Jansen ziet probleem bij SC Heerenveen: ''Het moet effectiever''

9
Jansen ziet probleem bij SC Heerenveen: ''Het moet effectiever''

Johnny Jansen denkt dat SC Heerenveen vorige week tegen Ajax een resultaat had moeten halen. De trainer van de Friezen weet dat de effectiviteit bij zijn ploeg beter moet.

"Ik baal er elke keer weer van dat we onze mogelijkheden niet hebben benut. Want daar gaat het uiteindelijk om. We staan goed te verdedigen en we krijgen onze mogelijkheden en dat gaat het er om wat je ervan benut. Het moet effectiever", begint Jansen bij Omrop Fryslân.

Jansen heeft voor nu de focus op FC Groningen. "Het vechten en het strijden als team, dat hebben ze echt voormekaar. Misschien hebben wij op sommige plekken wel specialere spelers, maar zij kunnen als team echt knokken, strijden en bikkelen om een resultaat binnen te halen."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Apr 2021 om 15:24
    Wat een gezeur. Heerenveen staat qua kansen creeeren bijna onderaan in de ED. Het was juist dat de eerste paar wedstrijden Heerenveen enorm effectief was, anders hadden ze onderaan gestaan.

    Nooit hoor je Jansen eens praten over de instelling, de tactiek, ballen die je verliest weer terugwinnen, vroeg drukzetten etc. Nee, hij heeft het altijd over "goed verdedigen"... En dat valt ook best mee.
    Hoepel op Jansen, of ga eens normaal voetballen. Met de intentie om de bal te hebben, met acties, met publiek vermaken. Straks mogen de stadions weer voller maar is het moeilijk om zelfs maar 2000 mensen zover te krijgen om naar het ALS te gaan.

  • 10 Apr 2021 om 18:43
    • Quote van 10 Apr 2021 om 15:16
      als jij elke dag een half uur zo'n training zou afwerken zou jij ook een betere voetballer worden. Als het genoeg is om prof te worden dat betwijfel ik. Daarvoor moet je basisniveau wel hoog liggen.
      Maar wat Feanster zegt klopt wel, daarom traint men ook he, om beter te worden ;)
    Tuurlijk snap ik het wel.. ik denk alleen dat het meer met talent, vorm/flow te maken heeft. Die van Bergen heeft nog nooit goede voorzetten kunnen afleveren, 1op1 met de keeper is ook niet zijn sterke punt op dit moment, dat heeft mijn inziens meer met vorm en zelfvertrouwen te maken..
  • 10 Apr 2021 om 15:16
    • Quote van 10 Apr 2021 om 13:20
      Als het op die manier werkt, was ik ook profvoetballer geweest..
    als jij elke dag een half uur zo'n training zou afwerken zou jij ook een betere voetballer worden. Als het genoeg is om prof te worden dat betwijfel ik. Daarvoor moet je basisniveau wel hoog liggen.
    Maar wat Feanster zegt klopt wel, daarom traint men ook he, om beter te worden ;)
  • 10 Apr 2021 om 14:25
    • Quote van 10 Apr 2021 om 13:20
      Als het op die manier werkt, was ik ook profvoetballer geweest..
    Niet als je niet voldoende voetbaltalent hebt. Van Bergen heeft dat wel.. dan kan je specifieke dingen als afronden trainen en verbeteren
  • 10 Apr 2021 om 13:20
    • Quote van 10 Apr 2021 om 11:47
      Ik zou zeggen als van Bergen elke dag na trainen een half uur met een keeper blijft en constant vanaf de middenlijn op hem af drinbelt en afrond dan zou zijn afronding toch ontzettend verbeterd moeten worden?
    Als het op die manier werkt, was ik ook profvoetballer geweest..
  • 10 Apr 2021 om 12:53
    Kom je mooi op tijd achter.
  • 10 Apr 2021 om 12:36
    • Quote van 10 Apr 2021 om 11:47
      Ik zou zeggen als van Bergen elke dag na trainen een half uur met een keeper blijft en constant vanaf de middenlijn op hem af drinbelt en afrond dan zou zijn afronding toch ontzettend verbeterd moeten worden?
    Je zou zeggen van wel
  • 10 Apr 2021 om 11:47
    Ik zou zeggen als van Bergen elke dag na trainen een half uur met een keeper blijft en constant vanaf de middenlijn op hem af drinbelt en afrond dan zou zijn afronding toch ontzettend verbeterd moeten worden?
  • 10 Apr 2021 om 11:35
    Nou ga van een met van Bergen aan de slag en laat met afronden henkie ook maar even meedoen.
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›