'Spannende fase' voor SC Heerenveen: ''Drie serieuze kandidaten'' Dreyer keek raar op: ''Ik weet nu dat het 'different' betekent'' Roozemond krabbelt terug: ''Misschien moeten we er van afwijken'' Botman door Eredivisie opgenomen in Elftal van de Maand Dreyer: ''Dan ga ik mijn situatie bespreken met de beide clubs''

Ziyech praatte uren met SC Heerenveen-talent: ''Dat was heel mooi''

( 18 reacties)
Ziyech praatte uren met SC Heerenveen-talent: ''Dat was heel mooi''

Hakim Ziyech mag SC Heerenveen dan via de achterdeur hebben verlaten, binnen de club heeft de 26-jarige Ajacied nog altijd een goede band met veel mensen. Ook assistent-trainer Jeffrey Talan bijvoorbeeld, die laatst met een speler van Heerenveen de international van Marokko opzocht in Amsterdam.

"Ik heb Hakim bij de D's en de C's gehad en later kwam ik hem bij de A's tegen", vertelt Talen in de Leeuwarder Courant. "Hij had een paar keer moeite om aan te haken in de jeugd. Hakim en ik hadden er destijds gesprekken erover, stelden doelen. Dat werkte, al waren er ook anderen die hem hebben geholpen hoor." Via FC Twente belandde Ziyech in 2016 uiteindelijk bij Ajax, waar hij is uitgroeid tot een vedette.

"We hadden en hebben een goede band", stelt Talan, die recent Ziyech opzocht met een speler van de Friezen. "Ik noem geen naam. We spraken een paar uren over omgaan met teleurstellingen en doelen stellen, over de verschillen tussen spelen in de Eredivisie en de Champions League."

"Ik wilde Ziyech als voorbeeld gebruiken. Hakim zei: 'Trainer, als je me nog een keer vraagt voor zoiets, dan wil ik er zelfs wel voor naar Heerenveen rijden.' Dat was heel mooi", besluit Talan met enige trots.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Oct 2019 om 23:11
    OFF: Vite$$e schrijft ook maar weer eens donkerrode cijfers. 16 Miljoen in de min. Er hebben wel eens mooie clubs de stekker uit hun voortbestaan moeten trekken voor minder. Als je het rijtje ziet van financiële resultaten de afgelopen jaren dan is dit een regelrechte schande als je eerlijk bent. Het wordt hoog tijd dat de Russen eindelijk eens stoppen met gekke Henkie te spelen (of zouden ze op een of andere manier tóch geld verdienen aan deze nepclub) of dat de KNVB eens op gaat treden! Resultaten op een rij: Boekjaar - Resultaat 2018/19 - 16,5 miljoen euro 2017/18 + 9,0 2016/17 - 10,1 2015/16 - 13,3 2014/15 - 10,7 2013/14 - 4,5 2012/13 - 24,5 2011/12 - 22,7 2010/11 - 15,0 2009/10 + 1,6
  • 9 Oct 2019 om 22:29
    • Quote van 9 Oct 2019 om 19:17
      Ajks ken ik niet, Ajax is wel degelijk een topclub momenteel, als je de halve finale van de CL haalt, en ze ook dit seizoen weer ziet in de CL kun je toch moeilijk iets anders concluderen.
    Mee eens, vind dat je Ajax inmiddels qua budget, organisatie, breedte elftal, eigen vermogen, prestaties echt mag rekenen tot bijna een topclub. Blijft natuurlijk een moment opname, maar de afgelopen 3 seizoenen zijn ze zeker een 'topclub.'
  • 9 Oct 2019 om 22:04
    • Quote van 9 Oct 2019 om 21:54
      Eenmalig en de halve finale na eeuwen ...nouja structurele ploegen zoals fc Bayern of Barcelona of Liverpool etc !? Is dit toch onvergelijkbaar! Eendagsvlieg ajks !..is mijn mening.
    Ajax heeft 4x de CL/EC1 gewonnen, Bayern en Barca 5x. Dus qua historie valt het reuze mee, vorig seizoen zijn ze verder gekomen dan die beide clubs en ook dit seizoen worden ze door de globale media weer als 1 van de outsiders genoemd.
  • 9 Oct 2019 om 21:54
    • Quote van 9 Oct 2019 om 19:17
      Ajks ken ik niet, Ajax is wel degelijk een topclub momenteel, als je de halve finale van de CL haalt, en ze ook dit seizoen weer ziet in de CL kun je toch moeilijk iets anders concluderen.
    Eenmalig en de halve finale na eeuwen ...nouja structurele ploegen zoals fc Bayern of Barcelona of Liverpool etc !? Is dit toch onvergelijkbaar! Eendagsvlieg ajks !..is mijn mening.
  • 9 Oct 2019 om 19:17
    • Quote van 9 Oct 2019 om 19:14
      Ik zei échte Topclub. Ga me nu niet proberen wijs te maken dat ajks dat is. ....meen me te herinneren dat jij zoiets had bij Kroatië !? :-)
    Ajks ken ik niet, Ajax is wel degelijk een topclub momenteel, als je de halve finale van de CL haalt, en ze ook dit seizoen weer ziet in de CL kun je toch moeilijk iets anders concluderen.
  • 9 Oct 2019 om 19:14
    • Quote van 8 Oct 2019 om 15:52
      Lekker voor hem dan dat Ajax al Europese top is de laatste jaren. Klasbas is het. De beste en meest creatieve voetballer op de Nederlandse velden. Genieten.
    Ik zei échte Topclub. Ga me nu niet proberen wijs te maken dat ajks dat is. ....meen me te herinneren dat jij zoiets had bij Kroatië !? :-)
  • 8 Oct 2019 om 22:26
    • Quote van 8 Oct 2019 om 15:30
      Denk je?
      Zou 't niet zo kunnen zijn dat ie gewoon niet goed begeleid word en mensen 'm niet snappen ;)
    Nee, deze karakters zijn onverbeterlijk ongeacht begeleiding.
  • 8 Oct 2019 om 17:57
    • Quote van 8 Oct 2019 om 17:35
      Denk toch ook dat de echte topclubs gewoon liggen te slapen. Bin hem druipt de klasse er gewoon vanaf, wie dat niet ziet zit in het verkeerde vak. Zat hij bij Raiola dan was Hakim natuurlijk allang bij een topclub terechtgekomen. Je bent ook afhankelijk van degene die je weg moet brengen. Laat hem maar mooi blijven bij Ajax. Ik vind het prima zo.
    Ik denk dat Gijpie het wel goed omschreef afgelopen vrijdag bij VI. Voor een middenvelder heeft hij teveel balverlies. En voor een rechtshalf of rechteraanvaller in een vrije rol hebben de topclubs (voor zover je Ajax daar niet onder wilt scharen) voor die positie andere types spelers. Puur technisch is hij absoluut één van de allerbesten, zeker in Europa. Vlak na zijn toch niet ideale vertrek (die in mijn ogen veel te maken had met zijn zaakwaarnemer) heeft hij zich niet altijd even aardig opgesteld. Maar dat hebben sommige van onze supporters ook niet. Een beetje een kip of het ei verhaal als je het mij vraagt. Maar er komt natuurlijk eens een moment dat je daar overheen moet kunnen stappen. Het leven gaat door, voor Hakim en ook voor ons.
  • 8 Oct 2019 om 17:35
    • Quote van 8 Oct 2019 om 16:15
      Persoonlijk denk ik niet dat Ajax zijn plafond zal zijn....hij zou een Fries kunnen zijn qua koppigheid haha maar is absoluut 1 v/d beste voetballers op de Nederlandse velden en dan ben je denk ik echt nog wel geschikt voor een stap hogerop.

      Ik ben overigens wel benieuwd waarom clubs twijfels bij hem hebben want in mijn optiek heeft hij het voetballend gezien toch al wel bewezen bij Ajax? Misschien twijfels over zijn fysieke gesteldheid of...?
    Denk toch ook dat de echte topclubs gewoon liggen te slapen. Bin hem druipt de klasse er gewoon vanaf, wie dat niet ziet zit in het verkeerde vak. Zat hij bij Raiola dan was Hakim natuurlijk allang bij een topclub terechtgekomen. Je bent ook afhankelijk van degene die je weg moet brengen. Laat hem maar mooi blijven bij Ajax. Ik vind het prima zo.
  • 8 Oct 2019 om 16:55
    Altijd een geweldige speler gevonden. Jammer van zijn gedrag soms. En dat hij toen van ons naar Twente gong begrijp ik nog steeds niet echt. Vanwege de trainer denk ik want het was niet echt een stap hogerop sportief gezien. Maar ben nog steeds fan. Geweldige voetballer, daar kan je toch alleen maar van genieten? Jammer dat hij hier zo rot is weggegaan, en nog steeds supporters hem uitfluiten. Hij heeft wel altijd zijn best gedaan en is hier gewoon opgegroeid.
  • 8 Oct 2019 om 16:15
    • Quote van 8 Oct 2019 om 15:20
      Mee eens , deze karakters zijn zeer irritant. Dat verandert ook niet. Daarom denk ik persoonlijk dat ziyech ook niet gaat slagen bij een échte topclub. En dat adam het hoogst haalbare is voor hem. Leuk spelertje voor ajks maar meer niet.
    Persoonlijk denk ik niet dat Ajax zijn plafond zal zijn....hij zou een Fries kunnen zijn qua koppigheid haha maar is absoluut 1 v/d beste voetballers op de Nederlandse velden en dan ben je denk ik echt nog wel geschikt voor een stap hogerop.

    Ik ben overigens wel benieuwd waarom clubs twijfels bij hem hebben want in mijn optiek heeft hij het voetballend gezien toch al wel bewezen bij Ajax? Misschien twijfels over zijn fysieke gesteldheid of...?
  • 8 Oct 2019 om 15:52
    • Quote van 8 Oct 2019 om 15:20
      Mee eens , deze karakters zijn zeer irritant. Dat verandert ook niet. Daarom denk ik persoonlijk dat ziyech ook niet gaat slagen bij een échte topclub. En dat adam het hoogst haalbare is voor hem. Leuk spelertje voor ajks maar meer niet.
    Lekker voor hem dan dat Ajax al Europese top is de laatste jaren. Klasbas is het. De beste en meest creatieve voetballer op de Nederlandse velden. Genieten.
  • 8 Oct 2019 om 15:36
    Ziyech heeft een hee duidelijk idee over wat hij wil en kan en welke rol hij wil spelen. Als dat er niet uitkomt dan last hij dat enorm zien. Bij Heerenveen was hij ook lang niet zo overtuigd vh nut van defensieve acties en het aantal keren balverlies kon Heerenveen nooit opvangen. Dat maakt publiek kritisch waarop hij vrij fel reageerde. Niet handig. Dat we t hem nog steeds nadragen is vrij kinderachtig natuurlijk. Achter de schermen is t een sociale jongen die moeite wil doen voor collegae, dat wordt niet gezien, jammer. Wat mij betreft is t zand erover en beetje trotser zijn op onze opleiding. Keer applaus zou niet zo gek zijn maar ja, wie is er het meest koppig??
  • 8 Oct 2019 om 15:30
    • Quote van 8 Oct 2019 om 15:20
      Mee eens , deze karakters zijn zeer irritant. Dat verandert ook niet. Daarom denk ik persoonlijk dat ziyech ook niet gaat slagen bij een échte topclub. En dat adam het hoogst haalbare is voor hem. Leuk spelertje voor ajks maar meer niet.
    Denk je?
    Zou 't niet zo kunnen zijn dat ie gewoon niet goed begeleid word en mensen 'm niet snappen ;)
  • 8 Oct 2019 om 15:20
    • Quote van 8 Oct 2019 om 14:08
      Voorop gesteld, ik ben altijd tegen uitfluiten.......als je iemand echt wilt raken kan je die beter volledig negeren maar goed......dat het een moeizame "relatie" is ligt aan beide partijen.

      Ik kan zijn provocaties ook moeilijk van mij afzetten.....zijn gebaartjes, zelfs richting een zijde v/h publiek die niet eens floot.
      Persoonlijk kan ik er wel boven staan maar dat er mensen zijn die het was "lastig" vinden kan ik wel begrijpen
    Mee eens , deze karakters zijn zeer irritant. Dat verandert ook niet. Daarom denk ik persoonlijk dat ziyech ook niet gaat slagen bij een échte topclub. En dat adam het hoogst haalbare is voor hem. Leuk spelertje voor ajks maar meer niet.
  • 8 Oct 2019 om 14:08
    • Quote van 8 Oct 2019 om 13:18
      Voor iedereen die hem heeft uitgefloten: stop daar ajb mee. Hij heeft soms een wat eigenwijze uitstraling. Maar iedereen die wat dichter bij hem staat geeft aan dat het een aardige, sociale kerel is. Daarnaast natuurlijk een fenomeen op het veld. Waar we heel trots op mogen zijn!
    Voorop gesteld, ik ben altijd tegen uitfluiten.......als je iemand echt wilt raken kan je die beter volledig negeren maar goed......dat het een moeizame "relatie" is ligt aan beide partijen.

    Ik kan zijn provocaties ook moeilijk van mij afzetten.....zijn gebaartjes, zelfs richting een zijde v/h publiek die niet eens floot.
    Persoonlijk kan ik er wel boven staan maar dat er mensen zijn die het was "lastig" vinden kan ik wel begrijpen
  • 8 Oct 2019 om 13:49
    • Quote van 8 Oct 2019 om 13:18
      Voor iedereen die hem heeft uitgefloten: stop daar ajb mee. Hij heeft soms een wat eigenwijze uitstraling. Maar iedereen die wat dichter bij hem staat geeft aan dat het een aardige, sociale kerel is. Daarnaast natuurlijk een fenomeen op het veld. Waar we heel trots op mogen zijn!
    Helemaal mee eens!
  • 8 Oct 2019 om 13:18
    Voor iedereen die hem heeft uitgefloten: stop daar ajb mee. Hij heeft soms een wat eigenwijze uitstraling. Maar iedereen die wat dichter bij hem staat geeft aan dat het een aardige, sociale kerel is. Daarnaast natuurlijk een fenomeen op het veld. Waar we heel trots op mogen zijn!
zondag 8 december 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›