Jansen over 'plan B' bij transfer Veerman: ''Dat heb ik niet''

15
Jansen over 'plan B' bij transfer Veerman: ''Dat heb ik niet''

SC Heerenveen-trainer Johnny Jansen heeft nog geen 'plan B' voor het geval dat Joey Veerman vertrekt. Dat heeft de oefenmeester aangegeven in gesprek met Voetbal International. Veerman staat in de belangstelling van verschillende clubs.

"Misschien klinkt dat gek, maar dat heb ik niet", begint Jansen in het weekblad. "Joey is zo creatief en heeft zo’n geweldige pass. Het zou fantastisch zijn als we in het geval van zijn vertrek een kopie van hem binnen kunnen halen, maar die kans acht ik niet heel groot. Waarschijnlijker is dat er in dat scenario een ander type, of zelfs meerdere spelers komen met elk hun eigen kwaliteiten."

In dat geval zal Jansen samen met de technische staf een nieuw strijdplan gaan ontwikkelen. "Op dit moment kan ik daar echter onmogelijk op anticiperen." Hoewel een transfer van Veerman al weken in de lucht hangt, speelt hij nog altijd in Friesland. "Of met dat verrast? Soms wel, soms niet. Joey is soms namelijk nog wisselvallig. Zijn pieken liggen enorm hoog."

"Soms geeft hij een bal en dan denk ik: Hoe kan hij dat ooit gezien hebben? Tegelijk denk ik dat zijn ondergrens nog wel iets omhoog kan. Maar hij is een enorm talent dat op een hoger niveau zonder twijfel gaat aanhaken", aldus de trainer.

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Aug 2021 om 14:08
    • Quote van 27 Aug 2021 om 13:22
      Hoe kan je nou geen Plan B hebben? Wat bespreken ze binnen de trainingsstaf? "Hey Johnny, stel nou Veerman gaat weg, wat nu? Geen idee man, zo ver denk ik niet". Beetje amateuristisch, ook leuk voor Hajal om dit te horen, hij is nog geeneens plan b...
    Allemaal om Joey nog verder op te hypen joh; hem gigantisch belangrijk maken en richting de buitenwereld verkondigen dat ze hem niet willen laten gaan.

    Tuurlijk is er wel een plan B; alsof Joey niet (weer) een aantal wedstrijden mist wegens ziekte, blessures of schorsingen.
  • 27 Aug 2021 om 13:22
    Hoe kan je nou geen Plan B hebben? Wat bespreken ze binnen de trainingsstaf? "Hey Johnny, stel nou Veerman gaat weg, wat nu? Geen idee man, zo ver denk ik niet". Beetje amateuristisch, ook leuk voor Hajal om dit te horen, hij is nog geeneens plan b...
  • 27 Aug 2021 om 11:40
    • Quote van 27 Aug 2021 om 10:35
      Hajal is in alles een totaal andere speler dan Veerman.
    Patrick Berg is een zelfde speler dan Joey,met ook dat wegdraaien en die geweldige pass!
  • 27 Aug 2021 om 10:35
    • Quote van 27 Aug 2021 om 10:10
      Volgens mij is Hajal wel eenzelfde soort type speler als Joey. Misschien hem eens de kans geven voor een paar wedstrijden. Of hopen dat er een goede nieuwe speler wordt gehaald die er direct staat
    Hajal is in alles een totaal andere speler dan Veerman.
  • 27 Aug 2021 om 10:35
    • Quote van 27 Aug 2021 om 10:10
      Volgens mij is Hajal wel eenzelfde soort type speler als Joey. Misschien hem eens de kans geven voor een paar wedstrijden. Of hopen dat er een goede nieuwe speler wordt gehaald die er direct staat
    Hajal is in alles een totaal andere speler dan Veerman.
  • 27 Aug 2021 om 10:23
    • Quote van 27 Aug 2021 om 10:10
      Volgens mij is Hajal wel eenzelfde soort type speler als Joey. Misschien hem eens de kans geven voor een paar wedstrijden. Of hopen dat er een goede nieuwe speler wordt gehaald die er direct staat
    Is Hajal niet geblesseerd?
  • 27 Aug 2021 om 10:10
    Volgens mij is Hajal wel eenzelfde soort type speler als Joey. Misschien hem eens de kans geven voor een paar wedstrijden. Of hopen dat er een goede nieuwe speler wordt gehaald die er direct staat
  • 27 Aug 2021 om 10:00
    • Quote van 27 Aug 2021 om 09:51
      Dat hadden ze allang kunnen doen. Denk dat ze misschien wel bij Veerman aankloppen als Koopmeiners verkocht is.
    Als ze tactisch slim zijn , melden ze zich vandaag al , zodat Joey zondag niet meer zal ( of kan ) meedoen.
  • 27 Aug 2021 om 09:53
    • Quote van 27 Aug 2021 om 08:23
      O o o het onvermijdelijke gaat komende week of in de winter gebeuren en JJ heeft geen idee wat te doen. De symboliek is treffend.
    Ik ben een stuk minder negatief t.o.v. wat JJ hier zegt. Als Veerman vertrekt komt er ongetwijfeld een vervanger, dat is dan je plan B. Omdat je nu niet weet wie de vervanger wordt is het niet erg zinvol om daar al op te trainen, belangrijker om systemen in te slijpen en nieuwe spelers (van Ewijk, Van Beek, Stefanovic) zo snel mogelijk in te passen. Als je nu al op plan B gaat trainen gaat dat ten koste van plan A, waar nog stappen gemaakt moeten worden.

    Ik heb ook mijn twijfels bij JJ, maar hij is volgens mij geen domme kerel en houdt hier denk ik de kaarten tegen de borst. Als hij hier aangeeft dat bij een vertrek van Veerman Halilovic op diens plek komt te spelen en dan Siem de Jong in de basis komt maak je het je volgende tegenstanders wel heel makkelijk. Ik denk dat geen enkele trainer in de Eredivisie zomaar plan B, C en D oprakelt tegenover een journalist terwijl de transferperiode nog niet dicht is.

    Kortom: houd moed, zondag kunnen ze ons weer goed gebruiken!
  • 27 Aug 2021 om 09:51
    • Quote van 27 Aug 2021 om 09:45
      Az haalt Berg.
    Dat hadden ze allang kunnen doen. Denk dat ze misschien wel bij Veerman aankloppen als Koopmeiners verkocht is.
  • 27 Aug 2021 om 09:45
    • Quote van 27 Aug 2021 om 09:20
      Koopmeiners naar Atalanta. Zal toch niet als nog AZ worden......Als ie zondag de pannen van het dak speelt......
    Az haalt Berg.
  • 27 Aug 2021 om 09:20
    Koopmeiners naar Atalanta. Zal toch niet als nog AZ worden......Als ie zondag de pannen van het dak speelt......
  • 27 Aug 2021 om 08:55
    Ik zou me bescheuren als sc Heerenveen een blanke rechtsbuiten en spits haalt ondertussen. :)
  • 27 Aug 2021 om 08:45
    BREAKING: Weer een donkere jongen van 1.90m gespot bij het ALS. De vraag is: komt hij als versterking voor het herenelftal of is hij ingehuurd om het dameselftal fit te krijgen?
  • 27 Aug 2021 om 08:23
    O o o het onvermijdelijke gaat komende week of in de winter gebeuren en JJ heeft geen idee wat te doen. De symboliek is treffend.
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›