''Eerst ontkende ik, maar het begint steeds meer in m'n hoofd te spelen''

( 8 reacties)
''Eerst ontkende ik, maar het begint steeds meer in m'n hoofd te spelen''

Stijn Schaars is de afgelopen jaren naar eigen zeggen 'duizende keren' gevraagd naar zijn ambities als voetbaltrainer. De 35-jarige middenvelder twijfelde eerst nog wat hij wilde, maar moet bekennen dat het toch wel begint te kriebelen. 

Toen Jurgen Streppel nog trainer was van SC Heerenveen, betrok hij Schaars al actief bij tactische besprekingen. "Ik had een goede band met hem. Hij betrok mij bij veel dingen, omdat hij een echte trainer in mij zag", vertelt Schaars in FeanFan Magazine. "Ik zat vaak bij hem op kantoor om systemen te bespreken, dat was leuk."

"Of ik na mijn voetbalcarrière trainer wil worden is me duizend keer gevraagd in de afgelopen jaren. Eerst ontkende ik dat, maar nu ik weet dat ik stop begint het wel steeds meer in mijn hoofd te spelen", vervolgt de voormalig Oranje-international. Er zijn al de nodige clubs geweest - waaronder zijn voormalige werkgever AZ - die bij hem nagevraagd hebben.

"Daar moet ik nog gesprekken over voeren, maar er is al redelijk veel interesse. Ik wil eerst het voetballen afsluiten, daarna ga ik me daar eens op oriënteren", besluit Schaars.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Jun 2019 om 19:12
    • Quote van 17 Jun 2019 om 17:00
      v Anholt wou zelf weg ,van den Boomen was gewoon totaal niet goed genoeg voor de eredivisie, Cavlan is minder dan Woudenberg verdedigend gezien, en Namli heeft gewoon een enorme sprong gemaakt in zijn ontwikkeling bij Zwolle die het merendeel niet zag aankomen.
    De meesten hier zagen wel de potentie van Namli hoor..dan moet je dat nog eens nalezen als dat kan. Cavlan is niet minder dan Woudenberg vind ik, hij kreeg alleen het vertrouwen niet. Ook van de Boomen was thuis tegen PSV destijds grandioos, jammer dat die ook zo snel mocht vertrekken. Die komt wat snelheid te kort.
  • 17 Jun 2019 om 19:10
    Ik denk toch dat Dumfries de beste aankoop was hoor..Schaars heeft behoudens het eerste geweldige half jaar daarna, vooral door blessureleed, nooit meer op zijn oude niveau gezeten en daardoor afgelopen seizoen weinig toegevoegd.
  • 17 Jun 2019 om 17:00
    • Quote van 17 Jun 2019 om 12:41
      Wel vreemd Schaars speelde gemiddeld 15 wedstrijden per jaar ,en als ze Heerenveen nieuwe spelers aantrekken en ze spelen het eerste jaar hetzelfde aantal wedstrijden of meer dan worden ze al weggestuurd .O.A Namli,vd Bomen ,Cavlan , v Anholt enz.
    v Anholt wou zelf weg ,van den Boomen was gewoon totaal niet goed genoeg voor de eredivisie, Cavlan is minder dan Woudenberg verdedigend gezien, en Namli heeft gewoon een enorme sprong gemaakt in zijn ontwikkeling bij Zwolle die het merendeel niet zag aankomen.
  • 17 Jun 2019 om 14:06
    • Quote van 17 Jun 2019 om 13:52
      Namli niet genoeg kwaliteit ???? Is Cavlan slechter dan Woudenberg ?
    Cavlan is verdedigend slechter dan Woudenberg ja.
    En Namli was het moment dat bij ons speelde ook niet beter dan de middenvelders die er op dat moment instonden.
  • 17 Jun 2019 om 13:52
    • Quote van 17 Jun 2019 om 12:41
      Wel vreemd Schaars speelde gemiddeld 15 wedstrijden per jaar ,en als ze Heerenveen nieuwe spelers aantrekken en ze spelen het eerste jaar hetzelfde aantal wedstrijden of meer dan worden ze al weggestuurd .O.A Namli,vd Bomen ,Cavlan , v Anholt enz.
    Namli niet genoeg kwaliteit ???? Is Cavlan slechter dan Woudenberg ?
  • 17 Jun 2019 om 13:22
    • Quote van 17 Jun 2019 om 12:41
      Wel vreemd Schaars speelde gemiddeld 15 wedstrijden per jaar ,en als ze Heerenveen nieuwe spelers aantrekken en ze spelen het eerste jaar hetzelfde aantal wedstrijden of meer dan worden ze al weggestuurd .O.A Namli,vd Bomen ,Cavlan , v Anholt enz.
    En waarom kwam Schaars maar tot 15 wedstrijden gemiddeld per seizoen? Omdat hij regelmatig geblesseerd was. Die anderen hadden gewoon niet genoeg kwaliteiten, en daarom haalden ze maar 15 wedstrijden per seizoen. Een fitte Schaars heeft bij ons het NL elftal gehaald, die anderen ook?
  • 17 Jun 2019 om 12:41
    Wel vreemd Schaars speelde gemiddeld 15 wedstrijden per jaar ,en als ze Heerenveen nieuwe spelers aantrekken en ze spelen het eerste jaar hetzelfde aantal wedstrijden of meer dan worden ze al weggestuurd .O.A Namli,vd Bomen ,Cavlan , v Anholt enz.
  • 17 Jun 2019 om 12:24
    Met grote dank ook aan Streppel trouwens, die had het tot zijn persoonlijke missie gemaakt om Schaars te overtuigen van Heerenveen.
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›