Joey Veerman: ''Natuurlijk moet ik die bal gewoon binnen schieten''

8
Joey Veerman: ''Natuurlijk moet ik die bal gewoon binnen schieten''

Joey Veerman miste vandaag een penalty tegen Vitesse. De middenvelder van SC Heerenveen komt de schrik vrij, nadat zijn naamgenoot Henk Veerman zijn ploeg vlak voor tijd toch naar een overwinning kopt.

Joey Veerman schoot zijn penalty niet al te goed in, Remko Pasveer kon keren. Zonder deegbal van Henk Veerman had hij niet kunnen lachen. "Anders had ik hier een stuk chagrijniger gestaan", vertelt hij na de wedstrijd in gesprek met ESPN. "Natuurlijk moet ik die bal gewoon binnen schieten."

Ik zie dat ik hem dramatisch inschiet. Ik dacht dat hij iets meer in de hoek was. Ik hinkte op twee gedachten: ik wilde hem door het midden of tegendraads schieten. Ik liep richting de bal en begon te twijfelen... En dan schiet je hem rechts, de derde optie. Niet zo slim."

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Feb 2021 om 14:33
    • Quote van 7 Feb 2021 om 10:05
      Over paard getild persoon. Denk dat hij de beste vd eredivisie is (en met hem velen). Helaas kan hij het team niet op sleeptouw nemen en een voorbeeld zijn
    Verklaar je nader ‘midden’. Je stelt wel iets, maar komt niet met argumenten. Dus wat bedoel jij precies?
  • 7 Feb 2021 om 12:16
    • Quote van 7 Feb 2021 om 11:58
      Een goede penalty nemen is toch iets aparts. Joey Veerman is niet overtuigend en laat met zijn lichaam al zien waar de bal gaat komen. Beter een ander kiezen. Kaib, Halilovic hebben een goede trap en zijn wel koel.
    je hebt bij een penalty eigenlijk 2 opties. Of je schiet hem loeihard hoog door het midden of je plaats hem laag in de hoek, maar dan moet hij wel net langs de paal gaan. Op de manier hoe Joey de penalty neemt heeft de keeper bijna 66% kans om te pakken. Duikt die naar links dan heeft die hem, maar als die in het midden blijft staan heeft die ook nog een goede kans om hem te pakken.
  • 7 Feb 2021 om 12:15
    • Quote van 7 Feb 2021 om 11:58
      Een goede penalty nemen is toch iets aparts. Joey Veerman is niet overtuigend en laat met zijn lichaam al zien waar de bal gaat komen. Beter een ander kiezen. Kaib, Halilovic hebben een goede trap en zijn wel koel.
    je hebt bij een penalty eigenlijk 2 opties. Of je schiet hem loeihard hoog door het midden of je plaats hem laag in de hoek, maar dan moet hij wel net langs de paal gaan. Op de manier hoe Joey de penalty neemt heeft de keeper bijna 66% kans om te pakken. Duikt die naar links dan heeft die hem, maar als die in het midden blijft staan heeft die ook nog een goede kans om hem te pakken.
  • 7 Feb 2021 om 11:58
    Een goede penalty nemen is toch iets aparts. Joey Veerman is niet overtuigend en laat met zijn lichaam al zien waar de bal gaat komen. Beter een ander kiezen. Kaib, Halilovic hebben een goede trap en zijn wel koel.
  • 7 Feb 2021 om 10:25
    • Quote van 7 Feb 2021 om 07:51
      Ja makkelijk praten. Hij heeft ook nog de druk van een vol stadion. Ohnee.... Maar een penalty kun je een keer missen. Gelukkig scoorde Henk nog. Volgende keer weer met volle overtuiging.
    Als je de twee penalty's dir hij daarvoor ziet dan neemt hij ze precies hetzelfde. En ook even slecht. Misschien iemand anders penalty's laten nemen. Traint hij überhaupt erop?
  • 7 Feb 2021 om 10:05
    • Quote van 7 Feb 2021 om 07:51
      Ja makkelijk praten. Hij heeft ook nog de druk van een vol stadion. Ohnee.... Maar een penalty kun je een keer missen. Gelukkig scoorde Henk nog. Volgende keer weer met volle overtuiging.
    Over paard getild persoon. Denk dat hij de beste vd eredivisie is (en met hem velen). Helaas kan hij het team niet op sleeptouw nemen en een voorbeeld zijn
  • 7 Feb 2021 om 07:51
    • Quote van 6 Feb 2021 om 22:35
      Je moet nooit gaan twijfelen bij een strafschop. Gewoon keihard inschieten met overtuiging dan wordt het heel moeilijk voor de keeper
    Ja makkelijk praten. Hij heeft ook nog de druk van een vol stadion. Ohnee.... Maar een penalty kun je een keer missen. Gelukkig scoorde Henk nog. Volgende keer weer met volle overtuiging.
  • 6 Feb 2021 om 22:35
    Je moet nooit gaan twijfelen bij een strafschop. Gewoon keihard inschieten met overtuiging dan wordt het heel moeilijk voor de keeper