Jansen blij met middenvelders: ''Het samenspel was dik voor mekaar''

14
Jansen blij met middenvelders: ''Het samenspel was dik voor mekaar''

Met een middenveld met Rodney Kongolo, Tibor Halilovic, Siem de Jong en Joey Veerman kon de laatstgenoemde weer eens ouderwets excelleren tegen Feyenoord. Trainer Johnny Jansen is erg blij hoe zijn tactische variant heeft uitgewerkt.

"Je hoort dan wel eens dat hij (Veerman, red.) op 6 moet spelen maar ik vind dat hij hoger op het veld echt heel dwingend kan zijn in ons spel. Hij kan gewoon heel beslissend zijn in zijn passing. Dat liet hij tegen Feyenoord zien. Maar hij kan ook een goal maken, die kwaliteit heeft hij ook. Ik ben niet verbaasd over wat Joey vandaag heeft laten zien", vertelt Jansen tegenover Omrop Fryslân.

"Joey heeft de kwaliteiten en in samenspel met Siem de Jong en de twee controlerende middenvelders die erachter spelen, was dat dik voor mekaar", vervolgt Jansen, die na elf competitieduels zonder overwinning een enorme grijns op zijn gelaat had. "Dat kun je wel zeggen, dat lucht op. Het voelt goed en daar ga ik wel even van genieten."

Jansen was het overigens niet eens met de kritiek die zijn ploeg de afgelopen weken kreeg. "Daar vind ik de wereld dan ook wel wat negatief over. Je speelt ook nog gelijk tegen Vitesse en PSV, zestig minuten goed tegen RKC en van ADO had je inderdaad moeten winnen. En tegen Heracles en VVV was het niet goed. Er zijn wel momenten dat je niet goed voetbalt, maar er zijn nog steeds goede punten."

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Jan 2021 om 00:12
    • Quote van 28 Jan 2021 om 18:23
      JJ benoemt die wedstrijden ook wel maar in dat stuk wat jij aanhaalde sprak hij specifiek over die 4 wedstrijden. Daar snapte hij de negativiteit niet. AZ was idd nog voor die vier wedstrijden. Daar heb je gelijk in en had ik niet scherp. Over het geheel moesten we natuurlijk meer brengen tegen Fortuna, Heracles etc.

      Ondanks dat het slecht was, troffen we een Fortuna in een geweldige vorm. VVV, RKC, ADO, Heracles... ja dat mocht echt beter. Gisteren zagen we wat we allemaal hebben gemist. Strijd, passie, goals, de 0 houden en bovenal plezier. Dat moeten we gewoon vasthouden.
      Een overwinning in de beker tegen Feyenoord en vervolgens (hopelijk) de winnaar van VVV/NEC loten... Wat kan het dan toch nog weer een mooi seizoen worden.......
    Ah oké, daar heeft JJ dan idd wel gelijk in, die negativiteit was niet terecht. Met je laatste stuk ben ik het volkomen eens. Tegen Feyenoord zagen we tenminste weer eens het Heerenveen dat we graag willen zien. Hopelijk kunnen we dit doortrekken en wie weet idd wat er dan mogelijk is. Forza Heerenveen!
  • 28 Jan 2021 om 21:12
    • Quote van 28 Jan 2021 om 17:23
      AZ heeft een flinke tik gehad gisteren. Hopelijk komen die ook in een vorm-dip. Zo moeten we ook een beetje geluk hebben met tegenstanders die uit vorm zijn, zoals gister met Feyenoord. Alhoewel de tactiek en onze strijdlust echt goed was! Twente heeft in de afgelopen vijf wedstrijden ook alleen maar gewonnen van Emmen en al 3x op rij niet gewonnen.. Zo moet alles even meezitten :) We moeten in ieder geval niet bang zijn en durven te voetballen :)
    Correctie Twente heeft inmiddels al 4x op rij niet gewonnen. Van de laatste 6 wedstrijden wisten ze alleen van Emmen te winnen. (3x verloren, 2x gelijk). Dat kunnen we een vorm-dip noemen. Komende wedstrijden voor Twente: Heerenveen (t), PSV (u), Vitesse (u), Feyenoord (t) en de derby tegen Heracles (u). Wij moeten Uitgaan van eigen kracht en verder bouwen op de resultaten van gister. Dan kunnen we echt een stap zetten!
  • 28 Jan 2021 om 18:23
    • Quote van 28 Jan 2021 om 18:10
      JJ benoemt AZ thuis niet, dit was de 1e wedstrijd na de laatste overwinning. Dus goed je research doen. Ik ben het met je eens dat voor de winter idd nog genoeg wedstrijden tussen zaten waar je punten en mag verliezen. Dus die negativiteit was destijds niet terecht. Na de winter tref je op papier de wat mindere clubs (en Heracles thuis), daar verspeel je punten met slecht voetbal. Over de wedstrijden na de winter heeft JJ het wel degelijk, want hij heeft het over Heracles en VVV. AZ en Fey kun je idd verliezen, die andere 3 waren niet best idd.
    JJ benoemt die wedstrijden ook wel maar in dat stuk wat jij aanhaalde sprak hij specifiek over die 4 wedstrijden. Daar snapte hij de negativiteit niet. AZ was idd nog voor die vier wedstrijden. Daar heb je gelijk in en had ik niet scherp. Over het geheel moesten we natuurlijk meer brengen tegen Fortuna, Heracles etc.

    Ondanks dat het slecht was, troffen we een Fortuna in een geweldige vorm. VVV, RKC, ADO, Heracles... ja dat mocht echt beter. Gisteren zagen we wat we allemaal hebben gemist. Strijd, passie, goals, de 0 houden en bovenal plezier. Dat moeten we gewoon vasthouden.
    Een overwinning in de beker tegen Feyenoord en vervolgens (hopelijk) de winnaar van VVV/NEC loten... Wat kan het dan toch nog weer een mooi seizoen worden.......
  • 28 Jan 2021 om 18:10
    • Quote van 28 Jan 2021 om 18:00
      Toch ook wel weer komisch dat deze pot de stempel "slechtste wedstrijd van Feyenoord sinds Dick Advocaat trainer is" krijgt
    Dat is natuurlijk niet gelogen maar wel afgedwongen door JJ en de mannen
  • 28 Jan 2021 om 18:10
    • Quote van 28 Jan 2021 om 17:11
      JJ benoemt de 4 wedstrijden na de laatste overwinning. Dus goed luisteren. Dat zijn idd Vitesse, PSV, RKC en ADO. Dan komt er negativiteit waar hij niks van snapt. Ze moeten dan de lijn doortrekken na de winter en daar zijn ze niet in geslaagd. Dit staat los van de wedstrijden daarna. Want die worden niet benoemt in dat stuk. Even terugkomend op de wedstrijden die jij nog noemt. AZ speelde tegen ons de beste wedstrijd van dit jaar. Heracles, Fortuna en RKC waren idd niet best. Feyenoord uit mag je verliezen
    JJ benoemt AZ thuis niet, dit was de 1e wedstrijd na de laatste overwinning. Dus goed je research doen. Ik ben het met je eens dat voor de winter idd nog genoeg wedstrijden tussen zaten waar je punten en mag verliezen. Dus die negativiteit was destijds niet terecht. Na de winter tref je op papier de wat mindere clubs (en Heracles thuis), daar verspeel je punten met slecht voetbal. Over de wedstrijden na de winter heeft JJ het wel degelijk, want hij heeft het over Heracles en VVV. AZ en Fey kun je idd verliezen, die andere 3 waren niet best idd.
  • 28 Jan 2021 om 18:00
    Toch ook wel weer komisch dat deze pot de stempel "slechtste wedstrijd van Feyenoord sinds Dick Advocaat trainer is" krijgt
  • 28 Jan 2021 om 17:23
    • Quote van 28 Jan 2021 om 17:17
      Misschien winnen we straks ook wel van AZ ;) Eerste wedstrijd slecht, tweede herstel en goed
    AZ heeft een flinke tik gehad gisteren. Hopelijk komen die ook in een vorm-dip. Zo moeten we ook een beetje geluk hebben met tegenstanders die uit vorm zijn, zoals gister met Feyenoord. Alhoewel de tactiek en onze strijdlust echt goed was! Twente heeft in de afgelopen vijf wedstrijden ook alleen maar gewonnen van Emmen en al 3x op rij niet gewonnen.. Zo moet alles even meezitten :) We moeten in ieder geval niet bang zijn en durven te voetballen :)
  • 28 Jan 2021 om 17:17
    • Quote van 28 Jan 2021 om 17:11
      JJ benoemt de 4 wedstrijden na de laatste overwinning. Dus goed luisteren. Dat zijn idd Vitesse, PSV, RKC en ADO. Dan komt er negativiteit waar hij niks van snapt. Ze moeten dan de lijn doortrekken na de winter en daar zijn ze niet in geslaagd. Dit staat los van de wedstrijden daarna. Want die worden niet benoemt in dat stuk. Even terugkomend op de wedstrijden die jij nog noemt. AZ speelde tegen ons de beste wedstrijd van dit jaar. Heracles, Fortuna en RKC waren idd niet best. Feyenoord uit mag je verliezen
    Misschien winnen we straks ook wel van AZ ;) Eerste wedstrijd slecht, tweede herstel en goed
  • 28 Jan 2021 om 17:11
    • Quote van 28 Jan 2021 om 16:41
      "Daar vind ik de wereld dan ook wel wat negatief over. Je speelt ook nog gelijk tegen Vitesse en PSV, zestig minuten goed tegen RKC en van ADO had je inderdaad moeten winnen. En tegen Heracles en VVV was het niet goed."

      Nou, dan weet ik nog wel een paar slechte wedstrijden erbij hoor JJ. Heracles thuis, Fortuna thuis, RKC thuis, Feyenoord uit, AZ thuis...
    JJ benoemt de 4 wedstrijden na de laatste overwinning. Dus goed luisteren. Dat zijn idd Vitesse, PSV, RKC en ADO. Dan komt er negativiteit waar hij niks van snapt. Ze moeten dan de lijn doortrekken na de winter en daar zijn ze niet in geslaagd. Dit staat los van de wedstrijden daarna. Want die worden niet benoemt in dat stuk. Even terugkomend op de wedstrijden die jij nog noemt. AZ speelde tegen ons de beste wedstrijd van dit jaar. Heracles, Fortuna en RKC waren idd niet best. Feyenoord uit mag je verliezen
  • 28 Jan 2021 om 16:41
    "Daar vind ik de wereld dan ook wel wat negatief over. Je speelt ook nog gelijk tegen Vitesse en PSV, zestig minuten goed tegen RKC en van ADO had je inderdaad moeten winnen. En tegen Heracles en VVV was het niet goed."

    Nou, dan weet ik nog wel een paar slechte wedstrijden erbij hoor JJ. Heracles thuis, Fortuna thuis, RKC thuis, Feyenoord uit, AZ thuis...
  • 28 Jan 2021 om 16:37
    • Quote van 28 Jan 2021 om 16:33
      Wat deed Woudenberg op het middenveld? Had van Ottele zijn debuut gegund, 3-0...
    Woudenberg ging linksachter spelen volgens mij en Kaib linksmidden. Wat opzich een prima optie was. Ik dacht alleen dat hij Kaib eruit zou halen om hem nog wat rust te geven.
  • 28 Jan 2021 om 16:33
    Wat deed Woudenberg op het middenveld? Had van Ottele zijn debuut gegund, 3-0...
  • 28 Jan 2021 om 15:33
    Goed om te zien dat Joey weer met een glimlach speelde. Is belangrijk bij een liefhebber als hij.
  • 28 Jan 2021 om 15:07
    Zo mooi laten staan!