VIDEO | Samenvatting: FC Groningen net te sterk voor SC Heerenveen

37
VIDEO | Samenvatting: FC Groningen net te sterk voor SC Heerenveen

SC Heerenveen heeft vrijdagmiddag niet weten te winnen van FC Groningen. In het Drentse Rolde verloor de ploeg van trainer Johnny Jansen na 120 minuten met 2-1.

Halverwege de eerste helft wisten beide ploegen een keer te scoren: SC Heerenveen via Henk Veerman en FC Groningen via Romano Postema. Beide keren ging echter de vlag omhoog. Vlak voor rust kwamen de Groningers toch op voorsprong dankzij een kopgoal van Wessel Dammers.

Pas in de 73ste minuut wist SC Heerenveen de stand gelijk te trekken. De Poolse centrale verdediger Pawel Bochniewicz kopte de gelijkmaker binnen uit een hoekschop. In de 90ste minuut kwam de ploeg van trainer Danny Buijs weer op voorsprong. Opnieuw was Dammers de doelpuntenmaker voor FC Groningen. Aanwinst Sven van Beek maakte zijn officieuze debuut in het shirt van SC Heerenveen. 

Opstelling SC Heerenveen tot 90ste minuut: Mulder; Van Ewijk, Van Ottele, Bochniewicz, Kaib (Nunumete, 85.); Kongolo, Halilovic, J. Veerman; Van Bergen, H. Veerman, Van der Heide

Opstelling SC Heerenveen na 90ste minuut: Mous; Akujobi, Van Beek, Dresevic, Nunumete; Hajal, De Jong, Ras; Nygren, Gudnason, Shopov.

37 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Jul 2021 om 18:08
    • Quote van 25 Jul 2021 om 13:42
      Of hij houdt zoveel van de club dat het hem pijn doet hoe het er nu aan toe gaat?
      Iets waar je al jaren komt met veel plezier, je favoriete plek, de omgeving alles is goed. Maar er zit iemand aan het roer van het elftal die de verkeerde kant op vaart. Dan kan je heel makkelijk zeggen oke, ik loop weg. Of je probeert medestanders te vinden om zo wellicht in actie te komen ( je stem te laten horen ) om verandering te brengen zodat je geliefde club niet de verkeerde kant op gaat?

      Ik schets maar een situatie hoor.
    Had het niet beter kunnen verwoorden…….
  • 25 Jul 2021 om 17:32
    • Quote van 24 Jul 2021 om 07:51
      Ik ben meer overtuigd van Hajal. Die jongen heeft zoveel voetballend vermogen en die tikjes die hij steeds in kleine ruimtes terugleggen op medespelers... Die MOET dit seizoen zijn minuten maken. Ik vind dat hij wellicht de vervanger van Joey al is. Hij haalde de bal vaak op en bracht het tikkende naar voren. Arjen vind ik nog weinig gebracht hebben, maar verdiend inderdaad ook meerdere wedstrijden de kans. Maar Hajal... Als hij het dit jaar weer gaat doen met De Jong of Kongolo... Pff
    Jou laatste allinea inderdaad. Dan is hij honderd procent weg! En zitten wij nog steeds tegen die broodvoetballers die het echt niet meer kunnen aan te kijken....
  • 25 Jul 2021 om 17:29
    • Quote van 24 Jul 2021 om 01:49
      En precies daarom moet je Arjen gewoon lekker laten spelen en niet verhuren. Als JJ zoveel kansen krijgt dan mag Arjen die kansen ook krijgen.
    Zit er nu als hoofdcoach al voor het derde jaar/seizoen. Het is ongelooflijk! Over drie jaar zit ie er nog als wij al twee jaar kkd spelen!?
  • 25 Jul 2021 om 15:54
    • Quote van 25 Jul 2021 om 15:31
      Vind dit wel heel overdreven. Uiteraard heb je voor en tegenstanders en haters en lovers en ga zo maar door. Gelukkig hebben velen een andere mening zodat het juist leuk is om te discussieren over Johnny Jansen, of spelers of wat dan ook maar. Als we allemaal dezelfde kant op praten wordt het een saaie bedoeling. Ikzelf ben ook vaak negatief over Jansen, bij alles wat ik zie en lees of hoor heb ik het gevoel bij dat het niet goed gaat komen onder JJ. Mag ik daar niks van vinden dan? Ik hou net zo goed van mijn club en maak me zorgen over de toekomst! We gaan het zien aankomend seizoen, ben benieuwd hoe positief sommigen nog zijn als het weer verder gaat waar we vorig seizoen mee zijn geëindigd.
    Eens. Natuurlijk is iedereen support hier. Maar volgens sommigen mag je niet negatief zijn over bepaalde zaken, waar van je denkt dat het niet goed komt. Ik noem overigens realistisch.
  • 25 Jul 2021 om 15:31
    • Quote van 25 Jul 2021 om 14:03
      Social media en plekken als FeanOnline zijn voor sommige mensen ook uitlaatkleppen voor andere frustraties. Onvrede over het eigen leven,de relatie en/of levenspartner of bijvoorbeeld het werk niet bestrijden waar het zou moeten maar het gal spuwen op plekken als deze. Heel erg zonde voor FeanOnline want het verliest zijn waarde als plaats om inhoudelijke discussie en informatie uitwisseling te hebben met andere supporters. Ik ben ook bijna zover om de FeanOnline app te verwijderen vanwege het ergerlijke gedrag van sommigen hier.
    Vind dit wel heel overdreven. Uiteraard heb je voor en tegenstanders en haters en lovers en ga zo maar door. Gelukkig hebben velen een andere mening zodat het juist leuk is om te discussieren over Johnny Jansen, of spelers of wat dan ook maar. Als we allemaal dezelfde kant op praten wordt het een saaie bedoeling. Ikzelf ben ook vaak negatief over Jansen, bij alles wat ik zie en lees of hoor heb ik het gevoel bij dat het niet goed gaat komen onder JJ. Mag ik daar niks van vinden dan? Ik hou net zo goed van mijn club en maak me zorgen over de toekomst! We gaan het zien aankomend seizoen, ben benieuwd hoe positief sommigen nog zijn als het weer verder gaat waar we vorig seizoen mee zijn geëindigd.
  • 25 Jul 2021 om 15:11
    • Quote van 25 Jul 2021 om 14:18
      Ik ken het gevoel en ik speel wel met dezelfde gedachte. Eerder op sc.Heerenveen.org forum was het vaak prima discussiëren en wanneer dat even verkeerd ging werd er wat harder opgetreden. Dat laatste zou van mij wel mogen om het zo leuk te houden. En optreden omdat je andere mening hebt valt er overigens niet onder. Maar oneliners, bloedzuiger gedrag, etc mag van mij wel harder worden aangepakt.
    Als je de teactiemogelijkheid weghaalt mis je ook weer de leuke geruchten. Lastig dilemma.
  • 25 Jul 2021 om 14:18
    • Quote van 25 Jul 2021 om 14:03
      Social media en plekken als FeanOnline zijn voor sommige mensen ook uitlaatkleppen voor andere frustraties. Onvrede over het eigen leven,de relatie en/of levenspartner of bijvoorbeeld het werk niet bestrijden waar het zou moeten maar het gal spuwen op plekken als deze. Heel erg zonde voor FeanOnline want het verliest zijn waarde als plaats om inhoudelijke discussie en informatie uitwisseling te hebben met andere supporters. Ik ben ook bijna zover om de FeanOnline app te verwijderen vanwege het ergerlijke gedrag van sommigen hier.
    Ik ken het gevoel en ik speel wel met dezelfde gedachte. Eerder op sc.Heerenveen.org forum was het vaak prima discussiëren en wanneer dat even verkeerd ging werd er wat harder opgetreden. Dat laatste zou van mij wel mogen om het zo leuk te houden. En optreden omdat je andere mening hebt valt er overigens niet onder. Maar oneliners, bloedzuiger gedrag, etc mag van mij wel harder worden aangepakt.
  • 25 Jul 2021 om 14:17
    Als je houdt wat je hebt krijg je wat je had.
  • 25 Jul 2021 om 14:03
    Social media en plekken als FeanOnline zijn voor sommige mensen ook uitlaatkleppen voor andere frustraties. Onvrede over het eigen leven,de relatie en/of levenspartner of bijvoorbeeld het werk niet bestrijden waar het zou moeten maar het gal spuwen op plekken als deze. Heel erg zonde voor FeanOnline want het verliest zijn waarde als plaats om inhoudelijke discussie en informatie uitwisseling te hebben met andere supporters. Ik ben ook bijna zover om de FeanOnline app te verwijderen vanwege het ergerlijke gedrag van sommigen hier.
  • 25 Jul 2021 om 13:53
    • Quote van 25 Jul 2021 om 13:21
      Dan ben ik wel benieuwd he, wat wil je dan graag bereiken met je reacties? Want een mening ventileren is heel mooi, maar bij jou is het echt niks anders dan een continue herhaling van hoe kut je het vindt, eigenlijk zonder enige uitzondering. Als het dan zo verschrikkelijk klote is, zou je jezelf dan niet een mega plezier doen door Hveen gewoon lekker links te laten liggen.
    Precies dit ja. Alles is negatief ingestoken en allesbehalve onderbouwd. Het is vaak semi grappig bedoeld… Voorbeeld is dat wanneer we winnen van Feyenoord dan is Feyenoord ineens heel zwak en had iedereen er van kunnen winnen. Maar goed dan ben ik blij dat ik iets anders inelkaar steek. Ben zelf wel enorm toe aan het weer bezoeken van het stadion. Denk dat vele van ons dat goed zou doen :-)
  • 25 Jul 2021 om 13:47
    Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien, nu net alleen de samenvatting. Maar daarin zie ik veel kansen voor Groningen, en zeer weinig kansen voor ons. Het is toch wel zorgwekkend dat we zo weinig creëeren. Als je niks creëert ga je ook geen wedstrijden winnen.
  • 25 Jul 2021 om 13:42
    • Quote van 25 Jul 2021 om 13:21
      Dan ben ik wel benieuwd he, wat wil je dan graag bereiken met je reacties? Want een mening ventileren is heel mooi, maar bij jou is het echt niks anders dan een continue herhaling van hoe kut je het vindt, eigenlijk zonder enige uitzondering. Als het dan zo verschrikkelijk klote is, zou je jezelf dan niet een mega plezier doen door Hveen gewoon lekker links te laten liggen.
    Of hij houdt zoveel van de club dat het hem pijn doet hoe het er nu aan toe gaat?
    Iets waar je al jaren komt met veel plezier, je favoriete plek, de omgeving alles is goed. Maar er zit iemand aan het roer van het elftal die de verkeerde kant op vaart. Dan kan je heel makkelijk zeggen oke, ik loop weg. Of je probeert medestanders te vinden om zo wellicht in actie te komen ( je stem te laten horen ) om verandering te brengen zodat je geliefde club niet de verkeerde kant op gaat?

    Ik schets maar een situatie hoor.
  • 25 Jul 2021 om 13:21
    • Quote van 25 Jul 2021 om 12:53
      Bij de feiten blijven en niet dagdromen….en, ik vraag ook zeker niet om een reactie maar wist niet dat het dictatoriale regime zo hard is dat je je mening obv feiten niet mag geven.
    Dan ben ik wel benieuwd he, wat wil je dan graag bereiken met je reacties? Want een mening ventileren is heel mooi, maar bij jou is het echt niks anders dan een continue herhaling van hoe kut je het vindt, eigenlijk zonder enige uitzondering. Als het dan zo verschrikkelijk klote is, zou je jezelf dan niet een mega plezier doen door Hveen gewoon lekker links te laten liggen.
  • 25 Jul 2021 om 13:17
    Ik heb werkelijk niet 1 uitgespeelde kans van Heerenveen gezien in die 2 uur….
  • 25 Jul 2021 om 13:17
    Ik heb werkelijk niet 1 uitgespeelde kans van Heerenveen gezien in die 2 uur….
  • 25 Jul 2021 om 12:53
    • Quote van 24 Jul 2021 om 19:35
      Inderdaad lekker laten gaan dat soort zure reacties. Schijnt leuk te zijn om zo te reageren….
    Bij de feiten blijven en niet dagdromen….en, ik vraag ook zeker niet om een reactie maar wist niet dat het dictatoriale regime zo hard is dat je je mening obv feiten niet mag geven.
  • 25 Jul 2021 om 11:18
    • Quote van 25 Jul 2021 om 04:53
      Exit JJ!!!!
    Nee.
  • 25 Jul 2021 om 04:53
    Exit JJ!!!!
  • 24 Jul 2021 om 19:35
    • Quote van 24 Jul 2021 om 18:58
      Alsjeblieft zeg. Ongelooflijk hoe intens zuur jij bent. Ik ga bij deze niet meer op jou reageren. Hoe kan jij nog supporter zijn als jij alles zo treurig inziet?
    Inderdaad lekker laten gaan dat soort zure reacties. Schijnt leuk te zijn om zo te reageren….
  • 24 Jul 2021 om 18:58
    • Quote van 24 Jul 2021 om 15:54
      Zelfde aanval, zelfde vleugelspeler, zelfde hoofdtrainer, zelfde passie……..zelfde resultaat
    Alsjeblieft zeg. Ongelooflijk hoe intens zuur jij bent. Ik ga bij deze niet meer op jou reageren. Hoe kan jij nog supporter zijn als jij alles zo treurig inziet?
  • 24 Jul 2021 om 15:54
    • Quote van 24 Jul 2021 om 13:19
      Nieuw seizoen, nieuwe spelers, nieuwe staff en publiek in het stadion.
    Zelfde aanval, zelfde vleugelspeler, zelfde hoofdtrainer, zelfde passie……..zelfde resultaat
  • 24 Jul 2021 om 13:19
    • Quote van 24 Jul 2021 om 12:02
      Op basis waarvan heb jij dit vertrouwen?
    Nieuw seizoen, nieuwe spelers, nieuwe staff en publiek in het stadion.
  • 24 Jul 2021 om 12:55
    • Quote van 24 Jul 2021 om 11:00
      Ik heb de wedstrijd ook bekeken. Het waren 2 ploegen die er niet zo veel van konden. Gaan zowel Groningen als Heerenveen degraderen? nee absoluut niet. Met andere woorden er is nog niks te zeggen over eventuele eindklassering. JJ en zijn staff weten ook wel waar het aan schort. Trainen daar ook op. Ferry gaat sowieso de transfermarkt op, dus dat vragen om versterkingen is overbodig want ze zijn daar mee bezig. Oefenwedstrijden zeggen helemaal niks, zie vorig jaar. Zolang ze er maar staan als het om de knikkers gaat. Daar heb ik het volste vertrouwen in.
    Ik krijg juist de indruk dat Johnny Jansen niet weet waar het aan schort. Hij blijft volharden in dezelfde fouten als vorig seizoen met dezelfde falende spelers als vorig seizoen. En waar jij ziet dat ze blijkbaar ergens op trainen zie ik na ruim twee jaar voetbal en nu ook een serieuze voorbereiding, nog geen enkele automatisme. En dat voor een groep die grotendeels al meer dan een seizoen met elkaar samen speelt.

    Bovendien zie ik weer een team dat met tegenzin in het veld lijkt te staan en geen vertrouwen lijkt te hebben in de (kwaliteiten) van de trainer. Ik zie wederom geen speler die zich onder Jansen lijkt te verbeteren/ontwikkelen.

    Ik zie zelf ook dat er in de voorste linie een gebrek aan kwaliteit is, maar je maakt mij niet wijs dat er met deze groep niet meer uitgehaald kan worden dan Jansen op dit moment doet. Maar dan moet je als trainer wel beschikken over voldoende kwaliteiten en tactische kennis om er het maximale uit te halen. Hoe graag ik het ook anders had gezien denk ik persoonlijk dat het Jansen aan die kwaliteiten en kennis ontbreekt.
  • 24 Jul 2021 om 12:05
    Fam Veerman spelen met lood in de schoenen, v Bergen zet zijn oude hopeloze vorm consistent door, Siem loopt rond alsof hij op vakantie is en JJ……tsja, totaal ongeschikt voor dit vak en loopt nu al 44x met hoofd tegen zelfde dichte deur.
  • 24 Jul 2021 om 12:02
    • Quote van 24 Jul 2021 om 11:00
      Ik heb de wedstrijd ook bekeken. Het waren 2 ploegen die er niet zo veel van konden. Gaan zowel Groningen als Heerenveen degraderen? nee absoluut niet. Met andere woorden er is nog niks te zeggen over eventuele eindklassering. JJ en zijn staff weten ook wel waar het aan schort. Trainen daar ook op. Ferry gaat sowieso de transfermarkt op, dus dat vragen om versterkingen is overbodig want ze zijn daar mee bezig. Oefenwedstrijden zeggen helemaal niks, zie vorig jaar. Zolang ze er maar staan als het om de knikkers gaat. Daar heb ik het volste vertrouwen in.
    Op basis waarvan heb jij dit vertrouwen?
  • 24 Jul 2021 om 11:43
    Cambuur is bezig met Summerville, zou wat mij betreft vreemd zijn wanneer wij niet achter zo,n speler aanzitten. Dat is een goede vervanger voor van Bergen.
  • 24 Jul 2021 om 11:17
    • Quote van 24 Jul 2021 om 11:01
      Ik vraag me oprecht af hoeveel wedstrijden JJ de kans nog krijgt. Het is zo zonde dat als ze straks na 5 wedstrijden op 3 punten staan en dan alsnog afscheid nemen. Begin gewoon lekker fris aan het nieuwe seizoen. Het is nu toch wel overduidelijk dat JJ niet geschikt is? Of ben ik dan te negatief?
    Ja. Geen enkele trainer zal succes hebben met onze aanvalslinie.
  • 24 Jul 2021 om 11:01
    Ik vraag me oprecht af hoeveel wedstrijden JJ de kans nog krijgt. Het is zo zonde dat als ze straks na 5 wedstrijden op 3 punten staan en dan alsnog afscheid nemen. Begin gewoon lekker fris aan het nieuwe seizoen. Het is nu toch wel overduidelijk dat JJ niet geschikt is? Of ben ik dan te negatief?
  • 24 Jul 2021 om 11:00
    • Quote van 23 Jul 2021 om 22:37
      Ik heb de wedstrijd bekeken. Heerenveen gaat voor nacompetitie met deze trainer. JJ heeft niets van vorig seizoen geleerd. Er moet snel iets bij. Aanvallend om te janken. Weer met Kongolo en V Bergen. Die voegen niets meer toe. Mocht er nog een potje met geld zijn. Haal aub een nieuwe trainer. Deze trainer laat Heerenveen degraderen.
    Ik heb de wedstrijd ook bekeken. Het waren 2 ploegen die er niet zo veel van konden. Gaan zowel Groningen als Heerenveen degraderen? nee absoluut niet. Met andere woorden er is nog niks te zeggen over eventuele eindklassering. JJ en zijn staff weten ook wel waar het aan schort. Trainen daar ook op. Ferry gaat sowieso de transfermarkt op, dus dat vragen om versterkingen is overbodig want ze zijn daar mee bezig. Oefenwedstrijden zeggen helemaal niks, zie vorig jaar. Zolang ze er maar staan als het om de knikkers gaat. Daar heb ik het volste vertrouwen in.
  • 24 Jul 2021 om 07:51
    • Quote van 24 Jul 2021 om 01:49
      En precies daarom moet je Arjen gewoon lekker laten spelen en niet verhuren. Als JJ zoveel kansen krijgt dan mag Arjen die kansen ook krijgen.
    Ik ben meer overtuigd van Hajal. Die jongen heeft zoveel voetballend vermogen en die tikjes die hij steeds in kleine ruimtes terugleggen op medespelers... Die MOET dit seizoen zijn minuten maken. Ik vind dat hij wellicht de vervanger van Joey al is. Hij haalde de bal vaak op en bracht het tikkende naar voren. Arjen vind ik nog weinig gebracht hebben, maar verdiend inderdaad ook meerdere wedstrijden de kans. Maar Hajal... Als hij het dit jaar weer gaat doen met De Jong of Kongolo... Pff
  • 24 Jul 2021 om 01:49
    • Quote van 23 Jul 2021 om 18:54
      Ze moeten eens het lef hebben om jeugd te laten spelen. Als je ze altijd uit de wind houdt worden ze ook niet sterker en beter. Niet zo schijterig zijn.
    En precies daarom moet je Arjen gewoon lekker laten spelen en niet verhuren. Als JJ zoveel kansen krijgt dan mag Arjen die kansen ook krijgen.
  • 23 Jul 2021 om 23:09
    • Quote van 23 Jul 2021 om 22:37
      Ik heb de wedstrijd bekeken. Heerenveen gaat voor nacompetitie met deze trainer. JJ heeft niets van vorig seizoen geleerd. Er moet snel iets bij. Aanvallend om te janken. Weer met Kongolo en V Bergen. Die voegen niets meer toe. Mocht er nog een potje met geld zijn. Haal aub een nieuwe trainer. Deze trainer laat Heerenveen degraderen.
    Ik ben ook geschrokken, je ziet niet waarop ze trainen. Zie heel weinig patronen terwijl de selectie nauwelijks is gewijzigd. Verder is ons scorend vermogen bijna 0.
  • 23 Jul 2021 om 22:37
    Ik heb de wedstrijd bekeken. Heerenveen gaat voor nacompetitie met deze trainer. JJ heeft niets van vorig seizoen geleerd. Er moet snel iets bij. Aanvallend om te janken. Weer met Kongolo en V Bergen. Die voegen niets meer toe. Mocht er nog een potje met geld zijn. Haal aub een nieuwe trainer. Deze trainer laat Heerenveen degraderen.
  • 23 Jul 2021 om 21:04
    • Quote van 23 Jul 2021 om 18:54
      Ze moeten eens het lef hebben om jeugd te laten spelen. Als je ze altijd uit de wind houdt worden ze ook niet sterker en beter. Niet zo schijterig zijn.
    Gekko deze reactie van jou is uit mijn hart gegrepen. In het (verre) verleden zijn er trainers geweest die dat durfden. En het heeft Heerenveen vaak geen windeieren gelegd. Hopelijk wordt er eens nagedacht over jouw reactie.
  • 23 Jul 2021 om 18:54
    Ze moeten eens het lef hebben om jeugd te laten spelen. Als je ze altijd uit de wind houdt worden ze ook niet sterker en beter. Niet zo schijterig zijn.
  • 23 Jul 2021 om 18:41
    • Quote van 23 Jul 2021 om 18:05
      Het vierde kwart was alleraardigst, jonge jongens die gewoon volle bak erin gaan. Die andere drie kwarten kunnen op de compilatie DVD van Jansen. Die waren niet om aan de gluren.
    Moet zeggen dat bij vlagen het 3e kwart ook niet heel raar was. Gelukkig had ik de eerste 2 gemist.
  • 23 Jul 2021 om 18:05
    Het vierde kwart was alleraardigst, jonge jongens die gewoon volle bak erin gaan. Die andere drie kwarten kunnen op de compilatie DVD van Jansen. Die waren niet om aan de gluren.
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›