VIDEO | LIVE: Bekijk het oefenduel FC Groningen - SC Heerenveen

51
VIDEO | LIVE: Bekijk het oefenduel FC Groningen - SC Heerenveen

SC Heerenveen neemt het vrijdagmiddag om 15.30 uur in een vriendschappelijk duel op tegen FC Groningen. Het wordt geen reguliere wedstrijd, want beide clubs spelen 4 x 30 minuten tegen elkaar. Het duel wordt gespeeld in Rolde.

Bij SC Heerenveen begint aanwinst Sven van Beek op de bank. Verder starten de Friezen met de 'gewone' namen aan het oefenduel met FC Groningen. 

Opstelling SC Heerenveen: Mulder; Van Ewijk, Van Ottele, Bochniewicz, Kaib; Kongolo, Halilovic, J. Veerman; Van Bergen, H. Veerman, Van der Heide.

Wissels SC Heerenveen: Bekkema, Mous, Akujobi, Van Beek, Dresevic, De Jong, Ras, Nunumete, Hajal, Shopov, Gudnason, Nygren.

Opstelling FC Groningen: Leeuwenburgh; Kasanwirjo, Dammers, Te Wierik; El Hankouri, Matusiwa, El Messaoudi, Suslov, Gudmundsson; De Leeuw, Postema. 

51 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jul 2021 om 19:25
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:58
      Dus onze rechtsbuiten moet de goals voorkomen ? Bij de 1e goal moet van ewijk de diepste man oppakken van groningen aan de zijkant.. Van bergen stond helemaal aan de binnenkant op het middenveld wat schijnbaar opdracht is. . Bij de 2e goal die een corner was stond veerman te kijken en was van bergen niet eens in de buurt. Had de keeper niet uit moeten komen ? Deze bal viel in de 5 meter.
    Van Bergen zorgde wel voor beide keren balverlies op een gevaarlijk moment. Grote kans tweemaal, en vervolgens een corner. Ja dan is de corner niet van Bergen zijn fout, maar zonder dat onnodige balverlies waren die goals niet gevallen... Dit is mijn mening. Daarnaast is mijn geduld simpelweg op bij hem en vind ik dat er iemand anders nu wel de kans mag krijgen op die positie.
  • 23 Jul 2021 om 18:51
    • Quote van 23 Jul 2021 om 18:15
      Excuus, ik was in de veronderstelling dat je het over Gudnason had, terwijl je Henk bedoelde
    Inderdaad (;
  • 23 Jul 2021 om 18:46
    Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Johnny Jansen nu al voor het derde seizoen op rij vasthoudt aan bepaalde spelers die al seizoenenlang niks presteren. Ook nu lijkt de basis weer te gaan bestaan uit spelers als van Bergen en Kongolo. Dan maak je je als trainer in mijn optiek ongeloofwaardig naar supporters, maar ook ongeloofwaardig naar de groep reservespelers.
    Ik had tevens gehoopt dat er gedurende de voorbereiding getraind zou worden op beter positiespel. Ik blijf er bij dat er zelfs met deze selectie beter gepresteerd en beter gevoetbald kan worden dan wat we te zien hebben gekregen de afgelopen twee seizoenen. Maar helaas zie ik daar niks van terug in deze voorbereiding.
    Maar of er daadwerkelijk zaken gaan veranderen onder een coach die zegt dat hij niks anders of beter had kunnen doen het afgelopen seizoen is uiterst twijfelachtig.
    Ik blijf mijn club steunen maar ik heb weinig vertrouwen dat we een leuk seizoen tegemoet zullen gaan. Zelfs wanneer we er in zouden slagen om Joey Veerman voor een mooi bedrag te verkopen en we een nieuwe spits en een rechtervleugelspeler aantrekken, twijfel ik of Jansen er dan wel in zou slagen om het elftal goed te laten voetballen.
  • 23 Jul 2021 om 18:15
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:57
      Nee hoor.Andere coach, en een fatsoenlijke spits..en Gudnasson lijkt er al wat meer op.
    Excuus, ik was in de veronderstelling dat je het over Gudnason had, terwijl je Henk bedoelde
  • 23 Jul 2021 om 18:06
    Véél 'gebrei' maar positief is inderdaad de opstelling met de ' jongere / nieuwe gasten'. Van Beek lijkt mij ook best ok! Dus...tot nu toe positief!...alleen...nu nog even een andere trainer graag !?
  • 23 Jul 2021 om 17:58
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:29
      Van Bergen wel hoofdrol. Twee fouten waaruit de tegengoals komen. Ik ben echt benieuwd naar zijn kansen als hij dit seizoen blijft. Als hij de voorkeur krijgt, ga ik wel beginnen te twijfelen aan JJ... Het begint mij wel te ergeren rond om van Bergen nu.
    Dus onze rechtsbuiten moet de goals voorkomen ? Bij de 1e goal moet van ewijk de diepste man oppakken van groningen aan de zijkant.. Van bergen stond helemaal aan de binnenkant op het middenveld wat schijnbaar opdracht is. . Bij de 2e goal die een corner was stond veerman te kijken en was van bergen niet eens in de buurt. Had de keeper niet uit moeten komen ? Deze bal viel in de 5 meter.
  • 23 Jul 2021 om 17:57
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:50
      Als het aan jou ligt heffen we de club vanavond nog op merk ik wel
    Nee hoor.Andere coach, en een fatsoenlijke spits..en Gudnasson lijkt er al wat meer op.
  • 23 Jul 2021 om 17:53
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:49
      Sibbele is niet altijd even duidelijk in zijn berichten, maar volgens mij bedoelde hij met de lantaarnpaalspits onze Henk. Ben het ook niet altijd met hem eens, maar die heeft wel meer dan 20 minuten gehad en dat kan echt niet meer. Gudnason nog weinig over te zeggen, maar iig meer in beweging dan Henk. Al is dat ook niet zo moeilijk.
    Het is ook lastig met twee van die lange jongens ;) Hajal heeft trouwens in zijn pinken meer voetbal zitten dan Kongolo in zijn hele lichaam
  • 23 Jul 2021 om 17:50
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:48
      Ja joh...het loopt super!
    Als het aan jou ligt heffen we de club vanavond nog op merk ik wel
  • 23 Jul 2021 om 17:49
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:47
      Negatief om het negatief zijn. Deze ploeg is een enorme verbetering dan waar we hiervoor naar zaten te kijken. Veel leuker om te zien, meer drang naar voren, hoger baltempo, mooie acties. En om een speler na 20 minuten voetbal af te schrijven... man man man. Wees blij dat Janssen nu staat te coachen, dan probeert hij tenminste wat te verbeteren
    Sibbele is niet altijd even duidelijk in zijn berichten, maar volgens mij bedoelde hij met de lantaarnpaalspits onze Henk. Ben het ook niet altijd met hem eens, maar die heeft wel meer dan 20 minuten gehad en dat kan echt niet meer. Gudnason nog weinig over te zeggen, maar iig meer in beweging dan Henk. Al is dat ook niet zo moeilijk.
  • 23 Jul 2021 om 17:48
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:47
      Negatief om het negatief zijn. Deze ploeg is een enorme verbetering dan waar we hiervoor naar zaten te kijken. Veel leuker om te zien, meer drang naar voren, hoger baltempo, mooie acties. En om een speler na 20 minuten voetbal af te schrijven... man man man. Wees blij dat Janssen nu staat te coachen, dan probeert hij tenminste wat te verbeteren
    Ja joh...het loopt super!
  • 23 Jul 2021 om 17:48
    Ik vind dat Dresevic wel heeel erg veel risico neemt elke keer hoor.
  • 23 Jul 2021 om 17:47
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:45
      De 4e helft is best aardig. Veel jonge spelers die zonder de Jansen Doctrine het veld in gaan.
    Inderdaad nu wel !, Ze moeten die amateur 'trainer' gewoon negeren.
  • 23 Jul 2021 om 17:47
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:43
      Wat zit die janssen daar te schreeuwen!? Man o man wat een trainer van niks. En die lantaarnpaalspits verkoop die maar aan Almere 4..jonge jonge wat een armoede!
    Negatief om het negatief zijn. Deze ploeg is een enorme verbetering dan waar we hiervoor naar zaten te kijken. Veel leuker om te zien, meer drang naar voren, hoger baltempo, mooie acties. En om een speler na 20 minuten voetbal af te schrijven... man man man. Wees blij dat Janssen nu staat te coachen, dan probeert hij tenminste wat te verbeteren
  • 23 Jul 2021 om 17:45
    De 4e helft is best aardig. Veel jonge spelers die zonder de Jansen Doctrine het veld in gaan.
  • 23 Jul 2021 om 17:43
    Wat zit die janssen daar te schreeuwen!? Man o man wat een trainer van niks. En die lantaarnpaalspits verkoop die maar aan Almere 4..jonge jonge wat een armoede!
  • 23 Jul 2021 om 17:31
    Wat hebben ze gedaan in de voorbereiding? Ziet er van beide kanten niet uit. Nu is SCH alleen van belang voor mij. Wat een armoede weer. Zie 0,0 verbetering ondanks alle mooie verhalen einde seizoen dit jaar. maar ja, JJ mag het wederom een seizoen verkloten. Citeer mij maar einde seizoen
  • 23 Jul 2021 om 17:29
    Van Bergen wel hoofdrol. Twee fouten waaruit de tegengoals komen. Ik ben echt benieuwd naar zijn kansen als hij dit seizoen blijft. Als hij de voorkeur krijgt, ga ik wel beginnen te twijfelen aan JJ... Het begint mij wel te ergeren rond om van Bergen nu.
  • 23 Jul 2021 om 17:23
    Eindelijk een logische keuze van Jansen. Hij geeft Nunumete minuten op linksachter.
  • 23 Jul 2021 om 17:21
    Gaat 3e kwart wel een stuk beter. Eerste uur was 3x niks, maar zijn nu wel lekker bezig. Ben het er ook mee eens dat er echt vervanging moet komen voor Veerman en van Bergen.
  • 23 Jul 2021 om 17:17
    Eigenlijk met alle reacties eens tot nu toe :) ook wel eens goed. Niet teveel verwachtingen meer eigenlijk op wat uitschieters na misschien…
  • 23 Jul 2021 om 17:04
    Wordt lastig dit jaar zonder aanval.
  • 23 Jul 2021 om 17:00
    Als Van bergen die val goed voorzet is het gewoon een 100 procent goal
  • 23 Jul 2021 om 16:52
    • Quote van 23 Jul 2021 om 16:47
      Ik snap het idee achter Van Bergen ook niet. Hij wil weg, hij gaat ook weg als er een bod komt en hij speelt al tijden als een natte krant. Elke keer blijft JJ maar vasthouden aan hem omdat hij specifieke kwaliteiten heeft met zijn snelheid. Als dat het enige is dan kun je er net zo goed een lid van de plaatselijke atletiekvereniging neerzetten want doelpunten of assists ho maar.
    Hopeloos is het, helaas…
  • 23 Jul 2021 om 16:47
    Ik snap het idee achter Van Bergen ook niet. Hij wil weg, hij gaat ook weg als er een bod komt en hij speelt al tijden als een natte krant. Elke keer blijft JJ maar vasthouden aan hem omdat hij specifieke kwaliteiten heeft met zijn snelheid. Als dat het enige is dan kun je er net zo goed een lid van de plaatselijke atletiekvereniging neerzetten want doelpunten of assists ho maar.
  • 23 Jul 2021 om 16:37
    • Quote van 23 Jul 2021 om 16:37
      De zwakke plek in onze verdediging is trouwens inmiddels ook wel duidelijk. Met voorzetten en hoekschoppen is het elke keer weer billen knijpen. Vallen tot nu toe makkelijk binnen.
    Zeker, maar dat is altijd al geweest. Niks nieuws onder de zon dus.
  • 23 Jul 2021 om 16:37
    De zwakke plek in onze verdediging is trouwens inmiddels ook wel duidelijk. Met voorzetten en hoekschoppen is het elke keer weer billen knijpen. Vallen tot nu toe makkelijk binnen.
  • 23 Jul 2021 om 16:33
    tjah wat moet je hier nu van zeggen. Dit spelbeeld zien we al 2 jaar onder JJ. Maar goed dit is ons niveau kennelijk.
  • 23 Jul 2021 om 16:27
    Het spel is exact hetzelfde zoals we vorig jaar geëindigd zijn, het is helemaal niks. Inspiratieloos, futloos en kansloos.
  • 23 Jul 2021 om 16:26
    Hajal voor Kongolo zou al wat creativiteit toevoegen denk ik, ook al zou dat wel betekenen dat Halilovic in een andere rol komt. En het is duideijk dat er een eerste spits en een vleugelspeler bij moet. Zou mooi zijn als van Bergen en Kongolo verkocht zouden kunnen worden.
  • 23 Jul 2021 om 16:25
    Ja tuurlijk loopt het niet. Er is niks veranderd... Zelfde trainer, spelopvatting en selectie. Je hebt alleen een nieuwe RB. Die meer een talent is dan nu al een bepalende speler. Nieuw bloed dat is wat we nodig hebben. Dit spel kennen we nu wel.
  • 23 Jul 2021 om 16:23
    Het is echt ongelooflijk dat Van Bergen nog steeds ons shirt zo vaak mag dragen. Wat een slechte voetballer. Hij is snel, maar dat is het ook. Levert alles bij de verkeerde kleur in, fysiek is het helemaal niets en wordt die volledig overlopen (zonet ook, waar een gevaarlijke kans uit komt. Uit die corner komt overigens ook de goal). Groningen verder ook heel matig, doen heel weinig. Wij hebben alleen echt nul komma nul aanvallende kracht. Henk loopt er ook bij alsof die de marathon heeft gelopen en Arjen overtuigt ook niet.
  • 23 Jul 2021 om 16:21
    Mulder is weer lekker bezig
  • 23 Jul 2021 om 16:19
    Eerste wedstrijd die ik echt volg en ik heb echt het idee dat we geen fluit zijn opgeschoten.. Wat een armoede, niet normaal. Overigens vind ik Groningen ook echt niet overtuigen. En hoeveel kansen moet Van Bergen nog krijgen voordat hij gepasseerd gaat worden?
  • 23 Jul 2021 om 16:13
    • Quote van 23 Jul 2021 om 16:07
      Kongolo verre weg de minste en dat op een cruciale positie
    Voor mij toch Van Bergen. 2 keer via een counter een overtal situatie waarbij hij weer recht op een verdediger afloopt en de bal kwijt is. Dat zijn cruciale momenten. Verder is Kongolo ook matig met zijn balverlies. Als we deze 2 spelers kunnen verkopen en er goede vervangers voor krijgen dan zijn we een heel eind.
  • 23 Jul 2021 om 16:07
    • Quote van 23 Jul 2021 om 16:05
      V Bergen en Kongolo blijf ik toch de zwakke schakels vinden. Beide gaat niks van uit, snelheid van v bergen zie je ook nergens meer terug
    Kongolo verre weg de minste en dat op een cruciale positie
  • 23 Jul 2021 om 16:05
    V Bergen en Kongolo blijf ik toch de zwakke schakels vinden. Beide gaat niks van uit, snelheid van v bergen zie je ook nergens meer terug
  • 23 Jul 2021 om 16:01
    Waarom probeert Van Bergen nou nooit een keer om er op snelheid voorbij te gaan? Hij houdt in en wacht min of meer totdat zijn man weer goed opgesteld staat, dan is het niet gek dat je vervolgens niemand voorbij komt.
  • 23 Jul 2021 om 15:57
    • Quote van 23 Jul 2021 om 15:43
      Wie is aanvoerder?
    Mulder
  • 23 Jul 2021 om 15:43
    Wie is aanvoerder?
  • 23 Jul 2021 om 15:43
    • Quote van 23 Jul 2021 om 15:26
      Lekkere voorhoede weer. Succes verzekerd.
      Wel goed dat iedereen vandaag de nodige minuten kan maken.
    Hoop op Gudnasson, ben benieuwd
  • 23 Jul 2021 om 15:40
    • Quote van 23 Jul 2021 om 15:27
      Dresevic gepasseerd of is dit een probeersel?
    Ga maar uit van een probeersel. Aangezien er 4 keer 30 minuten wordt gespeeld gok ik dat we het duo Dresevic en Van Beek ook nog te zien krijgen
  • 23 Jul 2021 om 15:27
    Dresevic gepasseerd of is dit een probeersel?
  • 23 Jul 2021 om 15:27
    • Quote van 23 Jul 2021 om 15:25
      https://www.youtube.com/watch?v=MvgfO9BJ2eo Link naar de stream
    Dank!
  • 23 Jul 2021 om 15:26
    Iemand die de link van de stream heeft? 24umail aangemaakt voor Groningen account maar geen link gekregen
  • 23 Jul 2021 om 15:26
    Lekkere voorhoede weer. Succes verzekerd.
    Wel goed dat iedereen vandaag de nodige minuten kan maken.
  • 23 Jul 2021 om 15:25
    https://www.youtube.com/watch?v=MvgfO9BJ2eo Link naar de stream
  • 23 Jul 2021 om 15:23
    • Quote van 23 Jul 2021 om 15:18
      Nygren er niet bij dus. Heb ik volgens mij ook nog niet op beelden van trainingskamp gezien. Iemand die meer weet?
    Nygren is er wel bij, kijk nieuwe post op instagram stories van SCH
  • 23 Jul 2021 om 15:18
    • Quote van 23 Jul 2021 om 15:18
      Nygren er niet bij dus. Heb ik volgens mij ook nog niet op beelden van trainingskamp gezien. Iemand die meer weet?
    Nygren is wel meegegaan op trainingskamp. Beelden gezien dat hij de bus instapte.
  • 23 Jul 2021 om 15:18
    Live op YouTube
  • 23 Jul 2021 om 15:18
    Nygren er niet bij dus. Heb ik volgens mij ook nog niet op beelden van trainingskamp gezien. Iemand die meer weet?
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›