Veerman naar Bundesliga?: ''Hekkensluiter ziet hem als versterking''

11
Veerman naar Bundesliga?: ''Hekkensluiter ziet hem als versterking''

Na een zware knieblessure en een lange revalidatie is Henk Veerman inmiddels weer helemaal terug bij St. Pauli. Het gaat zelfs zo goed met de oud-Heerenvener dat hij zich in de kijker heeft gespeeld bij Bundesliga-club SC Paderborn 07, meldt Voetbal International.

"De hekkensluiter van de Bundesliga ziet in de Nederlandse spits een welkome versterking in de strijd tegen degradatie", schrijft Martijn Krabbendam namens het weekblad. Het is vooralsnog onbekend hoe concreet de interesse van Paderborn voor Veerman is. De Volendammer heeft in Hamburg nog een contract tot medio 2021 dat moet worden afgekocht.

Mocht het tot een transfer komen, dan profiteert SC Heerenveen waarschijnlijk ook mee. De Friezen proberen bij vrijwel alle transfers een doorverkooppercentage te bedingen. Meestal gaat het om een percentage van tussen de tien en vijftien procent.

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Jan 2020 om 19:59
    Foppe had behoorlijke plannen met Veerman, maar toen hij extra wilde trainen met de spitsen en 15 minuten na de training om zich heen keek, zat onze Henk alweer in de auto richting Afsluitdijk.
    Veerman had absoluut meer kunnen presteren en ook meer kansen verdiend, maar heeft nooit alles gegeven om alles eruit te halen wat erin zit.
    En dat laatste is ook wel Volendammers eigen. Vaak veel talent, maar de echte wil om de top te halen ontbreekt vaak.
  • 7 Jan 2020 om 19:42
    Ter herinnering Feyenoord - Heerenveen, Veerman de beste van de 22 spelers volgens het AD.doch de week erna weer invaller onder meneer Streppel.
  • 7 Jan 2020 om 10:18
    • Quote van 7 Jan 2020 om 09:44
      Zo zwart-wit is het inderdaad ook niet... Ik denk dat Veerman het prima zou hebben gedaan als hij een heel seizoen was blijven staan. Nu kreeg hij nooit écht het vertrouwen en voelde hij altijd de druk om te presteren als hij eens in de basis mocht starten. Daar gaat niet iedere speler beter van voetballen. Ik denk dat Reza in het algemeen beter paste in het systeem met jongens als Zeneli en Larsson op de vleugels.
    Dat is zo! Veerman werd ook uit de basis gegooid toen hij wel in vorm was en begon los te komen. Veerman is echt een goede spits, geen wereldspits maar zeker eredivisiewaardig die tussen de 15 en 20 goals kan maken (wat gewoon uitstekend is tegenwoordig).
  • 7 Jan 2020 om 09:44
    • Quote van 7 Jan 2020 om 08:48
      Ik denk eerlijk gezegd niet dat het zo zwart-wit te stellen is......Ik vraag mij nog altijd af hoeveel Veerman er in geschoten zou hebben wanneer hij net zolang had mogen blijven staan als Reza.
      Het is denk ik meer dat men het type voetballer Reza liever zag dan Veerman.....het zijn gewoon totaal verschillende types/speelstijlen.
    Zo zwart-wit is het inderdaad ook niet... Ik denk dat Veerman het prima zou hebben gedaan als hij een heel seizoen was blijven staan. Nu kreeg hij nooit écht het vertrouwen en voelde hij altijd de druk om te presteren als hij eens in de basis mocht starten. Daar gaat niet iedere speler beter van voetballen. Ik denk dat Reza in het algemeen beter paste in het systeem met jongens als Zeneli en Larsson op de vleugels.
  • 7 Jan 2020 om 09:24
    • Quote van 7 Jan 2020 om 09:21
      Ook De Haan en Lodweges stelden hem niet op. Als drie trainers dat niet doen zal dat een reden hebben. Toch ben ik wel benieuwd hoe hij het een heel seizoen zou doen in de basis bij een subtopper in de Eredivisie.
    Klopt hoor. Maar dat reza zo geliefd was bij streppel, zit blijkbaar nog dwars. Haha.
  • 7 Jan 2020 om 09:21
    • Quote van 7 Jan 2020 om 06:46
      Wel met jouw eens. Onze Iraniër was het lievelingetje van streppel. Daardoor kreeg veerman geen echte kans.
    Ook De Haan en Lodweges stelden hem niet op. Als drie trainers dat niet doen zal dat een reden hebben. Toch ben ik wel benieuwd hoe hij het een heel seizoen zou doen in de basis bij een subtopper in de Eredivisie.
  • 7 Jan 2020 om 08:48
    • Quote van 7 Jan 2020 om 08:44
      Veerman is door diverse trainers (Lodeweges, De Haan en Streppel) bij SCH gewogen en uiteindelijk te licht bevonden. Reza was niet per se beter, maar wel constanter en daarmee betrouwbaarder. Van Te Vrede had hij het eigenlijk gemakkelijk moeten kunnen winnen.
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat het zo zwart-wit te stellen is......Ik vraag mij nog altijd af hoeveel Veerman er in geschoten zou hebben wanneer hij net zolang had mogen blijven staan als Reza.
    Het is denk ik meer dat men het type voetballer Reza liever zag dan Veerman.....het zijn gewoon totaal verschillende types/speelstijlen.
  • 7 Jan 2020 om 08:44
    • Quote van 7 Jan 2020 om 06:46
      Wel met jouw eens. Onze Iraniër was het lievelingetje van streppel. Daardoor kreeg veerman geen echte kans.
    Veerman is door diverse trainers (Lodeweges, De Haan en Streppel) bij SCH gewogen en uiteindelijk te licht bevonden. Reza was niet per se beter, maar wel constanter en daarmee betrouwbaarder. Van Te Vrede had hij het eigenlijk gemakkelijk moeten kunnen winnen.
  • 7 Jan 2020 om 06:46
    • Quote van 6 Jan 2020 om 23:18
      Doet hij toch goed en nooit bij Sc Heerenveen de kans gekregen
    Wel met jouw eens. Onze Iraniër was het lievelingetje van streppel. Daardoor kreeg veerman geen echte kans.
  • 7 Jan 2020 om 01:08
    • Quote van 6 Jan 2020 om 23:18
      Doet hij toch goed en nooit bij Sc Heerenveen de kans gekregen
    dat ben ik niet met je eens , hij heeft wel degelijk kansen gehad maar als hij in de basis begon was het, het meestal net niet l, als invaller was hij altijd wel erg nuttig Als je als basis speler mag starten moet je de trainer ook laten zien dat je altijd in de basis hoort dit heeft hij totaal niet gedaan.
  • 6 Jan 2020 om 23:18
    Doet hij toch goed en nooit bij Sc Heerenveen de kans gekregen
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›