Schöne: ''Vind dat we best iets meer van elkaar mogen eisen''

9
Schöne: ''Vind dat we best iets meer van elkaar mogen eisen''

Lasse Schöne is afgelopen winter neergestreken bij SC Heerenveen. De Deen ontbond zijn contract bij het Italiaanse Genua waar hij geen toekomst meer zag. De middenvelder heeft het op dit moment erg naar zijn zijn in Friesland. 

"Ik leer het team steeds beter kennen. We hebben een heel leuke groep, met veel jonge spelers”, zegt Schöne in gesprek met de Leeuwarder Courant. "We doen weleens partijen waarbij de jongeren tegen de ouderen voetballen. Dan zitten spelers van 23 jaar bij 'oud'. Dat zegt genoeg."

"Er zit dus nog veel rek in, naast de kwaliteiten die we nu al hebben", zo vervolgt de Deen. "We zijn een paar keer door de ondergrens gezakt, bijvoorbeeld tegen PEC Zwolle en Willem II. Maar tegen Ajax zag iedereen vorig weekend wat we óók op de mat kunnen leggen. Eigenlijk vind ik dat we best iets meer van elkaar mogen eisen. Dan kan het voor ons een mooi einde van het seizoen worden."

Schöne kijkt nog niet zo ver vooruit als het om zijn toekomst gaat. "Er zijn deze maanden veel dingen in mijn leven veranderd. Terug naar Nederland, een nieuwe club, mijn rentree bij het nationale team… Voorlopig richt ik me alleen op de prestaties die ik nu moet leveren. We gaan binnenkort wel over de toekomst nadenken", aldus Schöne.

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Apr 2021 om 12:33
    • Quote van 9 Apr 2021 om 12:26
      Nee totaal niet, kan mij voorstellen dat het zo over komt, maar heb in mijn reactie op N01tra het al uitgelegd. Aan de tijden te zien van onze reacties ging dat bij elkaar langs :)
    Zeer duidelijk en tevens eens.
  • 9 Apr 2021 om 12:26
    • Quote van 9 Apr 2021 om 12:22
      Eigenlijk ben je op zoek naar wat complimentjes toch...?
    Nee totaal niet, kan mij voorstellen dat het zo over komt, maar heb in mijn reactie op N01tra het al uitgelegd. Aan de tijden te zien van onze reacties ging dat bij elkaar langs :)
  • 9 Apr 2021 om 12:25
    • Quote van 9 Apr 2021 om 10:47
      Het maakt natuurlijk wel verschil wie het zegt (in het algemeen, niet jij persoonlijk) ;)
      Iemand die op een (veel) hoger niveau heeft gespeeld en weet hoe het kan/moet.
      Of iemand op een forum waarvan z'n kennis en kunde niet gevalideerd zijn of kunnen worden en die er niet dicht op zit / bij betrokken is.


      Zelfde geldt voor veel zaken;
      Ben je eerder geneigd om een arts/viroloog te geloven of iemand die 10 minuten op google heeft gezocht en op feesbook zit ;)

    100% mee eens hoor.
    Echter ging het mij niet eens zozeer om het wel of niet geloven van een "boodschap " maar meer dat diegene die hier iets over zei meteen als negatieveling weggezet wordt/werd en dat zulke geluiden niemand wat aan heeft en blabla.
    Uiteraard niet zo zwart wit als ik het nu precies stel maar je snapt denk ik wel wat ik ongeveer bedoel.
    Schone geeft hier ook iets aan, wat men als negatief kan opvatten. Echter kan men het ook als een kritische kanttekening zien. Zoals men dat ook kan doen als ik hier kritische reacties plaats. Maar in tegenstelling om inhoudelijk op mij in te gaan, maakt men zich meer druk om mij persoonlijk en wordt er vaak niet inhoudelijk gereageerd en word ik "afgewimpeld" als negatieveling zodat men inhoudelijk maar niet op mij hoeft te reageren. Gebeurd niet alleen met mij maar met meerdere.

    En ook dat vind ik ansicht niet eens zo erg. Ik heb een dikke huid en kan prima wat hebben. Ik persoonlijk vind het wel leuk dat nu iemand die heel dichtbij het vuur zit ( schone is speler van de huidige selectie ) en dit ook benoemd.

    Eens dat je eerder geneigd bent om een viroloog te geloven dan iemand die wat op facebook zit, 100% eens, maar dat wil niet zeggen dat je iemand op voorhand maar weg moet zetten als negatieveling of zoals in dit voorbeeld de wappies wat de halve maatschappij continu doet. Ja natuurlijk zitten er wappies tussen want die komen met berichten die gewoon nergens opslaan met een inhoud/booschap van likmevestje. Maar er zijn ook mensen die op dat onderwerp tegengeluid bieden met inhoudelijk sterke argumenten. Maurice de hond bv met dat besmettingen buiten veel kleiner zijn dan binnen etc, hij werd toen ook vrij snel weggezet als een wappie. Terwijl hij nu achteraf ook wel degelijk bij het juiste eind zat wat betreft besmettingen in de buitenlucht.
    Doordat mensen maar snel een stempel als wappie aan iemand geven gaan andere mensen daar ook weer eerder in mee en wordt er niet meer inhoudelijk geluisterd. Iets wat hier op het forum ook veel gebeurd.

    Zonder verder mensen daarop te wijzen, want het is gewoon in het algemeen bedoeld en ik doe daar ongetwijfeld zelf soms ook aan mee. Een mens kan zich vergissen niks mis mee, maar die gene die later op terugkomt of daar juist zijn les uit trekt zijn zeldzamer aan het worden. Dat vind ik jammer.

    En nee ik hoef niet van iemand excuses ofzo, dat is niet mijn intentie met mijn reactie. Het is gewoon iets wat mij opvalt, niet alleen hier op het forum maar in het algemeen. Dus ik wil ook echt niet beweren dat ik de goedzak ben ofzoiets, want nogmaals ik heb mij er ook wel eens schuldig aangemaakt en ga dit ( ik hoop van niet natuurlijk ) in de toekomst helaas vast nog wel vaker doen. Ik hoop alleen voor mijzelf dat ik mij daarin verbeter want ik vind het een lelijke eigenschap van mijzelf.
  • 9 Apr 2021 om 12:22
    • Quote van 9 Apr 2021 om 10:19
      Wat schone hier zegt zeg ik al meerdere jaren maar ja dan ben ik de negatieveling volgens sommige hier.
      Daarom vind ik het persoonlijk ook wel grappig dat hij in zo’n korte periode nu al dit zegt. En ik nieuwsgierig ben of hij nu als negatieveling gezien wordt of iemand die realistisch iets benoemd :)

      Maar uiteraard mag jij daar anders over denken
    Eigenlijk ben je op zoek naar wat complimentjes toch...?
  • 9 Apr 2021 om 10:47
    • Quote van 9 Apr 2021 om 10:19
      Wat schone hier zegt zeg ik al meerdere jaren maar ja dan ben ik de negatieveling volgens sommige hier.
      Daarom vind ik het persoonlijk ook wel grappig dat hij in zo’n korte periode nu al dit zegt. En ik nieuwsgierig ben of hij nu als negatieveling gezien wordt of iemand die realistisch iets benoemd :)

      Maar uiteraard mag jij daar anders over denken
    Het maakt natuurlijk wel verschil wie het zegt (in het algemeen, niet jij persoonlijk) ;)
    Iemand die op een (veel) hoger niveau heeft gespeeld en weet hoe het kan/moet.
    Of iemand op een forum waarvan z'n kennis en kunde niet gevalideerd zijn of kunnen worden en die er niet dicht op zit / bij betrokken is.


    Zelfde geldt voor veel zaken;
    Ben je eerder geneigd om een arts/viroloog te geloven of iemand die 10 minuten op google heeft gezocht en op feesbook zit ;)

  • 9 Apr 2021 om 10:19
    • Quote van 9 Apr 2021 om 10:04
      Ik denk eigenlijk dat jij helemaal niet goed aanvoelt hoe de supporters het hier zien. Ik denk dat de meesten gewoon blij zijn dat er iemand als Schöne is die dit benoemd.
    Wat schone hier zegt zeg ik al meerdere jaren maar ja dan ben ik de negatieveling volgens sommige hier.
    Daarom vind ik het persoonlijk ook wel grappig dat hij in zo’n korte periode nu al dit zegt. En ik nieuwsgierig ben of hij nu als negatieveling gezien wordt of iemand die realistisch iets benoemd :)

    Maar uiteraard mag jij daar anders over denken
  • 9 Apr 2021 om 10:04
    • Quote van 9 Apr 2021 om 08:50
      Oei schone, pas op hoor met zulke uitspraken. Want supporters hier zien dat als negatief!!
      Man speelt nog maar net bij ons en weet nu al aan te geven waar het o.a aan schort bij de club.Meer eisen hoort bij de topsport. Topsport niveau die ik bij de club mis.
      Dat is niet negatief voor dat sommige beginnen te piepen. Dat is hoe ik het zie als ik er kritisch naar kijk.
    Ik denk eigenlijk dat jij helemaal niet goed aanvoelt hoe de supporters het hier zien. Ik denk dat de meesten gewoon blij zijn dat er iemand als Schöne is die dit benoemd.
  • 9 Apr 2021 om 08:50
    Oei schone, pas op hoor met zulke uitspraken. Want supporters hier zien dat als negatief!!
    Man speelt nog maar net bij ons en weet nu al aan te geven waar het o.a aan schort bij de club.Meer eisen hoort bij de topsport. Topsport niveau die ik bij de club mis.
    Dat is niet negatief voor dat sommige beginnen te piepen. Dat is hoe ik het zie als ik er kritisch naar kijk.
  • 8 Apr 2021 om 22:23
    Spijker op z'n kop!
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›