VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verliest op bezoek bij FC Emmen

33
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verliest op bezoek bij FC Emmen

SC Heerenveen kan deelname aan de play-offs definitief vergeten. De ploeg van Johnny Jansen verloor op bezoek bij FC Emmen met 3-1.

Na een saaie openingsfase zonder enige kansen kreeg FC Emmen na twintig minuten een strafschop. Ibrahim Dresevic raakte Michael de Leeuw in het gezicht en Sergio Pena schoot raak vanaf elf meter. Niet veel later moest SC Heerenveen met tien man verder. Lasse Schöne raakte vol de enkel van een FC Emmen-speler en moest na het bekijken van de beelden vertrekken.

Vijf minuten na rust ging de bal opnieuw op de stip na een overtreding van Jan Paul van Hecke. Opnieuw ging Pena achter de bal staan en opnieuw faalde de middenvelder niet. In de 81ste minuut maakte Pena zijn hattrick compleet. Een hoekschop werd afgeweerd, maar op randje zestien-meter kon de Peruviaan vrij inschieten.

In de absolute slotfase deed SC Heerenveen nog niets terug. Invaller Benjamin Nygren schoot de bal nog achter Michael Verrips. Ook kreeg SC Heerenveen nog een rode kaart na het bekijken door de VAR. Syb van Ottele moest het veld verlaten.

33 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2021 om 11:47
    • Quote van 14 May 2021 om 11:32
      Wat wil je ook. Wanneer hebben wij voor het laatst een top spits gehad? Gerry heeft onder zijn bewind niet 1 top spits gehaald.
    Nederlandse subtopclubs kunnen tegenwoordig alleen met veel geluk een top spits aantrekken, dus dat dat niet gebeurd is bij Heerenveen vind ik niet zo erg. Het is ook niet nodig om in het linkerrijtje te komen. Wat ik erger vind is dat er veel te lang geen passende trainer is aangesteld.
  • 14 May 2021 om 11:32
    • Quote van 13 May 2021 om 18:56
      Al drie jaar op rij rechter rijtje...we zijn een zeer matige middenmoter geworden
    Wat wil je ook. Wanneer hebben wij voor het laatst een top spits gehad? Gerry heeft onder zijn bewind niet 1 top spits gehaald.
  • 13 May 2021 om 19:07
    • Quote van 13 May 2021 om 17:31
      Twente moet tegen ADO en die hebben niets meer te winnen.
    Zelf winnen van Sparta enen Twente en Fortuna verliezen kan ook!
  • 13 May 2021 om 18:56
    Al drie jaar op rij rechter rijtje...we zijn een zeer matige middenmoter geworden
  • 13 May 2021 om 18:55
    Er had allang ingegrepen moeten worden. Maandenlang ploeteren, maandenlang komen er uit de mond van JJ dezelfde woorden, het ligt hier aan het ligt daar aan pfff.. bezieling, vuil werk voor elkaar opknappen, positief voetbal enz.. ik heb het maar weinig gezien. JJ had echt allang op moeten stappen, al dan niet vrijwillig.
  • 13 May 2021 om 17:38
    Het begint met instelling...
  • 13 May 2021 om 17:31
    • Quote van 13 May 2021 om 16:33
      Het enige wat je nog kunt hopen is dat Twente en Heracles volgende week verliezen en Fortuna wint.... Dan staat Heracles maar 1 plek boven je.
    Twente moet tegen ADO en die hebben niets meer te winnen.
  • 13 May 2021 om 17:25
    Wat was dit weer een triest seizoen. De zeer geringe hoogtepuntjes vallen in het niet bij alle sportieve ellende
  • 13 May 2021 om 17:15
    Ben ik blij dat ik mijn kaart nog niet verlengd heb voor volgend seizoen. Ik ben er wel klaar mee na 40 jaar een seizoenkaart te hebben gehad. Maar met deze trainer voor de groep kom ik er niet weer.
  • 13 May 2021 om 17:04
    • Quote van 13 May 2021 om 16:47
      Ik hoop toch dat dit Janssen zijn laatste potje was
    Ik ook ik heb wel 2 kaarten maar als ze volgend jaar weer zo slap spelen kom ik niet. Ga ik wel wat leukers doen. Johnny is wat mij betreft geen optie meer als hoofdcoach. Heeft geen visie en ook geen plan veel te gezapig en defensief allemaal.
  • 13 May 2021 om 17:03
    • Quote van 13 May 2021 om 16:50
      Dit maakt het extra pijnlijk haha... maar vele boeit die 8 ton tv geleden niets.. die denken dat budgetnniets uitmaakt in de eredivisie..
    Dit seizoen hebben we maar liefst € 6,0 miljoen mogen investeren in onze selectie. Maar veel geld ter beschikking hebben om je selectie te kunnen versterken zegt in elk geval ook niet alles blijkbaar. Met een trainer aan het roer die totaal ongeschikt is voor zijn functie, is deze € 6,0 miljoen gewoon weggegooid geld.
  • 13 May 2021 om 16:57
    • Quote van 13 May 2021 om 16:45
      Was te verwachten dit? Jansen kan t niet waarmaken helaas. Wedden dat we hier ook volgend jaar nog naar moeten kijken?
    Ik Vrees het ook... Vries153 en koen zullen hier niet om malen.. die hebben beide zo'n lelijk zeurwijf op de bank zitten, dat ze blij zijn als ze eens in de twee weken zo'n lelijk pot voetbal in ons stadion mogen bekijken, om maar even bij de vrouw weg te zijn..
  • 13 May 2021 om 16:50
    • Quote van 13 May 2021 om 16:44
      Ik besef me nu even. Vandaag winnen betekende dat je alleen nog maar van Sparta hoefde te winnen en je stond achtste.
    Dit maakt het extra pijnlijk haha... maar vele boeit die 8 ton tv geleden niets.. die denken dat budgetnniets uitmaakt in de eredivisie..
  • 13 May 2021 om 16:49
    • Quote van 13 May 2021 om 16:41
      Jansen: "Was niet best. We zijn te wisselvallig. Je hebt karakters nodig die elke pot willen winnen." Wie kijkt hier nou mee met aantrekken van spelers dan?!
    Als je karakters en winnaars nodig hebt om een pot te willen winnen, waarom haal je dan als mislukte trainer Siem de Jong en Lasse Schöne bij je elftal? Blijkbaar heb je als mislukte trainer niet door wat voor spelers je nodig hebt in je elftal en mis je de kwaliteiten om een elftal samen te stellen dat wel in balans is. Misschien ben je als mislukte trainer zelf wel een karakter die niet een wedstrijd wil winnen, gezien je laffe waardeloze opstellingen.

  • 13 May 2021 om 16:47
    Ik hoop toch dat dit Janssen zijn laatste potje was
  • 13 May 2021 om 16:45
    Was te verwachten dit? Jansen kan t niet waarmaken helaas. Wedden dat we hier ook volgend jaar nog naar moeten kijken?
  • 13 May 2021 om 16:45
    • Quote van 13 May 2021 om 16:44
      Ik besef me nu even. Vandaag winnen betekende dat je alleen nog maar van Sparta hoefde te winnen en je stond achtste.
    Klopt, maar was niet belangrijk. Gewoon niet verliezen al is dat ook mislukt.
  • 13 May 2021 om 16:45
    • Quote van 13 May 2021 om 16:41
      Jansen: "Was niet best. We zijn te wisselvallig. Je hebt karakters nodig die elke pot willen winnen." Wie kijkt hier nou mee met aantrekken van spelers dan?!
    Ze zijn helemaal niet wisselvallig. Ze blinken uit in constant slecht spelen, zonder passie. Ook knap.
  • 13 May 2021 om 16:44
    Ik besef me nu even. Vandaag winnen betekende dat je alleen nog maar van Sparta hoefde te winnen en je stond achtste.
  • 13 May 2021 om 16:41
    • Quote van 13 May 2021 om 16:38
      Alle andere uitslagen vandaag zouden in ons voordeel zijn als we hadden gewonnen. Zondag winst was dan waarschijnlijk genoeg geweest voor playoffs. Wat een drama, einde Jansen.
    Die playoffs kunnen mij gestolen worden , eindigen boven Heracles was veel belangrijker dat had een hoop tv gescheeld
  • 13 May 2021 om 16:41
    JJ Is klaar. Aardige man, maar niet geschikt om hoofdtrainer te zijn van Heerenveen. Hopelijk doorselecterem deze zomer. Nieuwe rechtsback, 2 nieuwe buitenspelers, nieuwe spits noodzakelijk. Weg met spelers als Floranus en kongolo
  • 13 May 2021 om 16:41
    JJ Is klaar. Aardige man, maar niet geschikt om hoofdtrainer te zijn van Heerenveen. Hopelijk doorselecterem deze zomer. Nieuwe rechtsback, 2 nieuwe buitenspelers, nieuwe spits noodzakelijk. Weg met spelers als Floranus en kongolo
  • 13 May 2021 om 16:41
    Jansen: "Was niet best. We zijn te wisselvallig. Je hebt karakters nodig die elke pot willen winnen." Wie kijkt hier nou mee met aantrekken van spelers dan?!
  • 13 May 2021 om 16:38
    Alle andere uitslagen vandaag zouden in ons voordeel zijn als we hadden gewonnen. Zondag winst was dan waarschijnlijk genoeg geweest voor playoffs. Wat een drama, einde Jansen.
  • 13 May 2021 om 16:37
    • Quote van 13 May 2021 om 16:35
      Al dat gereken en gehoop... Het enige wat ik hoop is dat Jansen vaarwel zegt!
    Idd, opbokken.
  • 13 May 2021 om 16:37
    Ik kan helaas niet komen koffiedrinken bij het stadion, als ik had gekund was ik zeker weten er bij geweest. Mannen succes bij ALS. JJ is klaar!
  • 13 May 2021 om 16:35
    • Quote van 13 May 2021 om 16:33
      Het enige wat je nog kunt hopen is dat Twente en Heracles volgende week verliezen en Fortuna wint.... Dan staat Heracles maar 1 plek boven je.
    Al dat gereken en gehoop... Het enige wat ik hoop is dat Jansen vaarwel zegt!
  • 13 May 2021 om 16:34
    Wat een afgang weer
  • 13 May 2021 om 16:34
    Ontslag Jansen z.s.m. graag. Niet zondag afwachten, vandaag. Signaal afgeven dat dit soort wanprestaties niet kunnen op dit niveau. En dan bedoel ik niet alleen deze wedstrijd. Maar 90% van de wedstrijden van Jansen.
  • 13 May 2021 om 16:33
    Het enige wat je nog kunt hopen is dat Twente en Heracles volgende week verliezen en Fortuna wint.... Dan staat Heracles maar 1 plek boven je.
  • 13 May 2021 om 16:33
    Jansen top trainer
  • 13 May 2021 om 16:32
    Ole we do, Ole we do, Ole we do oh Ole we love you! Kom maar Scandinaviërs van me.
  • 13 May 2021 om 16:31
    Tot zo bij het Stadion! Even picknicken met zn allen!
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›