Verbeek over SC Heerenveen: ''Daar heeft de tijd stilgestaan''

75
Verbeek over SC Heerenveen: ''Daar heeft de tijd stilgestaan''

Gertjan Verbeek is met Adelaide United uitstekend begonnen aan het seizoen met een voorlopige vierde plek tot gevolg. Voorafgaand aan de start van de competitie wonnen de Australiërs, waar Gerald Sibon assistent-trainer is, bovendien de Australian Cup.

Hoewel de 57-jarige Verbeek het zeer naar zijn zin heeft Down Under, ziet hij zijn toekomst op de lange termijn eerder in Nederland. "Ik loop met het idee om later beleidsmatig wat te doen in het Nederlandse voetbal. Er is behoefte aan kennis. Ik vind niet dat wij heel veel goede directeuren hebben", zet Verbeek uiteen in een lang interview met Voetbal International.

"Ik weet ook niet of ik een goede directeur ben, maar ik wil het wel proberen", vervolgt de oud-trainer van SC Heerenveen, die zich nog altijd nauw betrokken voelt bij het reilen en zeilen van de Friese club. "Dat is wel een club waaraan ik denk. Daar heeft de tijd stilgestaan, in vergelijking met andere clubs."

Op dit moment is een terugkeer in het Abe Lenstra Stadion echter onbespreekbaar. Verbeek: "Je hebt er nu één directeur, Cees Roozemond, en die komt niet uit het voetbal. Toch moet Gerry Hamstra als technisch manager naar hém luisteren. Dat kan niet. Voetbal moet altijd leidend zijn."

"Halen ze een Vietnamese linksback... Mensen die hem kennen, zeggen allemaal dat-ie niet goed genoeg is. Maar hij verdient wel vierenhalve ton en de hele kleedkamer weet dat. Commercieel denken, zeggen ze dan. Abracadabra-verhalen zijn het. Zou ik nooit goedkeuren. Nooit!", besluit Verbeek gedecideerd.

75 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Dec 2019 om 20:59
    • Quote van 20 Dec 2019 om 19:48
      Haha heerlijk hoe je als een omgekeerde Uri Geller weer bezig bent. Zouden er denk je ook buitenlandse studenten in andere grote steden zitten denk je? Telt allemaal niet mee joh haha!
    Haha, heerlijk hoe je mij op een puntje, die je eerst maar weer even compleet uit de context trekt omdat het anders helemaal nergens op slaat, denkt te kunnen pakken en weer eens de spijker misslaat..

    Groningen had in 2018 zo'n 203.000 inwoners, daarvan waren er bijna 31.000 (uitwonend) student. Dat is een procentje of 15. Daarvan waren er 8660 internationaal.
    Een andere grote stad, Amsterdam, had zo'n 40.000 uitwonende studenten, op een inwonersaantal van zo'n 860.000 totaal, nog geen 5%. En daarvan waren er iets meer dan 10.000 internationaal.
    Vergeleken met Groningen; peanuts.

    Den Haag, de 3e (grootste) stad had zon 15.100 uitwonende studenten op 530.000 inwoners. Slechts een procentje of 3.

    Dus ja, het is nog best knap dat Groningen het, vergeleken met de top 5, in voorgaande jaren nog zo vol wist te krijgen.
    Dat betwisten is ook een knap staaltje bagatelliseren.

    Op onderstaande website kun je zien dat hoewel groningen buiten de top5 valt, ze nog steeds verreweg de meeste studenten op kamers hebben
    https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/04/studenten-gaan-minder-op-kamers#44b936fd-90e2-415d-8a3f-84827eaef8df

    Anders nog iets?

  • 20 Dec 2019 om 19:48
    • Quote van 20 Dec 2019 om 18:52
      Blij dat je inziet dat Aanvallen de rol van Nijland en het daadwerkelijk hebben van competenties aan het bagatelliseren was.

      Eindelijk eens een nuttige oneliner van je..
    Haha heerlijk hoe je als een omgekeerde Uri Geller weer bezig bent. Zouden er denk je ook buitenlandse studenten in andere grote steden zitten denk je? Telt allemaal niet mee joh haha!
  • 20 Dec 2019 om 19:44
    • Quote van 20 Dec 2019 om 18:50
      Frank heeft het er maar druk mee vandaag.
    Maar jij toch ook wie jij dan ook maar bent met allerlei vergelijkingen die geen hout slaan? Of dingen roepen maar vragen niet beantwoorden die daarop volgen omdat je.. tja.. maar wat roept.
  • 20 Dec 2019 om 19:40
    Gertjan, mien man! En weer heeft bij helemaal gelijk en slaat hij de spijker op de kop. Zijn terugkeer, liever gisteren dan vandaag. Iemand met een oprecht Heerenveen hart, die de Friese cultuur begrijpt! Laten we alsjeblieft eerlijk blijven. Ons aanzien als opleidingsclub is verdwenen in binnen en buitenland, het gezonde financiele klimaat is verdwenen en dat het nu even rustig is betekent echt niet dat het goed is. Sponsors stonden voor ons in de rij, en nu? We kunnen niet eens een hoofdsponsor vinden. We hebben de cijfers net weer mogen aanschouwen en het is triest!!! We hebben meer dan genoeg jokers voorbij zien komen die allemaal precies wisten hoe hun eigen zakken te vullen! Alle geld verspillende zwakke schakels en huilende babies er uit donderen. Vind je het niets, dan ga je maar ergens anders werk zoeken! Heerenveen moet met harde hand geleid en voetbal minded gestuurd worden. En GertJan is de man voor dat karwei!
  • 20 Dec 2019 om 18:52
    • Quote van 20 Dec 2019 om 18:07
      Bagatelliseren 2.0.
    Blij dat je inziet dat Aanvallen de rol van Nijland en het daadwerkelijk hebben van competenties aan het bagatelliseren was.

    Eindelijk eens een nuttige oneliner van je..
  • 20 Dec 2019 om 18:50
    • Quote van 20 Dec 2019 om 18:07
      Bagatelliseren 2.0.
    Frank heeft het er maar druk mee vandaag.
  • 20 Dec 2019 om 18:07
    • Quote van 20 Dec 2019 om 15:57
      Voordat die ajax "bobo's" er zaten, deden ze het met zakenmeneer Van Praag ook niet echt slecht wel? ;)

      Nijland z'n prestatie doe je ook niet echt eer aan; onder zijn bewind zijn ze wel een redelijk stabiele middenmoter/subtopper geworden. Ze zijn van een krakkemikkig Oosterpark naar dat lelijke betonblok gegaan (OK, niet alles is een vooruitgang :p ).
      Qua toeschouwers doen ze het best aardig, van de 22500 stoeltjes zijn er volgens Transfermarkt gemiddeld z'n 21000 toeschouwers pas de laatste jaren neemt het iets af.
      Dat Grunn de 5e stad is, zegt hierin niet zoveel. Een heel groot deel is student en daar een heel groot deel van komt van ver (buiten de provincie) of nóg verder (Europa, midden-oosten, Azië).

      Op Van der Sar en Overmars na zijn het geen ex-voetballers die tussenstappen nodig hadden of langzaam gebracht moesten worden. De zakenlui zijn er veelal zo ingestapt.
      Eenhoorn heeft nog ervaring opgedaan als TD van de honkbalbond en Gerbrands bij de DSB-schaatsploeg.

      In wandelgangen gaan altijd wilde verhalen, en veelal zijn wilde verhalen niet meer dan dat.
      Overigens jammer dat je opeens de term "bobo" erbij haalt terwijl het over (ex)voetballers en zakenmensen hadden. Dat steekje was niet nodig geweest.
    Bagatelliseren 2.0.
  • 20 Dec 2019 om 18:07
    • Quote van 20 Dec 2019 om 14:59
      Met Cees is het net zo goed afwachten. Dat vergeet je even gemakshalve? Cees is net z’on experiment.
    een riskant experiment met Cees idd
  • 20 Dec 2019 om 17:32
    • Quote van 20 Dec 2019 om 14:49
      "moeten we dan afwachten" zegt Sibbele. Wat ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij de club. In zo'n verantwoordelijke functie moet je zekerheden hebben Sibbele. Geen exprimenten met zo'n bewezen arrogante hork als Verbeek die overal wordt weggestuurd omdat hij na een tijdje iedereen tegen zich in het harnas jaagt.
    Arrogante hork.. ik vind CR arrogant. Hij is zo arrogant dat hij zichzelf benoemt heeft. Hij is zo arrogant dat hij denkt het wel even beter te doen dan elke andere kandidaat. Hij is zo arrogant dat hij denkt alles te kunnen zeggen zonder ooit zijn woorden waar te kunnen maken. Hij is zo arrogant dat hij denkt ik kan GroenLeven wel belachelijk maken en aan de kant zetten. GJV heeft jaren bij Heerenveen gewerkt, is er ooit iets in de media gekomen over misplaatste arrogantie van hem? Ik hou van mensen die doen wat ze zeggen, daarom hou ik van mensen als GJV.
  • 20 Dec 2019 om 17:27
    • Quote van 20 Dec 2019 om 14:49
      "moeten we dan afwachten" zegt Sibbele. Wat ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij de club. In zo'n verantwoordelijke functie moet je zekerheden hebben Sibbele. Geen exprimenten met zo'n bewezen arrogante hork als Verbeek die overal wordt weggestuurd omdat hij na een tijdje iedereen tegen zich in het harnas jaagt.
    Zekerheden.. zekerheden heb je achteraf pas. Welke BVO heeft CR zo goed geleid dat het een zekerheidje was? Juist CR is 1 grote gok, hij geeft geen binding met de regio, had tot dusver nooit in een BVO gewerkt, was failliet gegaan met zijn bedrijf enz..
  • 20 Dec 2019 om 15:57
    • Quote van 20 Dec 2019 om 14:57
      Voordat overmars en van der sar daar zaten werd de club gerund door bobo's. Allemaam professors mensen met dikke diploma's etc etc.

      Toen kwam Cruyf, die is daar keihard tegen in gegaan want ajax ging de verkeerde kant op. Er moesten meer voetbal mensen op beslissende posities komen. Etc etc.

      Riemer was een zakenman maar had ook wel degelijk veel voetbal verstand niks voor niks dat hij zoveel talenten heeft binnen gehaald.

      Nijland, tjah heeft lang bij Groningen gezeten maar zo goed vond ik hem niet. Groningen staat volgens mij in de top5 van grootste steden van Nederland en Nijland kreeg zijn stadion maar amper vol.. Financieel zijn ze wel iets gegroeid maar vele goede spelers verkocht voor heel weinig.

      Smit is een nuchtere man totaal geen bobo zoals Cees dat is.

      Maar je hebt gelijk genoeg voorbeelden van mensen die het ook kunnen maar allen hadden zij hun strepen verdiend.

      Er hoeft van mij ook niet perse een oud voetballer op de plek van directeur te zitten, maar in elk geval wel mensen die clubbinding hebben of die zich eerder ergens bewezen hebben.

      En net wat je zegt overmars en van der sar zijn langzaam gebracht en of hebben tussenstappen genomen. Cees doet dat allemaal niet en dat zonder voetbal achtergrond.
      Sterker nog Cees heeft een groot gat op zijn cv. En in de wandelgangen gaan daar hele wilde verhalen over ten ronde.
      Dat soort dingen vind je denk ik niet terug bij een Smit of een Gerbrands etc. Maar bij onze Cees wel..
    Voordat die ajax "bobo's" er zaten, deden ze het met zakenmeneer Van Praag ook niet echt slecht wel? ;)

    Nijland z'n prestatie doe je ook niet echt eer aan; onder zijn bewind zijn ze wel een redelijk stabiele middenmoter/subtopper geworden. Ze zijn van een krakkemikkig Oosterpark naar dat lelijke betonblok gegaan (OK, niet alles is een vooruitgang :p ).
    Qua toeschouwers doen ze het best aardig, van de 22500 stoeltjes zijn er volgens Transfermarkt gemiddeld z'n 21000 toeschouwers pas de laatste jaren neemt het iets af.
    Dat Grunn de 5e stad is, zegt hierin niet zoveel. Een heel groot deel is student en daar een heel groot deel van komt van ver (buiten de provincie) of nóg verder (Europa, midden-oosten, Azië).

    Op Van der Sar en Overmars na zijn het geen ex-voetballers die tussenstappen nodig hadden of langzaam gebracht moesten worden. De zakenlui zijn er veelal zo ingestapt.
    Eenhoorn heeft nog ervaring opgedaan als TD van de honkbalbond en Gerbrands bij de DSB-schaatsploeg.

    In wandelgangen gaan altijd wilde verhalen, en veelal zijn wilde verhalen niet meer dan dat.
    Overigens jammer dat je opeens de term "bobo" erbij haalt terwijl het over (ex)voetballers en zakenmensen hadden. Dat steekje was niet nodig geweest.
  • 20 Dec 2019 om 15:14
    • Quote van 20 Dec 2019 om 14:49
      "moeten we dan afwachten" zegt Sibbele. Wat ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij de club. In zo'n verantwoordelijke functie moet je zekerheden hebben Sibbele. Geen exprimenten met zo'n bewezen arrogante hork als Verbeek die overal wordt weggestuurd omdat hij na een tijdje iedereen tegen zich in het harnas jaagt.
    Welke zekerheden heeft Cees? Je hanteert scheve maatstaven.
  • 20 Dec 2019 om 14:59
    • Quote van 20 Dec 2019 om 14:49
      "moeten we dan afwachten" zegt Sibbele. Wat ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij de club. In zo'n verantwoordelijke functie moet je zekerheden hebben Sibbele. Geen exprimenten met zo'n bewezen arrogante hork als Verbeek die overal wordt weggestuurd omdat hij na een tijdje iedereen tegen zich in het harnas jaagt.
    Met Cees is het net zo goed afwachten. Dat vergeet je even gemakshalve? Cees is net z’on experiment.
  • 20 Dec 2019 om 14:57
    • Quote van 20 Dec 2019 om 14:43
      Zo zo, al één club kun je noemen.
      Laten we beginnen met Marc Overmars;
      Sinds 2012 directeur voetbal zaken, zeg maar de functie Gerry Hamstra met nog wat dingen er bij. Dat doet ie idd best aardig, maar met de talenten van ajax en bijbehorende goed gevulde bankrekening is het natuurlijk relatief makkelijk werken.
      Maar Marc kwam natuurlijk niet als broekie binnen! En dat is nu juist het punt, Marc was namelijk al een bikkelharde zakenman! Nog voordat hij weer in het voetbal stapte bij Go Ahead, waar hij zo'n 6 á 7 jaar heeft kunnen 'oefenen' als onder andere Hoofd Technisch Zaken.

      Van der Sar dan;
      Die heeft iig nog een enigszins relevant opleiding gevolgd; International Master of Sportmanagement.
      Sinds 2012 heeft ie eerst een paar jaar management ervaring op mogen doen als Directeur Marketing bij Ajax. In 2015 werd ie voorzitter van 't technisch hart.
      In 2016 ging hij door als algemeen directeur; inmiddels dus al met een behoorlijk pak aan management ervaring. Hij is dan ook enkele jaren voor die functie klaargestoomd.

      Dus ja, zegt het maar.. Is het de opgedane zeer relevante ervaring, het al aanwezige zakeninstinct, de gevolgde opleiding(en), het meerjarig 'klaar stoom traject', of is het omdat ze beide prima tegen een bal aan konden trappen dat ze het nu zo goed doen?

      Zet daar eens tegenover; zakenman Riemer, zakenman Nijland, zakenman Smit, honkballer Eenhoorn, volleyballer Gerbrands, zakenman Van den Herik, Philips manager Van Raaij.

      Ik zet mijn geld op het hebben van de juiste competenties, en het hebben van een voetbal achtergrond is leuk meegenomen.
    Voordat overmars en van der sar daar zaten werd de club gerund door bobo's. Allemaam professors mensen met dikke diploma's etc etc.

    Toen kwam Cruyf, die is daar keihard tegen in gegaan want ajax ging de verkeerde kant op. Er moesten meer voetbal mensen op beslissende posities komen. Etc etc.

    Riemer was een zakenman maar had ook wel degelijk veel voetbal verstand niks voor niks dat hij zoveel talenten heeft binnen gehaald.

    Nijland, tjah heeft lang bij Groningen gezeten maar zo goed vond ik hem niet. Groningen staat volgens mij in de top5 van grootste steden van Nederland en Nijland kreeg zijn stadion maar amper vol.. Financieel zijn ze wel iets gegroeid maar vele goede spelers verkocht voor heel weinig.

    Smit is een nuchtere man totaal geen bobo zoals Cees dat is.

    Maar je hebt gelijk genoeg voorbeelden van mensen die het ook kunnen maar allen hadden zij hun strepen verdiend.

    Er hoeft van mij ook niet perse een oud voetballer op de plek van directeur te zitten, maar in elk geval wel mensen die clubbinding hebben of die zich eerder ergens bewezen hebben.

    En net wat je zegt overmars en van der sar zijn langzaam gebracht en of hebben tussenstappen genomen. Cees doet dat allemaal niet en dat zonder voetbal achtergrond.
    Sterker nog Cees heeft een groot gat op zijn cv. En in de wandelgangen gaan daar hele wilde verhalen over ten ronde.
    Dat soort dingen vind je denk ik niet terug bij een Smit of een Gerbrands etc. Maar bij onze Cees wel..
  • 20 Dec 2019 om 14:49
    • Quote van 20 Dec 2019 om 14:35
      Inderdaad en het is zoals gezegd verdacht stil weer betreffende op dit moment..... Gertjan is zeker een clubman en daarom neig ik er toch naar om hem in de (toekomst?) de credits te geven.Lukt het niet vanwege zijn karakter moeten we dan afwachten.
    "moeten we dan afwachten" zegt Sibbele. Wat ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij de club. In zo'n verantwoordelijke functie moet je zekerheden hebben Sibbele. Geen exprimenten met zo'n bewezen arrogante hork als Verbeek die overal wordt weggestuurd omdat hij na een tijdje iedereen tegen zich in het harnas jaagt.
  • 20 Dec 2019 om 14:43
    • Quote van 20 Dec 2019 om 13:57
      Kijk eens naar de club uit de hoofdstad.. Overmars en Van der Sar, toch beide echt jongens met een voetbal achtergrond! Sinds bij ajax weer meer mensen met een voetbalachtergrond de visie bepalen is het bij ajax ook alleen maar beter gaan lopen.
    Zo zo, al één club kun je noemen.
    Laten we beginnen met Marc Overmars;
    Sinds 2012 directeur voetbal zaken, zeg maar de functie Gerry Hamstra met nog wat dingen er bij. Dat doet ie idd best aardig, maar met de talenten van ajax en bijbehorende goed gevulde bankrekening is het natuurlijk relatief makkelijk werken.
    Maar Marc kwam natuurlijk niet als broekie binnen! En dat is nu juist het punt, Marc was namelijk al een bikkelharde zakenman! Nog voordat hij weer in het voetbal stapte bij Go Ahead, waar hij zo'n 6 á 7 jaar heeft kunnen 'oefenen' als onder andere Hoofd Technisch Zaken.

    Van der Sar dan;
    Die heeft iig nog een enigszins relevant opleiding gevolgd; International Master of Sportmanagement.
    Sinds 2012 heeft ie eerst een paar jaar management ervaring op mogen doen als Directeur Marketing bij Ajax. In 2015 werd ie voorzitter van 't technisch hart.
    In 2016 ging hij door als algemeen directeur; inmiddels dus al met een behoorlijk pak aan management ervaring. Hij is dan ook enkele jaren voor die functie klaargestoomd.

    Dus ja, zegt het maar.. Is het de opgedane zeer relevante ervaring, het al aanwezige zakeninstinct, de gevolgde opleiding(en), het meerjarig 'klaar stoom traject', of is het omdat ze beide prima tegen een bal aan konden trappen dat ze het nu zo goed doen?

    Zet daar eens tegenover; zakenman Riemer, zakenman Nijland, zakenman Smit, honkballer Eenhoorn, volleyballer Gerbrands, zakenman Van den Herik, Philips manager Van Raaij.

    Ik zet mijn geld op het hebben van de juiste competenties, en het hebben van een voetbal achtergrond is leuk meegenomen.
  • 20 Dec 2019 om 14:35
    • Quote van 20 Dec 2019 om 11:32
      En het tekort is alleen maar verder opgelopen.
      Ik weet ook niet dat Gert Jan de juiste man is.
      Maar hij kan het niet minder doen cees.
      En het is een echte clubman.
    Inderdaad en het is zoals gezegd verdacht stil weer betreffende op dit moment..... Gertjan is zeker een clubman en daarom neig ik er toch naar om hem in de (toekomst?) de credits te geven.Lukt het niet vanwege zijn karakter moeten we dan afwachten.
  • 20 Dec 2019 om 13:57
    • Quote van 20 Dec 2019 om 13:10
      Hoeveel mensen die succesvol een club runnen of hebben gerund hadden een voetbal achtergrond? Of hadden ervaring met het runnen van een voetbal club?
    Kijk eens naar de club uit de hoofdstad.. Overmars en Van der Sar, toch beide echt jongens met een voetbal achtergrond! Sinds bij ajax weer meer mensen met een voetbalachtergrond de visie bepalen is het bij ajax ook alleen maar beter gaan lopen.
  • 20 Dec 2019 om 13:52
    • Quote van 20 Dec 2019 om 13:08
      Ik vind er wel wat van als je omwille van wie er directeur is geen of wel een kaart koopt..
      Een directeur is dan ook niet de attractie waarvoor je een kaart koopt, dat is zijn de spelers en wat ze presteren (en in zekere mate de trainers).

      Er was al jaren een dalende lijn qua kaartverkoop en tot op heden was geen enkele voorzitter die dat ook maar heeft kunnen stoppen. Niet geheel toevallig liep de daling redelijk evenredig met de verminderde amusementswaarde.
      Pas als die gaat stijgen, gaat de kaart verkoop stijgen; het handje vol mensen dat omwille van een directeur geen kaart koopt is dan niet eens meer noemenswaardig te noemen. En ik ben benieuwd hoeveel mensen hun 'boycot' langdurig volhouden.
    Vind ik dus wel. De directeur is onder andere de visie bepalende factor. Soort uithangbord van de club. Net zoals het team dat is.
    Ik hou er niet van als een club gerund wordt door niks zeggende bobo's met gladde praatjes. Want het is niet Cees alleen, nee zijn vriendjes zitten in de raad etc.

    Stewards die voor lul worden gezet door de club. De hoofdsponsor die toen nog hoofdsponsor was werd op tv te kakken gezet.
    De miscommunicatie met vele "werkgroepen" zoals de gemeente en vv Heerenveen etc etc.
    Ik ben het niet eens met de koers die nu ingezet wordt door Cees. Net zoals Verbeek zegt over Doan. Wat moet die hier? Is dat onze nieuwe manier? Dat geld gaat bepalen wie speelt? Jansen gaf zelf al aan dat zowel Floranus als Woudenberg hoger in de pikorde staan maar toch liet hij hem even spelen. Commercie als je het mij vraagt en prima als iedereen dat goed vindt. Ik hou daar niet van.
    Voetbal moet altijd toongevende factor zijn en niet geld.. Een voetbalclub is geen normaal bedrijf. Met goed voetbal komt het geld vanzelf wel weer binnen zo ging het vroeger en zo gaat hedendaags nog steeds!
  • 20 Dec 2019 om 13:10
    • Quote van 20 Dec 2019 om 12:06
      Heb je het nu over Cees? Man die alleen voor zichzelf daar zit en totaal geen ervaring heeft met het runnen van een voetbalclub. Sterker nog man heeft niet eens een voetbal achtergrond.

      T is overigens geen haat.
    Hoeveel mensen die succesvol een club runnen of hebben gerund hadden een voetbal achtergrond? Of hadden ervaring met het runnen van een voetbal club?
  • 20 Dec 2019 om 13:08
    • Quote van 20 Dec 2019 om 12:09
      Is Cees toch niet zo overtuigend genoeg om extra seizoenskaarten te verkopen want er zijn er een hoop die het nog niet doen.

      Hier net zo, ik koop pas weer een seizoenskaart zodra Cees weg is.

      Dus wellicht verkopen we wel meer seizoenskaarten als Cees weg is, moet ie nu dan maar meteen weer weg? Moet Verbeek dan maar komen want ik denk dat hij meer seizoenskaarten verkoop dan Cees.

      Tis overigens geen haat
    Ik vind er wel wat van als je omwille van wie er directeur is geen of wel een kaart koopt..
    Een directeur is dan ook niet de attractie waarvoor je een kaart koopt, dat is zijn de spelers en wat ze presteren (en in zekere mate de trainers).

    Er was al jaren een dalende lijn qua kaartverkoop en tot op heden was geen enkele voorzitter die dat ook maar heeft kunnen stoppen. Niet geheel toevallig liep de daling redelijk evenredig met de verminderde amusementswaarde.
    Pas als die gaat stijgen, gaat de kaart verkoop stijgen; het handje vol mensen dat omwille van een directeur geen kaart koopt is dan niet eens meer noemenswaardig te noemen. En ik ben benieuwd hoeveel mensen hun 'boycot' langdurig volhouden.
  • 20 Dec 2019 om 12:09
    • Quote van 20 Dec 2019 om 11:59
      In ieder geval een paar honderd euro minder dan had gekund omdat jij vertikt een kaart aan te schaffen. :(


      Daarbij kun je tijdens een lopend boekjaar weinig klaarspelen, zeker als er nog de nodig uitgaven lopen (zoals die nieuwe schermen).
      In het beleidsplan zijn de lijnen uitgezet, en pas als die plannen een jaar de tijd hebben gekregen kun je pas eerlijk de balans opmaken.
    Is Cees toch niet zo overtuigend genoeg om extra seizoenskaarten te verkopen want er zijn er een hoop die het nog niet doen.

    Hier net zo, ik koop pas weer een seizoenskaart zodra Cees weg is.

    Dus wellicht verkopen we wel meer seizoenskaarten als Cees weg is, moet ie nu dan maar meteen weer weg? Moet Verbeek dan maar komen want ik denk dat hij meer seizoenskaarten verkoop dan Cees.

    Tis overigens geen haat
  • 20 Dec 2019 om 12:07
    • Quote van 20 Dec 2019 om 11:51
      Dat tekort kan alleen teruglopen als het aantal seizoenskaarten en sponsoren toeneemt. Precies wat er nu gebeurd Petter ! Als het echt weer goed gaat dan komt die top hoofdsponsor ook weer. Anders niet ben ik bang. Dat JJ en Hamstra hun werk goed kunnen doen is omdat de omstandigheden goed zijn om in te werken. Maar voor al deze zaken mag de eindverantwoordelijke Cees natuurlijk van jou de credits niet krijgen zeker ?
    Oke, dus als we ergens 13/14e eindigen dan mogen we Cees daar ook verantwoordelijk voor stellen? Of dan weer niet?
  • 20 Dec 2019 om 12:06
    • Quote van 20 Dec 2019 om 10:32
      Maar ook een man die alleen voor zichzelf gaat en totaal niet in staat is om te reflecteren. T is overigens geen haat
    Heb je het nu over Cees? Man die alleen voor zichzelf daar zit en totaal geen ervaring heeft met het runnen van een voetbalclub. Sterker nog man heeft niet eens een voetbal achtergrond.

    T is overigens geen haat.
  • 20 Dec 2019 om 12:05
    • Quote van 20 Dec 2019 om 11:51
      Dat tekort kan alleen teruglopen als het aantal seizoenskaarten en sponsoren toeneemt. Precies wat er nu gebeurd Petter ! Als het echt weer goed gaat dan komt die top hoofdsponsor ook weer. Anders niet ben ik bang. Dat JJ en Hamstra hun werk goed kunnen doen is omdat de omstandigheden goed zijn om in te werken. Maar voor al deze zaken mag de eindverantwoordelijke Cees natuurlijk van jou de credits niet krijgen zeker ?
    Waren de omstandigheden voor de trainer en de technisch manager om in te werken onder Eisenga of Van der Wiel dan niet goed? Wat is er anders qua omstandigheden op dit gebied onder Cees?
  • 20 Dec 2019 om 12:04
    • Quote van 20 Dec 2019 om 11:59
      In ieder geval een paar honderd euro minder dan had gekund omdat jij vertikt een kaart aan te schaffen. :(


      Daarbij kun je tijdens een lopend boekjaar weinig klaarspelen, zeker als er nog de nodig uitgaven lopen (zoals die nieuwe schermen).
      In het beleidsplan zijn de lijnen uitgezet, en pas als die plannen een jaar de tijd hebben gekregen kun je pas eerlijk de balans opmaken.
    Dan mag het tekort niet verder oplopen.
    Daar moest eisenga om weg.
    Cees roept nu al weer misschien halen we de 2 miljoen niet in 3 jaar.
  • 20 Dec 2019 om 12:04
    • Quote van 20 Dec 2019 om 03:03
      Die mening heeft hij in een eerder stadium al gegeven en die weet iedereen dus al bijna een jaar van hem. Hij is nu in de rondte aan het slaan. Het schaadt de club op die manier.
    Op welke manier schaadt het dan? Als hij onzin praat zoals velen hier zeggen dan schaadt het toch ook niks?
  • 20 Dec 2019 om 12:03
    • Quote van 20 Dec 2019 om 01:46
      Hij wordt gevraagd om zijn mening en die geeft hij. Wat een haat toch tegen een man die het beste met onze club voor heeft, tegen een man die met onze club als trainer geweldig gepresteerd heeft, tegen een man die voor onze club als speler tot het gaatje ging. Jammer.
    Precies!

    Vind het ook triest dat abelenstra hier zomaar wat mag typen. Het was zo rustig hier op forum. En dan komt hij weer de zonnekoning van feanonline.nl

    ;-)
  • 20 Dec 2019 om 11:59
    • Quote van 20 Dec 2019 om 11:52
      Hoe ver heeft cees het tekort al terug gebracht? Hij is er bijna een jaar.
    In ieder geval een paar honderd euro minder dan had gekund omdat jij vertikt een kaart aan te schaffen. :(


    Daarbij kun je tijdens een lopend boekjaar weinig klaarspelen, zeker als er nog de nodig uitgaven lopen (zoals die nieuwe schermen).
    In het beleidsplan zijn de lijnen uitgezet, en pas als die plannen een jaar de tijd hebben gekregen kun je pas eerlijk de balans opmaken.
  • 20 Dec 2019 om 11:52
    • Quote van 20 Dec 2019 om 11:51
      Dat tekort kan alleen teruglopen als het aantal seizoenskaarten en sponsoren toeneemt. Precies wat er nu gebeurd Petter ! Als het echt weer goed gaat dan komt die top hoofdsponsor ook weer. Anders niet ben ik bang. Dat JJ en Hamstra hun werk goed kunnen doen is omdat de omstandigheden goed zijn om in te werken. Maar voor al deze zaken mag de eindverantwoordelijke Cees natuurlijk van jou de credits niet krijgen zeker ?
    Hoe ver heeft cees het tekort al terug gebracht? Hij is er bijna een jaar.
  • 20 Dec 2019 om 11:51
    • Quote van 20 Dec 2019 om 11:40
      Hoe ver is het tekort al terug gebracht? Het was 5.8 miljoen. Sportief zo goed gaat ligt aan Johnny en hamstra.
    Dat tekort kan alleen teruglopen als het aantal seizoenskaarten en sponsoren toeneemt. Precies wat er nu gebeurd Petter ! Als het echt weer goed gaat dan komt die top hoofdsponsor ook weer. Anders niet ben ik bang. Dat JJ en Hamstra hun werk goed kunnen doen is omdat de omstandigheden goed zijn om in te werken. Maar voor al deze zaken mag de eindverantwoordelijke Cees natuurlijk van jou de credits niet krijgen zeker ?
  • 20 Dec 2019 om 11:40
    • Quote van 20 Dec 2019 om 11:36
      Waarom kan Gert Jan het niet minder doen ? Alles staat goed op de rit momenteel bij de club namelijk. Sportief gaat het goed, meer seizoenskaarten verkocht, sponsoraantal neemt nu ook voorzichtig toe. Alleen nog een top hoofdsponsor. Maar alleen als het goede werk en succes van nu, zich voortzet, de rust en gemoedelijkheid blijft dan komt die ook weer.
    Hoe ver is het tekort al terug gebracht? Het was 5.8 miljoen. Sportief zo goed gaat ligt aan Johnny en hamstra.
  • 20 Dec 2019 om 11:36
    • Quote van 20 Dec 2019 om 11:32
      En het tekort is alleen maar verder opgelopen.
      Ik weet ook niet dat Gert Jan de juiste man is.
      Maar hij kan het niet minder doen cees.
      En het is een echte clubman.
    Waarom kan Gert Jan het niet minder doen ? Alles staat goed op de rit momenteel bij de club namelijk. Sportief gaat het goed, meer seizoenskaarten verkocht, sponsoraantal neemt nu ook voorzichtig toe. Alleen nog een top hoofdsponsor. Maar alleen als het goede werk en succes van nu, zich voortzet, de rust en gemoedelijkheid blijft dan komt die ook weer.
  • 20 Dec 2019 om 11:32
    • Quote van 20 Dec 2019 om 10:05
      Wanneer zou er uiterlijk een hoofdsponsor zijn volgens cr ? De welbekende stilte die pijn aan de oren doet ! En betreft GV ...heb ik ook mijn bedenkingen, van de andere kant is hij wellicht ambitieus en met zijn karakter sterk genoeg om van Heerenveen een "echte topclub" te maken !? ..alleen dat arrogante toontje moet hij veel meer in minderen, dat stoot juist mensen af.
    En het tekort is alleen maar verder opgelopen.
    Ik weet ook niet dat Gert Jan de juiste man is.
    Maar hij kan het niet minder doen cees.
    En het is een echte clubman.
  • 20 Dec 2019 om 10:41
    Stel je eens voor dat we als clubkaarthouder en of seizoenskaarthouder mochten stemmen bij een openbare verkiezing wie de nieuwe directeur/voorzitter mag worden ?Zou Gert Jan Verbeek dan zo populair zijn en het dan worden ? Stel je voor dat Riemer dan in de media ook nog eens "reclame" ging maken voor Gert-Jan ?Hangt ook een beetje af van de tegenkandidaten natuurlijk. Maar toch.
  • 20 Dec 2019 om 10:32
    • Quote van 20 Dec 2019 om 01:46
      Hij wordt gevraagd om zijn mening en die geeft hij. Wat een haat toch tegen een man die het beste met onze club voor heeft, tegen een man die met onze club als trainer geweldig gepresteerd heeft, tegen een man die voor onze club als speler tot het gaatje ging. Jammer.
    Maar ook een man die alleen voor zichzelf gaat en totaal niet in staat is om te reflecteren. T is overigens geen haat
  • 20 Dec 2019 om 10:05
    • Quote van 20 Dec 2019 om 08:01
      Hij blijft wel zitten.
      Zitten veel vrienden in die sturen hem niet snel weg. En hij bezuinigt niet op het personeel. Dus die blijven ook wel achter hem staan.
    Wanneer zou er uiterlijk een hoofdsponsor zijn volgens cr ? De welbekende stilte die pijn aan de oren doet ! En betreft GV ...heb ik ook mijn bedenkingen, van de andere kant is hij wellicht ambitieus en met zijn karakter sterk genoeg om van Heerenveen een "echte topclub" te maken !? ..alleen dat arrogante toontje moet hij veel meer in minderen, dat stoot juist mensen af.
  • 20 Dec 2019 om 08:01
    • Quote van 19 Dec 2019 om 23:02
      Dat ligt er maar net aan hoelang de RvC of het stichtingsbestuur vertrouwen houdt in Cees.
    Hij blijft wel zitten.
    Zitten veel vrienden in die sturen hem niet snel weg. En hij bezuinigt niet op het personeel. Dus die blijven ook wel achter hem staan.
  • 20 Dec 2019 om 03:13
    • Quote van 19 Dec 2019 om 19:55
      Wacht eens. Misschien komt onze nieuwe hoofdsponsor helemaal niet eens op het shirt te staan. Sponsoren schijnen tegenwoordig niet meer te sponsoren voor naamsbekendheid. We leven in een aparte wereld momenteel ;)
    Het hoeft inderdaad geen bedrijf te zijn voor de naamsbekendheid. Kan ook zomaar een partij zijn die nu al de rechten van Van Hau heeft en hem vooral meer waard wil maken door hem een betere voetballer te laten worden. Een goede Vietnamese voetballer in een goede competitie straks is natuurlijk goud waard (vooral in Vietnam). Als de Vietnamese variant van Batavus hem nu betaalt, dan was de kans inderdaad wel groot geweest dat die partij dan ook op het shirt had gestaan (of in ieder geval aan Van Hau gelinkt zou worden).
  • 20 Dec 2019 om 03:03
    • Quote van 20 Dec 2019 om 01:46
      Hij wordt gevraagd om zijn mening en die geeft hij. Wat een haat toch tegen een man die het beste met onze club voor heeft, tegen een man die met onze club als trainer geweldig gepresteerd heeft, tegen een man die voor onze club als speler tot het gaatje ging. Jammer.
    Die mening heeft hij in een eerder stadium al gegeven en die weet iedereen dus al bijna een jaar van hem. Hij is nu in de rondte aan het slaan. Het schaadt de club op die manier.
  • 20 Dec 2019 om 01:46
    • Quote van 19 Dec 2019 om 22:34
      ongelofelijk dat hij weer het podium krijgt. t was zo rustig op tv en dit forum. zo ontzettend blij met zichzelf. de zonnekoning van Jubbega
    Hij wordt gevraagd om zijn mening en die geeft hij. Wat een haat toch tegen een man die het beste met onze club voor heeft, tegen een man die met onze club als trainer geweldig gepresteerd heeft, tegen een man die voor onze club als speler tot het gaatje ging. Jammer.
  • 20 Dec 2019 om 00:53
    Het is weer rustig in Heerenveen omdat we meer punten hebben dan verwacht, en omdat het voetbal veel beter is dan de laatste 6 jaar. Dat is de verdienste van JJ en de gehele technische staf, inclusief GH. Bestuurlijk is er natuurlijk nog niets veranderd. CR lijkt het nu goed te doen omdat de resultaten goed zijn. Als Heerenveen 8 punten minder zou hebben, dan was hij waarschijnlijk weggehoond door dezelfde mensen die hem op dit forum bewieroken. Natuurlijk zou het fantastisch zijn als er meer voetbalverstand in de directie zou komen. GJV is wellicht (nog) niet de perfecte kandidaat, maar heeft wel een Heerenveen hart. Hoe mooi zou het zijn als we ons weer allemaal herkennen in mensen die de club aansturen? De aanstelling van J.J. was ook een gok, maar door zijn enthousiasme en kennis / kunde van de club heeft hij wel voor een enorme ommezwaai gezorgd. GJV zou het m.i. minimaal zo goed doen als CR, mits hij een slimme financiële en commerciële linker en rechterhand naast zich krijgt.
  • 19 Dec 2019 om 23:24
    • Quote van 19 Dec 2019 om 23:02
      Dat ligt er maar net aan hoelang de RvC of het stichtingsbestuur vertrouwen houdt in Cees.
    Dat klopt. Maar hij hoopt dus heel lang. Met als voorbeeld Riemer. Dat is wat hij zei.
  • 19 Dec 2019 om 23:04
    • Quote van 19 Dec 2019 om 19:58
      Cees is meer type ambitieus/baantjejager. Ik denk dat hij ook wel graag bij de KNVB wil zitten straks. Vind Verbeek inderdaad tamelijk arrogant.
    Dus als Cees zich kandidaat stelt is het niet arrogant en als Verbeek dat doet is het wel arrogant? Vreemd.
  • 19 Dec 2019 om 23:02
    • Quote van 19 Dec 2019 om 20:15
      Cees heeft zelf gezegd afgelopen vrijdag, dat hij hoopt nog heel lang hier te zitten. Dus GJV zal dan nog heel lang moeten wachten.
    Dat ligt er maar net aan hoelang de RvC of het stichtingsbestuur vertrouwen houdt in Cees.
  • 19 Dec 2019 om 22:34
    ongelofelijk dat hij weer het podium krijgt. t was zo rustig op tv en dit forum. zo ontzettend blij met zichzelf. de zonnekoning van Jubbega
  • 19 Dec 2019 om 21:35
    • Quote van 19 Dec 2019 om 20:57
      Nee Cees gaat zeggen “Ik pak alle publiciteit van het jubileum jaar mee en daarna knijp ik er weer tussenuit” Dat lijkt me ook geweldig naar je achterban toe....
    Ik bedoelde er verder niks mee hoor. Ik zeg alleen maar, wat Cees heeft gezegd.
  • 19 Dec 2019 om 21:32
    • Quote van 19 Dec 2019 om 20:25
      Waar heeft hij dat gezegd dan ?
    In de rode zaal, voor aanvang van de wedstrijd.
  • 19 Dec 2019 om 20:57
    • Quote van 19 Dec 2019 om 20:15
      Cees heeft zelf gezegd afgelopen vrijdag, dat hij hoopt nog heel lang hier te zitten. Dus GJV zal dan nog heel lang moeten wachten.
    Nee Cees gaat zeggen “Ik pak alle publiciteit van het jubileum jaar mee en daarna knijp ik er weer tussenuit” Dat lijkt me ook geweldig naar je achterban toe....
  • 19 Dec 2019 om 20:52
    • Quote van 19 Dec 2019 om 17:47
      Ach wie weet zit Cees hier wel 10 jaar. Niet dat ik het verwacht want ik denk dat Cees zich na een jaar of 2 wel uitgekeken is en weer een nieuwe uitdaging wil maar toch. Wie is toch die Verbeek om zich zomaar even kandidaat te stellen. Nogal arrogant.
    Gert Jan kan het nooit minder doen dan cees.
    Cees heeft nog niks goed gedaan.


  • 19 Dec 2019 om 20:48
    • Quote van 19 Dec 2019 om 19:32
      Ik zie in hem niet de geschikte man maar ik vind er niks arrogants aan dat hij zich kandidaat stelt. Cees stelde zichzelf ook kandidaat? Wat dat ook arrogant?
    Cees ging gewoon zitten....
  • 19 Dec 2019 om 20:25
    • Quote van 19 Dec 2019 om 20:15
      Cees heeft zelf gezegd afgelopen vrijdag, dat hij hoopt nog heel lang hier te zitten. Dus GJV zal dan nog heel lang moeten wachten.
    Waar heeft hij dat gezegd dan ?
  • 19 Dec 2019 om 20:15
    • Quote van 19 Dec 2019 om 19:58
      Cees is meer type ambitieus/baantjejager. Ik denk dat hij ook wel graag bij de KNVB wil zitten straks. Vind Verbeek inderdaad tamelijk arrogant.
    Cees heeft zelf gezegd afgelopen vrijdag, dat hij hoopt nog heel lang hier te zitten. Dus GJV zal dan nog heel lang moeten wachten.
  • 19 Dec 2019 om 20:14
    Verbeek 100 keer liever dan cees roozemond.Die er financieel nog meer een bende van heeft gemaakt. En Gert Jan is een Heerenveen supporter.En een echte clubman.
  • 19 Dec 2019 om 19:58
    • Quote van 19 Dec 2019 om 19:32
      Ik zie in hem niet de geschikte man maar ik vind er niks arrogants aan dat hij zich kandidaat stelt. Cees stelde zichzelf ook kandidaat? Wat dat ook arrogant?
    Cees is meer type ambitieus/baantjejager. Ik denk dat hij ook wel graag bij de KNVB wil zitten straks. Vind Verbeek inderdaad tamelijk arrogant.
  • 19 Dec 2019 om 19:55
    • Quote van 19 Dec 2019 om 18:41
      Ja een Vietnamees bedrijf zou dat doen ( sponsor ) maar volgens mij weet niemand wie of welk bedrijf het ook is. Dus ik vraag me dat oprecht af. Ze kunnen wel zoveel zeggen, maar je maakt mij niet wijs dat een bedrijf een paar ton aan salaris van een speler voor zijn rekening neemt en dan verder in de anonimiteit blijft. Of denk jij van wel?
    Wacht eens. Misschien komt onze nieuwe hoofdsponsor helemaal niet eens op het shirt te staan. Sponsoren schijnen tegenwoordig niet meer te sponsoren voor naamsbekendheid. We leven in een aparte wereld momenteel ;)
  • 19 Dec 2019 om 19:32
    • Quote van 19 Dec 2019 om 17:47
      Ach wie weet zit Cees hier wel 10 jaar. Niet dat ik het verwacht want ik denk dat Cees zich na een jaar of 2 wel uitgekeken is en weer een nieuwe uitdaging wil maar toch. Wie is toch die Verbeek om zich zomaar even kandidaat te stellen. Nogal arrogant.
    Ik zie in hem niet de geschikte man maar ik vind er niks arrogants aan dat hij zich kandidaat stelt. Cees stelde zichzelf ook kandidaat? Wat dat ook arrogant?
  • 19 Dec 2019 om 18:41
    • Quote van 19 Dec 2019 om 17:56
      Ik meende dat Van Hau een huurspeler was wiens huur door een derde partij werd betaald, zodat hij voor niets bij ons is. Dus dat we geen salaris betalen. Ik heb dat toch vaker dan 1 keer ergens gelezen.
    Ja een Vietnamees bedrijf zou dat doen ( sponsor ) maar volgens mij weet niemand wie of welk bedrijf het ook is. Dus ik vraag me dat oprecht af. Ze kunnen wel zoveel zeggen, maar je maakt mij niet wijs dat een bedrijf een paar ton aan salaris van een speler voor zijn rekening neemt en dan verder in de anonimiteit blijft. Of denk jij van wel?
  • 19 Dec 2019 om 18:39
    • Quote van 19 Dec 2019 om 17:56
      Ik meende dat Van Hau een huurspeler was wiens huur door een derde partij werd betaald, zodat hij voor niets bij ons is. Dus dat we geen salaris betalen. Ik heb dat toch vaker dan 1 keer ergens gelezen.
    De verklaring was niet helemaal zoals je het nu schrijft. Later is er ook een uitspraak gedaan in de trent van 'natuurlijk kost hij ons geld'. Vanuit dat oogpunt geloof ik er geen snars van dat hij hier 100% voor nop is. Misschien dat we het ooit nog eens precies te weten komen, maar ik ga er niet vanuit. En ik zeg altijd maar zo dat wanneer je de werkelijkheid niet durft, kunt of wilt vertellen dan is er iets aan de hand wat niet helemaal juist is of wat niet ieders goedkeuring weg kan dragen.
  • 19 Dec 2019 om 17:56
    • Quote van 19 Dec 2019 om 17:50
      Het kan JJ ook opgelegd zijn, Koopmans heeft er al eerder om lopen zeuren waarom hij Doan niet liet spelen. Zullen we nooit weten.. Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat die jongen een toegevoegde waarde gaat zijn. Hij kan nog steeds niet met zijn teamgenoten communiceren. Dat maakt het wel heeeeel lastig. Tactische besprekingen krijgt hij niks van mee. Dat kan niet op dit niveau en zeker niet als je een verdedigende taak hebt waarbij je speler voor je moet coachen. Als het nou een vleugel speler was kon je hem nog een beetje zijn gang laten gaan. Maar een verdediger die niet met zijn mede spelers kan overleggen en of coachen..
      Ik zal wel weer negatief zijn maar zie het niet gebeuren. Denk dat dit allemaal hoort bij het aantrekken van een hoofdsponsor en volgens mij begint het een beetje de spuigaten uit te lopen.
      Net wat Verbeek zegt, die jongen verdiend een godsvermogen vergeleken met zijn kwaliteiten. En ik heb nog steeds niks vernomen van de Vietnamese sponsor die dat gaat betalen want neem aan dat als die er was ook wel bekend zou zijn. Een anonieme sponsor geloof ik niet in als het om zulke bedragen gaan..

      Maar nogmaals ik kan er prima naast zitten maar ik ben erg benieuwd. Ben ook erg benieuwd straks naar de jaarcijfers.
    Ik meende dat Van Hau een huurspeler was wiens huur door een derde partij werd betaald, zodat hij voor niets bij ons is. Dus dat we geen salaris betalen. Ik heb dat toch vaker dan 1 keer ergens gelezen.
  • 19 Dec 2019 om 17:50
    • Quote van 19 Dec 2019 om 17:25
      De tijd heeft juist niet stil gestaan. De vorige 3 directeuren hadden niets of niet veel met voetbal, terwijl er met Riemer juist wél constructief over voetbal gesproken kon worden omdat hij (en Annie) er wel een beetje kijk op hadden.Als Doan er werkelijk geen k#t van kon dan had Johnny hem ondanks het aandringen vanuit het STA vak echt niet in laten vallen. Dat was dan namelijk een klap in het gezicht van Woudenberg geweest. Hoeveel mensen die Doan kennen kennen Gert Jan ook vraag ik me af. Over het salaris en de commerciële gedachte achter het aantrekken van Van Hau heeft hij wel gelijk, maar als je er zowel sportief als financieel niet mee het schip in gaat kun je het zien als een win-win situatie. Verder moet je je over dit interview maar niet te druk maken. Hoe lijkt het trouwens met de nieuwe hoofdsponsor. Heeft de invalbeurt van Doan nog een beetje invloed op 'de spannende' fase waarin de onderhandelingen zouden moeten bevinden? It sil in kear tiid wurde!
    Het kan JJ ook opgelegd zijn, Koopmans heeft er al eerder om lopen zeuren waarom hij Doan niet liet spelen. Zullen we nooit weten.. Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat die jongen een toegevoegde waarde gaat zijn. Hij kan nog steeds niet met zijn teamgenoten communiceren. Dat maakt het wel heeeeel lastig. Tactische besprekingen krijgt hij niks van mee. Dat kan niet op dit niveau en zeker niet als je een verdedigende taak hebt waarbij je speler voor je moet coachen. Als het nou een vleugel speler was kon je hem nog een beetje zijn gang laten gaan. Maar een verdediger die niet met zijn mede spelers kan overleggen en of coachen..
    Ik zal wel weer negatief zijn maar zie het niet gebeuren. Denk dat dit allemaal hoort bij het aantrekken van een hoofdsponsor en volgens mij begint het een beetje de spuigaten uit te lopen.
    Net wat Verbeek zegt, die jongen verdiend een godsvermogen vergeleken met zijn kwaliteiten. En ik heb nog steeds niks vernomen van de Vietnamese sponsor die dat gaat betalen want neem aan dat als die er was ook wel bekend zou zijn. Een anonieme sponsor geloof ik niet in als het om zulke bedragen gaan..

    Maar nogmaals ik kan er prima naast zitten maar ik ben erg benieuwd. Ben ook erg benieuwd straks naar de jaarcijfers.
  • 19 Dec 2019 om 17:47
    Ach wie weet zit Cees hier wel 10 jaar. Niet dat ik het verwacht want ik denk dat Cees zich na een jaar of 2 wel uitgekeken is en weer een nieuwe uitdaging wil maar toch. Wie is toch die Verbeek om zich zomaar even kandidaat te stellen. Nogal arrogant.
  • 19 Dec 2019 om 17:42
    • Quote van 19 Dec 2019 om 17:18
      Hij moet ook never nooit op de stoel van Cees terecht komen. Daarvoor is het een veel te grote bemoeial. Een bestuurder moet weten wat hij zelf moet doen, en de rest overlaten aan degenen die daarvoor zijn aangesteld. Dat kan Cees prima, maar GJV gaat als het hem niet zint zelf nog de ballen oppompen bij wijze van spreken. Dus conclusie: Niet als directeur aannemen.
    Knap dat jij kan oordelen dat Cees het wel kan en Verbeek niet.
    Ik zeg niet dat Verbeek het wel kan en Cees niet, maar vind het gewoon knap dat jij het wel weet!
  • 19 Dec 2019 om 17:41
    Lekker respectvolle reactie hier tegen iemand die vaak het beste met de club voor heeft. Lees zelf dat hij zijn mond moet houden.. Als hij zijn mond moet houden kan je dit forum wel afschaffen dan moet iedereen hier al helemaal zijn mond houden.
    Ongeacht of je zijn mening deelt of niet ook hij mag zijn mening geven hij onderbouwt deze ook. Zeg overigens niet dat ik zijn mening deel..!
  • 19 Dec 2019 om 17:25
    De tijd heeft juist niet stil gestaan. De vorige 3 directeuren hadden niets of niet veel met voetbal, terwijl er met Riemer juist wél constructief over voetbal gesproken kon worden omdat hij (en Annie) er wel een beetje kijk op hadden.Als Doan er werkelijk geen k#t van kon dan had Johnny hem ondanks het aandringen vanuit het STA vak echt niet in laten vallen. Dat was dan namelijk een klap in het gezicht van Woudenberg geweest. Hoeveel mensen die Doan kennen kennen Gert Jan ook vraag ik me af. Over het salaris en de commerciële gedachte achter het aantrekken van Van Hau heeft hij wel gelijk, maar als je er zowel sportief als financieel niet mee het schip in gaat kun je het zien als een win-win situatie. Verder moet je je over dit interview maar niet te druk maken. Hoe lijkt het trouwens met de nieuwe hoofdsponsor. Heeft de invalbeurt van Doan nog een beetje invloed op 'de spannende' fase waarin de onderhandelingen zouden moeten bevinden? It sil in kear tiid wurde!
  • 19 Dec 2019 om 17:18
    • Quote van 19 Dec 2019 om 15:31
      Zo kom je dus niet op het stoeltje van Ceessie te zitten. Olifant in porseleinkast lijkt me. Maar uiteindelijk ook weer niet beroerder dan wat er nu zit waarschijnlijk.
    Hij moet ook never nooit op de stoel van Cees terecht komen. Daarvoor is het een veel te grote bemoeial. Een bestuurder moet weten wat hij zelf moet doen, en de rest overlaten aan degenen die daarvoor zijn aangesteld. Dat kan Cees prima, maar GJV gaat als het hem niet zint zelf nog de ballen oppompen bij wijze van spreken. Dus conclusie: Niet als directeur aannemen.
  • 19 Dec 2019 om 16:35
    • Quote van 19 Dec 2019 om 16:26
      Ik ben zeker geen fan van dit ietwat ongeleide projectiel. Ook deze uitspraak getuigt weer van weinig diplomatie. Toch denk ik dat hij hier zeker een punt heeft.Voetbal moet leidend zijn en als de invloed van een commerciële man leidt tot het maken van speelminuten van een speler die ik op een training bepaald niet vond overtuigen dan is dat de dood in de pot.Het tekent ook de nog onzekere positie van JJ die natuurlijk graag een contractverlenging wil (en dat in mijn ogen ook zeker verdient). Ik denk niet dat Foppe of GJV zich zo hadden laten beïnvloeden door Martin Koopman (what's in a name!).
    Voetbal moet leidend zijn, dat zou mooi zijn. Echter denk ik niet meer dat wij in die wereld zitten en elk jaar de subtop kunnen halen wanneer voetbal compleet leidend is. Zoals Gerry zegt; we moeten creatief zijn.
  • 19 Dec 2019 om 16:26
    Ik ben zeker geen fan van dit ietwat ongeleide projectiel. Ook deze uitspraak getuigt weer van weinig diplomatie. Toch denk ik dat hij hier zeker een punt heeft.Voetbal moet leidend zijn en als de invloed van een commerciële man leidt tot het maken van speelminuten van een speler die ik op een training bepaald niet vond overtuigen dan is dat de dood in de pot.Het tekent ook de nog onzekere positie van JJ die natuurlijk graag een contractverlenging wil (en dat in mijn ogen ook zeker verdient). Ik denk niet dat Foppe of GJV zich zo hadden laten beïnvloeden door Martin Koopman (what's in a name!).
  • 19 Dec 2019 om 16:08
    Verbeek heeft wel een punt: Waarom een Vietnamees contracteren die niet goed genoeg is voor de basis? Het is ook lachwekkend voor de buitenwacht. Ben benieuwd waar de hoofdsponsor blijft. De waarheid is hard voor de Cees fans. Wat schuift dat nou die loyaliteit?
  • 19 Dec 2019 om 15:42
    • Quote van 19 Dec 2019 om 15:31
      Zo kom je dus niet op het stoeltje van Ceessie te zitten. Olifant in porseleinkast lijkt me. Maar uiteindelijk ook weer niet beroerder dan wat er nu zit waarschijnlijk.
    Nu zit er tenminste een bestuurder in het bestuur en iemand met verstand van voetbal als TD.
  • 19 Dec 2019 om 15:31
    Zo kom je dus niet op het stoeltje van Ceessie te zitten. Olifant in porseleinkast lijkt me. Maar uiteindelijk ook weer niet beroerder dan wat er nu zit waarschijnlijk.
  • 19 Dec 2019 om 15:16
    Wat een malloot zeg, maar weer eens horen over een wedstrijd of 10. Zijn geschiedenis kennende staat hij er heel anders voor.
  • 19 Dec 2019 om 15:11
    Met zulke uitspraken en bijvoorbeeld ook over FC Twente in hetzelfde interview maakt hij zichzelf wel een beetje onmogelijk als toekomstig directeur. Clubs waar Verbeek niet gespeeld of getraind heeft, zullen ook wel twee keer nadenken om hem als voorzitter oid aan te stellen.
  • 19 Dec 2019 om 15:11
    Kan deze blaaskaak zijn mond houden? Het is lekker rustig in Heerenveen, gaat dictator Verbeek weer met modder gooien.
  • 19 Dec 2019 om 15:02
    Ah de malaise begint weer! Gewoon je mond houden GJV.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›