Clubicoon De Haan is positief gestemd: ''En er komt nog wat bij, hè?''

( 9 reacties)
Clubicoon De Haan is positief gestemd: ''En er komt nog wat bij, hè?''

Foppe de Haan begint voorzicht aan steeds meer vertrouwen te krijgen in het vernieuwde elftal van SC Heerenveen. Er zijn het nodige aantal dragende spelers vertrokken, "maar we kunnen met twee aankopen best wel weer een aardig ploegje neerzetten."

De 76-jarige oud-trainer van SC Heerenveen was in de voorbereiding al regelmatig aanwezig bij oefenduels. "Plek acht tot twaalf, daar moeten we ons nu op richten. Als we dat halen, hebben we het goed gedaan", vertelt De Haan in gesprek met de NOS. Afgelopen seizoen eindigden de Friezen als elfde, maar voor komend seizoen moet er toch meer mogelijk zijn.

Met het vertrek van Sam Lammers, Michel Vlap, Kik Pierie Stijn Schaars en Morten Thorsby is dat geen gemakkelijke opdracht, maar De Haan is positief. "Schaars was lang geblesseerd, Thorsby leefde in onmin met de club. Die anderen zijn jammer. Die centen van Vlap had de club ook echt nodig. En er komt nog wat bij, hè. Een verdediger en een middenvelder."

"We hebben al een nieuwe linksbuiten gekocht (Chidera Ejuke, red.) en ik heb die spits (Jens Odgaard, red.) al wat aardige dingen zien doen. Daarnaast heb ik een paar aardige voetballers in de jeugd zien rondlopen. Maar het grootste talent is Arjen van der Heide, een linksbuiten", besluit De Haan positief.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Jul 2019 om 20:06
    Twente en Fortuna zijn lastig in te schatten qua selectie. Wij moeten pas gaan kijken vanaf plaats 7. Waarbij Groningen, PEC, ADO, Heracles, VVV e.d. inderdaad de voorspelbare concurrenten zijn. Zit het mee dan word je 7e, zit het tegen dan wordt het plaats 12, 13.
  • 18 Jul 2019 om 14:36
    Ik zou echt niet weten hoe we bij eerste 8 kunnen komen met deze selectie. Groningen is stuk verder gekomen en kunnen Doan ook nog slijten. Wij zitten meer op niveau Willem II, PEC, Heracles etc. Vaak is er altijd 1 verrassing in de eredivisie, als wij dat een jaartje zijn worden we 8e, anders niet. Hoger lijkt me bijzonder lastig, zeker met deze verdediging en trackrecord van tegendoelpunten laatste jaren. Lijkt me realistisch van Foppe en niks overdreven (helaas)
  • 18 Jul 2019 om 13:06
    • Quote van 18 Jul 2019 om 10:38
      Ik vond het trouwens mooi om te zien dat Foppe, Riemer en Annie met de spelers het veld op kwamen in Langezwaag, stoeltjes langs het veld hadden en voor en na de wedstrijd in de bestuurskamer zaten. Kleine moeite en het voelt toch vertrouwd om hun enthousiast bij het veld te zien.
    Dat was mooi. En verder was er niemand vanuit de huidige directie. Terwijl Langezwaag meer is dan een clubje waar je een wedstrijdje speelt. Het is ons tweede thuis.
  • 18 Jul 2019 om 11:54
    Als de wedstrijden thuis dit seizoen maar een stuk leuker zijn, en hopelijk ook met resultaat. Dan ben ik wel aardig tevreden. En dan hopen dat je zoveel mogelijk punten pakt en de play offs haalt. Want er was afgelopen seizoen soms echt geen zak aan en dan ben je er snel klaar mee. Als het goed is hebben we nu een strijdvaardig team dan vorig jaar, en een coach die dat uitstraalt. Als de wedstrijden leuk zijn en het team een team is, dan komen de punten uiteindelijk vanzelf lijkt me.
  • 18 Jul 2019 om 11:05
    Vind gewoon dat we ambitie moeten uitstralen en dat we voor een plek bij de eerste 8 moeten gaan. Je gaat toch niet tegen een speler zeggen die je aantrekt, achjoh als we bij de eerste 12 komen is het wel prima.. Je bent een professionele sportclub, en daarbij moet je je doelen altijd net 1 stap verder zetten dan in werkelijkheid voor de handliggend is. Ajax PSV AZ Utrecht Feyenoord Vitesse Hierachter krijg je een clubje (Groningen, Heracles, Heerenveen). Met deze clubs moet je het uiteindelijk uitvechten.
  • 18 Jul 2019 om 10:59
    • Quote van 18 Jul 2019 om 10:40
      Ik weet dat het tegenwoordig de realiteit is. Maar plek 8 t/m 12 is toch niet wat je hoopt. Vooral niet als de twaalde plek blijkbaar onder de categorie ‘goed gedaan’ valt. Zelf vrees ik dat we met deze selectie dat niet eens halen zo. Er moet echt nog wel wat bij, de selectie is ook totaal niet breed genoeg. Maar goed, de transferperiode is nog niet voorbij en ik laat mij graag verrassen.
    Dat er nog wat bij moet is duidelijk, maar dat wordt toch ook al door iedereen onderschreven?

    Wat die uitspraak van Foppe over plek 8t/m12 betreft, krijg ik vooral het gevoel dat Foppe de verwachtingen een beetje wil temperen. Weer roepen dat je voor de playoffs gaat, om vervolgens wederom te falen zorgt voor een negatieve sfeer. Door de verwachtingen wat bij te stellen, kan een 9e of 10e plek al als positief worden ervaren.
  • 18 Jul 2019 om 10:40
    Ik weet dat het tegenwoordig de realiteit is. Maar plek 8 t/m 12 is toch niet wat je hoopt. Vooral niet als de twaalde plek blijkbaar onder de categorie ‘goed gedaan’ valt. Zelf vrees ik dat we met deze selectie dat niet eens halen zo. Er moet echt nog wel wat bij, de selectie is ook totaal niet breed genoeg. Maar goed, de transferperiode is nog niet voorbij en ik laat mij graag verrassen.
  • 18 Jul 2019 om 10:38
    Ik vond het trouwens mooi om te zien dat Foppe, Riemer en Annie met de spelers het veld op kwamen in Langezwaag, stoeltjes langs het veld hadden en voor en na de wedstrijd in de bestuurskamer zaten. Kleine moeite en het voelt toch vertrouwd om hun enthousiast bij het veld te zien.
  • 18 Jul 2019 om 10:23
    Weer even een bevestiging van Foppe dat we Nemanja zo snel mogelijk moeten slijten. Arjen moet echt de kans krijgen achter Ejuke.
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›