VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verslaat Jong FC Utrecht

25
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verslaat Jong FC Utrecht

SC Heerenveen heeft zijn eerste oefenwedstrijd winnend afgesloten. De Friezen wonnen met 3-1 van Jong FC Utrecht. Opvallend tijdens de wedstrijd was het uitvallen van Lucas Woudenberg. 

Heerenveen startte de wedstrijd met de volgende opstelling: Mulder, van Ewijk, Dresevic, Zaal, Woudenberg; Ras, Kongolo, J. Veerman; Nygren, H. Veerman, Shopov. De Friezen begonnen sterk, al na acht minuten zorgde Joey Veerman voor de 1-0 op het scorebord. Kort daarna schoot talent Stanislav Shopov op de lat. 

Na 24 minuten verstapte linksback Lucas Woudenberg zich waardoor hij vroegtijdig de kleedkamer moest opzoeken. De blessure zag er volgens de Leeuwarder Courant vrij ernstig uit, het zou om een enkelblessure gaan en Woudenberg moest op krukken naar de kleedkamer. Talent Rasmus Wendt viel voor hem in en mocht vervolgens gaan rusten met een 1-0 voorsprong.

Heerenveen startte de tweede helft met een andere opstelling, die was als volgt: Mous; Ajukobi, Van Ottele, Bochniewicz, Kaib; Nunumete, Halilovic, De Jong; Van der Heide, Hajal, Van Bergen. Na tien minuten kwam Jong FC Utrecht op een 1-1 gelijkspel door Joey Hilterman. Weer zo'n tien minuten later schoot Arjen van der Heide de Friezen weer op voorsprong. Benjamin Nygren schoot Heerenveen ten slotte naar een 3-1 overwinning.

Opstelling eerste helft: Mulder; Van Ewijk, Dresevic, Zaal, Woudenberg (24. Wendt); Kongolo, J. Veerman, Ras; Nygren, H. Veerman, Shopov.

Opstelling tweede helft: Mous; Akujobi, Van Ottele, Bochniewicz, Kaib; Halilovic, De Jong (70. Nygren), Nunumete; Van Bergen, Hajal, Van der Heide.

25 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Jul 2021 om 16:58
    • Quote van 4 Jul 2021 om 15:36
      Het vertrek van spelers kan inderdaad betekenen dat je weer anders moet gaan spelen.

      Daarom pleit ik er al jaren voor een visie uit te stippelen als club hoe je wilt gaan voetballen en daarbij de spelers halen. Nu heb je het risico dat we in de voorbereiding op een bepaalde speelstijl gaan oefenen om vlak voor het begin van de competitie nog twee spelers te zien vertrekken en niet meer een selectie hebt die geschikt is voor die speelstijl. Vervolgens komen er twee nieuwe spelers met andere kwaliteiten en je kunt opnieuw beginnen met je voorbereiding.

      Bij AZ en Ajax weten ze exact hoe ze willen voetballen en ze zoeken daar de spelers bij. Laten we dat goede voorbeeld volgen zou ik zeggen.
    Inderdaad. Eerst de visie helder hebben en daar beleid op voeren. De enige weg naar structurele verbetering.
  • 4 Jul 2021 om 16:52
    • Quote van 4 Jul 2021 om 15:59
      Ten tijde van Assaidi en Narsngh speelden we ook op de snelle omschakeling, zonder een Veerman die een lange bal gaf. Toen was het vanuit paar tussenstations op het middenveld dat de snelle mannen werden bediend.
    Die drie waren wel van een ander niveau dan wat we nu hebben. Van der Heide is een leuk talent, maar daar houdt het (vooralsnog) mee op. Van Bergen heeft heel veel moeite met voorzetten afleveren en spelers passeren met een actie. En Henk heeft moeite met koppen en het afronden is heel wisselvalig. Als je een Assaidi, Narsingh en Dost had was het een ander verhaal
  • 4 Jul 2021 om 15:59
    Ten tijde van Assaidi en Narsngh speelden we ook op de snelle omschakeling, zonder een Veerman die een lange bal gaf. Toen was het vanuit paar tussenstations op het middenveld dat de snelle mannen werden bediend.
  • 4 Jul 2021 om 15:36
    • Quote van 4 Jul 2021 om 15:10
      Als J Veerman vertrekt is die snelle omschakeling ook een stuk minder. Wie moet dan de pass gaan versturen? Ook van Bergen was belangrijk in die tactiek, maar ook hij vertrekt wss. Snap daarom ook niet dat JJ hetzelfde wil blijven spelen. Met bv Nygren op de plek van van Bergen heeft het echt geen zin te gaan counteren. De insteek moet volgens mij zijn dat je altijd de bal wil hebben zo hoog mogelijk op het veld. Is dat even niet het geval en wordt je onder druk gezet kan je proberen in de omschakeling snel er uit te komen. Alleen maar loeren op counters is veel te eenzijdig. Zo goed zijn we ook niet dat we het wel even dicht houden achterin en aan 1 moment genoeg hebbrn
    Het vertrek van spelers kan inderdaad betekenen dat je weer anders moet gaan spelen.

    Daarom pleit ik er al jaren voor een visie uit te stippelen als club hoe je wilt gaan voetballen en daarbij de spelers halen. Nu heb je het risico dat we in de voorbereiding op een bepaalde speelstijl gaan oefenen om vlak voor het begin van de competitie nog twee spelers te zien vertrekken en niet meer een selectie hebt die geschikt is voor die speelstijl. Vervolgens komen er twee nieuwe spelers met andere kwaliteiten en je kunt opnieuw beginnen met je voorbereiding.

    Bij AZ en Ajax weten ze exact hoe ze willen voetballen en ze zoeken daar de spelers bij. Laten we dat goede voorbeeld volgen zou ik zeggen.
  • 4 Jul 2021 om 15:10
    • Quote van 4 Jul 2021 om 15:02
      Ik heb daar nadrukkelijk meer nuance in gehoord. Vanuit balverovering wel die snelle omschakeling maar in balbezit ook meer brengen.
    Als J Veerman vertrekt is die snelle omschakeling ook een stuk minder. Wie moet dan de pass gaan versturen? Ook van Bergen was belangrijk in die tactiek, maar ook hij vertrekt wss. Snap daarom ook niet dat JJ hetzelfde wil blijven spelen. Met bv Nygren op de plek van van Bergen heeft het echt geen zin te gaan counteren. De insteek moet volgens mij zijn dat je altijd de bal wil hebben zo hoog mogelijk op het veld. Is dat even niet het geval en wordt je onder druk gezet kan je proberen in de omschakeling snel er uit te komen. Alleen maar loeren op counters is veel te eenzijdig. Zo goed zijn we ook niet dat we het wel even dicht houden achterin en aan 1 moment genoeg hebbrn
  • 4 Jul 2021 om 15:02
    • Quote van 4 Jul 2021 om 14:56
      In het interview met Sander de Vries sprak Jansen uit dat hij exact hetzelfde wilde gaan spelen als afgelopen seizoen. Hij liet duidelijk in deze podcast blijken dat hij niet van plan was aanvallender te gaan voetballen. Dit elftal heeft de kwaliteiten om vanuit de defensie met snelheid er uit te komen. Exact dezelfde manier dus van spelen als afgelopen seizoen aldus Johnny Jansen zelf.
    Ik heb daar nadrukkelijk meer nuance in gehoord. Vanuit balverovering wel die snelle omschakeling maar in balbezit ook meer brengen.
  • 4 Jul 2021 om 14:56
    • Quote van 4 Jul 2021 om 14:39
      En Heerenveem wel 4 of 5 meer. We wilen wat meer aanvallend coetbal spelen dan zul je ook wat meer weggeven. Er gaat nog veel gebeuren voor de competitie begint half augjstus. Pas dan worden er punten toegekend. Nu nog niet...
    In het interview met Sander de Vries sprak Jansen uit dat hij exact hetzelfde wilde gaan spelen als afgelopen seizoen. Hij liet duidelijk in deze podcast blijken dat hij niet van plan was aanvallender te gaan voetballen. Dit elftal heeft de kwaliteiten om vanuit de defensie met snelheid er uit te komen. Exact dezelfde manier dus van spelen als afgelopen seizoen aldus Johnny Jansen zelf.
  • 4 Jul 2021 om 14:51
    • Quote van 4 Jul 2021 om 14:39
      En Heerenveem wel 4 of 5 meer. We wilen wat meer aanvallend coetbal spelen dan zul je ook wat meer weggeven. Er gaat nog veel gebeuren voor de competitie begint half augjstus. Pas dan worden er punten toegekend. Nu nog niet...
    We speelden tegen KKD en niet tegen een hoogvlieger uit die competitie..
  • 4 Jul 2021 om 14:39
    En Heerenveem wel 4 of 5 meer. We wilen wat meer aanvallend coetbal spelen dan zul je ook wat meer weggeven. Er gaat nog veel gebeuren voor de competitie begint half augjstus. Pas dan worden er punten toegekend. Nu nog niet...
  • 4 Jul 2021 om 13:53
    Zag de samenvatting en schrok behoorlijk van het aantal weg gegeven kansen. Jong Utrecht had er zo 2 of 3 meer kunnen maken.
  • 4 Jul 2021 om 09:23
    Gaan we ons nu ook al druk maken om een kop van een artikel? Uitslagen in oefenwedstrijden zeggen niks, dat is zo vaak al gebleken. Nieuwe ronde nieuwe kansen en vooral nieuwe hoop.
    Ik vind het altijd wel een leuke periode. Er zal nog veel veranderen in de spelersgroep verwacht ik. Leuk dat talenten de kans krijgen nu, bijvoorbeeld een Shopov. Hoop dat er een verrassing bij zit.
    Ik vind Jansen opvallend fel coachen af en toe. Die voelt de druk ook..Hoop dat het goed komt en dat we een stabieler seizoen krijgen met aantrekkelijker voetbal.
  • 3 Jul 2021 om 20:28
    • Quote van 3 Jul 2021 om 20:07
      Wat is er negatief aan het benoemen van een kleine marge? Je doet net of Jong Utrecht een stelletje amateurs zijn. Ze voetballen niet voor niets mee in de KKD. 3-1 is gewoon prima voor in de voorbereiding. De titel was ook dus niet zo verkeerd. Het is maar net hoe jezelf het wilt lezen.
    Waarom moet er de nadruk op de kleine marge worden gelegd? Is toch totaal onnodig/overbodig. Waarom wordt er niet de nadruk gelegd op de assist + goal van VD Heide, of op de opening van de oefencampagne. Je zegt het zelf, het is gewoon een prima overwinning. Overigens dragen titels zoals deze, maar ook andere koppen, bij aan de negativiteit die af en toe om de club heen hangt.
  • 3 Jul 2021 om 20:07
    • Quote van 3 Jul 2021 om 16:50
      Zeker geen klapper. Maar waarom zou je het zo (onnodig) negatief insteken?
      Waarom niet een titel zoals die van nu, veel beter toch?
    Wat is er negatief aan het benoemen van een kleine marge? Je doet net of Jong Utrecht een stelletje amateurs zijn. Ze voetballen niet voor niets mee in de KKD. 3-1 is gewoon prima voor in de voorbereiding. De titel was ook dus niet zo verkeerd. Het is maar net hoe jezelf het wilt lezen.
  • 3 Jul 2021 om 20:03
    Relatief gezien is in het voetbal een 3-1 stand niet echt een kleine marge volgens mij maar goed... In ieder geval nog niet verloren in de voorbereiding! Beter dan vorig seizoen al haha.. En er is zeker nog genoeg te verbeteren, maar dat komt hopelijk wel!
  • 3 Jul 2021 om 17:36
    • Quote van 3 Jul 2021 om 16:53
      Kleine marge is toch geen waardeoordeel of diskwalificatie? Meer een feitelijke constatering. Is ook prima resultaat in een wedstrijd die je met alle bechikbare spelers speelt als eerste potje in een voorbereiding.
    Het is inderdaad gewoon de waarheid. 3-1 winst tegen jong Utrecht. En dan mag je daar zelf een conclusie uit trekken.
  • 3 Jul 2021 om 16:53
    Kleine marge is toch geen waardeoordeel of diskwalificatie? Meer een feitelijke constatering. Is ook prima resultaat in een wedstrijd die je met alle bechikbare spelers speelt als eerste potje in een voorbereiding.
  • 3 Jul 2021 om 16:50
    • Quote van 3 Jul 2021 om 16:45
      De kop was toch niets mis mee. 3-1 tegen Jong Utrecht is nou niet echt een klapper.
    Zeker geen klapper. Maar waarom zou je het zo (onnodig) negatief insteken?
    Waarom niet een titel zoals die van nu, veel beter toch?
  • 3 Jul 2021 om 16:49
    • Quote van 3 Jul 2021 om 16:32
      De titel was aanvankelijk:
      "sc Heerenveen wint op Langezwaag met kleine marge van Jong FC Utrecht"
    Niks mis mee lijkt me. Spijkers op laag water zoeken dit. Bovendien zijn die eerste wedstrijden gericht op individueel in conditie en ritme komen.
  • 3 Jul 2021 om 16:45
    • Quote van 3 Jul 2021 om 16:13
      wat is er mis mee dan ?? Wordt het niet tijd dat je een eigen website begint aangezien je altijd overal commentaar op hebt , laat dan eens zien hoe het moet.
    Ah! Dus we mogen hier ook geen kritiek hebben op de club, want dan moeten we maar onze eigen club beginnen?
  • 3 Jul 2021 om 16:45
    De kop was toch niets mis mee. 3-1 tegen Jong Utrecht is nou niet echt een klapper.
  • 3 Jul 2021 om 16:32
    De titel was aanvankelijk:
    "sc Heerenveen wint op Langezwaag met kleine marge van Jong FC Utrecht"
  • 3 Jul 2021 om 16:26
    • Quote van 3 Jul 2021 om 16:16
      De titel is al aangepast. De titel was wel erg negatief ingesteld.
    Er stond "Heerenveen wint met kleine marge", 3-1 is toch een kleine marge?
  • 3 Jul 2021 om 16:16
    • Quote van 3 Jul 2021 om 16:13
      wat is er mis mee dan ?? Wordt het niet tijd dat je een eigen website begint aangezien je altijd overal commentaar op hebt , laat dan eens zien hoe het moet.
    De titel is al aangepast. De titel was wel erg negatief ingesteld.
  • 3 Jul 2021 om 16:13
    • Quote van 3 Jul 2021 om 15:34
      Waarom weer zo'n titel?
    wat is er mis mee dan ?? Wordt het niet tijd dat je een eigen website begint aangezien je altijd overal commentaar op hebt , laat dan eens zien hoe het moet.
  • 3 Jul 2021 om 15:34
    Waarom weer zo'n titel?
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›