Jansen: ''Vasthouden aan plan en meer uit standaardsituaties halen''

10
Jansen: ''Vasthouden aan plan en meer uit standaardsituaties halen''

Afgelopen vrijdag werd de eerste helft van de voorbereiding afgesloten met een oefenduel met FC Groningen. Trainer Johnny Jansen vond dat zijn ploeg ondanks de 2-1 nederlaag er goed op stond, maar ziet tegelijkertijd genoeg dingen om te verbeteren. 

"Zeker in het laatste half uur - van de negentig minuten - veel energie hebben gebracht en vind ik dat we ook écht goed gevoetbald hebben", laat Jansen na afloop weten bij Omrop Fryslân. De Friezen oogden daarnaast fitter dan de noordelijke rivaal. "Ik vond dat we er goed op stonden en dat bevalt me heel erg goed. In het tweede half uur vond ik ons in de discipline wat minder voetballen."

"Dan komen we achter en willen we net wat teveel doen of mensen lopen net even uit hun organisatie. Dan zie je dat het niet staat en dan wordt het te groot op het veld. In die fase was Groningen ook beter dan ons. Maar toen we weer bij ons plan en bij elkaar bleven, zag ik wel een redelijk Heerenveen", aldus Jansen, die tijdens het trainingskamp onder meer nadruk heeft gelegd op standaardsituaties.

"Daar komen nu twee tegengoals uit, dus daar moeten we ook de komende twee weken nog veel aandacht aan schenken", aldus Jansen, die zijn team tegelijkertijd zelf ook zag scoren uit een corner. "Precies, het kan ook een kwaliteit van ons zijn. Daar moeten we gewoon meer uit gaan halen. Daarnaast moeten we meer vasthouden aan ons plan en de organisatie."

"Verder het gaat om details en moet de intensiteit omhoog. We hebben veel in omvang getraind en van de week is het meer in intensiteit komen te zitten", aldus Jansen.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Jul 2021 om 00:30
    Dus er is wel een plan?
  • 26 Jul 2021 om 22:48
    • Quote van 26 Jul 2021 om 21:38
      Dat denk ik niet. Ik denk dan nog eerder dat Henk beter gaat renderen met een andere rechtsbuiten. Van Bergen komt zijn directe tegenstander zelden voorbij laat staan dat hij een goede voorzet weet af te leveren.
    Spelen altijd met man minder als hij meedoet. Henkie zal zich toch ook dood ergeren aan 0,0 voorzetten van rechts. Wat dat betreft is de tandem Joey zijn (en onze) redding. Gezellig samen in de auto, samen wat trainen en samen proberen wat doelpunten te maken. Dat gestuntel op rechts.., Ze zullen er regelmatig om lachen
  • 26 Jul 2021 om 22:48
    • Quote van 26 Jul 2021 om 21:38
      Dat denk ik niet. Ik denk dan nog eerder dat Henk beter gaat renderen met een andere rechtsbuiten. Van Bergen komt zijn directe tegenstander zelden voorbij laat staan dat hij een goede voorzet weet af te leveren.
    Spelen altijd met man minder als hij meedoet. Henkie zal zich toch ook dood ergeren aan 0,0 voorzetten van rechts. Wat dat betreft is de tandem Joey zijn (en onze) redding. Gezellig samen in de auto, samen wat trainen en samen proberen wat doelpunten te maken. Dat gestuntel op rechts.., Ze zullen er regelmatig om lachen
  • 26 Jul 2021 om 21:38
    • Quote van 26 Jul 2021 om 19:48
      Dat zou nogal schelen. Misschien dat v Bergen ook beter rendeert met een andere spits, dan met Henk Veerman.
    Dat denk ik niet. Ik denk dan nog eerder dat Henk beter gaat renderen met een andere rechtsbuiten. Van Bergen komt zijn directe tegenstander zelden voorbij laat staan dat hij een goede voorzet weet af te leveren.
  • 26 Jul 2021 om 19:48
    • Quote van 26 Jul 2021 om 19:18
      Je mist kwaliteit in de voorhoede, haal een goede spits en rechtsbuiten en je staat er goed op.
    Dat zou nogal schelen. Misschien dat v Bergen ook beter rendeert met een andere spits, dan met Henk Veerman.
  • 26 Jul 2021 om 19:45
    Wel abstract verhaal maar das waarschijnlijk bewust. Praten over ‘het plan’ en ‘de organisatie’ en ‘de intensiteit’. JJ is vd algemeenheden wat als groot voordeel heeft dat hij niet vaak persoonlijk wordt, dan krijgt hij team/spelers niet tegen zich. Wel behoudend en weinig transparant, behoudende komt ook enorm vak terug in zelfde opstelling en spelers. Zal mi niet veranderen. Als je op de bank zit moet je wegwezen denk ik.
  • 26 Jul 2021 om 19:45
    Wel abstract verhaal maar das waarschijnlijk bewust. Praten over ‘het plan’ en ‘de organisatie’ en ‘de intensiteit’. JJ is vd algemeenheden wat als groot voordeel heeft dat hij niet vaak persoonlijk wordt, dan krijgt hij team/spelers niet tegen zich. Wel behoudend en weinig transparant, behoudende komt ook enorm vak terug in zelfde opstelling en spelers. Zal mi niet veranderen. Als je op de bank zit moet je wegwezen denk ik.
  • 26 Jul 2021 om 19:18
    Je mist kwaliteit in de voorhoede, haal een goede spits en rechtsbuiten en je staat er goed op.
  • 26 Jul 2021 om 18:15
    Goals uit standaardsituaties? Dat is iets van de laatste paar jaar. Verandert nooit