VIDEO | WOW! Talent SC Heerenveen maakt wereldtreffer vanaf aftrap Bruijn looft ploeggenoot: ''Hij is de beste van SC Heerenveen'' Seizoenkaarthouders gratis naar SC Heerenveen - Roda JC Jansen ziet verbeterpunten: ''Daarin willen we nog een stap maken'' Floranus wint met Jong Oranje, Van der Heide speelt doelpuntrijk gelijk

''Als hij zichzelf pijn doet, wordt hij een fantastische speler''

( 15 reacties)
''Als hij zichzelf pijn doet, wordt hij een fantastische speler''

Het ontbreekt Sam Larsson aan de juiste mentaliteit, anders was hij al lang Feyenoord en de Eredivisie ontgroeit. Dat is althans de mening van Foppe de Haan, die bij SC Heerenveen enkele maanden samenwerkte met de 26-jarige buitenpsleer.

"Wil hij de top wel echt bereiken? Sam moest meer een kerel worden. Hij heeft fysiek te weinig aan zichzelf gedaan. Dat vond ik echt", begint De Haan in gesprek met RTV Rijnmond. "Hij had moeite om de hele wedstrijd in beeld te blijven. Dat moest hij verbeteren en ik heb het idee dat het wel beter gaat."

"Bij Heerenveen was de druk minder groot. Hij had fantastische acties, geweldige passeerbewegingen en één-tweetjes met de spits. En hij kon ook een goal maken", aldus De Haan, die Larsson beelden liet zien van Fiorentina toen hij met de Italiaanse club in verband werd gebracht."Sam kwam nog niet eens tot de helft van de kwaliteiten van de spelers daar."

"Als hij daar heen zou gaan, zou hij twee jaar nodig hebben om dat niveau te krijgen. Hij kon zichzelf geen pijn doen. Ik hoop dat hij dat doet, want dan wordt hij een fantastische speler", vervolgt het Friese clubicoon, die veel tijd en energie investeerde in Larsson. "Je moet hem elke dag bij zijn broek pakken. Hier: even een blokje krachttraining."

"Wil hij de top halen, dan heeft hij dat echt nodig. Maar wíl hij dat? Willen is vaak kunnen, maar het houdt natuurlijk wel een keer op", besluit De Haan.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2019 om 12:12
    Leuk interview met Foppe, positief in ieder geval.
  • 13 Aug 2019 om 11:16
    • Quote van 13 Aug 2019 om 11:11
      Ten eerste, Vitesse heeft genoeg spitsen. Die hoeven hem echt er niet meer bij. Nederland is klein, de competitie kent hij en weet dat hij er minimaal 15 scoort. Zo kan hij weer een mooie opstap maken voor een club in het Midden-Oosten o.i.d. Ten tweede, ik zeg toch dat geld dan nu geen rol voor hem moet spelen anders is het sowieso kansloos, leer begrijpend lezen als je reageert. Net zoals ik nergens heb gezegd dat het realistisch is maar wel een hele mooie stunt zou zijn. Maar goed, bij jou is het glas half leeg, prima. Even goede vrienden.
    Maar waarom zou hij een opstap moeten maken voor de zandbak? Hij is 30.. daar kan die nu ook al wel weer heen hoor. Tuurlijk zou het een stunt zijn, ben ik het mee eens, maar de kans dat hij komt is nog geen eens 1%.
  • 13 Aug 2019 om 11:15
    Ik heb natuurlijk makkelijk praten met mn zakenbaan maar als ik profvoetballer was met de potentie van Larsson had ik elke dag na de training voor mezelf door gegaan. Ik weet niet hoor maar die gasten doen net alsof ze een enorme zware dag hebben. Larsson liep/loopt er gewoon de kantjes vanaf. Dan blijf je altijd op niveau Feyenoord hangen of hik je er wat tegen aan. Zo jammer!
  • 13 Aug 2019 om 11:11
    • Quote van 13 Aug 2019 om 11:04
      Ten eerste is voor hem Vitesse veel meer een veilige en prettige omgeving om terug te keren, omdat dat zijn oude club is in Nederland. En ten tweede verdiende Bony nog steeds minimaal 3 x zoveel dan Schaars in zijn PSV tijd. Hij zou knettergek zijn om naar Heerenveen te komen. Maar als jij dit realistisch acht, zegt dit meer over jou dan over mij.
    Ten eerste, Vitesse heeft genoeg spitsen. Die hoeven hem echt er niet meer bij. Nederland is klein, de competitie kent hij en weet dat hij er minimaal 15 scoort. Zo kan hij weer een mooie opstap maken voor een club in het Midden-Oosten o.i.d. Ten tweede, ik zeg toch dat geld dan nu geen rol voor hem moet spelen anders is het sowieso kansloos, leer begrijpend lezen als je reageert. Net zoals ik nergens heb gezegd dat het realistisch is maar wel een hele mooie stunt zou zijn. Maar goed, bij jou is het glas half leeg, prima. Even goede vrienden.
  • 13 Aug 2019 om 11:04
    • Quote van 13 Aug 2019 om 10:22
      Daarom moet je ook naar Mackan en mijn verhaal luisteren. Geld heeft hij waarschijnlijk genoeg en hij zou na al die mislukte en mindere periodes misschien wel weer graag wekelijks voetballen willen. Nederland kent hij, Hamstra ook. Als hij net zoals Schaars gewoon in een vertrouwde omgeving lekker wil voetballen dan geef ik het wel een kans. Kijk, als hij qua salaris er niet op achteruit wil gaan dan zijn we inderdaad kansloos. Wat dat betreft traint hij ook niet voor niks mee bij een League Two clubje...
    Ten eerste is voor hem Vitesse veel meer een veilige en prettige omgeving om terug te keren, omdat dat zijn oude club is in Nederland. En ten tweede verdiende Bony nog steeds minimaal 3 x zoveel dan Schaars in zijn PSV tijd. Hij zou knettergek zijn om naar Heerenveen te komen. Maar als jij dit realistisch acht, zegt dit meer over jou dan over mij.
  • 13 Aug 2019 om 10:34
    • Quote van 13 Aug 2019 om 10:22
      Daarom moet je ook naar Mackan en mijn verhaal luisteren. Geld heeft hij waarschijnlijk genoeg en hij zou na al die mislukte en mindere periodes misschien wel weer graag wekelijks voetballen willen. Nederland kent hij, Hamstra ook. Als hij net zoals Schaars gewoon in een vertrouwde omgeving lekker wil voetballen dan geef ik het wel een kans. Kijk, als hij qua salaris er niet op achteruit wil gaan dan zijn we inderdaad kansloos. Wat dat betreft traint hij ook niet voor niks mee bij een League Two clubje...
    Of hij traint mee om z'n conditie op peil te houden in afwachting van een club die aan z'n (salaris)eisen wil voldoen?
    Als je contractloos bent, heb je de tijd omdat je niet aan de deadlines gebonden bent.
    Tijdje terug kwam hij met Ivoorkust nog uit op de Afrika Cup; vier wedstrijden gespeeld.
  • 13 Aug 2019 om 10:34
    • Quote van 13 Aug 2019 om 10:22
      Daarom moet je ook naar Mackan en mijn verhaal luisteren. Geld heeft hij waarschijnlijk genoeg en hij zou na al die mislukte en mindere periodes misschien wel weer graag wekelijks voetballen willen. Nederland kent hij, Hamstra ook. Als hij net zoals Schaars gewoon in een vertrouwde omgeving lekker wil voetballen dan geef ik het wel een kans. Kijk, als hij qua salaris er niet op achteruit wil gaan dan zijn we inderdaad kansloos. Wat dat betreft traint hij ook niet voor niks mee bij een League Two clubje...
    Proberen kan... Zelfde verhaal als bijv een Nigel de Jong. Had je ook kunnen proberen als Heerenveen zijnde alleen heeft die weer net bijgetekend in de zandbak, zijn prioriteit ligt duidelijk bij geld. Kan niet zitten van de kwartjes, maar er kan altijd nog meer bij. ;-)
  • 13 Aug 2019 om 10:22
    • Quote van 13 Aug 2019 om 09:41
      Ik zeg niet dat er 200 clubs belangstelling in hem hebben. Ik wil alleen aangeven dat Bony bij zoveel andere clubs meer zou kunnen verdienen, waardoor zijn salariseisen ook veel te gortig zouden zijn voor alle clubs in de hele eredivisie (op Ajax misschien na). Bij swansea verdiende hij 4 miljoen (!) bruto per jaar. En dan denk jij dat hij voor 400k bij Heerenveen komt voetballen? Het is geen FIFA.
    Daarom moet je ook naar Mackan en mijn verhaal luisteren. Geld heeft hij waarschijnlijk genoeg en hij zou na al die mislukte en mindere periodes misschien wel weer graag wekelijks voetballen willen. Nederland kent hij, Hamstra ook. Als hij net zoals Schaars gewoon in een vertrouwde omgeving lekker wil voetballen dan geef ik het wel een kans. Kijk, als hij qua salaris er niet op achteruit wil gaan dan zijn we inderdaad kansloos. Wat dat betreft traint hij ook niet voor niks mee bij een League Two clubje...
  • 13 Aug 2019 om 09:50
    Heerlijk om Foppe zo over Royston zo horen vertellen. Vind dat hij een meester in 't fijn tunen is. Nog steeds!
  • 13 Aug 2019 om 09:41
    • Quote van 13 Aug 2019 om 09:10
      Dat kan, maar als je als voormalig topscorer van de eredivisie al bijna een maand zonder club zit is die belangstelling van 200 andere clubs kennelijk niet zo groot. Bony-Vitesse-Hamstra. Qua naam zou het een megastunt zijn. Of het inderdaad realistisch is met Mihajlovic nog steeds op de loonlijst (buiten EU salaris) is een tweede.
    Ik zeg niet dat er 200 clubs belangstelling in hem hebben. Ik wil alleen aangeven dat Bony bij zoveel andere clubs meer zou kunnen verdienen, waardoor zijn salariseisen ook veel te gortig zouden zijn voor alle clubs in de hele eredivisie (op Ajax misschien na). Bij swansea verdiende hij 4 miljoen (!) bruto per jaar. En dan denk jij dat hij voor 400k bij Heerenveen komt voetballen? Het is geen FIFA.
  • 13 Aug 2019 om 09:38
    • Quote van 13 Aug 2019 om 09:10
      Dat kan, maar als je als voormalig topscorer van de eredivisie al bijna een maand zonder club zit is die belangstelling van 200 andere clubs kennelijk niet zo groot. Bony-Vitesse-Hamstra. Qua naam zou het een megastunt zijn. Of het inderdaad realistisch is met Mihajlovic nog steeds op de loonlijst (buiten EU salaris) is een tweede.
    Naast het salaris is er veel te doen over zijn leeftijd. De vermoedens zijn dat hij eigenlijk 5 jaar ouder is dan gezegd (wat niet onmogelijk is bij veel Afrikaanse spelers.)
  • 13 Aug 2019 om 09:29
    • Quote van 13 Aug 2019 om 09:03
      Wees aub een beetje reëel... weet je wel hoeveel hij niet verdiende bij Swansea? Daar zul je van schrikken denk ik. Bony kan bij. 200 andere clubs in de wereld meer verdienen bij Heerenveen. Zet dat lekker uit het hoofd.
    Mee eens! Die man verdiend(e) het veelvoudige vergeleken met Heerenveen. Maar even wat iemand anders: Is Paulo Henrique niet iemand voor ons? Hij is transfervrij, hij kent de club en kan aardig voetballen (althans destijds). Het is geen super aanvaller maar kan wel op elke positie in de aanval.
  • 13 Aug 2019 om 09:10
    • Quote van 13 Aug 2019 om 09:03
      Wees aub een beetje reëel... weet je wel hoeveel hij niet verdiende bij Swansea? Daar zul je van schrikken denk ik. Bony kan bij. 200 andere clubs in de wereld meer verdienen bij Heerenveen. Zet dat lekker uit het hoofd.
    Dat kan, maar als je als voormalig topscorer van de eredivisie al bijna een maand zonder club zit is die belangstelling van 200 andere clubs kennelijk niet zo groot. Bony-Vitesse-Hamstra. Qua naam zou het een megastunt zijn. Of het inderdaad realistisch is met Mihajlovic nog steeds op de loonlijst (buiten EU salaris) is een tweede.
  • 13 Aug 2019 om 09:03
    • Quote van 13 Aug 2019 om 08:46
      Off: Bony traint mee bij een League 2 club om zijn conditie op peil te houden. Als we hem nog weten te strikken om 1 á 2 jaar bij ons te komen om zich weer in de kijker te spelen voor een mooi buitenlands avontuur... Dat zou een stunt zijn!
    Wees aub een beetje reëel... weet je wel hoeveel hij niet verdiende bij Swansea? Daar zul je van schrikken denk ik. Bony kan bij. 200 andere clubs in de wereld meer verdienen bij Heerenveen. Zet dat lekker uit het hoofd.
  • 13 Aug 2019 om 08:46
    Off: Bony traint mee bij een League 2 club om zijn conditie op peil te houden. Als we hem nog weten te strikken om 1 á 2 jaar bij ons te komen om zich weer in de kijker te spelen voor een mooi buitenlands avontuur... Dat zou een stunt zijn!
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›