De Jong 'reële optie' voor de spitspositie: ''Nog niet om te starten''

13
De Jong 'reële optie' voor de spitspositie: ''Nog niet om te starten''

SC Heerenveen-spits Henk Veerman kent op dit moment niet veel concurrentie op zijn positie. Daar kan wellicht verandering in komen, want trainer Johnny Jansen erkent dat hij Siem de Jong, gehaald als aanvallende middenvelder, als een reële optie voor de spitspositie ziet.

"Momenteel nog niet om te starten, maar het zou eventueel kunnen", zegt Jansen tegen de Leeuwarder Courant. "Van Henk weet je dat hij zijn goals kan maken én vaak ook maakt. Het was niet logisch om je topscorer eraf te halen als je met 1-0 achterstaat. Henk is ongelukkig geweest, moet wat nauwkeuriger worden. Maar weet je waar ik heel blij mee ben? Henk laat zich op dit moment veel meer zien."

Tegen zowel VVV-Venlo als FC Emmen moest SC Heerenveen een achterstand proberen om te buigen. "Tegen VVV vond ik al dat we als team opereerden", zegt Jansen. "Daar was ik heel blij mee, of je nu slecht of goed voetbalt. Het klinkt misschien gek. Maar stel dat wij in Venlo hadden verloren, dan had ik nóg een goed gevoel aan die wedstrijd overgehouden."

"Omdat ik daar een team zag", zo vervolgt de trainer. "En dat karakter heb ik nu tegen Emmen ook weer gezien. We blijven strijden met elkaar en gaan bij momenten beter voetballen", aldus Jansen.

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Jan 2021 om 15:02
    • Quote van 22 Jan 2021 om 14:34
      Buitink gaat naar Zwolle.
    Half jaartje huur en contract bij Vitesse verlengd tot medio 2023.
  • 22 Jan 2021 om 14:34
    Buitink gaat naar Zwolle.
  • 22 Jan 2021 om 09:08
    • Quote van 22 Jan 2021 om 08:54
      Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld... Kun je misschien een link hier plaatsen zodat ik er naar kan kijken?
    Via https://www.feanonline.nl/nieuws krijg je ook alle "artikelen" uit de categorie Foto's/Video's te zien.
    Gezien de url strcutuur is dat verklaarbaar (https://www.feanonline.nl/nieuws/fotos), maar die zouden eigenlijk niet onder 'Nieuws' moeten vallen.
  • 22 Jan 2021 om 08:54
    • Quote van 21 Jan 2021 om 22:42
      @admin ik zie artikelen voorbijkomen die geen inhoud hebben. Gek genoeg zijn de titels en fotos niet te zien op de hoofdpagina
    Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld... Kun je misschien een link hier plaatsen zodat ik er naar kan kijken?
  • 22 Jan 2021 om 07:55
    • Quote van 21 Jan 2021 om 21:14
      Wat een lulpraatje dit zeg. Jansen is natuurlijk een prima kerel, maar er komen wel een hoop teksten uit waar geen touw aan vast te knopen is. Hij is ontzettend blij dat Henk zich meer laat zien en is blij dat hij een team zag. Ja ja.
    Word gewoon tijd voor een andere trainer. Ik zie deze man Fean niet meer op de rit krijgen. Hij maakt spelers niet beter en het elftal begint steeds slechter te voetballen. Er is ontzettend veel onenigheid in het team. Iedereen vind het allemaal wel best. Zelfs Siem de Jong vinr het allemaal wel prima. Sjokt al net als Kongolo en H. Veerman over het veld en dat na 2 wedstrijden! Ik zou gewoon nu ingrijpen. Nu kun je nog wat van je seizoen maken en voor de play offs gaan voor het te laat is.
  • 22 Jan 2021 om 07:49
    Misschien een idee om die Bastiaans van VVV over te nemen? Die jongen speelde een goeie pot gister tegen Go Ahead.
  • 22 Jan 2021 om 07:16
    • Quote van 21 Jan 2021 om 22:42
      @admin ik zie artikelen voorbijkomen die geen inhoud hebben. Gek genoeg zijn de titels en fotos niet te zien op de hoofdpagina
    Geen inhoud... zou de site zich aanpassen aan de gebruiker? ;-)
  • 21 Jan 2021 om 22:54
    Een kinderhand is gauw gevuld
  • 21 Jan 2021 om 22:42
    @admin ik zie artikelen voorbijkomen die geen inhoud hebben. Gek genoeg zijn de titels en fotos niet te zien op de hoofdpagina
  • 21 Jan 2021 om 21:14
    Wat een lulpraatje dit zeg. Jansen is natuurlijk een prima kerel, maar er komen wel een hoop teksten uit waar geen touw aan vast te knopen is. Hij is ontzettend blij dat Henk zich meer laat zien en is blij dat hij een team zag. Ja ja.
  • 21 Jan 2021 om 21:06
    • Quote van 21 Jan 2021 om 20:52
      Bruin bij Nec, erg leuk om te zien
    Hou toch op.. 2 keer gewogen maar komt tekort.
  • 21 Jan 2021 om 20:52
    Bruin bij Nec, erg leuk om te zien
  • 21 Jan 2021 om 20:32
    Klopt. Het gaat inderdaad ietsje beter. Maar we kunnen als team zoveel beter dan we laten zien.
Friday 26 February 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›