Jansen teleurgesteld: ''Daar hikt hij het hele jaar al tegenaan''

24
Jansen teleurgesteld: ''Daar hikt hij het hele jaar al tegenaan''

Johnny Jansen leek zich na afloop van het duel tegen FC Utrecht te beseffen dat play-offs een moeilijke opgave worden. Door het 0-0 gelijkspel raakt plek acht steeds verder uit zicht.

"Ik kreeg te horen dat het gat vier punten is, dus er is nog van alles mogelijk", grapt Jansen eerst nog tegenover ESPN. Toch beseft hij zich wel dat de kansen langzaamaan opraken. "Het kan nog heel gek lopen, maar het wordt steeds lastiger."

In de eerste helft zag hij dat de opbouw van SC Heerenveen stroperig was. "Het gaat veel te veel breed terwijl je eigenlijk in kunt stappen. Dan moeten zij weer keuzes daarop gaan maken. Dan kun je vanuit daar verder voetballen. Ik vond sowieso dat daarin het tempo omhoog moest."

Ten slotte werd Jansen ook nog gevraagd naar de inbreng van Van Bergen. De buitenspeler liet weer een grote kans liggen in de slotfase. "Mitchell moet inderdaad meer scoren. Dat is waar hij eigenlijk het hele jaar al tegenaan hikt. Hij krijgt zijn momenten absoluut, en hij loopt daartegen te vechten om het voor elkaar te krijgen. Koppen is niet zijn grootste kwaliteit, maar die laatste kans moet er wel in", reageert Jansen duidelijk.

24 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 May 2021 om 20:23
    • Quote van 9 May 2021 om 14:56
      Je ziet me niet vaak meer hier en waarom? Om al dat gezeik. Daar word je depressief van. Jansen roeit met de riemen die hij heeft. Ik ben het er dan ook grondig mee eens dat dat gezeik op Jansen wel wat minder mag. Waarom niet iets positiefs over deze wedstrijd. Van Ottele bijvoorbeeld. Een goeie aanwinst die zich straks zo de basis inspeelt. Zo hebben we nog een paar goeie spelers. De basis voor volgend seizoen is er al. En de hoop ook.
    Met deze investeringen moet je gewoon achtste worden. Klaar. Het verwachtingspatroon is zeker niet te hoog. Er is geen excuus voor te verzinnen dat Sparta straks in de play-offs geraakt en wij niet. Jansen is samen met Hamstra, scouts tot en met Roozemond tot deze selectie gekomen. Als daar dan niet mee wordt gepresteerd, heb je een probleem.

    Daarnaast maakt Jansen zelf ook tactisch opvallende keuzes. We hebben met Llanez, Batista Meier, Arjen van der Heide en Nygren genoeg mensen op linksbuiten, maar er speelt al weken een middenvelder. Vreemd, want hij is er zelf bij geweest toen deze jongens werden gehaald. Woudenberg en Floranus zijn voetballend zeer zwak, waarom ga je dan met wingbacks spelen? Daar passen dat soort jongens totaal niet in: Ze zijn de zwakke schakels. Je weet dat ze dan aanvallend ook iets moeten toevoegen, wat er helemaal niet in zit. Vervolgens zet je ook nog eens een verdedigende middenvelder erbij op het middenveld. Dan vraag je om behoudend spel, maar gek genoeg weet je achteraf wel te melden dat er meer initiatief getoond moest worden... Hajal had ook op Van Ottele's positie kunnen spelen, of Halilovic. Nygren had je dan op linksbuiten kunnen zetten, beetje naar binnen, een positie die hem wel ligt (in plaats van aan de lijn op linksbuiten).

    Natuurlijk is het niet allemaal Jansen zijn schuld, maar hij is wel degelijk onderdeel geweest van de staf en organisatie daarachter die dit elftal heeft samengesteld en vervolgens zo laat voetballen.
  • 10 May 2021 om 17:48
    De reactie van JJ is precies waarom hij niet geschikt is, veel te slap. Hij krijgt z’n momenten wel... haha kerel daar wachten we het hele jaar op
  • 10 May 2021 om 00:27
    • Quote van 9 May 2021 om 14:56
      Je ziet me niet vaak meer hier en waarom? Om al dat gezeik. Daar word je depressief van. Jansen roeit met de riemen die hij heeft. Ik ben het er dan ook grondig mee eens dat dat gezeik op Jansen wel wat minder mag. Waarom niet iets positiefs over deze wedstrijd. Van Ottele bijvoorbeeld. Een goeie aanwinst die zich straks zo de basis inspeelt. Zo hebben we nog een paar goeie spelers. De basis voor volgend seizoen is er al. En de hoop ook.
    Het is vreselijk. Je gaat ook automatisch cynisch reageren hier. Elke keer als ik hier weer post, heb ik het er ook weer over. Zonde. Onnodig ook. Maar het ergert me immens. Hopelijk niet representatief voor de fans van ons in zijn algemeenheid, dat gezeur hier van velen ????
  • 9 May 2021 om 18:50
    Er staan weer een boel stuurlui langs de kant.
  • 9 May 2021 om 18:50
    Er staan weer een boel stuurlui langs de kant.
  • 9 May 2021 om 18:24
    • Quote van 9 May 2021 om 14:56
      Je ziet me niet vaak meer hier en waarom? Om al dat gezeik. Daar word je depressief van. Jansen roeit met de riemen die hij heeft. Ik ben het er dan ook grondig mee eens dat dat gezeik op Jansen wel wat minder mag. Waarom niet iets positiefs over deze wedstrijd. Van Ottele bijvoorbeeld. Een goeie aanwinst die zich straks zo de basis inspeelt. Zo hebben we nog een paar goeie spelers. De basis voor volgend seizoen is er al. En de hoop ook.
    Dan houd het lekker zo.
  • 9 May 2021 om 18:22
    • Quote van 9 May 2021 om 16:50
      Ik ben ook teleurgesteld. En dan in JJ. Ik zie godsamme ADO vandaag van Zwolle winnen! Had Ottele er tegen Pec ook in gezet man. Iedereen weet dat het met Kongolo niet werkt op het middenveld. Die man noemt zichzelf controlerende middenvelder. Hij is een controlerende sjokker op het veld. Haal die Lukkien naar Heerenveen en laat JJ lekker de assistent uithangen. Want dit is niks.
    Eens ook ok ! Lukkien!
  • 9 May 2021 om 18:21
    • Quote van 9 May 2021 om 13:32
      Flikker eens op met dat gezeik. Wanneer je deze aanvallers hebt, kan je simpelweg niet met 3 aanvallers gaan spelen. Kaib werd gister gespaard, maar in de opstelling met 5 achterin zou hij uitstekend kunnen functioneren. Utrecht is een goede ploeg en we hebben toch een resultaat weten te halen. Dat eeuwige gezeik op Jansen mag wel een keer afgelopen zijn.
    Hoezo!? Tevreden over de man? ..hou nou toch op zeg, ga je zo'n coach nou verdedigen?..dan snap je er echt niets van. En dan nog even de kritische mensen de wacht aanzeggen!? Ga toch ff dimmen wil je!
  • 9 May 2021 om 16:57
    Zet van Bergen eens op links voor.
  • 9 May 2021 om 16:55
    Er staan weer een boel stuurlui langs de kant.
  • 9 May 2021 om 16:55
    Er staan weer een boel stuurlui langs de kant.
  • 9 May 2021 om 16:55
    Er staan weer een boel stuurlui langs de kant.
  • 9 May 2021 om 16:50
    Ik ben ook teleurgesteld. En dan in JJ. Ik zie godsamme ADO vandaag van Zwolle winnen! Had Ottele er tegen Pec ook in gezet man. Iedereen weet dat het met Kongolo niet werkt op het middenveld. Die man noemt zichzelf controlerende middenvelder. Hij is een controlerende sjokker op het veld. Haal die Lukkien naar Heerenveen en laat JJ lekker de assistent uithangen. Want dit is niks.
  • 9 May 2021 om 16:03
    • Quote van 9 May 2021 om 14:56
      Je ziet me niet vaak meer hier en waarom? Om al dat gezeik. Daar word je depressief van. Jansen roeit met de riemen die hij heeft. Ik ben het er dan ook grondig mee eens dat dat gezeik op Jansen wel wat minder mag. Waarom niet iets positiefs over deze wedstrijd. Van Ottele bijvoorbeeld. Een goeie aanwinst die zich straks zo de basis inspeelt. Zo hebben we nog een paar goeie spelers. De basis voor volgend seizoen is er al. En de hoop ook.
    Dus je word wel depressief van gezeur, maar niet van het voetbal? Tevens is het zo dat een trainer heus niet alleen afhankelijk is van de spelers. Dat word wel vaak gezegd, maar dat lijkt me onzin. Als je naar andere teams kijkt, vaak met mindere spelers word er gewoon beter gespeeld. Met meer inzet, kijk naar WillemII, naar Emmen. En dat mag je de trainer best wel aanrekenen. We leven in deze wereld, waar je weleens kritiek krijgt of geeft op trainers. Wen er maar aan.

    Tevens denk ik dat we met deze trainer volgend jaar ook weer rond de elfde plek gaan eindigen. Met kleurloos, saai, behoudend voetbal. Of het nou lege stadions zijn of volle.
  • 9 May 2021 om 15:16
    Off: Nu ik Ajax kijk zat ik eens over de shirts na te denken. Kunnen de fans net als paar jaar terug weer een ontwerp in sturen? Heb wel iets lijps in gedachten.
  • 9 May 2021 om 14:56
    Je ziet me niet vaak meer hier en waarom? Om al dat gezeik. Daar word je depressief van. Jansen roeit met de riemen die hij heeft. Ik ben het er dan ook grondig mee eens dat dat gezeik op Jansen wel wat minder mag. Waarom niet iets positiefs over deze wedstrijd. Van Ottele bijvoorbeeld. Een goeie aanwinst die zich straks zo de basis inspeelt. Zo hebben we nog een paar goeie spelers. De basis voor volgend seizoen is er al. En de hoop ook.
  • 9 May 2021 om 14:21
    Jansen heeft te laat de verdediging op orde! Hij had met dit blok achterin moeten spelen toen wij die slechte serie draaiden. Kijk naar Fraser/Sparta. Het liep niet, even betonvoetbal, puntjes sprokkelen, geeft vertrouwen en beter voetbal volgt vanzelf. Al met al in alle opzichten (Corona en voetbal) een kleurloos seizoen en daarvoor is Jansen verantwoordelijk. Bij mij zijn er ernstige twijfels over het functioneren van Jansen en ik vraag mij af of we zo verder kunnen. Op deze wijze kun je zomaar eens in degradatieproblemen komen volgend seizoen (kijk naar Willem II) en daar zitten we toch niet op te wachten...
  • 9 May 2021 om 14:17
    Is dit die trainer die met 5 verdedigers begon tegen Utrecht? Niet meer serieus nemen.
  • 9 May 2021 om 14:14
    Heeft JJ Emmen - Groningen gezien?...............
  • 9 May 2021 om 13:58
    • Quote van 9 May 2021 om 13:38
      En wie ben jij nou weer?

      De schoonbroer van Jansen, of Jansen zelf? Liever onverdiend verliezen dan een punt pakken met de instelling die Heerenveen dit seizoen heeft. Voetbal doe je voor het publiek, en niet voor de punten alleen. Of je moet echt goed kunnen counteren en goed de nul houden. Als je met deze opstelling ook nog in een traag tempo speelt heb je er niks aan. Beetje achterin de bal rondspelen. Ik schaam me op dit moment Heerenveen supporter te zijn.
    Je verwachtingspatroon is te hoog. Er loopt op dit moment niet een buitenspeler bij ons rond die een echt goede individuele actie heeft. Jij zal vd Heide wel weer willen zien, maar die is er simpelweg niet klaar voor. Enkel hard werken is niet genoeg. Hard werken kunnen jij en ik ook maar dan winnen we ook nog niet. Je zal eens wat realistischer moeten kijken naar de selectie. Een opstelling en speelstijl baseer je op je selectie en de speelstijl die jij graag wilt zien is momenteel niet mogelijk.
  • 9 May 2021 om 13:57
    Ik zit nu al een tijdje naar jawel, gRoNiNgEn te kijken. Maar wat is die Buijs aan het coachen en wat een strijdlust zeg. Voor de rest blijft het onze rivaal, doei.
  • 9 May 2021 om 13:38
    • Quote van 9 May 2021 om 13:32
      Flikker eens op met dat gezeik. Wanneer je deze aanvallers hebt, kan je simpelweg niet met 3 aanvallers gaan spelen. Kaib werd gister gespaard, maar in de opstelling met 5 achterin zou hij uitstekend kunnen functioneren. Utrecht is een goede ploeg en we hebben toch een resultaat weten te halen. Dat eeuwige gezeik op Jansen mag wel een keer afgelopen zijn.
    En wie ben jij nou weer?

    De schoonbroer van Jansen, of Jansen zelf? Liever onverdiend verliezen dan een punt pakken met de instelling die Heerenveen dit seizoen heeft. Voetbal doe je voor het publiek, en niet voor de punten alleen. Of je moet echt goed kunnen counteren en goed de nul houden. Als je met deze opstelling ook nog in een traag tempo speelt heb je er niks aan. Beetje achterin de bal rondspelen. Ik schaam me op dit moment Heerenveen supporter te zijn.
  • 9 May 2021 om 13:32
    • Quote van 9 May 2021 om 13:28
      Misschien moet deze man niet altijd grappig proberen te zijn. Of beweren dat anderen iets beter moeten doen. Of dat ze "ergens tegenaan hikken".. Als je met 5 verdedigers speelt en de buitenste spelers zijn geen aanvallend ingestelde personen dan moet je daar misschien iets aan doen? Je speelt voor je laatste kans, je moet winnen. Mensen die bang te zijn om te verliezen zullen nooit winnen.
      Hij moet gewoon eens een praatje maken met Foppe de Haan (die dan wel de waarheid moet zeggen), want die man wilde het publiek vermaken. Jansen niet, die wil alleen niet verliezen. Heerenveen onwaardig.
    Flikker eens op met dat gezeik. Wanneer je deze aanvallers hebt, kan je simpelweg niet met 3 aanvallers gaan spelen. Kaib werd gister gespaard, maar in de opstelling met 5 achterin zou hij uitstekend kunnen functioneren. Utrecht is een goede ploeg en we hebben toch een resultaat weten te halen. Dat eeuwige gezeik op Jansen mag wel een keer afgelopen zijn.
  • 9 May 2021 om 13:28
    Misschien moet deze man niet altijd grappig proberen te zijn. Of beweren dat anderen iets beter moeten doen. Of dat ze "ergens tegenaan hikken".. Als je met 5 verdedigers speelt en de buitenste spelers zijn geen aanvallend ingestelde personen dan moet je daar misschien iets aan doen? Je speelt voor je laatste kans, je moet winnen. Mensen die bang te zijn om te verliezen zullen nooit winnen.
    Hij moet gewoon eens een praatje maken met Foppe de Haan (die dan wel de waarheid moet zeggen), want die man wilde het publiek vermaken. Jansen niet, die wil alleen niet verliezen. Heerenveen onwaardig.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›