Steenwijk kleurt oranje als eerbetoon aan oud-Heerenvener

( 8 reacties)
Steenwijk kleurt oranje als eerbetoon aan oud-Heerenvener

Exact veertig jaar nadat Kees Kist werd gekroond tot Europees clubtopscorer in 1979, is de oud-Heerenvener in zijn geboorteplaats Steenwijk opnieuw gehuldigd. De kerktoren van de stad kleurt sinds woensdagavond een week lang oranje.

Het idee komt van lokale muziekzender TV Oranje en is in aanloop naar de 'Kees Kist Dag' op 17 juli. "Een Steenwijker voetbalvedette en meervoudig international, die we al veel eerder een eerbetoon hadden moeten brengen. Maar beter laat dan nooit", citeert RTV Oost TV Oranje-directeur Gerard Ardesch. 

Volgende week woensdag staat Steenwijk volledig in het teken van Kist, inclusief een wedstrijd van het Nederlandse walking football-team. Naast Kist zelf zullen daarbij onder meer ook Sjaak Swart, Ben Wijnstekers, Ernie Brands en enkele oud-spelers van SC Heerenveen aanwezig zijn.

Foto: Brandpunt

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jul 2019 om 09:10
    • Quote van 11 Jul 2019 om 15:40
      Tijd voor een cup-a-soupje? ;)
    Snickers misschien?
  • 11 Jul 2019 om 16:32
    • Quote van 11 Jul 2019 om 15:07
      Komen er nog nieuwe spelers of gaan we dit seizoen gewoon weer proberen te handhaven?
    Laten we het bij het onderwerp houden a.u.b.: Mooi dat Steenwijk/TV Oranje dit doet voor Kees Kist. Het heeft wel iets zo'n mooi oranje verlichte kerktoren.
  • 11 Jul 2019 om 15:40
    • Quote van 11 Jul 2019 om 15:07
      Komen er nog nieuwe spelers of gaan we dit seizoen gewoon weer proberen te handhaven?
    Tijd voor een cup-a-soupje? ;)
  • 11 Jul 2019 om 15:34
    • Quote van 11 Jul 2019 om 15:07
      Komen er nog nieuwe spelers of gaan we dit seizoen gewoon weer proberen te handhaven?
    Goh, ja echt hè!? Dat ze dit allemaal doen om Kist te eren, ik vind het top! Mooi dat jij er net zo over denkt!
  • 11 Jul 2019 om 15:29
    • Quote van 11 Jul 2019 om 15:20
      Als er niks komt wordt het gewoon degradatie kandidaat (of er niet ver van af) Misschien ook wel spannend;)
    Ik ben het volledig met je eens dat er iets bij moet.. maar wij gaan echt niet tegen degradatie voetballen hoor! Zelfs met deze selectie niet.. het is jammer dat Odgaard gehuurd is, want ik schat de beste man beter in dan Lammers. Bruijn en Frederiksen komen er aan! Verdedigend zal er wel iets bij moeten komen(rechtsback)
  • 11 Jul 2019 om 15:20
    Als er niks komt wordt het gewoon degradatie kandidaat (of er niet ver van af) Misschien ook wel spannend;)
  • 11 Jul 2019 om 15:12
    • Quote van 11 Jul 2019 om 15:07
      Komen er nog nieuwe spelers of gaan we dit seizoen gewoon weer proberen te handhaven?
    Ik zal eens kijken of m'n glazen bol het nog doet, of heeft iemand anders toevallig nog een werkende liggen?
    ;)
  • 11 Jul 2019 om 15:07
    Komen er nog nieuwe spelers of gaan we dit seizoen gewoon weer proberen te handhaven?
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›