'SC Heerenveen maakt twee nieuwe assistent-trainers bekend'

20
'SC Heerenveen maakt twee nieuwe assistent-trainers bekend'

SC Heerenveen heeft de technische staf voor komend seizoen nagenoeg rond. Peter Reekers en Ole Tobiasen worden de nieuwe assistent-trainers van hoofdtrainer Johnny Jansen, dat meldt de Leeuwarder Courant.

Reekers was de afgelopen jaren assistent-trainer bij Heracles Almelo, de club waar de veertigjarige oefenmeester ook lang speelde. Na zes seizoenen als assistent-trainer besloot hij na afgelopen seizoen te vertrekken bij de Almeloërs. Reekers is ook nog assistent-bondscoach van Erwin van de Looi bij Jong Oranje.

Tobiasen is geen onbekende bij SC Heerenveen. De 46-jarige Deen speelde tussen 1995 en 1997 bij de Friese club. Tobiasen was tot maart van dit jaar hoofdtrainer bij Almere City FC, maar werd na een slechte reeks ontslagen.

Reekers en Tobiasen zijn bij SC Heerenveen de opvolgers van Hennie Spijkerman en Jeffrey Talan, die na het matige seizoen zijn geslachtofferd. Talan krijgt nog wel een andere functie bij SC Heerenveen, dat nog op zoek is naar een keeperstrainer en een teammanager.

Het is nog niet bekend wie de nieuwe keeperstrainer en teammanager wordt.

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Jun 2021 om 23:55
    • Quote van 21 Jun 2021 om 12:59
      Op basis waarvan vindt iedereen Tobiasen een geweldige assistent? Toch niet obv 2 jaar hier ballen en ontslag na 10 dramatische potjes bij Almere?
    Eens, ik begrijp de euforie ook niet. Tobiassen heeft nog niets laten zien. Ik hoop dat het geen meeloper is. Het zelfde geldt voor Reekers, hij is ongetwijfeld ambitieus, maar maakt hij ons sterker? Ik laat mij graag verrassen…
  • 21 Jun 2021 om 16:35
    • Quote van 21 Jun 2021 om 15:41
      Het is niet persé zo dat hoe meer ervaring je hebt des te tactisch sterker je bent. Zijn genoeg voorbeelden van relatieve jonge/onervaren trainers/assistenten die tactisch wel sterk zijn.
    Klopt, daarom gaf ik ook aan dat het lastig te oordelen is hoe en wat de inbreng van Spijkerman was. Wellicht was deze al onder niveau en hebben de huidige assistenten een betere tactische inbreng. Dat zou heel goed kunnen.
    Echter stond Spijkerman wel bekend als een goede tacticus en was dat ook destijds de reden om hem te halen. Ervaring en tactisch sterk.

    En ook daarom zeg ik dus dat ik erg benieuwd ben of deze 2 nieuwe assistenten dat gat kunnen opvullen en/of naar een hoger niveau kunnen inbrengen.

    Ervaring zegt niet alles nee, dat klopt, maar er zijn ook genoeg voorbeelden van jonge trainers die tactisch op hun bek gaan en later nadat ze meer ervaring hebben opgedaan tactisch sterker worden.

    Daarom oordeel ik nu ook nog niet maar geef ik dus aan dat benieuwd ben naar de samenstelling. Ik sta er gewoon open in en aan de assistenten om te laten zien dat ze samen met JJ een sterke staf gaan vormen :)
  • 21 Jun 2021 om 15:41
    • Quote van 21 Jun 2021 om 15:22
      Eens hoor. Niet dat het mij veel uitmaakt hoe Spijkerman er destijds bij zat. Als zijn tactische inbreng maar aanwezig is. Nu is het lastig oordelen hoe die precies was en hoeveel JJ daar nou precies mee deed. Nu hij is komen te vervallen vraag ik mij gewoon af of deze 2 relatief onervaren assistenten dat gat kunnen opvullen.
      Wellicht is hun tactische kennis wel beter, zou ook heel goed kunnen hoor.
      Van mij had er nog wel een oudere iemand met veel ervaring erbij gemogen die hoeft dan niet op de voorgrond te staan richting de spelers, maar puur omdat de staff te kunnen helpen bij tactische keuzes/kwesties.
    Het is niet persé zo dat hoe meer ervaring je hebt des te tactisch sterker je bent. Zijn genoeg voorbeelden van relatieve jonge/onervaren trainers/assistenten die tactisch wel sterk zijn.
  • 21 Jun 2021 om 15:22
    • Quote van 21 Jun 2021 om 13:19
      Volgens mij was er ook voornamelijk behoefte aan assertiviteit en mensen met enige ambitie. Met Spijkerman hadden we enorm veel ervaring, maar de uitstraling van een zak aardappelen. Talan had geen enkele doorgroei ambitie en vond het wel fijn waar hij zat. Met Reekers een assistent bondscoach van Jong Oranje en met Heracles een club die loopt te balen dat hij is vertrokken. Verder met Tobiasen iemand die de ambitie van hoofdtrainer heeft en ervaring met het Nederlandse voetbal. Dit steekt wel een vuurtje aan bij Johnny Janssen denk ik. Het moet allemaal nog blijken, maar ik ben nu al meer positief gesteld over de staat van de nieuwe staf dan over wat we hadden vorig seizoen.
    Eens hoor. Niet dat het mij veel uitmaakt hoe Spijkerman er destijds bij zat. Als zijn tactische inbreng maar aanwezig is. Nu is het lastig oordelen hoe die precies was en hoeveel JJ daar nou precies mee deed. Nu hij is komen te vervallen vraag ik mij gewoon af of deze 2 relatief onervaren assistenten dat gat kunnen opvullen.
    Wellicht is hun tactische kennis wel beter, zou ook heel goed kunnen hoor.
    Van mij had er nog wel een oudere iemand met veel ervaring erbij gemogen die hoeft dan niet op de voorgrond te staan richting de spelers, maar puur omdat de staff te kunnen helpen bij tactische keuzes/kwesties.
  • 21 Jun 2021 om 14:35
    • Quote van 21 Jun 2021 om 12:59
      Op basis waarvan vindt iedereen Tobiasen een geweldige assistent? Toch niet obv 2 jaar hier ballen en ontslag na 10 dramatische potjes bij Almere?
    10 dramatische potjes? Je bedoelt dat hij een geweldige serie heeft neergezet tot en met januari en na vier mindere wedstrijden al ontslagen is? Waar haal je überhaupt die 10 potjes vandaan?
  • 21 Jun 2021 om 13:36
    Voor de liefhebber een artikel waarin een interview staat met Peter Reekers naar aanleiding van zijn vertrek bij Heracles. Kan helpen een beetje een beeld te krijgen van de nieuwe assistent.
    https://www.tubantia.nl/heracles/reekers-over-afscheid-ik-denk-dat-clubs-dachten-dat-ik-voor-altijd-bij-heracles-zou-blijven-br-br~af58523a/


  • 21 Jun 2021 om 13:19
    • Quote van 21 Jun 2021 om 13:08
      Ben benieuwd, vraag mij af of hier de gewenste ervaring tussen zit en of hoe tactisch sterk dit trio nu is.Bij mijn weten zitten beide personen nog maar net in het begin van hun trainerscarrière.
      Maar goed, we gaan het meemaken :)
    Volgens mij was er ook voornamelijk behoefte aan assertiviteit en mensen met enige ambitie. Met Spijkerman hadden we enorm veel ervaring, maar de uitstraling van een zak aardappelen. Talan had geen enkele doorgroei ambitie en vond het wel fijn waar hij zat. Met Reekers een assistent bondscoach van Jong Oranje en met Heracles een club die loopt te balen dat hij is vertrokken. Verder met Tobiasen iemand die de ambitie van hoofdtrainer heeft en ervaring met het Nederlandse voetbal. Dit steekt wel een vuurtje aan bij Johnny Janssen denk ik. Het moet allemaal nog blijken, maar ik ben nu al meer positief gesteld over de staat van de nieuwe staf dan over wat we hadden vorig seizoen.
  • 21 Jun 2021 om 13:08
    Ben benieuwd, vraag mij af of hier de gewenste ervaring tussen zit en of hoe tactisch sterk dit trio nu is.Bij mijn weten zitten beide personen nog maar net in het begin van hun trainerscarrière.
    Maar goed, we gaan het meemaken :)
  • 21 Jun 2021 om 12:59
    Op basis waarvan vindt iedereen Tobiasen een geweldige assistent? Toch niet obv 2 jaar hier ballen en ontslag na 10 dramatische potjes bij Almere?
  • 21 Jun 2021 om 12:47
    • Quote van 21 Jun 2021 om 12:45
      Begint mooi vorm te krijgen zo. Brian Vandebussche keeperstrainer nog en Maarten de Jong of Herman v. Dijk teammanager en we zijn compleet :)
    Maarten de Jong wordt m niet
  • 21 Jun 2021 om 12:45
    Begint mooi vorm te krijgen zo. Brian Vandebussche keeperstrainer nog en Maarten de Jong of Herman v. Dijk teammanager en we zijn compleet :)
  • 21 Jun 2021 om 11:55
    • Quote van 21 Jun 2021 om 11:38
      Een beetje druk op Johnny met deze 2 lijkt mij. Nooit verkeerd.
    Druk op JJ? Ik hoop dat ze elkaar versterken. Maar ik ben blij met deze keuze. Ole is de droomkandidaat en Peter heeft ook de nodige ervaring opgedaan bij Heracles en was toe aan een uitdaging. Nou genoeg uitdaging bij ons :-)
  • 21 Jun 2021 om 11:38
    Een beetje druk op Johnny met deze 2 lijkt mij. Nooit verkeerd.
  • 21 Jun 2021 om 11:13
    Goede zaak. Nieuw elan en ervaring!
  • 21 Jun 2021 om 10:58
    • Quote van 21 Jun 2021 om 10:52
      Ik denk dat dit een goede stap is. Twee aardig ervaren mannen waarbij Tobiasen ook nog eens een verleden heeft bij de club. Reekers was toch wel een gewaardeerde kracht bij Heracles.
    En assistent bij JongOranje. Drie jaar Wormuth meegemaakt. Prima keuze.
  • 21 Jun 2021 om 10:57
    • Quote van 21 Jun 2021 om 10:51
      Letsgooo! Iemand al liedjes over kale mensen verzonnen voor in het stadion?
    Ipv 'sex met die kale' kun je zingen 'succes met die kalen'. Ik hoor het wel....
  • 21 Jun 2021 om 10:52
    Ik denk dat dit een goede stap is. Twee aardig ervaren mannen waarbij Tobiasen ook nog eens een verleden heeft bij de club. Reekers was toch wel een gewaardeerde kracht bij Heracles.
  • 21 Jun 2021 om 10:51
    Letsgooo! Iemand al liedjes over kale mensen verzonnen voor in het stadion?
  • 21 Jun 2021 om 10:50
    Dit klinkt mij toch wel als muziek in de oren! Ik ken Peter Reekers niet zo goed, maar Heracles heeft het goed op orde de laatste jaren. Gelukkig voor het begin van de voorbereiding duidelijkheid
  • 21 Jun 2021 om 10:50
    Mooi duidelijkheid. Nu aan de selectie werken.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›