Roorda hekelt 'huilverhalen': ''Heerenveen plukt daar al de vruchten van''

( 11 reacties)
Roorda hekelt 'huilverhalen': ''Heerenveen plukt daar al de vruchten van''

Geert-Arend Roorda heeft weinig begrip voor de klaagzangen die afgelopen week verschenen nadat nekend werd dat de de voorlaatste speelronde in de Eredivisie wordt verschoven naar woensdag woensdag 15 mei. De oud-Heerenvener vindt dat alle clubs in Nederland profiteren van een succesvol Ajax in Europa.

"Het heeft even geduurd voordat de KNVB haar leidende rol heeft begrepen en daar ook naar is gaan handelen. Waar de beleidsbepalers normaliter grossieren in het uit de weg gaan van moeilijke beslissingen, nemen ze nu eindelijk hun verantwoordelijkheid. In het belang van het Nederlandse voetbal", begint Roorda in de Leeuwarder Courant.

"Dat de KNVB Ajax tegemoet wil komen zodat óók het Nederlandse voetbal maximaal kan profiteren van het succes is een statement van formaat. Dat is ook de rol van de KNVB: de belangen van het Nederlandse voetbal dienen. Dat clubs als Feyenoord en Utrecht er niet blij mee zijn is lachwekkend. Datzelfde Feyenoord heeft het Nederlandse voetbal al jaren geen Europese punten bezorgd."

"Al die huilverhalen van clubs die de laatste jaren erg weinig toevoegen aan het Nederlandse voetbal zijn gewoon gênant. Ajax investeert haar verdiende geld ook in Nederland. Emmen en Heerenveen plukken daar al de financiële vruchten van", stelt Roorda, doelend op de transfers van Kik Pierie (voor vijf miljoen euro) en Emmen-doelman Kjell Scherpen.

"Het is in mijn optiek nu wel zinvol om vanaf volgend seizoen één lijn te trekken. Europees succes van welke Nederlandse club dan ook moet zoveel mogelijk worden gefaciliteerd. Einde discussie", besluit Roorda.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Apr 2019 om 17:31
    • Quote van 25 Apr 2019 om 17:12
      Plus,plus verhaal vergeet ook niet de cl inkomsten de verkoop van de Jong, etc. En geef ze nog even een aangepaste competitie kado...En wát word Heerenveen er nu echt beter van?...peanuts ten opzichte van.
    Dat laatste moeten ze gewoon vanaf heden voor alle clubs die Europees spelen invoeren. Zou een prima besluit zijn voor het te behalen Europese punten.
  • 25 Apr 2019 om 17:12
    • Quote van 25 Apr 2019 om 09:03
      Dit ben ik met je eens. Natuurlijk verdienen SCH en Emmen nu. Maar van Scherpen is al bekend dat hij bij Jong gaat spelen. Pierie zal ook niet alle wedstrijden starten vermoed ik. Ajax haalt de beste spelers bij clubs weg in de hoop een voltreffer te maken. Het gat wordt alleen maar groter. Natuurlijk dwingt Ajax dat zelf af in het miljoenenbal, maar Ajax kan komende 2 competitiewedstrijden toch ook de, alom bewierookte, talenten opstellen? Dolberg, Huntelaar, Labyad, Sinkgraven, Ekkelenkamp, Lang, Magellan en Kristensen?
    Plus,plus verhaal vergeet ook niet de cl inkomsten de verkoop van de Jong, etc. En geef ze nog even een aangepaste competitie kado...En wát word Heerenveen er nu echt beter van?...peanuts ten opzichte van.
  • 25 Apr 2019 om 09:03
    • Quote van 25 Apr 2019 om 07:16
      Onzin Roorda. Het gat wordt alleen maar groter tussen de Amsterdammers en de rest. Ze halen bij alle clubs de toptalenten weg en zo kunnen die daar niet optimaal de vruchten van plukken. Het NL voetbal is gebaat bij een gelijkwaardige competitie en dat wordt hiermee niet bereikt. De absurde verdeling van geld onder enkel de topclubs dient geen enkel doel behalve dat van de topclubs zelf.
    Dit ben ik met je eens. Natuurlijk verdienen SCH en Emmen nu. Maar van Scherpen is al bekend dat hij bij Jong gaat spelen. Pierie zal ook niet alle wedstrijden starten vermoed ik. Ajax haalt de beste spelers bij clubs weg in de hoop een voltreffer te maken. Het gat wordt alleen maar groter. Natuurlijk dwingt Ajax dat zelf af in het miljoenenbal, maar Ajax kan komende 2 competitiewedstrijden toch ook de, alom bewierookte, talenten opstellen? Dolberg, Huntelaar, Labyad, Sinkgraven, Ekkelenkamp, Lang, Magellan en Kristensen?
  • 25 Apr 2019 om 07:16
    Onzin Roorda. Het gat wordt alleen maar groter tussen de Amsterdammers en de rest. Ze halen bij alle clubs de toptalenten weg en zo kunnen die daar niet optimaal de vruchten van plukken. Het NL voetbal is gebaat bij een gelijkwaardige competitie en dat wordt hiermee niet bereikt. De absurde verdeling van geld onder enkel de topclubs dient geen enkel doel behalve dat van de topclubs zelf.
  • 24 Apr 2019 om 23:57
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:48
      Want jij kan zo nog 20 man opnoemen die dezelfde achtergrond hebben als Roorda? Je moet eerst alle andere columns van Roorda maar eens even lezen. Denk dat je dan zelf er ook wel positief in staat
    Roorda een achtergrond???
  • 24 Apr 2019 om 23:00
    Roorda altijd +1