Nygren baalt van afgekeurde goal: ''Ik snap niet waarom''

20
Nygren baalt van afgekeurde goal: ''Ik snap niet waarom''

SC Heerenveen kwam zaterdag in de absolute slotfase op voorsprong tegen FC Utrecht. Invaller Benjamin Nygren zag diens goal echter afgekeurd worden vanwege een duw op Willem Janssen.

"Het was een duel in het strafschopgebied", begint Nygren bij de NOS. "Verdedigers doen dit zo vaak. Ik snap niet waarom het een overtreding is. Hij voelde iets en deed meteen zo. Anders was het geen overtreding."

Willem Janssen zelf zegt dat er vrij weinig aan de hand was. "Die bal valt net over mij heen en die speler geeft mij een zetje. Daardoor ben je net even uit balans. Het was wel vrij licht. Dan maak je een beetje wat extra gebaren."

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 May 2021 om 14:02
    • Quote van 9 May 2021 om 23:43
      Gewoon terecht afgekeurd hoor. Van Boekel legde het prima uit. Het was licht maar net genoeg voor een overtreding.
    Ja hoor Polleke fluit heel de wedstrijd nergens voor en dan keurt ie dit af; niet te volgen. Zijn uitleg om zichzelf in te dekken bedoel je?
  • 10 May 2021 om 13:49
    • Quote van 10 May 2021 om 11:21
      Klopt ja.
    Is een geintje joh.

  • 10 May 2021 om 13:32
    • Quote van 10 May 2021 om 11:25
      Precies allemaal softie's. Meteen de beuk erin gvd. En ze hadden die janssen de pis eens flink lauw moeten maken !
    Ik ben het wel eens met Marco van Basten. Gisteravond in Rondo lieten ze de beelden zien van PSG spelers diebmaar klaagden, jankten tegen Björn Kuipers. Bloed irritant. Van Basten stelde voor dat alleen aanvoerders nog in discussie zouden moeten mogen gaan. Dat zal het spel goed doen en zeker ook versnellen.
  • 10 May 2021 om 11:25
    • Quote van 9 May 2021 om 22:58
      Ik dacht dat de goal vanwege buitenspel werd afgekeurd. Er was niet echt een overtreding te zien. Beide vechten een duel uit. Jansen verliest. Jansen trekt zijn grote bek open en de scheidsrechter keurt de goal af. Maar ook hier zag ik (incl. JJ) en de spelers niet in verweer gaan. Dat mis ik zo bij de spelers van Heerenveen. Wordt als team eens goed kwaad. Ga als team eens verhaal halen.
    Precies allemaal softie's. Meteen de beuk erin gvd. En ze hadden die janssen de pis eens flink lauw moeten maken !
  • 10 May 2021 om 11:21
    • Quote van 9 May 2021 om 23:00
      Ja denk ook wanneer iedereen fel had gereageerd dat die wel was goedgekeurd. Echt fout op fout van JJ. ;-)
    Klopt ja.
  • 10 May 2021 om 10:17
    • Quote van 10 May 2021 om 08:36
      Off Topic: Volgens BNdestem komt Peter Maas terug als hoofdscouting bij Heerenveen. Riemer en Foppe waren altijd enthousiast over hem. Je zou zeggen dat we genoeg voetbalkennis in huis hebben gehaald met Ferry en Peter.
    Zouden Foppe en Riemer wel ingelicht zijn ? Straks krijgen we dat gezeur nog.
  • 10 May 2021 om 09:35
    • Quote van 10 May 2021 om 08:36
      Off Topic: Volgens BNdestem komt Peter Maas terug als hoofdscouting bij Heerenveen. Riemer en Foppe waren altijd enthousiast over hem. Je zou zeggen dat we genoeg voetbalkennis in huis hebben gehaald met Ferry en Peter.
    Dat soort nieuws maakt de maandag weer iets dragelijker!
  • 10 May 2021 om 09:34
    • Quote van 10 May 2021 om 08:36
      Off Topic: Volgens BNdestem komt Peter Maas terug als hoofdscouting bij Heerenveen. Riemer en Foppe waren altijd enthousiast over hem. Je zou zeggen dat we genoeg voetbalkennis in huis hebben gehaald met Ferry en Peter.
    Dat zou geweldig zijn. Was hij het niet die parels als Ejuke en Zeneli heeft gescout?
  • 10 May 2021 om 08:36
    Off Topic: Volgens BNdestem komt Peter Maas terug als hoofdscouting bij Heerenveen. Riemer en Foppe waren altijd enthousiast over hem. Je zou zeggen dat we genoeg voetbalkennis in huis hebben gehaald met Ferry en Peter.
  • 10 May 2021 om 07:22
    • Quote van 10 May 2021 om 00:11
      Zeker, nouja dat weet je met Pol van Boekel nooit maar als de aanvaller belemmerd wordt om te scoren of te schieten op doel dan is het een overtreding. Hoe licht of zwaar die duw dan ook is. Janssen werd gehinderd door Nygren om in te grijpen, dus is het een overtreding. Zeker gezien hij het met 2 handen doet, dat is gewoon oliedom.
    Lees maar even de reactie van Jansen terug: de bal ging over hem heen, hij errd door niemand belemmerd. Ik vond overigens heel veel beslissingen van scheidsrechters discutabel dit weekend. Het is net of bij hen de pijp ook leeg is.
  • 10 May 2021 om 00:23
    • Quote van 9 May 2021 om 22:58
      Ik dacht dat de goal vanwege buitenspel werd afgekeurd. Er was niet echt een overtreding te zien. Beide vechten een duel uit. Jansen verliest. Jansen trekt zijn grote bek open en de scheidsrechter keurt de goal af. Maar ook hier zag ik (incl. JJ) en de spelers niet in verweer gaan. Dat mis ik zo bij de spelers van Heerenveen. Wordt als team eens goed kwaad. Ga als team eens verhaal halen.
    Ja, dat zie ik graag. Daarom kijk ik ook altijd naar PSG. Lekker zaniken op de arbiter. Heerlijk. Dát is sport! Pure winnaarsmentaliteit. Heerenveen doet dit altijd geweldig juist. Laat andere clubs maar ons voorbeeld volgen. Ik ben hier juist trots op
  • 10 May 2021 om 00:11
    • Quote van 9 May 2021 om 23:46
      Dus dan had hij ook een penalty gegeven voor zo'n overtreding? Dan kunnen we de volgende keer wel wat makkelijker gaan liggen als we duwtje krijgen in de 16
    Zeker, nouja dat weet je met Pol van Boekel nooit maar als de aanvaller belemmerd wordt om te scoren of te schieten op doel dan is het een overtreding. Hoe licht of zwaar die duw dan ook is. Janssen werd gehinderd door Nygren om in te grijpen, dus is het een overtreding. Zeker gezien hij het met 2 handen doet, dat is gewoon oliedom.
  • 9 May 2021 om 23:46
    • Quote van 9 May 2021 om 23:43
      Gewoon terecht afgekeurd hoor. Van Boekel legde het prima uit. Het was licht maar net genoeg voor een overtreding.
    Dus dan had hij ook een penalty gegeven voor zo'n overtreding? Dan kunnen we de volgende keer wel wat makkelijker gaan liggen als we duwtje krijgen in de 16
  • 9 May 2021 om 23:43
    Gewoon terecht afgekeurd hoor. Van Boekel legde het prima uit. Het was licht maar net genoeg voor een overtreding.
  • 9 May 2021 om 23:17
    Volgens mij viel die bal ook op z’n arm
  • 9 May 2021 om 23:13
    Van Boekel liet veel doorgaan en floot voor vele overtredingen niet en dan zoiets afstraffen. Die Janssen is een winnaar en haalt alles uit de kast, onze spelers zijn te lief.
  • 9 May 2021 om 23:00
    • Quote van 9 May 2021 om 22:58
      Ik dacht dat de goal vanwege buitenspel werd afgekeurd. Er was niet echt een overtreding te zien. Beide vechten een duel uit. Jansen verliest. Jansen trekt zijn grote bek open en de scheidsrechter keurt de goal af. Maar ook hier zag ik (incl. JJ) en de spelers niet in verweer gaan. Dat mis ik zo bij de spelers van Heerenveen. Wordt als team eens goed kwaad. Ga als team eens verhaal halen.
    Ja denk ook wanneer iedereen fel had gereageerd dat die wel was goedgekeurd. Echt fout op fout van JJ. ;-)
  • 9 May 2021 om 22:58
    Ik dacht dat de goal vanwege buitenspel werd afgekeurd. Er was niet echt een overtreding te zien. Beide vechten een duel uit. Jansen verliest. Jansen trekt zijn grote bek open en de scheidsrechter keurt de goal af. Maar ook hier zag ik (incl. JJ) en de spelers niet in verweer gaan. Dat mis ik zo bij de spelers van Heerenveen. Wordt als team eens goed kwaad. Ga als team eens verhaal halen.
  • 9 May 2021 om 22:43
    Als ik het nu weer bekijk word ik woedend over dat gedoe van Janssen en hem later ook nog een duw geven.Heel sneu voor Nygren.
  • 9 May 2021 om 22:09
    Ik vind het ook wel makkelijk afgekeurd. Zoals hij ook al zei, als het andersom is dan fluiten ze nooit voor een penalty. En nu is het wel genoeg om een goal voor af te keuren. Beetje kromme regel zo. Maar dat geldt wel voor meer situaties helaas.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›