VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen speelt knap gelijk bij PSV

35
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen speelt knap gelijk bij PSV

SC Heerenveen heeft zondag een knap punt gepakt in Eindhoven. Op bezoek bij PSV speelde de ploeg van Johnny Jansen met 2-2 gelijk.

SC Heerenveen kwam goed voor de dag in Eindhoven. Tien minuten voor rust zag de ploeg van Johnny Jansen dit beloond worden. Tibor Halilovic kon lang dribbelen, aanleggen voor een schot en Yvon Mvogo passeren. Na rust kantelde de wedstrijd in het voordeel van PSV.

Door twee doelpunten in twee minuten tijd kwam PSV op 2-1 voorsprong. Eerst was het Yorbe Vertessen die scoorde. Een minuut later was het Cody Gakpo met een keihard afstandsschot die scoorde. Aan de andere kant scoorde SC Heerenveen echter ook meteen weer. Na een fraaie combinatie scoorde Siem de Jong de 2-2.

PSV bleef aandringen op de overwinning. Donyell Malen kreeg een grote kans, maar stuitte op Erwin Mulder. Aan de andere kant was Lucas Woudenberg dichtbij de 2-3. Hij kreeg de bal echter op zijn scheenbeen.

Opstelling SC Heerenveen: Mulder; Floranus, Van Hecke, Dresevic, Woudenberg, Kaib; Schöne, Kongolo, Halilovic, Van Bergen, De Jong.

35 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 May 2021 om 14:32
    • Quote van 3 May 2021 om 13:36
      Wat vinden jullie van dresevic ik vind hem samen met halilovic de beste speler op het moment zoals hij riskante passes geeft dan krijg je ook meer ruimte om te voetballen ik hoop dat hij ook nog bijtekend
    Eens hoop dat hij bijtekent. Zou mooi zijn als je het centrale duo Pawel en Dresevic weet te behouden voor volgend seizoen. Als die niet wil bijtekenen ben je wel genoodzaakt om hem te verkopen.
  • 3 May 2021 om 13:36
    Wat vinden jullie van dresevic ik vind hem samen met halilovic de beste speler op het moment zoals hij riskante passes geeft dan krijg je ook meer ruimte om te voetballen ik hoop dat hij ook nog bijtekend
  • 3 May 2021 om 13:31
    • Quote van 3 May 2021 om 13:24
      Dat is ook wel simpel geredeneerd. Tegen PSV kunnen wij veel defensiever spelen, de ruimtes zijn kleiner en dus kom je makkelijker in duel, en je kan makkelijker dubbelen. Tegen PEC werd verwacht dat wij ook wel eens het initiatief namen, en dan geef je ruimte weg. En ruimtes zijn nou eenmaal moeilijker te verdedigen. Die 0-1 van Halilovic kwam omdat PSV met de voorste druk ging zetten, alleen de verdediging deed niet mee, dus lag met 1 pass het hele middenveld open. Tegen PEC en Sparta ga je die ruimte alleen niet krijgen.
    Nou, simpel is wel erg kort door de bocht maar snap wel wat je bedoelt maar dan nog......of je nu wel of niet het spel moet maken, die inzet mag je wel zien. Als je het zo wilt stellen hebben wij feitelijk geen enkele kans tegen Emmen en Sparta aangezien wij dan toch wederom het spel zullen moeten maken en daar ligt inderdaad niet onze kracht.
  • 3 May 2021 om 13:24
    • Quote van 3 May 2021 om 13:12
      Met de inzet en werlust van afgelopen weekend zou PEC ook geen kans gehad hebben.....probleem is dat we dit maar weinig zien. Maar eens, met de opzet/instelling van afgelopen weekend zouden die clubs geen kans hebben.....we gaan het zien!
    Dat is ook wel simpel geredeneerd. Tegen PSV kunnen wij veel defensiever spelen, de ruimtes zijn kleiner en dus kom je makkelijker in duel, en je kan makkelijker dubbelen. Tegen PEC werd verwacht dat wij ook wel eens het initiatief namen, en dan geef je ruimte weg. En ruimtes zijn nou eenmaal moeilijker te verdedigen. Die 0-1 van Halilovic kwam omdat PSV met de voorste druk ging zetten, alleen de verdediging deed niet mee, dus lag met 1 pass het hele middenveld open. Tegen PEC en Sparta ga je die ruimte alleen niet krijgen.
  • 3 May 2021 om 13:12
    • Quote van 3 May 2021 om 07:04
      Hajal, Veerman, Schone en Halilovic op het middenveld en je speelt Emmen en Sparta zoek. Voetbal. Werklust. Hier zit alles is.
    Met de inzet en werlust van afgelopen weekend zou PEC ook geen kans gehad hebben.....probleem is dat we dit maar weinig zien. Maar eens, met de opzet/instelling van afgelopen weekend zouden die clubs geen kans hebben.....we gaan het zien!
  • 3 May 2021 om 12:34
    • Quote van 3 May 2021 om 07:04
      Hajal, Veerman, Schone en Halilovic op het middenveld en je speelt Emmen en Sparta zoek. Voetbal. Werklust. Hier zit alles is.
    Klopt
  • 3 May 2021 om 07:04
    • Quote van 2 May 2021 om 19:30
      Ik lees weer allemaal blije reacties en terecht want een punt is goed. Probleem is alleen dat we dit alleen kunnen als we zelf niet hoeven te voetballen. Tegen Emmen en Sparta kun je het dus weer vergeten. Heracles staat 4 punten voor en dat is een probleem want dit kost ons 7 ton dus dit is echt een drama seizoen voor ons ben ik bang!
    Hajal, Veerman, Schone en Halilovic op het middenveld en je speelt Emmen en Sparta zoek. Voetbal. Werklust. Hier zit alles is.
  • 3 May 2021 om 07:02
    • Quote van 2 May 2021 om 19:00
      Halilovic is toch wel een heerlijk afscheidscadeau van Hamstra geweest hoor. Nu knallen tegen Utrecht! Al ligt die ploeg ons nooit echt, Emmen trouwens ook niet...
    Echt een fantastische speler die vandaag ook in zijn kracht is gebruikt
  • 3 May 2021 om 03:54
    • Quote van 2 May 2021 om 20:01
      Qua rendement heb je volkomen gelijk. Maar vergeet niet dat tegenstanders niet graag tegen van Bergen spelen. Je kan simpelweg niet gokken op het verprutsen van de kans. Je moet tegen van Bergen altijd zorgen voor rugdekking. Kortom, hij zorgt er voor dat er ruimte komt bij anderen. En wees eerlijk, als hij makkelijk kon scoren had hij nooit bij ons gespeeld. Dus ondanks zijn lagere rendement is hij wel degelijk belangrijk.
    Dat het hem nauwelijks lukt een voorzet af te leveren in een wedstrijd en ook bijna geen goals maakt, zorgt juist voor de kritiek die hij krijgt op zijn transferwens. Die is namelijk totaal onrealistisch. Overigens moeten we sowieso stoppen met de dooddoener 'als hij dit en dat had gekund, had hij nooit bij ons gespeeld', aangezien sommige spelers uiteindelijk via ons wel degelijk op een zeer hoog niveau terechtkomen.

    Natuurlijk is Van Bergen lastig te bespelen, alleen al om zijn snelheid en inzet. Maar het is echt veel en veel te weinig dit seizoen, en ook vorig jaar was het eigenlijk helemaal niets wat hij verder bracht.
  • 2 May 2021 om 23:52
    • Quote van 2 May 2021 om 21:55
      Ik waardeer GJ7300’s optimisme maar dat wordt een hell of a job
    Ik zie Heracles nog maximaal 3/4 punten halen. Vraag is of wij er 7/9 kunnen halen.
  • 2 May 2021 om 21:55
    • Quote van 2 May 2021 om 21:19
      Het zijn er nog maar 3 helaas.
    Ik waardeer GJ7300’s optimisme maar dat wordt een hell of a job
  • 2 May 2021 om 21:19
    • Quote van 2 May 2021 om 20:19
      4 punten goedmaken in slechts 4 wedstrijden is anders een aardige opgave?
    Het zijn er nog maar 3 helaas.
  • 2 May 2021 om 20:58
    • Quote van 2 May 2021 om 20:01
      Qua rendement heb je volkomen gelijk. Maar vergeet niet dat tegenstanders niet graag tegen van Bergen spelen. Je kan simpelweg niet gokken op het verprutsen van de kans. Je moet tegen van Bergen altijd zorgen voor rugdekking. Kortom, hij zorgt er voor dat er ruimte komt bij anderen. En wees eerlijk, als hij makkelijk kon scoren had hij nooit bij ons gespeeld. Dus ondanks zijn lagere rendement is hij wel degelijk belangrijk.
    Hmm.. als hij makkelijk kon scoren had hij nooit bij ons gespeeld? Dan was hij vooral verkocht na 1 / 1.5 seizoen.
  • 2 May 2021 om 20:19
    • Quote van 2 May 2021 om 20:09
      Dit is wel waar ben ik bang, spel maken is heel wat anders. Denk dat we veel punten hebben verloren omdat tegenstander precies tegen ons deed wat wij vandaag deden. Dan zijn we te makkelijk te pakken omdat er altijd wel een paar grote fouten maken. Maar goed, het zit enorm dicht bij elkaar, verschil tussen nrs 8-12 is bijna niks
    4 punten goedmaken in slechts 4 wedstrijden is anders een aardige opgave?
  • 2 May 2021 om 20:09
    • Quote van 2 May 2021 om 19:30
      Ik lees weer allemaal blije reacties en terecht want een punt is goed. Probleem is alleen dat we dit alleen kunnen als we zelf niet hoeven te voetballen. Tegen Emmen en Sparta kun je het dus weer vergeten. Heracles staat 4 punten voor en dat is een probleem want dit kost ons 7 ton dus dit is echt een drama seizoen voor ons ben ik bang!
    Dit is wel waar ben ik bang, spel maken is heel wat anders. Denk dat we veel punten hebben verloren omdat tegenstander precies tegen ons deed wat wij vandaag deden. Dan zijn we te makkelijk te pakken omdat er altijd wel een paar grote fouten maken. Maar goed, het zit enorm dicht bij elkaar, verschil tussen nrs 8-12 is bijna niks
  • 2 May 2021 om 20:01
    • Quote van 2 May 2021 om 19:00
      Van Bergen wil toch een transfer maken? Misschien is het dan handig dat als hij op een keeper afstormt er ook eens wat mee doet. En er komen maar bitter weinig voorzetten van zijn voet van voldoende kwaliteit, dat is echt veel en veel te weinig voor een transfer.
    Qua rendement heb je volkomen gelijk. Maar vergeet niet dat tegenstanders niet graag tegen van Bergen spelen. Je kan simpelweg niet gokken op het verprutsen van de kans. Je moet tegen van Bergen altijd zorgen voor rugdekking. Kortom, hij zorgt er voor dat er ruimte komt bij anderen. En wees eerlijk, als hij makkelijk kon scoren had hij nooit bij ons gespeeld. Dus ondanks zijn lagere rendement is hij wel degelijk belangrijk.
  • 2 May 2021 om 19:38
    • Quote van 2 May 2021 om 19:14
      Beetje kort door de bocht. Kijk die herhaling nog maar eens na, Woudenberg heeft genoeg tijd om voor zijn man te komen. Maar doet dit niet en blijft aan de achterkant dekken. Daar heeft hij een handje van net zoals Floranus. Bij de pupillen leren ze al dat je zo moet staan dat je tussen de bal en de man in gaat staan.Zicht op de bal en de man..
    Dat is makkelijk praten. Je kan niet altijd zo staan, helemaal niet in dynamische situaties, wat dit was, een diepgaande middenvelder en een bal vanaf de zijkant. Twee elementen die het moeilijkste te verdedigen zijn. Als de loopactie goed is, en de voorzet is op het juiste moment op de juiste plek, dan ben je gewoon kansloos.
  • 2 May 2021 om 19:30
    Ik lees weer allemaal blije reacties en terecht want een punt is goed. Probleem is alleen dat we dit alleen kunnen als we zelf niet hoeven te voetballen. Tegen Emmen en Sparta kun je het dus weer vergeten. Heracles staat 4 punten voor en dat is een probleem want dit kost ons 7 ton dus dit is echt een drama seizoen voor ons ben ik bang!
  • 2 May 2021 om 19:30
    • Quote van 2 May 2021 om 18:54
      Jij hebt het wel op van bergen zeg. Die speelt vandaag gewwon prima. 1e kans wordt door de keeper gewoon goed gered met de punt van de schoen. 2e helft wordt zijn kans godd verdedigd. Hij was betrokken bij de 2e goal in de combinatie en geeft 3 prima voorzetten met de grote kans voor woudenberg. Hij brengt met diepte continu gevaar. En hij werkt zijn eigen helemaal kapot. Dat willen wij friezen toch ?.
    Jazeker. Ik was op zich ook wel fan van van Bergen. Misschien dat ik daarom zo "fel" ben. Hij kan zo ontzettend belangrijk zijn. Maar zijn techniek is soms zo ontzettend slecht. Als je zijn aannames en schoten ziet... Daar kan je gewoon op trainen dus ik snap dat niet. Je kan wel hard werken maar zonder iets van rendement levert het te weinig op voor een club als Heerenveen. En helemaal als je denkt hogerop te kunnen
  • 2 May 2021 om 19:18
    • Quote van 2 May 2021 om 19:14
      Beetje kort door de bocht. Kijk die herhaling nog maar eens na, Woudenberg heeft genoeg tijd om voor zijn man te komen. Maar doet dit niet en blijft aan de achterkant dekken. Daar heeft hij een handje van net zoals Floranus. Bij de pupillen leren ze al dat je zo moet staan dat je tussen de bal en de man in gaat staan.Zicht op de bal en de man..
    Zoals Jansen zelf terecht aangeeft, moet Dresevic de bal eruit halen en in de schietlijn lopen. Beide maken een fout.
  • 2 May 2021 om 19:16
    Zo spijtig dat we dit niet wekelijks kunnen brengen. Het was al met al ook zoveel aantrekkelijker m te zien dan het gros v/d wedstrijden die ik voorbij heb zien komen. Lichtelijk geërgerd aan de verslaggeving die toch heel erg vanuit PSV belicht werd.....lijkt mij dat het volkomen objectief moet zijn maar goed. Gelukkig speelden wij niet tegen Ajax want dan was die handbal op zeker op de stip gelegd haha dus in die zin zat het eens mee. Gezien de overige uitslagen en de misser tegen PEC was het helaas zaak om te winnen waardoor dit gelijkspel toch een beetje als verlies voelt terwijl je eigenlijk heel blij moet zijn met een punt uit bij PSV. Dubbel gevoel....
  • 2 May 2021 om 19:14
    • Quote van 2 May 2021 om 19:09
      Ja, en als PSV geen fouten maakt dan scoren wij ook niet. Die goal van Vertessen kan je niet verdedigen, onmogelijk.
    Beetje kort door de bocht. Kijk die herhaling nog maar eens na, Woudenberg heeft genoeg tijd om voor zijn man te komen. Maar doet dit niet en blijft aan de achterkant dekken. Daar heeft hij een handje van net zoals Floranus. Bij de pupillen leren ze al dat je zo moet staan dat je tussen de bal en de man in gaat staan.Zicht op de bal en de man..
  • 2 May 2021 om 19:10
    Het gat naar Heracles is groot, er staan dan nog twee boven ons en het programma is pittig. Dus illusies hoeven we niet te hebben maar de grootste winst van deze wedstrijd is de instelling en de energie die erin is gestoken. Het kan dus wel...
  • 2 May 2021 om 19:09
    • Quote van 2 May 2021 om 18:50
      Ik wil niet negatief zijn maar je wint deze pot niet door individuele fouten van woudenberg die aan de achterkant staat te dekken, en dom balverlies van Kongolo. Deze 2 maken wekelijks grote fouten.. Dat kan niet zo doorgaan.
      Rein Smit zie ik nog wel een spits in voor de toekomst, hij staat steeds op de goede plek! En is zeer ijverig
    Ja, en als PSV geen fouten maakt dan scoren wij ook niet. Die goal van Vertessen kan je niet verdedigen, onmogelijk.
  • 2 May 2021 om 19:05
    Blij met een punt! Zij de betere kansen maar zelf ook mogelijkheden gehad voor de winst. En, niet onbelangrijk, de VAR was niet in ons nadeel vandaag.
    Niet iedereen was vandaag foutloos en dat heeft ons tegengoals gekost, daar kan ik mee leven. Het enige team in de eredivisie die consistent zijn niveau haalt en nooit door de ondergrens zakt is Ajax, zo eerlijk moet je zijn.
    Zin in volgende week, we frette se op!
  • 2 May 2021 om 19:00
    Halilovic is toch wel een heerlijk afscheidscadeau van Hamstra geweest hoor. Nu knallen tegen Utrecht! Al ligt die ploeg ons nooit echt, Emmen trouwens ook niet...
  • 2 May 2021 om 19:00
    • Quote van 2 May 2021 om 18:54
      Jij hebt het wel op van bergen zeg. Die speelt vandaag gewwon prima. 1e kans wordt door de keeper gewoon goed gered met de punt van de schoen. 2e helft wordt zijn kans godd verdedigd. Hij was betrokken bij de 2e goal in de combinatie en geeft 3 prima voorzetten met de grote kans voor woudenberg. Hij brengt met diepte continu gevaar. En hij werkt zijn eigen helemaal kapot. Dat willen wij friezen toch ?.
    Van Bergen wil toch een transfer maken? Misschien is het dan handig dat als hij op een keeper afstormt er ook eens wat mee doet. En er komen maar bitter weinig voorzetten van zijn voet van voldoende kwaliteit, dat is echt veel en veel te weinig voor een transfer.
  • 2 May 2021 om 18:59
    Een team iszo sterk als de zwakste schakel hé Woudenberg en Kongolo!!! Verder een SCH wat inzet toonde,waarom niet elke week zo'n inzet.
  • 2 May 2021 om 18:57
    Zonder de Veermannen.
  • 2 May 2021 om 18:54
    • Quote van 2 May 2021 om 18:45
      Tsja, wel goed normaal gesproken een gelijkspel tegen PSV. Maar toch denk ik ook dat we hadden kunnen winnen. Van Bergen verprust ook elke kans om te scoren. En misschien hadden we met wat meer aanvallend ingestelde spelers wat makkelijker gescoord. Maar wellicht had je dan ook meer tegen gekregen. PSV werd ook gevaarlijk. Wel een terecht gelijkspel denk ik eigenlijk. Maar wel een beetje teleurgesteld omdat we eigenlijk wel moesten winnen ivm de ranglijst, en het had met wat meer geluk gekund. Gelukkig is Kongolo geschorst voor de volgende pot ;) Kan ie niet weer zo'n kans weggeven
    Jij hebt het wel op van bergen zeg. Die speelt vandaag gewwon prima. 1e kans wordt door de keeper gewoon goed gered met de punt van de schoen. 2e helft wordt zijn kans godd verdedigd. Hij was betrokken bij de 2e goal in de combinatie en geeft 3 prima voorzetten met de grote kans voor woudenberg. Hij brengt met diepte continu gevaar. En hij werkt zijn eigen helemaal kapot. Dat willen wij friezen toch ?.
  • 2 May 2021 om 18:50
    Ik wil niet negatief zijn maar je wint deze pot niet door individuele fouten van woudenberg die aan de achterkant staat te dekken, en dom balverlies van Kongolo. Deze 2 maken wekelijks grote fouten.. Dat kan niet zo doorgaan.
    Rein Smit zie ik nog wel een spits in voor de toekomst, hij staat steeds op de goede plek! En is zeer ijverig
  • 2 May 2021 om 18:46
    Prima wedstrijd gezien.
  • 2 May 2021 om 18:45
    Tsja, wel goed normaal gesproken een gelijkspel tegen PSV. Maar toch denk ik ook dat we hadden kunnen winnen. Van Bergen verprust ook elke kans om te scoren. En misschien hadden we met wat meer aanvallend ingestelde spelers wat makkelijker gescoord. Maar wellicht had je dan ook meer tegen gekregen. PSV werd ook gevaarlijk. Wel een terecht gelijkspel denk ik eigenlijk. Maar wel een beetje teleurgesteld omdat we eigenlijk wel moesten winnen ivm de ranglijst, en het had met wat meer geluk gekund. Gelukkig is Kongolo geschorst voor de volgende pot ;) Kan ie niet weer zo'n kans weggeven
  • 2 May 2021 om 18:45
    Onbegrijpelijk dat VAR niet ingreep bij hands Van Hecke idd, kwamen we goed weg. Vandaag super trots op de mannen.
  • 2 May 2021 om 18:42
    We hebben er niet zo veel aan.. maar heb eindelijk wel een hele leuke pot gezien!! Zo zien we us Fean graag.
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›