Jansen woedend en kondigt veranderingen aan: ''Dat moet''

50
Jansen woedend en kondigt veranderingen aan: ''Dat moet''

SC Heerenveen verloor donderdag met 3-1 op bezoek bij FC Emmen. Johnny Jansen is na de wedstrijd boos en kondigde aan dat de selectie in de komende transferwindow op de schop gaat.

"Dat moet. Er zal karakter in de ploeg moeten komen. Zo kijk ik ernaar", begint Jansen geciteerd door de Leeuwarder Courant. De trainer denkt dat er meer in het huidige team zit. "Dat is altijd het geval. Daar geloof ik gewoon in. De vraag is wel: kunnen wij dat met elkaar? Ik weet dat niet. Het hele jaar is met pieken en dalen gegaan."

Jansen zag hoe zijn ploeg kansloos onderuit ging in Drenthe. "We hebben er gewoon te weinig energie ingestopt. Hoe dat komt? Dat is ook voor ons de vraag. We speelden nog voor de play-offs. Hebben met elkaar afgesproken dat we het initiatief zouden pakken tegen Emmen. Maar dat heb ik veel te weinig gezien."

50 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2021 om 14:05
    • Quote van 13 May 2021 om 20:27
      Onder Verbeek was er altijd passie en strijd en voetballen om te winnen. Zweep er over als het moet. Daarom!
    Hansson, Huntelaar, Bradley, Pranjic, Grindheim, Alves, Sibon. Zomaar even wat spelers die GJV tot zijn beschikking had in een financieel rooskleurigere periode. Nul garantie dat hij met deze selectie beter presteert. Is er bij Feyenoord ook uitgevlogen met o.a. Landzaat, van Bronckhorst, Wijnaldum, Makaay en Tomasson in de selectie. Of bij AZ met o.a. Viergever, Haps, Elm, Altidore en Berghuis 10e geworden. Hij neemt geen blad voor de mond en dat kan ik waarderen, maar daar gaat een team niet perse beter door voetballen.
  • 14 May 2021 om 10:17
    • Quote van 14 May 2021 om 00:26
      Wat denk je zelf ?? Het was gewoon een oproerkraaier die probeerde iets te creëren en dan zelf niet erheen te gaan , hoorde dat er een mannetje of 10 waren die al snel weer weg waren toen er verder niemand op kwam dagen
    Dat zal wel weer ja. Beetje jammer.
  • 14 May 2021 om 00:26
    • Quote van 13 May 2021 om 21:12
      Zijn er nog mensen bij het stadion geweest of niet? Of was het weer grootspraak?
    Wat denk je zelf ?? Het was gewoon een oproerkraaier die probeerde iets te creëren en dan zelf niet erheen te gaan , hoorde dat er een mannetje of 10 waren die al snel weer weg waren toen er verder niemand op kwam dagen
  • 13 May 2021 om 23:15
    • Quote van 13 May 2021 om 20:49
      Oh ja, Krap aan best of the rest. Is meer dan JJ kan overleggen. Maar valt natuurlijk in het niet bij het aantal keer dat GJV met SCH bovenin is geeindigd.
    Tweede geworden, lijkt me een goede prestatie gezien de concurrentie in de eerste divisie. Lukkien is ook met Emmen naar de Eredivisie gepromoveerd, ook niet misselijk. Fraser is met Sparta op weg naar de play-offs om Europees voetbal. Jonk laat erg goed voetbal zien met Volendam.
  • 13 May 2021 om 22:00
    Niet alleen meer karakter in de groep. Ook graag meer karakter en kwaliteit voor de groep. Met andere woorden ... Jansen out.
  • 13 May 2021 om 21:14
    De scouting/hamstra selecteert spelers ook op instelling, ‘lastige’ jongens worden bij voorbaat al afgeschreven.
  • 13 May 2021 om 21:12
    Zijn er nog mensen bij het stadion geweest of niet? Of was het weer grootspraak?
  • 13 May 2021 om 20:50
    • Quote van 13 May 2021 om 19:06
      Er moet karakter in de ploeg. Ja dat is zo. Wie is/was daar eindverantwoordelijk voor? Juist, Gerry Hamstra. Die is met de noorderzon vertrokken. Kijk, Johnny doet niet alles goed. Moet nog veel leren maar het is niet eerlijk om Johnny alles te verwijten.
    Gerry Hamstra is eindverantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie. Maar alle spelers worden wel aangetrokken in overleg met de hoofdtrainer. Het feit dat er niet genoeg karakter in de ploeg zit en er een gebrek is aan diepgang en loopvermogen is derhalve ook Jansen aan te rekenen. Dan had hij geen akkoord moeten geven voor bepaalde aankopen. Het aantrekken van Siem en Lasse is ook een voorbeeld van twee type spelers die weliswaar goed kunnen/konden voetballen, maar op dit moment voor ons elftal niks toevoegen. Er hadden andere keuzes gemaakt moeten worden bij de samenstelling en versterken van de selectie. Daar is Jansen ook mede-verantwoordelijk voor.
  • 13 May 2021 om 20:49
    • Quote van 13 May 2021 om 20:43
      Gisteren blijkbaar niet meegekregen dat Van Wonderen is gepromoveerd met GAE.
    Oh ja, Krap aan best of the rest. Is meer dan JJ kan overleggen. Maar valt natuurlijk in het niet bij het aantal keer dat GJV met SCH bovenin is geeindigd.
  • 13 May 2021 om 20:43
    • Quote van 13 May 2021 om 20:34
      Wat hebben die gepresteerd dan? Nada volgens mij....
    Gisteren blijkbaar niet meegekregen dat Van Wonderen is gepromoveerd met GAE.
  • 13 May 2021 om 20:34
    • Quote van 13 May 2021 om 19:36
      Alles beter dan GJV. Fraser, van Wonderen, Lukkien, Jonk. Zomaar een paar namen.
    Wat hebben die gepresteerd dan? Nada volgens mij....
  • 13 May 2021 om 20:31
    • Quote van 13 May 2021 om 20:28
      En denk dat v.Hecke en Dresevic niet alle twee vertrekken, een moet blijven,en als Joey vertrekt Haroui proberen te halen van Sparta, Schone niet verlengen aan een bejaarde !iddenvelder hebben we genoeg! Als v.bergen vertrekt spelen met Henk en Nygren in de spits ! Opstelling:Mulder/v.hecke,Dresevic Boschniewicz/v.ewijk,Haroui,halilovic,Kaib/h.veerman,nygren.
    Met Dresevic en Bochniewicz samen achterin dan gaan we degraderen. Maar dat blijkt moeilijk te begrijpen voor sommigen hier.
  • 13 May 2021 om 20:29
    Fraser is er zondag ff bakkie kan geen kwaad.
  • 13 May 2021 om 20:28
    • Quote van 13 May 2021 om 20:11
      Waarschijnlijk vertrekkende spelers: Floranus, Joey Veerman, van Bergen, Woudenberg, Dewaele, Batista, Kongolo, Llanes, Harousch, Dresevic, van Hecke en Schone. Van Ewijk lijkt binnen. Volgend seizoen: Mulder, v Ewijk, v Ottele, Boschniewicz, Kaib, Halilovic, Hajal, de Jong, vd Heide, Veerman, Nygren. In plaatst van de Jong zou ik graag een aankoop zien, een type De Roon. Dan kan Hajal op 10. Vooral in de breedte zullen we ons moeten versterken, en hopelijk zijn die versterkingen beter dan de spelers die we al hebben.
    En denk dat v.Hecke en Dresevic niet alle twee vertrekken, een moet blijven,en als Joey vertrekt Haroui proberen te halen van Sparta, Schone niet verlengen aan een bejaarde !iddenvelder hebben we genoeg! Als v.bergen vertrekt spelen met Henk en Nygren in de spits ! Opstelling:Mulder/v.hecke,Dresevic Boschniewicz/v.ewijk,Haroui,halilovic,Kaib/h.veerman,nygren.
  • 13 May 2021 om 20:27
    • Quote van 13 May 2021 om 18:23
      Dat gemekker altijd over Verbeek.. wat gast hij dan doen? Er net zo’n teringbende van maken als hij elders gedaan heeft?
      Jansen is een oude plaat die overslaat en dat is ook te zien aan het spel. Iedere wedstrijd is een kopie van de vorige. Jansen is de zwakste schakel dus laat hem aub ermee stoppen… volgend jaar maar weer eens proberen. Mijn voorspelling is dag we weer geen bekerfinale spelen, nergens om meespelen in de competitie en aan het einde van het seizoen weer met ons eigen kloten in de klauwen staan
    Onder Verbeek was er altijd passie en strijd en voetballen om te winnen. Zweep er over als het moet. Daarom!
  • 13 May 2021 om 20:11
    Sneu woedend op een ander zijn. Kijk eens in de spiegel wij zitten al 2 jaar naar beroerd voetbal zonder enige structuur te kijken. Opstappen is het enige juiste.
  • 13 May 2021 om 20:11
    Waarschijnlijk vertrekkende spelers: Floranus, Joey Veerman, van Bergen, Woudenberg, Dewaele, Batista, Kongolo, Llanes, Harousch, Dresevic, van Hecke en Schone. Van Ewijk lijkt binnen. Volgend seizoen: Mulder, v Ewijk, v Ottele, Boschniewicz, Kaib, Halilovic, Hajal, de Jong, vd Heide, Veerman, Nygren. In plaatst van de Jong zou ik graag een aankoop zien, een type De Roon. Dan kan Hajal op 10. Vooral in de breedte zullen we ons moeten versterken, en hopelijk zijn die versterkingen beter dan de spelers die we al hebben.
  • 13 May 2021 om 20:03
    Doei 8 ton, doei JJ.. nergens de intentie getoond om voor die 8 ton te strijden, behoudend, laf voetbal.. al 2 jaar geen progressie gezien, einde JJ
  • 13 May 2021 om 19:37
    Zowel voor de ploeg als in de ploeg doorselecteren. Benieuwd naar wat Ferry de Haan gaat doen. Dit kan zo niet nog een seizoen doorgaan
  • 13 May 2021 om 19:36
    • Quote van 13 May 2021 om 17:53
      Maak plaats voor Verbeek!!
    Alles beter dan GJV. Fraser, van Wonderen, Lukkien, Jonk. Zomaar een paar namen.
  • 13 May 2021 om 19:29
    • Quote van 13 May 2021 om 19:06
      Er moet karakter in de ploeg. Ja dat is zo. Wie is/was daar eindverantwoordelijk voor? Juist, Gerry Hamstra. Die is met de noorderzon vertrokken. Kijk, Johnny doet niet alles goed. Moet nog veel leren maar het is niet eerlijk om Johnny alles te verwijten.
    Er moet karakter VOOR de ploeg
  • 13 May 2021 om 19:21
    De enigste goede verandering is dat je opstapt
  • 13 May 2021 om 19:21
    • Quote van 13 May 2021 om 19:18
      Zucht, die man zorgt toch oovr de opstelling? Als je zo verdedigend speelt dan kun je ook geen karakter tonen. Als je aanvallend speelt daarentegen dan kan dit wel. Spelers als van Hecke, Drescevic, onze Poolse vriend hebben echt wel karakter. Maar dat mag er niet uitkomen, want o wee als je risico neemt.

      En dan krijg je overtredingen zoals die van Drescevic en van Hecke. Je sluit ze op en dat is nooit goed.
    Wie zegt dat ze niet mogen? ook met een 532 kan je volle bak aanvallen, want je kan ook 352 spelen daarmee. De spelers laten Johnny en de staf in de steek.
  • 13 May 2021 om 19:18
    • Quote van 13 May 2021 om 19:06
      Er moet karakter in de ploeg. Ja dat is zo. Wie is/was daar eindverantwoordelijk voor? Juist, Gerry Hamstra. Die is met de noorderzon vertrokken. Kijk, Johnny doet niet alles goed. Moet nog veel leren maar het is niet eerlijk om Johnny alles te verwijten.
    Zucht, die man zorgt toch oovr de opstelling? Als je zo verdedigend speelt dan kun je ook geen karakter tonen. Als je aanvallend speelt daarentegen dan kan dit wel. Spelers als van Hecke, Drescevic, onze Poolse vriend hebben echt wel karakter. Maar dat mag er niet uitkomen, want o wee als je risico neemt.

    En dan krijg je overtredingen zoals die van Drescevic en van Hecke. Je sluit ze op en dat is nooit goed.
  • 13 May 2021 om 19:08
    Het doorselecteren kan nu wel beginnen bij de Techn Staf. De laatste twee jaar is bewezen dat zij zijn gewogen en te licht bevonden. Ze kunnen geen strijdlust in de ploeg brengen en spelers motiveren. Wanneer je als TS als zoutzakken op de bank zit en bedenkelijke opstellingen maakt en het wisselbeleid bedenkelijk maakt,dan klopt er iets niet.
  • 13 May 2021 om 19:06
    Er moet karakter in de ploeg. Ja dat is zo. Wie is/was daar eindverantwoordelijk voor? Juist, Gerry Hamstra. Die is met de noorderzon vertrokken. Kijk, Johnny doet niet alles goed. Moet nog veel leren maar het is niet eerlijk om Johnny alles te verwijten.
  • 13 May 2021 om 19:04
    • Quote van 13 May 2021 om 18:23
      Dat gemekker altijd over Verbeek.. wat gast hij dan doen? Er net zo’n teringbende van maken als hij elders gedaan heeft?
      Jansen is een oude plaat die overslaat en dat is ook te zien aan het spel. Iedere wedstrijd is een kopie van de vorige. Jansen is de zwakste schakel dus laat hem aub ermee stoppen… volgend jaar maar weer eens proberen. Mijn voorspelling is dag we weer geen bekerfinale spelen, nergens om meespelen in de competitie en aan het einde van het seizoen weer met ons eigen kloten in de klauwen staan
    Verbeek hoeft van mij ook niet voor de groep. Er moet een trainer komen die al eens in de KKD of ere divisie getraind heeft. We hebben een ervaren trainer nodig en niet weer een Danny blind die naar voren geschoven is nadat de hoofdtrainer gewiebert is. Ik was ook kwaad dat JJ een destijds een contract verlenging kreeg van 2 jaar. Ik dacht echt waar is die Hamstra mee bezig joh. Die Gerry heeft eigenlijk uit zichzelf maar 1 goeie speler gehaald en dat was Ejuke. De rest is op aandringen van Riemer geweest zoals joey Veerman en er is niet 1 top spits gehaald onder zijn bewind. Finbogasson was nog onder Vonk namelijk. Voor de rest was het puur middelmaat.
  • 13 May 2021 om 18:59
    Veranderingen in laatste wedstrijd??? Man stap toch op
  • 13 May 2021 om 18:54
    Hier koop je toch niks voor als supporter zijnde? Hij komt er achter de het anders moet. Goh hij meent het.Nou nog maandje dan heeft hij misschien ook eindelijk eens door dat hij zelf niet geschikt is.
    Daarom snap ik ook niet dat Foppe en Riemer het huidige kennis niveau voldoende was om eerst tijdelijk even geen TM te nemen. JJ en co konden dat prima wel zelf doen. Maar iemand met zulke teksten en manier van denken, die ga je toch niet NOG meer verantwoording geven?Erg blij dat Ferry is aangesteld want er is al heel lang werk aan de winkel. Er is geen tijd om te verliezen, door selecteren, had al eerder gemoeten maar ja.
  • 13 May 2021 om 18:48
    Verschrikkelijk pijnlijk seizoen. In alle opzichten.
  • 13 May 2021 om 18:40
    Met het binnenhalen van Ferry de Haan en Peter Maas is de club goedbezig, volgende stap een nieuwe trainer. Jansen terug naar de jeugd.
  • 13 May 2021 om 18:34
    Sterk Johnny, mijn vrije dag heb je dit keer niet verpest. Prachtig terassenweer. Zondag maar weer compact spelen en niet op de helft vd tegenstander bij voorkeur. V Bergen, Woudenberg erin. Achterin rondbreien en die laatste pot op zeker spelen. Tactisch wonder.....alle spelers en hele bestuur geeft brevet van onvermogen, hele jaar. Maar allemaal lekker blijven zitten, salaris opstrijken, straks weer janken om seizoenskaart en......zondag maar weer terrasje pakken, desnoods in de regen....
  • 13 May 2021 om 18:32
    Als Ferry de Haan ballen heeft is het eerst wat hij voor onze club doet JJ een baan geven in de jeugdopleiding en een nieuwe coach aanstellen
  • 13 May 2021 om 18:23
    Dat gemekker altijd over Verbeek.. wat gast hij dan doen? Er net zo’n teringbende van maken als hij elders gedaan heeft?
    Jansen is een oude plaat die overslaat en dat is ook te zien aan het spel. Iedere wedstrijd is een kopie van de vorige. Jansen is de zwakste schakel dus laat hem aub ermee stoppen… volgend jaar maar weer eens proberen. Mijn voorspelling is dag we weer geen bekerfinale spelen, nergens om meespelen in de competitie en aan het einde van het seizoen weer met ons eigen kloten in de klauwen staan
  • 13 May 2021 om 18:12
    Noem maar eens namen ipv dit soort retoriek in de pers na een nederlaag.
  • 13 May 2021 om 18:06
    • Quote van 13 May 2021 om 17:53
      Maak plaats voor Verbeek!!
    Het zal eindelijk eens tijd worden inderdaad!!
  • 13 May 2021 om 18:02
    • Quote van 13 May 2021 om 17:59
      Hoezo is het te wisselvallig? Alleen de eerste wedstrijd stond er een team, dat streed voor iedere meter. Je zag het plezier. Zoals WillemII thuis. Toen speelde je met Driouch en van der Heide op de flanken. Maar daarna ging je op de counter spelen en hebben we gewoon weinig wedstrijden gezien met energie, met spirit.
      En daarna ging het van kwaad tot erger. Zelfs Mourinho geeft nog meer om het publiek dan jij. Met je 5-3-2 opstelling, lekker compact staan...
      Ga gewoon voetballen waar het voor bedoeld is. Namelijk doelpunten maken, in plaats van voorkomen.

    Maar er zit geen publiek dus daar hoef je je niet druk om te maken ;) Alleen tegen PEC maar ja, dat was vast te weinig ofzo. En de enige lijn die je bij ons kan trekken is dat nergens eer lijn in zit, behalve dat er niet in de eerste 45 minuten gewisseld wordt, en als het even kan ook niet binnen 60 minuten
  • 13 May 2021 om 18:02
    Mooi op tijd Johnny, wat ik op het veld zie is een afspiegeling van jezelf: geen beleving, geen passie, geen inzet, geen visie ! Hier komen supporters niet voor naar het stadion, trek zelf je conclusies !!!
  • 13 May 2021 om 18:00
    Initiatief pakken kan niet met zo’n opstelling...
  • 13 May 2021 om 17:59
    Hoezo is het te wisselvallig? Alleen de eerste wedstrijd stond er een team, dat streed voor iedere meter. Je zag het plezier. Zoals WillemII thuis. Toen speelde je met Driouch en van der Heide op de flanken. Maar daarna ging je op de counter spelen en hebben we gewoon weinig wedstrijden gezien met energie, met spirit.
    En daarna ging het van kwaad tot erger. Zelfs Mourinho geeft nog meer om het publiek dan jij. Met je 5-3-2 opstelling, lekker compact staan...
    Ga gewoon voetballen waar het voor bedoeld is. Namelijk doelpunten maken, in plaats van voorkomen.

  • 13 May 2021 om 17:53
    Om te beginnen Jansen rot op
  • 13 May 2021 om 17:53
    Maak plaats voor Verbeek!!
  • 13 May 2021 om 17:53
    Hele jaar hetzelfde liedje. Klaar mee. Gelukkig nog niet mn 4 kaarten verlengd. Volgend jaar maar keertje niet
  • 13 May 2021 om 17:52
    Kom op Johny, trek de conclusie dat ook jij grotendeels schuldig bent aan dit waardeloze seizoen!!! 2 jaar op rij niks gepresteerd is gewoon wegwezen, geen gezeik of geouwehoer, gewoon niet goed genoeg!! Inderdaad is de selectie totaal uit balans, waarvoor dank Hamstra, maar de technische staf is gewoonweg te slap en te licht voor SC Heerenveen... Geen praatjes of wat dan ook meer, dit kan niet. Punt.
  • 13 May 2021 om 17:52
    Hou de eer aan jezelf!
  • 13 May 2021 om 17:51
    Heeft die slappe Sander ook nog naar Johnnys eigen positie gevraagd? Zelfreflectie?
  • 13 May 2021 om 17:50
    Initiatief pakken begint met de opstelling. Met initiatief pakken speel je niet met 5 verdedigers waarvan er één op het middenveld staat als je gewoon 6 middenvelders op de bank hebt zitten.
  • 13 May 2021 om 17:49
    Bekend verhaal. En wat gebeurt er vervolgens? Niks. Hopelijk gebeurt er idd wat in de transferperiode. En dan bedoel ik niet je betere spelers verkopen maar de slechte. Zoals van Bergen en Woudenberg. Van mij mogen Siem en Schone wel weg, tenzij ze een salaris van een bankzitter accepteren. Maar ik snap Jansen niet, want je hebt gewoon andere spelers op de bank zitten die gewoon veel te weinig de kans krijgen, terwijl de andere keer op keer mogen terleurstellen
  • 13 May 2021 om 17:48
    Als het uberhaupt al meer veranderingen dan de 2 gedwongen veranderingen zijn. Istie daar nog steeds meerdere maanden te laat mee.
    De beste verandering die hij op dit moment door kan voeren is zichzelf wisselen.
  • 13 May 2021 om 17:47