Van Nistelrooy: ''Dit SC Heerenveen-shirt is echt bijzonder''

( 11 reacties)
Van Nistelrooy: ''Dit SC Heerenveen-shirt is echt bijzonder''

Ruud van Nistelrooy speelde in zijn loopbaan bij clubs als PSV, Manchester United en Real Madrid. Toch meent de oud-spits dat een andere club het mooiste thuisshirt heeft.

"Het meest traditionele is het SC Heerenveen-shirt", vertelt Van Nistelrooy bij een aflevering van Shirtje Ruilen. "Ik vind dit wel echt een bijzonder shirt, een prachtig shirt. Het is uniek met de pompeblêden, dat is nergens zo. Het is een vlag op zich."

Volgens Van Nistelrooy beeldt het shirt van SC Heerenveen echt iets uit. "Het is ook Foppe de Haan en Tieme Klompe", lacht de oud-spits, die zelf een bijzonder tricot van de Friese club heeft bewaard. "Er is één keer in de historie van het Nederlandse voetbal een 'kleine' bekerfinale gespeeld en die heb ik toen gedragen."

Het was in 1998 de laatste wedstrijd van Van Nistelrooy in het shirt van SC Heerenveen. FC Twente werd in Zwolle met 3-1 verslagen, waardoor SC Heerenveen zich plaatste voor Europees voetbal. Beide ploegen speelden als verliezend halvefinalisten in de beker tegen elkaar om een Europees ticket, omdat finalisten Ajax en PSV zich al geplaatst hadden voor de Champions League.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2019 om 15:33
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:17
      Ken je het liedje van Janet Jackson, 'what have you done for me lately'? Die vraag heb ik aan wat ooit mijn club was. Waar alles voor over ging om erbij te zijn. Tijden hebben tijden. Ik ben ook trots, maar dan wel eigenlijk op zaken uit het verleden. Hopelijk keert dat gevoel ooit nog eens terug. Maar hoe, dat is een groot probleem, om nog maar eens een liedje te citeren.
    Met zijn allen met zijn allen. Om even in de liedjes sfeer te blijven.
  • 10 Jul 2019 om 12:21
    Zo jullie zijn wel behoorlijk dramatisch vind ik persoonlijk. Veel clubs hebben dezelfde situaties meegemaakt. AZ heeft heel veel geluk gehad dat ze er zo snel weer stonden na het faillissement van DSB. Dat ging niet zonder slag of stoot en inversteerders. Utrecht heeft dezelfde periode gehad maar hebben een Van Seumeren. Groningen doorgaat op de bekerwinst na al bijna 10 magere jaren met over het algemeen veel mindere resultaten dan wij. Feyenoord heeft op de rand van een faillissement gestaan en heeft moeten vechten tegen degradatie. Vitesse had voor Jordania ook broodmagere jaren met grote tekorten. Zo werkt het nu eenmaal als je een suptobber bent. Nee leuk is anders en ook ik maak me enorme zorgen hoe men dit allemaal op de rit wilt krijgen maar om nou te zeggen dat mijn affiniteit met de club weg is? Nee absoluut niet. Hier komen wij met zijn allen wel weer boven op alleen zal de weg er naartoe niet prettig zijn. Je breekt nu eenmaal sneller iets af dan dat je het opbouwt. Hier gaan nu eenmaal jaren overheen en dat is niet erg. We moeten er alleen mee leren te leven. Over 5 jaar weet ik vrijwel zeker dat er progressie is geboekt alleen zal men eerst behoorlijk moeten reorganiseren en reduceren tot een acceptabel niveau om vanuit daaruit geleidelijk en gestaag de groeien.
  • 10 Jul 2019 om 12:03
    Trots was ik op de club waar het Friese volkslied voor de wedstrijd gezongen wordt. Trots op de club die toegankelijk was voor iedereen. Trots op de club die verbinding had met de Friese cultuur. Trots was ik op de club waar iedereen wel of geen supporter wel of geen voetbal fan een beetje een zwak voor had. Dat was de club waar ik trots op was. Die trots heeft plaatsgemaakt voor schaamte. Schaamte voor hoe er omgegaan wordt met de clubiconen van weleer. Schaamte voor de club die nu geleid wordt door ego,s die zichzelf boven het belang van onze ooit zo mooie club verheven voelen. Schaamte voor de club waar het ene Ego moeiteloos het andere ego de grond in trapt. Ik hoop dat de club snel terug gegeven wordt aan de mensen die er weer iets moois van kun maken en dat wij er allemaal weer trots op kunnen zijn. Frysk bloed tsjoch op! Wol no ris brûze en siede,
    En bûnzje troch ús ieren om!
    Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan d'ierde,
    It Fryske lân fol eare en rom.
  • 9 Jul 2019 om 22:50
    Maar...afscheid nemen bestaat niet. Al is het gevoel bij de club de laayste jaren niet meerzoals het was. Ben wel blij dat ik de mooie, warme rn succesvolle jaren jeb meegemaakt. We zitten op een spoor zoals ook Roda, NAC en andere clubs zaten en dat voelt helemaal niet prettig. Gelukig hebben we de herinneringen nog!
  • 9 Jul 2019 om 22:17
    Ken je het liedje van Janet Jackson, 'what have you done for me lately'? Die vraag heb ik aan wat ooit mijn club was. Waar alles voor over ging om erbij te zijn. Tijden hebben tijden. Ik ben ook trots, maar dan wel eigenlijk op zaken uit het verleden. Hopelijk keert dat gevoel ooit nog eens terug. Maar hoe, dat is een groot probleem, om nog maar eens een liedje te citeren.
  • 9 Jul 2019 om 20:34
    • Quote van 9 Jul 2019 om 17:31
      Mijn Heerenveenhart wordt de laatste ttijd wel op de proef gesteld. Heb al ruim 60 jaar een Heerenveenhart. Jouw reactie doet mij goed. Ben het helemaal met je eens. Heerenveen is oprechte emotie. Hopelijk denken velen ook zo en dringt dit door tot de bestuurders.
    Jou reactie is anders ook bijzonder. Veel mensen denken er gelukkig allemaal hetzelfde over.
  • 9 Jul 2019 om 17:40
    • Quote van 9 Jul 2019 om 17:34
      Misschien kan Ruud ons helpen bij de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor
    We zoeken ook nog spits toch?
  • 9 Jul 2019 om 17:34
    Misschien kan Ruud ons helpen bij de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor
  • 9 Jul 2019 om 17:31
    Mijn Heerenveenhart wordt de laatste ttijd wel op de proef gesteld. Heb al ruim 60 jaar een Heerenveenhart. Jouw reactie doet mij goed. Ben het helemaal met je eens. Heerenveen is oprechte emotie. Hopelijk denken velen ook zo en dringt dit door tot de bestuurders.
  • 9 Jul 2019 om 17:25
    • Quote van 9 Jul 2019 om 17:22
      Zoals elders al benoemd.
      Dit maakt mij trots. Waar is jouw trots? Waar is onze trots? Ik vind het jammer dat de clubliefde hier en in het stadion meer en meer lijkt te vervagen. Verleng die seizoenkaart, neem anderen mee en maak ze enthousiast voor meer stadionbezoeken en ga bij jezelf te rade wat je nog kunt doen om onze prachtige club te steunen. Want zeg nu toch zelf? Wij zijn toch uniek en veel mooier dan pak 'm beet Vitesse, Utrecht of AZ? Roep bij jezelf dat diepe gevoel van clubliefde op en bedenk waarom Heerenveen ooit jouw club is geworden. Samen maken we de club toch? De club is aan zet, maar wij als supporters zeker ook! Als één man achter Heerenveen!
    Spijker op zijn kop!
  • 9 Jul 2019 om 17:22
    Zoals elders al benoemd.
    Dit maakt mij trots. Waar is jouw trots? Waar is onze trots? Ik vind het jammer dat de clubliefde hier en in het stadion meer en meer lijkt te vervagen. Verleng die seizoenkaart, neem anderen mee en maak ze enthousiast voor meer stadionbezoeken en ga bij jezelf te rade wat je nog kunt doen om onze prachtige club te steunen. Want zeg nu toch zelf? Wij zijn toch uniek en veel mooier dan pak 'm beet Vitesse, Utrecht of AZ? Roep bij jezelf dat diepe gevoel van clubliefde op en bedenk waarom Heerenveen ooit jouw club is geworden. Samen maken we de club toch? De club is aan zet, maar wij als supporters zeker ook! Als één man achter Heerenveen!
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›