Homepage » Historie & oud-spelers » Cavlan smaakmaker bij FC Emmen: ''Nu kom ik beter tot mijn recht''

Cavlan smaakmaker bij FC Emmen: ''Nu kom ik beter tot mijn recht''

( 12 reacties)
Groenste stroom van Nederland
Cavlan smaakmaker bij FC Emmen: ''Nu kom ik beter tot mijn recht''

Voorafgaand aan het seizoen werd FC Emmen gezien als de gedoodverfde degradatiekandidaat, maar inmiddels staan de Drenten op een keurige twaalfde plek in de Eredivisie. Eén van de smaakmakers van de afgelopen weken is oud-Heerenvener Caner Cavlan (26).

Afgelopen weekend schoot hij met een vrije trap de bevrijdende openingstreffer tegen NAC (2-0 eindstand, red.) binnen. Cavlan begon als verdediger maar werd na rust een linie naar voren geschoven. "Toen ik tegen Heerenveen de vijfde verdediger was, pakte het ook goed uit", reageert Cavlan bij het Dagblad van het Noorden.

"Nu kwam ik beter tot mijn recht als extra man op het middenveld. Dat is ook de verdienste van de trainer. Hij geeft me veel vrijheid en zorgt ervoor dat de ploeg altijd vertrouwen blijft voelen", aldus Cavlan, die afgelopen zomer transfervrij de overstap maakte van Heerenveen naar Emmen. "Het gaat nu goed, maar ik moet me blijven bewijzen. Ik heb het liever over de ploeg."

"Emmen heeft het dan wel niet breed, maar we spelen wel met jongens die voor elkaar door het vuur gaan. Soms vallen we hard, maar we weten ook wat opstaan is", aldus Cavlan, die in zijn drie jaar bij SC Heerenveen (waarvan 1,5 jaar verhuurd) tot 43 officiële duels kwam.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Nov 2018 om 23:28
    • Quote van 13 Nov 2018 om 22:15
      Wat had je dit jaar een team kunnen hebben als je als club slim was geweest en een goede rechtsback had gekocht.... Hahn-Goede rechtsback-Hoegh-Pierie-Cavlan-Thorsby-Rienstra-Vlap-Namli-Lammers-Zeneli
    Klopt !, en ik zou zo nog wel twee drie namen kunnen toevoegen.
  • 13 Nov 2018 om 22:15
    Wat had je dit jaar een team kunnen hebben als je als club slim was geweest en een goede rechtsback had gekocht.... Hahn-Goede rechtsback-Hoegh-Pierie-Cavlan-Thorsby-Rienstra-Vlap-Namli-Lammers-Zeneli
  • 13 Nov 2018 om 19:57
    • Quote van 13 Nov 2018 om 18:26
      Jij bent echt goed op de hoogte of doe jij maar alsof ? Cavlan heeft dit seizoen al 3 weken in het elftal van de week gestaan zowel bij de vi ,ad ,telegraaf dus spreek de waarheid en zet jezelf niet voor lul. En veel plezier met Woudenberg en Bulthuis die zijn zeker een klasse beter dan Cavlan ,of toch niet ?
    Goedzo Hendrikus!, de (5de colonne) probeert hier álles wat fout / en enorm scheef zit recht te lullen.
  • 13 Nov 2018 om 18:26
    • Quote van 13 Nov 2018 om 13:48
      Maar hij heeft nu bij Emmen de laatste wedstrijd goed gespeeld(goal en assist) daarvoor was het niet best hoor... maar goed.. 1 goede wedstrijd van een oud speler is weer reden om Heerenveen in diskrediet te brengen, blijkbaar.
    Jij bent echt goed op de hoogte of doe jij maar alsof ? Cavlan heeft dit seizoen al 3 weken in het elftal van de week gestaan zowel bij de vi ,ad ,telegraaf dus spreek de waarheid en zet jezelf niet voor lul. En veel plezier met Woudenberg en Bulthuis die zijn zeker een klasse beter dan Cavlan ,of toch niet ?
  • 13 Nov 2018 om 16:32
    • Quote van 13 Nov 2018 om 12:35
      Hij was een goede linksvoor geweest, goede traptechniek maar ze halen liever spelers voor op de bank. Bovendien een speler die goed in de groep lag en zeker ook naar de fans toe.
    Linksvoor of linksmid was bij ons inderdaad de meest geschikte positie voor Caner bij ons. Maar ja, de aanwezigheid van Sam Larsson zat hem dwars. Ook al is er een behoorlijke periode geweest waarin Caner best eens een kans had mogen krijgen. Maar de trainers die bij ons komen werken zetten er geen onrendabele spelers naast. Ik weet niet wat het is, maar opvallend is het wel. Als linksback was hij gewoon net niet goed genoeg. Zeker in zijn laatste seizoen deed Bijker het gewoon naar behoren.
  • 13 Nov 2018 om 15:31
    Nooit meer een speler weg doen of verhuren zou ik zeggen... stel je voor dat ze weer een een goed potje spelen......
  • 13 Nov 2018 om 13:48
    Maar hij heeft nu bij Emmen de laatste wedstrijd goed gespeeld(goal en assist) daarvoor was het niet best hoor... maar goed.. 1 goede wedstrijd van een oud speler is weer reden om Heerenveen in diskrediet te brengen, blijkbaar.
  • 13 Nov 2018 om 12:58
    • Quote van 13 Nov 2018 om 11:04
      Waarom, Hij was veel beter dan de concurrentie op dat moment, maarja streppel zag het anders.
    Eerlijk gezegd heeft hij op een goede beginfase na (o.a. goal tegen PSV toen) niet heel veel indruk gemaakt als linksback. Misschien dat hij 'hoger' wel meer indruk had kunnen maken, maar op linksbuiten hadden we Larsson en Zeneli al en in verdedigend opzicht (ook op middenveld) was het gewoon niet sterk genoeg. Wel een prima gast trouwens!
  • 13 Nov 2018 om 12:35
    Hij was een goede linksvoor geweest, goede traptechniek maar ze halen liever spelers voor op de bank. Bovendien een speler die goed in de groep lag en zeker ook naar de fans toe.
  • 13 Nov 2018 om 11:04
    • Quote van 13 Nov 2018 om 09:43
      Want waarom niet? Omdat we hem daarom anderhalf jaar niet hebben zien voetballen?
    Waarom, Hij was veel beter dan de concurrentie op dat moment, maarja streppel zag het anders.
  • 13 Nov 2018 om 09:43
    • Quote van 13 Nov 2018 om 08:41
      Blijf het zeggen. Had nooit verhuurd mogen worden.
    Want waarom niet? Omdat we hem daarom anderhalf jaar niet hebben zien voetballen?
  • 13 Nov 2018 om 08:41
    Blijf het zeggen. Had nooit verhuurd mogen worden.