveen en het beleid. Voorbeeld ervan is Hamstra miskopen aan te rekenen die niet in de Hamstra-tijd zijn aangetrokken. Het is een schande dat Arjen de Boer een podium krijgt, dat is ook de reden dat ik Omrop Fryslân nooit helemaal serieus neem op dit gebied. Overigens vind ik Roelof vaak een stuk realistischer. Ik luister de podcast overduidelijk niet meer maar toen ik dat nog wel deed had ik ook altijd het idee dat Roelof zich eraan stoorde. Maar dat is uiteraard een aanname.
  • 9 Jan 2020 om 14:19
    • Quote van 9 Jan 2020 om 14:06
      Gaan ook sponsors mee, denk niet dat die zin hebben om ff lekker naar Dwingeloo te gaan.
    Leuk. maar ik vind financieel belangrijker. We hebben nog steeds een groot tekort.
  • 9 Jan 2020 om 14:14
    • Quote van 9 Jan 2020 om 14:06
      Gaan ook sponsors mee, denk niet dat die zin hebben om ff lekker naar Dwingeloo te gaan.
    Dat is zo. Maar dat is elk jaar maar een handje vol. Maar er zijn genoeg redenen te bedenken waarom het prima is dat ze in het buitenland op prima velden trainen onder goede omstandigheden. Alleen de wijze waarop is misschien te becommentariëren, qua tegenstanders die er niet zijn in de regio.
  • 9 Jan 2020 om 14:06
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:27
      Dat ben ik met je eens.
      Je kan ook in Nederland op trainingskamp.
      Als je er financieel zo slecht voor staat.
    Gaan ook sponsors mee, denk niet dat die zin hebben om ff lekker naar Dwingeloo te gaan.
  • 9 Jan 2020 om 13:43
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:19
      Waarom was dat een kansloos verhaal Massi? Ik vind ook als je bezuinigen moet dat dit uitje er ook onder valt. Dat ze bezuinigen op hapjes van sponsors vind ik dan niet kunnen.
    Dat er discussie is over dat PSV en Ajax naar Qatar gaan is terecht. Dat in totaal 17 van de 18 Eredivisieclubs naar het buitenland (Turkije, Spanje of Portugal) gaan en Heerenveen daar ook bij hoort, vind ik een beetje spijkers op laag water zoeken. Kijk eens naar de beelden van het trainingskamp, dan begrijp je direct waarom ze niet in Oosterbeek zitten.
  • 9 Jan 2020 om 13:42
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:32
      Dat is niet mijn punt Petter. Maar geeft verder niet.
    Weet ik
    Maar andere mensen op dit forum denken wel zo.
  • 9 Jan 2020 om 13:38
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:32
      Dat is niet mijn punt Petter. Maar geeft verder niet.
    Roelof zit natuurlijk soms ook bij jullie in het programma. Ik vind Roelof ook erg goed. Hij is een echte Heerenveen supporter.
  • 9 Jan 2020 om 13:32
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:19
      Roelof zit toch ook wel bij cambuur.
      En is ook blij als cambuur wint.
      Dat is hun werk.
    Dat is niet mijn punt Petter. Maar geeft verder niet.
  • 9 Jan 2020 om 13:27
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:19
      Waarom was dat een kansloos verhaal Massi? Ik vind ook als je bezuinigen moet dat dit uitje er ook onder valt. Dat ze bezuinigen op hapjes van sponsors vind ik dan niet kunnen.
    Dat ben ik met je eens.
    Je kan ook in Nederland op trainingskamp.
    Als je er financieel zo slecht voor staat.
  • 9 Jan 2020 om 13:19
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:09
      Sorry, kun je dit soort reacties in het vervolg achterwege laten? Dit draagt niets bij aan een inhoudelijke discussie. Zelf luister ik ook liever naar Roelof dan Arjen, maar ook als Cambuur-man stipt hij soms relevante punten aan die een andere clubwatcher misschien laat liggen. Die hele discussie aan het begin over het trainingskamp in Spanje - 'waarom niet in Nederland?' - was daarentegen beetje een kansloos verhaal.
    Waarom was dat een kansloos verhaal Massi? Ik vind ook als je bezuinigen moet dat dit uitje er ook onder valt. Dat ze bezuinigen op hapjes van sponsors vind ik dan niet kunnen.
  • 9 Jan 2020 om 13:19
    • Quote van 9 Jan 2020 om 12:52
      Dit mochten we toch ook niet meer zeggen als iemand voor Cees op kwam?;-) Persoonlijk vind ik Roelof wel een genuanceerde en goed geïnformeerd journalist en Arjen de Boer vind ik vooral erg stokerig overkomen.
    Roelof zit toch ook wel bij cambuur.
    En is ook blij als cambuur wint.
    Dat is hun werk.
  • 9 Jan 2020 om 13:15
    • Quote van 9 Jan 2020 om 12:29
      Je bent zeker familie van hem? Of een Arjen de Boer gelovige?
    Nee. Maar ik ben het wel vaak met Arjan eens.

  • 9 Jan 2020 om 13:11
    • Quote van 9 Jan 2020 om 12:52
      Dit mochten we toch ook niet meer zeggen als iemand voor Cees op kwam?;-) Persoonlijk vind ik Roelof wel een genuanceerde en goed geïnformeerd journalist en Arjen de Boer vind ik vooral erg stokerig overkomen.
    Arjen vind het kennelijk leuk om hier en daar wat speldenprikjes uit te delen. Veel meer moet je daar ook niet achter zoeken. Ik doe dat ook wel eens met fans van Grunn of Cam uche uche ;-) Het is verder ook niet zo dat er van zijn beweringen nooit iets klopt.
  • 9 Jan 2020 om 13:09
    • Quote van 9 Jan 2020 om 12:29
      Je bent zeker familie van hem? Of een Arjen de Boer gelovige?
    Sorry, kun je dit soort reacties in het vervolg achterwege laten? Dit draagt niets bij aan een inhoudelijke discussie. Zelf luister ik ook liever naar Roelof dan Arjen, maar ook als Cambuur-man stipt hij soms relevante punten aan die een andere clubwatcher misschien laat liggen. Die hele discussie aan het begin over het trainingskamp in Spanje - 'waarom niet in Nederland?' - was daarentegen beetje een kansloos verhaal.
  • 9 Jan 2020 om 12:52
    • Quote van 9 Jan 2020 om 12:29
      Je bent zeker familie van hem? Of een Arjen de Boer gelovige?
    Dit mochten we toch ook niet meer zeggen als iemand voor Cees op kwam?;-) Persoonlijk vind ik Roelof wel een genuanceerde en goed geïnformeerd journalist en Arjen de Boer vind ik vooral erg stokerig overkomen.
  • 9 Jan 2020 om 12:29
    • Quote van 9 Jan 2020 om 10:40
      Met Arjan is niks mis.
      Die heeft vaak gelijk.
    Je bent zeker familie van hem? Of een Arjen de Boer gelovige?
  • 9 Jan 2020 om 11:27
    • Quote van 9 Jan 2020 om 11:17
      Arjan de Boer is inderdaad een prima kerel, maar die Arjen is gewoon een trol in cambuur shirtje.. :p

      Maar in dezelfde gekheid, even een Bugs Bunny experimentje :)
      Stel heh.. ik zou zeggen dat Arjen gelijk heeft, zeg jij dan dat ie niet gelijk heeft?
    Over Heerenveen heeft Arjan vaak gelijk. Net als Roelof. Als iemand voor cambuur of Heerenveen is. Maakt toch niet uit. Ze trekken geen club voor. Alleen als ze misschien tegen elkaar spelen.
  • 9 Jan 2020 om 11:17
    • Quote van 9 Jan 2020 om 10:40
      Met Arjan is niks mis.
      Die heeft vaak gelijk.
    Arjan de Boer is inderdaad een prima kerel, maar die Arjen is gewoon een trol in cambuur shirtje.. :p

    Maar in dezelfde gekheid, even een Bugs Bunny experimentje :)
    Stel heh.. ik zou zeggen dat Arjen gelijk heeft, zeg jij dan dat ie niet gelijk heeft?
  • 9 Jan 2020 om 10:45
    • Quote van 9 Jan 2020 om 10:16
      Iedereen kan weer volledig los op dit verhaal. De Cees gelovigen vind het weer allemaal gezeik van de praatmannetjes van Omrop Fryslan. Daar in tegen hebben de ongelovigen weer voer om op Cees te schieten. Cees heeft tot nog toe NIKS laten zien. Hij zit mooi op zijn troon en heeft geen gun factor. Laat Verbeek het maar proberen hij verdient minimaal 100% meer kans dan Cees. Tís nu niks dus het zal er niet slechter op worden. Gerrie, Johnny, Jeffrey en Hennie leveren ondanks de aanwezigheid van Cees een top prestatie. Daar heeft Cees geluk mee en dat maskeert de ellende binnen de directie.
    Klopt helemaal.
    Ze hadden bij omroep Friesland maandag hellemaal gelijk. Ze hebben niks verkeerd gezegd.
  • 9 Jan 2020 om 10:40
    • Quote van 9 Jan 2020 om 10:15
      Ja, dat is weer typisch cambuur fanboy arjen de boer..
      Tis beter om dat mannetje stelselmatig te negeren als het om Heerenveen gaat.
    Met Arjan is niks mis.
    Die heeft vaak gelijk.
  • 9 Jan 2020 om 10:39
    Ik weet niet of Verbeek geschikt is.Hij is wel een moeilijke man. MaarVan mij mag Gert Jan Verbeek het wel proberen. Ik heb in Gert Jan veel meer vertrouwen dan in Cees roozemond. Plus Gert Jan is een echte Heerenveen man.



  • 9 Jan 2020 om 10:16
    Iedereen kan weer volledig los op dit verhaal. De Cees gelovigen vind het weer allemaal gezeik van de praatmannetjes van Omrop Fryslan. Daar in tegen hebben de ongelovigen weer voer om op Cees te schieten. Cees heeft tot nog toe NIKS laten zien. Hij zit mooi op zijn troon en heeft geen gun factor. Laat Verbeek het maar proberen hij verdient minimaal 100% meer kans dan Cees. Tís nu niks dus het zal er niet slechter op worden. Gerrie, Johnny, Jeffrey en Hennie leveren ondanks de aanwezigheid van Cees een top prestatie. Daar heeft Cees geluk mee en dat maskeert de ellende binnen de directie.
  • 9 Jan 2020 om 10:15
    • Quote van 9 Jan 2020 om 09:21
      Wat een kletskoek zeg! Als je het aankoopbeleid ziet, zie je toch dat er juist blijkbaar heel veel voetbalverstand aanwezig is? Wat maakt mij het nou uit of Roozemond wel of niet bij de vergaderingen zit? Gaan we Roozemond nu Van Hau aanrekenen en niet Ejuke, Veerman, Botman en het aanstellen van Janssen?
    Ja, dat is weer typisch cambuur fanboy arjen de boer..
    Tis beter om dat mannetje stelselmatig te negeren als het om Heerenveen gaat.
  • 9 Jan 2020 om 09:32
    Gertjan heeft bij al zijn clubs na Heerenveen en Heracles problemen gekregen omdat hij teveel vanuit zijn visie handelde. Te weinig oog en oor had voor andere meningen. Hierdoor zal er zelfs twijfel zijn onder de mensen die hem een prima vent en trainer vinden/vonden. Gevoelsmatig zeg ik nee in het verhaal algemeen directeur. Ik denk dat hij wel een prima technisch manager/hoofd jeugdopleiding zou kunnen zijn.
  • 9 Jan 2020 om 09:21
    Wat een kletskoek zeg! Als je het aankoopbeleid ziet, zie je toch dat er juist blijkbaar heel veel voetbalverstand aanwezig is? Wat maakt mij het nou uit of Roozemond wel of niet bij de vergaderingen zit? Gaan we Roozemond nu Van Hau aanrekenen en niet Ejuke, Veerman, Botman en het aanstellen van Janssen?
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›