Jansen: ''Ik ben rustig, maar van binnen kook ik''

14
Jansen: ''Ik ben rustig, maar van binnen kook ik''

Johnny Jansen was niet te genieten nadat SC Heerenveen zaterdagavond op bezoek bij Heracles Almelo door een laat doelpunt tegen een 1-0 nederlaag aanliep. 

"Ik kan gerust zeggen: ik ben rustig, maar van binnen kook ik", begint Jansen in gesprek met Omrop Fryslân. "Ik ben allereerst teleurgesteld dat je hier punten laat liggen, dat vind ik echt teleurstellend. Met een punt meenemen had ik vrede gehad, maar dat laat je lopen en daar baal ik gewoon enorm van."

Toch moet ook Jansen concluderen dat het spel van SC Heerenveen tegen Heracles ondermaats was. "We verliezen ballen op plekken die niet nodig zijn. We zijn slordig in de pass, dat hoeft op dit moment niet. Aan de bal moet het gewoon rustiger worden", concludeert hij.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Jan 2021 om 11:13
    Ja en hadden we Siem de Jong nou nodig? Heeft vast geen laag salaris en is blessuregevoelig. Al jaren niks gepresteerd maar gehaald om de naam, ik heb het nooit begrepen.Wat dat betreft snap ik Hamstra ook niet. Nu weer een linksback op proef maar we hebben nu een rechtsback nodig.

  • 25 Jan 2021 om 10:38
    • Quote van 25 Jan 2021 om 10:38
      Versterkingen? De spelers die worden gehaald zijn niet goed genoeg..... alleen die Pool van alle nieuwelingen is onomstreden.
    En de keeper..... maar meer niet denk ik.
  • 25 Jan 2021 om 10:38
    • Quote van 24 Jan 2021 om 19:03
      Voor een aantal posities heeft JJ idd geen alternatieven. Hamstra heeft nog wat tijd voor versterkingen. Met name rechtsback, spits en vleugelspits.
    Versterkingen? De spelers die worden gehaald zijn niet goed genoeg..... alleen die Pool van alle nieuwelingen is onomstreden.
  • 25 Jan 2021 om 10:34
    Floranus.... dat hij nog basis staat is onbegrijpelijk. Zet van Hecke daar maar neer. Woudenberg ook maar wisselen voor Kaib maarja bij Woudenberg heb ik nog iets van dat hij inzet toont. En verander iets aan de tactiek.....anders staan we over een aantal wedstrijden op plaats 14/15.
  • 24 Jan 2021 om 21:09
    Houdt aub de Caps Lock-knop even met rust, dat komt de inhoud van de (goede) discussie hier niet ten goede. Zal even het een en ander verwijderen/aanpassen.
  • 24 Jan 2021 om 19:53
    • Quote van 24 Jan 2021 om 19:47
      Ik zal niet dezelfde bewoordingen gebruiken richting jou, maar in mijn optiek zijn er wel opties om een andere opstelling te maken. Van Hecke op rechtsback, Batista Meyer of Hajal op een flank in plaats van Van Bergen en Kaib op de plek van Woudenberg.

      Bovendien kun je ook nog gaan spelen in een 5 - 3 - 2 opstelling waardoor je ook een Woudenberg en Floranus niet hoeft op te stellen.

      Ik deel je mening derhalve niet. Bovendien zorgt het feit dat je falende spelers eens passeert ook dat je als trainer je geloofwaardigheid naar de (reserve)spelers behoudt. Iets wat Johnny Jansen, door zijn vasthouden aan Floranus en Woudenberg, in mijn optiek is verloren.
    Ik gebruik 3 zinnen en je begrijpt het nog steeds niet.... Die vervangers zijn nog niet fit genoeg. Heeft Johnny ook gewoon aangegeven. Batista daarentegen was ook rampzalig de laatste wedstrijden dat hij speelde. Hajal mist wedstrijdritme omdat o-23 eruit ligt.
  • 24 Jan 2021 om 19:47
    • Quote van 24 Jan 2021 om 19:02
      Praat nou niet zo over de opstelling! Er is niks beters!!!! En degene die beter zijn kunnen nog geen 90 minuten.
    Ik zal niet dezelfde bewoordingen gebruiken richting jou, maar in mijn optiek zijn er wel opties om een andere opstelling te maken. Van Hecke op rechtsback, Batista Meyer of Hajal op een flank in plaats van Van Bergen en Kaib op de plek van Woudenberg.

    Bovendien kun je ook nog gaan spelen in een 5 - 3 - 2 opstelling waardoor je ook een Woudenberg en Floranus niet hoeft op te stellen.

    Ik deel je mening derhalve niet. Bovendien zorgt het feit dat je falende spelers eens passeert ook dat je als trainer je geloofwaardigheid naar de (reserve)spelers behoudt. Iets wat Johnny Jansen, door zijn vasthouden aan Floranus en Woudenberg, in mijn optiek is verloren.
  • 24 Jan 2021 om 19:20
    • Quote van 24 Jan 2021 om 19:02
      Praat nou niet zo over de opstelling! Er is niks beters!!!! En degene die beter zijn kunnen nog geen 90 minuten.
    Natuurlijk zijn er wel alternatieven. Van Hecke maar eens op plaats van Floranus. Voor van Bergen zijn genoeg alternatieven. Nieuwe back voor Woudenberg. Dus weet niet wie hier nou dom .....
  • 24 Jan 2021 om 19:19
    • Quote van 24 Jan 2021 om 19:02
      Praat nou niet zo over de opstelling! Er is niks beters!!!! En degene die beter zijn kunnen nog geen 90 minuten.
    Teams met mindere middelen spelen veel leuker voetbal!
  • 24 Jan 2021 om 19:08
    • Quote van 24 Jan 2021 om 19:02
      Praat nou niet zo over de opstelling! Er is niks beters!!!! En degene die beter zijn kunnen nog geen 90 minuten.
    Bovendien kunnen de jongens die er nu al zijn, ook echt wel beter. Zuiverder aanspelen, sneller spelen, gretiger, elkaar meer heloen, meer discipline in verdedigen en de organisatie. Teams met minder goede spelers spelen beter voetbal. Dat hoeft echt niet zo te zijn.
  • 24 Jan 2021 om 19:03
    • Quote van 24 Jan 2021 om 19:02
      Praat nou niet zo over de opstelling! Er is niks beters!!!! En degene die beter zijn kunnen nog geen 90 minuten.
    Voor een aantal posities heeft JJ idd geen alternatieven. Hamstra heeft nog wat tijd voor versterkingen. Met name rechtsback, spits en vleugelspits.
  • 24 Jan 2021 om 19:02
    • Quote van 24 Jan 2021 om 18:36
      Aldus Jansen:- We verliezen ballen op plekken die niet nodig zijn. - We zijn slordig in de pass. - Aan de bal moet het rustiger worden.
      Maar zolang je spelers als Floranus, Woudenberg, Kongolo en van Bergen maar blijft opstellen dan zullen we ook de volgende wedstrijden weer ballen verliezen op plekken waar het niet nodig is. Dan zullen we ook de volgende wedstrijden slordig zijn in de pass en zal het voetbal aan de bal wederom niet rustig zijn. Aldus een bezorgde supporter die het geloof in Jansen is verloren.
    Je vergeet Henk Veerman te noemen. Die doet nog minder dan Messie. Alleen het verschil tussen Messie en Veerman... nou ja dat heeft geen uitleg nodig. Het valt mij op dat er zo weinig techniek zit in deze spelers. Alleen Joey veerman kan nog verrassend zijn maar de rest is zeer voorspelbaar in wat ze gaan doen met de bal. Dat weet de tegenstander ook. Zelfs bij fortuna en VVV lopen meer spelers met techniek rond. En daar verrander je nu niks aan want de selectie staat al grotendeels , maar zorg dan als trainer dat ze de graspollen uit het veld lopen en er volle bak voor gaan 90 minuten.
    Maar zelfs dat lukt niet op 1 of andere manier.
    En dan heb je toch echt types als van Hecke nodig. Desnoods op een andere positie. Onbegrijpelijk dat hij er naast staat. Woensdag heb je hem je heel hard nodig tegen een fysiek Feyenoord.
  • 24 Jan 2021 om 19:02
    • Quote van 24 Jan 2021 om 18:36
      Aldus Jansen:- We verliezen ballen op plekken die niet nodig zijn. - We zijn slordig in de pass. - Aan de bal moet het rustiger worden.
      Maar zolang je spelers als Floranus, Woudenberg, Kongolo en van Bergen maar blijft opstellen dan zullen we ook de volgende wedstrijden weer ballen verliezen op plekken waar het niet nodig is. Dan zullen we ook de volgende wedstrijden slordig zijn in de pass en zal het voetbal aan de bal wederom niet rustig zijn. Aldus een bezorgde supporter die het geloof in Jansen is verloren.
    Praat nou niet zo over de opstelling! Er is niks beters!!!! En degene die beter zijn kunnen nog geen 90 minuten.
  • 24 Jan 2021 om 18:36
    Aldus Jansen:- We verliezen ballen op plekken die niet nodig zijn. - We zijn slordig in de pass. - Aan de bal moet het rustiger worden.
    Maar zolang je spelers als Floranus, Woudenberg, Kongolo en van Bergen maar blijft opstellen dan zullen we ook de volgende wedstrijden weer ballen verliezen op plekken waar het niet nodig is. Dan zullen we ook de volgende wedstrijden slordig zijn in de pass en zal het voetbal aan de bal wederom niet rustig zijn. Aldus een bezorgde supporter die het geloof in Jansen is verloren.
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›