Jansen hoopvol: ''Denk dat we nog steeds achtste kunnen worden''

18
Jansen hoopvol: ''Denk dat we nog steeds achtste kunnen worden''

SC Heerenveen speelde zondag met 2-2 gelijk op bezoek bij PSV en daardoor maakt de ploeg van trainer Johnny Jansen nog altijd kans op de play-offs. De oefenmeester denkt dat het in de laatste drie duels nog mogelijk is om drie plekken te stijgen op de ranglijst.

"Ik denk dat we nog steeds achtste kunnen worden”, vertelt hij in het Friesch Dagblad. Toch had hij 'stiekem' gehoopt op een overwinning na de openingstreffer van Tibor Halilovic. "Ik vind dat we na de pauze twee goals weggeven. Maar dat zal PSV misschien ook vinden", beseft Jansen.

Toch is hij ook trots dat de club uit Friesland, ondanks het gemis van twee sterkhouders, een punt pakt tegen de nummer twee van Nederland. "Lekker dat het ook zonder de Veermannen (Joey en Henk, red.) kan, maar als team kun je een hoop bereiken”, besluit Jansen tevreden.

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 May 2021 om 21:57
    • Quote van 4 May 2021 om 21:13
      Sorry hoor, maar dit bijna te sneu om geloofwaardig te zijn. Vroeger was ik ook alleen maar positief over Heerenveen, of over Jansen. Maar iedereen kan toch zien dat Heerenveen al seizoenen niet goed draait en dat er hele maanden niet eens gewonnen wordt. Zelfs niet van de degradatiekandidaten. En dat komt voor een groot deel door de staf. Die spelen zelfs tegen VVV of Fortuna met de kont in de goal, want o wee als er eens balverlies geleden wordt.

      De enige reden waarom mensen afhaken is omdat er alleen maar countervoetbal gespeeld wordt, de spelers niet voor elkaar door het vuur gaan. Neem de match tegen Zwolle. Iedere thuisploeg wint of speelt in elk om te winnen. Maar bij Heerenveen niet, het is lamlendigheid troef. Tegen PSV daarentegen staat er een strijdbare ploeg, met behoorlijk wat voetbla erin (eerste helft).. Dan mag je dit heus wel de staf aanrekenen. En dan zijn de negatievelingen nuchter en de kritiekloze te naief.
    Ja ik baal ook van de prestatie van onze mooie club. Maar we zitten nu met zijn alle zo negatief te doen dat het echt te sneu is. Elke speler wordt echt compleet afgefikt en worden er semi grappige opmerkingen gemaakt. Doodvermoeiend is het. Man wat ben ik blij dat ik straks gewoon weer in het stadion. Beleef ik het toch beduidend anders dan nu.
  • 4 May 2021 om 21:13
    • Quote van 4 May 2021 om 13:11
      Ja lekkere nuchtere reacties hier. Hou toch op het is toch te triest voor worden hoe sommige (en jij bent daar ook zeker 1 van) hier reageren. Dat heeft niks met nuchter te maken. De waan van de dag en lekker op alles schelden en tieren. Blijkbaar lucht dat op bij de meeste maar ik vind het tamelijk kinderachtig en dan druk ik het zacht uit. Nee we draaien geen top seizoen (of seizoenen) maar door alleen maar te zeiken en te zeuren wordt het niet beter. Het zorgt er alleen maar voor dat door dit soort reacties mensen minder plezier beleven en daardoor afhaken.
    Sorry hoor, maar dit bijna te sneu om geloofwaardig te zijn. Vroeger was ik ook alleen maar positief over Heerenveen, of over Jansen. Maar iedereen kan toch zien dat Heerenveen al seizoenen niet goed draait en dat er hele maanden niet eens gewonnen wordt. Zelfs niet van de degradatiekandidaten. En dat komt voor een groot deel door de staf. Die spelen zelfs tegen VVV of Fortuna met de kont in de goal, want o wee als er eens balverlies geleden wordt.

    De enige reden waarom mensen afhaken is omdat er alleen maar countervoetbal gespeeld wordt, de spelers niet voor elkaar door het vuur gaan. Neem de match tegen Zwolle. Iedere thuisploeg wint of speelt in elk om te winnen. Maar bij Heerenveen niet, het is lamlendigheid troef. Tegen PSV daarentegen staat er een strijdbare ploeg, met behoorlijk wat voetbla erin (eerste helft).. Dan mag je dit heus wel de staf aanrekenen. En dan zijn de negatievelingen nuchter en de kritiekloze te naief.
  • 4 May 2021 om 20:32
    • Quote van 4 May 2021 om 18:54
      Waardoor zou het komen. Doordat we dat leuk vinden of dat we realistisch naar de resultaten kijken met de voetballers die we hebben. 24 wedstrijden, 4 gewonnen. Moeten we daar dan positief over zijn? Is toch gewoon triest wat Jansen presteert en wat voor voetbal hij speelt.
    Ik heb zondag genoten hoor :-)
  • 4 May 2021 om 20:31
    • Quote van 4 May 2021 om 20:09
      Afhaken komt niet door de kritieken maar door het meer dan dramatische voetbal, zaken niet omdraaien hé.....
    Tuurlijk haken mensen af door het slechte voetbal. Al vind ik daar ook wel wat van maar goed. Maar ik haak langzamerhand wel af door het negatieve gelul hier. Weet niet of je de tijd in de eerste divisie kan herinneren maar toen was het beduidend slechter dan nu en ook gemopper. Maar stond iedereen wel altijd achter de spelers en trainer! Zoals het hoort bij onze mooie club.
  • 4 May 2021 om 20:09
    • Quote van 4 May 2021 om 13:11
      Ja lekkere nuchtere reacties hier. Hou toch op het is toch te triest voor worden hoe sommige (en jij bent daar ook zeker 1 van) hier reageren. Dat heeft niks met nuchter te maken. De waan van de dag en lekker op alles schelden en tieren. Blijkbaar lucht dat op bij de meeste maar ik vind het tamelijk kinderachtig en dan druk ik het zacht uit. Nee we draaien geen top seizoen (of seizoenen) maar door alleen maar te zeiken en te zeuren wordt het niet beter. Het zorgt er alleen maar voor dat door dit soort reacties mensen minder plezier beleven en daardoor afhaken.
    Afhaken komt niet door de kritieken maar door het meer dan dramatische voetbal, zaken niet omdraaien hé.....
  • 4 May 2021 om 18:54
    • Quote van 4 May 2021 om 13:11
      Ja lekkere nuchtere reacties hier. Hou toch op het is toch te triest voor worden hoe sommige (en jij bent daar ook zeker 1 van) hier reageren. Dat heeft niks met nuchter te maken. De waan van de dag en lekker op alles schelden en tieren. Blijkbaar lucht dat op bij de meeste maar ik vind het tamelijk kinderachtig en dan druk ik het zacht uit. Nee we draaien geen top seizoen (of seizoenen) maar door alleen maar te zeiken en te zeuren wordt het niet beter. Het zorgt er alleen maar voor dat door dit soort reacties mensen minder plezier beleven en daardoor afhaken.
    Waardoor zou het komen. Doordat we dat leuk vinden of dat we realistisch naar de resultaten kijken met de voetballers die we hebben. 24 wedstrijden, 4 gewonnen. Moeten we daar dan positief over zijn? Is toch gewoon triest wat Jansen presteert en wat voor voetbal hij speelt.
  • 4 May 2021 om 13:11
    • Quote van 4 May 2021 om 12:30
      Dacht dat Friezen altijd een nuchter en realistisch volk waren maar begrijp dat je op dit forum beter een dromer kan / hoort te zijn. Als het goed is zul je dat ook horen, maar als het slecht gaat (voorzichtig uitgedrukt) krijg je het ook te horen.
    Ja lekkere nuchtere reacties hier. Hou toch op het is toch te triest voor worden hoe sommige (en jij bent daar ook zeker 1 van) hier reageren. Dat heeft niks met nuchter te maken. De waan van de dag en lekker op alles schelden en tieren. Blijkbaar lucht dat op bij de meeste maar ik vind het tamelijk kinderachtig en dan druk ik het zacht uit. Nee we draaien geen top seizoen (of seizoenen) maar door alleen maar te zeiken en te zeuren wordt het niet beter. Het zorgt er alleen maar voor dat door dit soort reacties mensen minder plezier beleven en daardoor afhaken.
  • 4 May 2021 om 12:30
    • Quote van 3 May 2021 om 20:59
      Echt wat een droevig niveau hier. De 1 is nog negatiever dan de ander. Het is zo lekker simpel om alles en iedereen af te branden. Zijn jullie echt supporters?? Of is het stoer doen om semi grappig over te komen.
    Dacht dat Friezen altijd een nuchter en realistisch volk waren maar begrijp dat je op dit forum beter een dromer kan / hoort te zijn. Als het goed is zul je dat ook horen, maar als het slecht gaat (voorzichtig uitgedrukt) krijg je het ook te horen.
  • 3 May 2021 om 21:59
    • Quote van 3 May 2021 om 20:59
      Echt wat een droevig niveau hier. De 1 is nog negatiever dan de ander. Het is zo lekker simpel om alles en iedereen af te branden. Zijn jullie echt supporters?? Of is het stoer doen om semi grappig over te komen.
    Het ene sluit het andere niet uit. Je kunt best een supporter zijn zonder dat je als een mak lammetje je doordeweeks weer laat leiden door de woorden Jansen. Ik geloof best wel dat er nog kans is maar als ik kijk naar hoe de teams om ons heen presteren en hoe wij dat doen, dan mag je toch wel concluderen dat wij niet favoriet zijn. Aan hopen hebben we niet, aan een strijd plan wel!
  • 3 May 2021 om 20:59
    Echt wat een droevig niveau hier. De 1 is nog negatiever dan de ander. Het is zo lekker simpel om alles en iedereen af te branden. Zijn jullie echt supporters?? Of is het stoer doen om semi grappig over te komen.
  • 3 May 2021 om 20:48
    • Quote van 3 May 2021 om 20:43
      Dat kan nog steeds! Net zo voetballen als gisteren dan zie ik het wel goed komen!
    Ja, klopt, zie nog eerder een olifant vliegen….
  • 3 May 2021 om 20:43
    Dat kan nog steeds! Net zo voetballen als gisteren dan zie ik het wel goed komen!
  • 3 May 2021 om 19:39
    • Quote van 3 May 2021 om 19:16
      Waardevolle toevoeging Ristretto.
    Nou, mooie filosofische opmerking. Heb daar meer van ?
  • 3 May 2021 om 19:16
    • Quote van 3 May 2021 om 19:03
      Zo, zo, meneer de Filosoof.
    Waardevolle toevoeging Ristretto.
  • 3 May 2021 om 19:03
    • Quote van 3 May 2021 om 18:55
      Hoop is een uitgestelde teleurstelling…
    Zo, zo, meneer de Filosoof.
  • 3 May 2021 om 18:55
    Hoop is een uitgestelde teleurstelling…
  • 3 May 2021 om 18:00
    • Quote van 3 May 2021 om 17:51
      Ja wat allemaal wel niet kan, hoop ook nog steeds opa te worden maar vraag me af alsof dat gaat lukken zonder kinderen en een leeftijd van 63.
    Hahahahaha
  • 3 May 2021 om 17:51
    Ja wat allemaal wel niet kan, hoop ook nog steeds opa te worden maar vraag me af alsof dat gaat lukken zonder kinderen en een leeftijd van 63.
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›