Geduldige Hajal is ambitieus: ''Barcelona? Weet zeker dat ik het kan''

17
Geduldige Hajal is ambitieus: ''Barcelona? Weet zeker dat ik het kan''

Na een lang seizoen bij SC Heerenveen kon Rami Hajal deze week het seizoen afsluiten met twee basisplaatsen bij Jong Zweden. De middenvelder had gehoopt dat hij ook in het Abe Lenstra Stadion verder zou zijn, maar is geduldig en zelfkritisch.

"Individueel, was het een oké seizoen bij SC Heerenveen. Sommige periodes - waarin ik meer speeltijd kreeg - waren beter dan andere. Ik neem zoveel mogelijk mee, zowel positief als negatief, en werk eraan voor volgend seizoen", blikt Hajal terug in gesprek met Hallands Nyheter. De 19-jarige middenvelder vindt nog niet dat hij zijn definitieve doorbraak heeft beleefd.

"Het is er nog niet van gekomen. Ik heb veel invalbeurten gehad, maar de doorbraak zelf is er niet gekomen. Wat er nodig is voor de volgende stap? Ik moet meer leren over alle aspecten van het voetbal. Maar dan heb ik regelmatig speeltijd nodig, om er in te komen en niet maar één of twee wedstrijden. Dan denk ik dat ik mezelf kan vestigen."

Op de lange termijn hoopt Hajal SC Heerenveen zeker te ontgroeien. "Ik wil in de topcompetities en topclubs spelen. Om op topniveau te presteren in de grote toernooien. Ik ben al voor Barcelona sinds ik jong ben maar het is niet een specifiek doel om daar te spelen. Maar natuurlijk is het een droom", stelt Hajal. "Of ik Barcelona kan halen? Ik weet zeker dat ik dat kan. Honderd procent."

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jun 2021 om 22:38
    • Quote van 10 Jun 2021 om 20:27
      Moet onze grote leider hem wel opstellen ipv af en toe 20 minuutjes. Dat scheelt al een stuk....
    Wanneer hij goed is en aan de dingen werkt die hij zelf benoemt zal dat ongetwijfeld snel gebeuren.
  • 10 Jun 2021 om 21:59
    • Quote van 10 Jun 2021 om 20:27
      Moet onze grote leider hem wel opstellen ipv af en toe 20 minuutjes. Dat scheelt al een stuk....
    Cees maakt de opstelling niet hoor ;-)
  • 10 Jun 2021 om 20:27
    • Quote van 10 Jun 2021 om 10:46
      Mooi dat deze jongen de ambitie heeft en de overtuiging om de top te halen. Laat het aankomend seizoen maar zien!
    Moet onze grote leider hem wel opstellen ipv af en toe 20 minuutjes. Dat scheelt al een stuk....
  • 10 Jun 2021 om 17:51
    • Quote van 10 Jun 2021 om 16:38
      Barcelona? Dat is wel erg hooggegrepen..

      Als hij Ajax had gezegd was het inderdaad ambitie. Nu is het gewoon arrogant en hoogmoedig. Eerst ene paar seizoen bij Heerenveen, dan de Nederlandse top en dan de Buitenlandse subtop. Zijn we al 6 jaar verder.
    Haha welkom in de verknipte wereld van Foppe86...
  • 10 Jun 2021 om 16:38
    • Quote van 10 Jun 2021 om 10:25
      Deze gast mist geen zelfreflectie, maar is gewoon erg ambitieus en gretig. Niks mis mee toch?
    Barcelona? Dat is wel erg hooggegrepen..

    Als hij Ajax had gezegd was het inderdaad ambitie. Nu is het gewoon arrogant en hoogmoedig. Eerst ene paar seizoen bij Heerenveen, dan de Nederlandse top en dan de Buitenlandse subtop. Zijn we al 6 jaar verder.
  • 10 Jun 2021 om 10:46
    Mooi dat deze jongen de ambitie heeft en de overtuiging om de top te halen. Laat het aankomend seizoen maar zien!
  • 10 Jun 2021 om 10:25
    • Quote van 10 Jun 2021 om 10:00
      Eens talent maar het lijkt wel dat spelers steeds minder zelfreflectie hebben. Laat ze eerst maar eens proberen uit te blinken bij onze club. Ook van Bergen en Floranus missen wat zelfbeeld.
    Deze gast mist geen zelfreflectie, maar is gewoon erg ambitieus en gretig. Niks mis mee toch?
  • 10 Jun 2021 om 10:00
    • Quote van 9 Jun 2021 om 23:33
      Vooralsnog heeft Hajal het, statistisch gezien, nog niet laten zien..
      Dus om dan al over Barcelona te praten, dat lijkt me erg prematuur.
    Eens talent maar het lijkt wel dat spelers steeds minder zelfreflectie hebben. Laat ze eerst maar eens proberen uit te blinken bij onze club. Ook van Bergen en Floranus missen wat zelfbeeld.
  • 9 Jun 2021 om 23:33
    Vooralsnog heeft Hajal het, statistisch gezien, nog niet laten zien..
    Dus om dan al over Barcelona te praten, dat lijkt me erg prematuur.
  • 9 Jun 2021 om 23:24
    • Quote van 9 Jun 2021 om 17:41
      Zoals Foppe dat zo mooi verwoordt 'maak een plan met hem en geef hem de kans die stap te maken'. Foppe noemde het voorbeeld van Jensen die hij 5 wedstrijden liet staan. Daarna was hij een vaste waarde. Beetje lef hebben met die jeugd, op de bank worden ze niet beter.
    Precies! Zie ook gelijkenis. Jensen gaf destijds aan in de vi of lc (weet even niet mee waar) dat die zich wel klaar voelde voor het eerste en dat die niet snapte dat nog niet speelde. Vlak daarna kwam zijn debuut. Hoop ook echt dat Hajal gelijk start dit seizoen en dat die het ook kan waar maken.
  • 9 Jun 2021 om 20:42
    • Quote van 9 Jun 2021 om 20:20
      Hij gaat op zeker de ( absolute) top halen. Hoop maar niet dat de topclubs halverwege volgend seizoen al wakker worden. Dan ben je hem kwijt voordat hij hier zijn kwaliteiten heeft vertoond....ik vrees met grote vreze, met dank aan Jansen.
    Gelijk verlengen en opstellen, grootste talent sinds Ziyech…
  • 9 Jun 2021 om 20:42
    • Quote van 9 Jun 2021 om 20:20
      Hij gaat op zeker de ( absolute) top halen. Hoop maar niet dat de topclubs halverwege volgend seizoen al wakker worden. Dan ben je hem kwijt voordat hij hier zijn kwaliteiten heeft vertoond....ik vrees met grote vreze, met dank aan Jansen.
    Gelijk verlengen en opstellen, grootste talent sinds Ziyech…
  • 9 Jun 2021 om 20:20
    Hij gaat op zeker de ( absolute) top halen. Hoop maar niet dat de topclubs halverwege volgend seizoen al wakker worden. Dan ben je hem kwijt voordat hij hier zijn kwaliteiten heeft vertoond....ik vrees met grote vreze, met dank aan Jansen.
  • 9 Jun 2021 om 18:41
    • Quote van 9 Jun 2021 om 18:06
      Eens. Je kan ze niet beoordelen op 1 wedstrijd. Als ze die wedstrijd niet presteren en dan gelijk zeggen, ga maar lekker banken. Geef ze net als de "ervarenere" jongens (de Jong, Floranus, Woudenberg) ook eens wat langer de tijd om te laten zien wat ze kunnen. Want deze genoemde spelers stonden wel basis en lieten ook bar weinig zien
    Als opleidingstrainer van weleer had ik van Johnny ook wat meer liefde en inzet voor de eigen jeugd verwacht.
  • 9 Jun 2021 om 18:06
    • Quote van 9 Jun 2021 om 17:41
      Zoals Foppe dat zo mooi verwoordt 'maak een plan met hem en geef hem de kans die stap te maken'. Foppe noemde het voorbeeld van Jensen die hij 5 wedstrijden liet staan. Daarna was hij een vaste waarde. Beetje lef hebben met die jeugd, op de bank worden ze niet beter.
    Eens. Je kan ze niet beoordelen op 1 wedstrijd. Als ze die wedstrijd niet presteren en dan gelijk zeggen, ga maar lekker banken. Geef ze net als de "ervarenere" jongens (de Jong, Floranus, Woudenberg) ook eens wat langer de tijd om te laten zien wat ze kunnen. Want deze genoemde spelers stonden wel basis en lieten ook bar weinig zien
  • 9 Jun 2021 om 17:41
    Zoals Foppe dat zo mooi verwoordt 'maak een plan met hem en geef hem de kans die stap te maken'. Foppe noemde het voorbeeld van Jensen die hij 5 wedstrijden liet staan. Daarna was hij een vaste waarde. Beetje lef hebben met die jeugd, op de bank worden ze niet beter.
  • 9 Jun 2021 om 17:10
    100% volgend jaar in de basis met Hajal.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›