Openlijke kritiek op Jansen: ''Henk moet ook over zichzelf praten''

12
Openlijke kritiek op Jansen: ''Henk moet ook over zichzelf praten''

Henk Veerman zette vorige week openlijk zijn vraagtekens achter de tactische keuzes van SC Heerenveen-trainer Johnny Jansen. De oefenmeester sprak na dit interview uitgebreid met de topschutter van de Friezen.

"Ik vind dat iedereen eerst naar zichzelf moet kijken, naar hoe hij zijn eigen taak heeft uitgevoerd. Henk mag best wat vinden, maar moet ook over zichzelf praten. Het gaat er ook om hoe je dingen verwoordt, in de emotie kan dat soms wel wat beter", aldus Jansen bij Voetbal International.

Veerman zei onder meer dat SC Heerenveen 'terug naar de tekentafel moest'. "Dat heeft hij ook tegen mij gezegd, dat mag hij vinden. Wat is nou onze kwaliteit? Spelen vanuit de counter. Daar geloof ik in. Dat we vaster moeten worden in balbezit, is duidelijk. Maar laten we eerst maar terugkeren naar de basis, naar de dingen waar we goed in zijn."

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Jan 2021 om 17:35
    • Quote van 20 Jan 2021 om 15:22
      Tja ik constateer wei ig zelfreflectie bij zowel spelers als staf. Tactisch is JJ een heel matige coach. Maar ook veerman moet goed naar zich zelf kijken
    Veerman is daar geen ster in. Vertrok niet voor niks een paar jaar geleden vol frustratie. Het lag toen ook niet naar hem.
  • 20 Jan 2021 om 15:56
    • Quote van 20 Jan 2021 om 15:23
      Onder Jans speelden we ook reactievoetbal, op de counter met Narsingh en Assaidi, maar wel met wat meer lef in balbezit. Dat kan met deze selectie ook. Met Veerman, Halilovic en De Jong hebben we balvaste en vaardige middenvelders. Ventraal achterinhebben we ook spelrs die dat aan kunnen. De backs zijn het zorgpunt. Voorin kan men ook best wat met een bal. Vooral het samen spelen, positiespel moet verbeteren.
    Helemaal mee eens!
  • 20 Jan 2021 om 15:23
    Onder Jans speelden we ook reactievoetbal, op de counter met Narsingh en Assaidi, maar wel met wat meer lef in balbezit. Dat kan met deze selectie ook. Met Veerman, Halilovic en De Jong hebben we balvaste en vaardige middenvelders. Ventraal achterinhebben we ook spelrs die dat aan kunnen. De backs zijn het zorgpunt. Voorin kan men ook best wat met een bal. Vooral het samen spelen, positiespel moet verbeteren.
  • 20 Jan 2021 om 15:22
    Tja ik constateer wei ig zelfreflectie bij zowel spelers als staf. Tactisch is JJ een heel matige coach. Maar ook veerman moet goed naar zich zelf kijken
  • 20 Jan 2021 om 15:15
    Jammer dat JJ niet inhoudelijk op de kritiek reageert slechts op de wijze van uiten door Veerman. Ik vind het een matige coach, zowel tactisch als in zijn wisselbeleid.
  • 20 Jan 2021 om 14:53
    • Quote van 20 Jan 2021 om 14:31
      Maar wat zijn de alternatieven? Vol op de aanval? Daar hebben we de spelers ook niet voor.
    Misschien wel als je 3-5-2 gaat spelen, dan hoeven je slechtste spelers er niet in te staan
  • 20 Jan 2021 om 14:31
    Maar wat zijn de alternatieven? Vol op de aanval? Daar hebben we de spelers ook niet voor.
  • 20 Jan 2021 om 14:29
    Als je eigen captain al niet meer gelooft in je speelwijze kan je beter afstappen van je verschrikkelijke countervoetbal.
  • 20 Jan 2021 om 14:13
    Belangrijk is dat de speelwijze past bij je spelers en dat zij erachter staan, erin geloven. Daar lijkt het te wringen.
  • 20 Jan 2021 om 13:25
    Jansen mag gerust geloven in de countertaktiek. Maar als dat niet uitpakt dan moeten deze lessen strikter aan de groep worden gevoerd óf je komt tot het besef dat dat niet gaat lukken (of je team is niet intelligent genoeg of je geeft niet goed les). Als je blijft volharden in ideeën die niet werken, dan krijg je naast kritiek van de buitenwacht ook commentaar vanuit de groep. Daar zou Jansen lering uit kunnen trekken.
  • 20 Jan 2021 om 12:57
    • Quote van 20 Jan 2021 om 12:56
      Terug naar de tentakel?? Haha
    Ik hoop dat ze de tekentafel bedoelen :)
  • 20 Jan 2021 om 12:56
    Terug naar de tentakel?? Haha
Friday 26 February 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›