Llanez kritisch op Jansen: ''Idee dat ik het zelf moet uitzoeken''

26
Llanez kritisch op Jansen: ''Idee dat ik het zelf moet uitzoeken''

Ulysses Llanez kende in december van vorig jaar een moeilijke periode bij SC Heerenveen. De Amerikaanse huurling van VfL Wolfsburg kreeg erge heimwee en zat niet lekker in zijn vel.

"Ik voelde het niet aankomen en kreeg het ook niet onder controle. Het was echt heel erg. In de zomer van 2019, ik was achttien jaar, tekende ik bij VfL Wolfsburg en kwam ik naar Europa. Profvoetballer worden en in Europa spelen, dat was mijn droom. Maar dan weet je niet hoe het voelt om je familie echt te moeten missen. Dat voel je pas als het je overkomt. Ik voelde me alleen, alsof ik niemand had", aldus Llanez in het Friesch Dagblad.

Johnny Jansen sprak niet met de international van Amerika over zijn vormdip. "We praten eigenlijk nooit met elkaar. Of dat raar is? Ja. Ik heb het idee dat ik het zelf allemaal maar moet uitzoeken. Dat ben ik niet gewend. Ik moet meer praten. Ik moet zelf naar de trainer stappen en vragen 'trainer, wat moet ik beter doen, hoe kan ik het team beter helpen, hoe kan ik kans maken op meer speelminuten?' Daarin heb ik ook verzaakt. Maar ik ga het wel doen."

Het gaat inmiddels alweer een stuk beter met Llanez, mede omdat hij nu een jonge golden retriever heeft én hij de kerst kon vieren bij de familie van gastvrouw Judy Bruinsma. "Dat was heel fijn. Ik ben hier gekomen om een beter leven op te bouwen en om mijn droom uit te laten komen. De consequentie van die stap is dat ik mijn familie niet vaak zie. Het is niet anders."

26 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jan 2021 om 17:28
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:24
      Toch gek dat je dit over het algemeen nooit hoort van basisspelers maar alleen bij spelers die voetballend tekort komen en daarom om de bank belanden.
    Hoezo / waardoor zou je denken " dat ze tekort komen" en dan vanzelfsprekend op de bank belanden ? Daar gaat dit topic toch juist over! Óf waarom beweer je dat het om spelers zou gaan die " geen zelfreflectie hebben" ? Deze LIanez is toch duidelijk genoeg met zijn verhaal of niet dan ?
  • 21 Jan 2021 om 15:55
    • Quote van 21 Jan 2021 om 13:05
      Interviews worden door de club nooit gecorrigeerd dit vertelde persvoorlichter Marco Heerschop onlangs in Radio Camataru. Tevens houdt dat ook niet in of het waar of onwaar is. Het is het gevoel van deze jongen en dat mag. De club kan er dan nog steeds een hele andere kijk op hebben. Het zou niet de eerste voetballer zijn zonder enige zelfreflectie. Ook dit verhaal heeft ongetwijfeld twee kanten. Het had de journalist gesierd ook de kant van de club te publiceren. Ben het verder overigens met je eens hoor.
    De club 'corrigeert' misschien niet maar vraagt soms wel om dingen aan te passen of weg te laten als het misschien verkeerd opgevat kan worden. Voor publicatie wordt het door de club bekeken, al betwijfel ik of dat in dit geval ook is gebeurd...
  • 21 Jan 2021 om 13:46
    • Quote van 21 Jan 2021 om 13:05
      Interviews worden door de club nooit gecorrigeerd dit vertelde persvoorlichter Marco Heerschop onlangs in Radio Camataru. Tevens houdt dat ook niet in of het waar of onwaar is. Het is het gevoel van deze jongen en dat mag. De club kan er dan nog steeds een hele andere kijk op hebben. Het zou niet de eerste voetballer zijn zonder enige zelfreflectie. Ook dit verhaal heeft ongetwijfeld twee kanten. Het had de journalist gesierd ook de kant van de club te publiceren. Ben het verder overigens met je eens hoor.
    oke, check was ik niet van op de hoogte. Daarom vermelde ik er ook bij dat het een aanname was die ik deed.
    Sowieso zijn zulke dingen lastig te stellen op wat is waarheid. Net wat je zegt het gaat om gevoel, de 1 heeft daarin meer aandacht nodig dan de andere.

    Los daarvan en los van het feit of de club wel of niet veel aandacht daar aan schenkt. Kan ik mij heel goed voorstellen dat hij het erg zwaar heeft. Zit toch in een vreemd land, zonder vrienden en familie grotendeels. Is nog jong, moet zichzelf redden met het eten. Corona regels helpen daar ook zeker niet bij etc.

    Het zijn zware tijden voor heel veel mensen. Zulke dingen zijn altijd complex. Maar vind het wel een taak van de club om daar extra aandacht aan te besteden. We staan als club graag voor onze normen en waarden en daar hoort dit bij. Maar goed, wellicht gebeurd dat ook al uitgebreid en wat is "uitgebreid" etc..
  • 21 Jan 2021 om 13:05
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:24
      Zulke interviews worden altijd gecontroleerd door de club bij mijn weten. Dus voordat zo'n stuk in de krant komt, wordt hij ingelezen door de club. Als het allemaal onwaarheden zouden zijn, dan had ik aangenomen dat zo'n stuk aangepast zou worden. Maar dat is een aanname van mij.

      Maar net wat jij zegt, een Van Hecke die in principe in zijn eigen land woont heeft er ook moeite mee. En zo zullen er heel veel meer spelers bij Heerenveen zijn die hier last van hebben. Ook begrijpelijk want als je bij de selectie van het 1e elftal zit, speel je gewoon geen wedstrijden omdat alles stil ligt. Vanuit de club moet daar gewoon meer aandacht voor zijn.
      Zelf in het bedrijf waar ik werk is daar extra aandacht voor.
      Het zijn investeringen die je als club/bedrijf doet in je personeel.
    Interviews worden door de club nooit gecorrigeerd dit vertelde persvoorlichter Marco Heerschop onlangs in Radio Camataru. Tevens houdt dat ook niet in of het waar of onwaar is. Het is het gevoel van deze jongen en dat mag. De club kan er dan nog steeds een hele andere kijk op hebben. Het zou niet de eerste voetballer zijn zonder enige zelfreflectie. Ook dit verhaal heeft ongetwijfeld twee kanten. Het had de journalist gesierd ook de kant van de club te publiceren. Ben het verder overigens met je eens hoor.
  • 21 Jan 2021 om 12:41
    Heb zonet even het bericht geupdate en een alinea toegevoegd. De club is namelijk wel degelijk met hem bezig geweest om hem het beter naar de zin te maken, dat ontbrak wellicht een beetje in de eerste versie van het bericht. En het is sowieso goed om het hele interview met Friesch Dagblad op hun site te lezen!
  • 21 Jan 2021 om 12:39
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:06
      Je noemt een ervaren trainer en dan komt de naam van Bronckhorst.... Heeft een paar jaar bij Feyenoord gezeten en geld opgehaald in China... Zie de ervaring niet echt.....
    Jezus, gast onder welke steen heb jij de afgelopen jaren gelegen. Van Bronckhorst geen ervaren trainer! Hij was van 2015 tot 2019 trainer van Feyenoord. Niet de minste club om te trainer. Heeft met Feyenoord 2x de KNVB beker gewonnen, 2x de Johan Cruijff schaal. Kampioen eredivisie seizoen 2016/17. Verder heeft v Bronckhorst bij grote clubs gespeeld zoals Barcelona, Arsenal, Glasgow Rangers. Meer dan 100 x uitgekomen voor het Nederlands elftal. Ervaring opgedaan in Azië. Zie je de ervaring nog niet?
  • 21 Jan 2021 om 12:36
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:12
      Het kan zo zijn hoor. Vooralsnog is dit het verhaal wat naar buiten komt van één individu. Die al niet heel blij zal zijn dat hij geen basisspeler is. Ik hoop dat de club hierop reageert met hun kant. Dan is beter oordelen vind ik. In het verleden werd hier ook wel eens iets geroepen over begeleiding. Dat ging uiteindelijk over spelers die bankzitter waren maar het in een later stadium in het buitenland ook niet maakten. Sowieso is het ook een lastige tijd met Corona. Onlangs was ik bij Van Hecke thuis. Die woont dan alleen in het centrum van Heerenveen. Voor het eerst op zich zelf en dat tijdens Corona. Jongens kunnen niet even gezellig lunchen ergens in een restaurant met teammaten, of uit eten. Alles is heel strikt voor ze geregeld en gekaderd.. Zo’n jongen moet dan alleen thuis zijn potje koken voor het eerst. In die zin zou begeleiding met kooklessen voor jonge gasten iets kunnen zijn. Al is dat ook nu met Corona dus niet mogelijk. Ik vond het wel iets sneus hebben. Het zijn lastige tijden. Van Hecke vermant zich misschien wat meer als de mooiboy uit Amerika.
    Ik snap je redenatie, maar van Hecke en een Llanez zitten wel in verschillende schuitjes. Dus die vergelijking trekt een klein beetje mank. Het is echt wel een verschil met een jongen vanuit de andere kant van de wereld en een jongen vanuit de andere kant van Nederland. Van Hecke kan nog altijd met de feestdagen naar huis en dergelijke. Ik heb zelf in die situatie in het buitenland gezeten, en dan moederziel alleen is verdomd lastig zonder voldoende begeleiding. Natuurlijk moeten we ook vanuit de club horen wat de situatie is.
  • 21 Jan 2021 om 12:24
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:12
      Het kan zo zijn hoor. Vooralsnog is dit het verhaal wat naar buiten komt van één individu. Die al niet heel blij zal zijn dat hij geen basisspeler is. Ik hoop dat de club hierop reageert met hun kant. Dan is beter oordelen vind ik. In het verleden werd hier ook wel eens iets geroepen over begeleiding. Dat ging uiteindelijk over spelers die bankzitter waren maar het in een later stadium in het buitenland ook niet maakten. Sowieso is het ook een lastige tijd met Corona. Onlangs was ik bij Van Hecke thuis. Die woont dan alleen in het centrum van Heerenveen. Voor het eerst op zich zelf en dat tijdens Corona. Jongens kunnen niet even gezellig lunchen ergens in een restaurant met teammaten, of uit eten. Alles is heel strikt voor ze geregeld en gekaderd.. Zo’n jongen moet dan alleen thuis zijn potje koken voor het eerst. In die zin zou begeleiding met kooklessen voor jonge gasten iets kunnen zijn. Al is dat ook nu met Corona dus niet mogelijk. Ik vond het wel iets sneus hebben. Het zijn lastige tijden. Van Hecke vermant zich misschien wat meer als de mooiboy uit Amerika.
    Zulke interviews worden altijd gecontroleerd door de club bij mijn weten. Dus voordat zo'n stuk in de krant komt, wordt hij ingelezen door de club. Als het allemaal onwaarheden zouden zijn, dan had ik aangenomen dat zo'n stuk aangepast zou worden. Maar dat is een aanname van mij.

    Maar net wat jij zegt, een Van Hecke die in principe in zijn eigen land woont heeft er ook moeite mee. En zo zullen er heel veel meer spelers bij Heerenveen zijn die hier last van hebben. Ook begrijpelijk want als je bij de selectie van het 1e elftal zit, speel je gewoon geen wedstrijden omdat alles stil ligt. Vanuit de club moet daar gewoon meer aandacht voor zijn.
    Zelf in het bedrijf waar ik werk is daar extra aandacht voor.
    Het zijn investeringen die je als club/bedrijf doet in je personeel.
  • 21 Jan 2021 om 12:19
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:06
      Om JJ nu weer terug te zetten lost volgens mij niets op , immers je brandt hem dan in principe af als hoofdcoach. Zou hier niet een mooie taak liggen voor Foppe om JJ hierin te begeleiden ?
    Ja en dan kan Foppe JJ ook meteen begeleiden over tactische trainingen.
    Kan die ook meteen opstellingen begeleiden met JJ.
    Misschien kan Foppe JJ ook nog wat begeleiden over mentaliteit en je spelers aanpakken.
    En als Foppe er toch is, misschien kan hij JJ ook nog wat begeleiden over stukje coaching langs de lijn.

    Moeten we nu met alles een begeleider voor JJ gaan regelen? Of is het misschien gewoon tijd om afscheid te nemen van JJ als hoofdtrainer?
    Het doet mij ook wel een beetje pijn om het te zeggen maar de topsport is hard en daar horen harde beslissingen bij.
    Laat JJ maar bij een wat kleinere club ervaring opdoen en sowieso eens te gaan kijken bij een andere club. Verder dan Heerenveen is hij volgens mij niet geweest.
    Bovendien heeft JJ ook nou niet echt de nodige voetbalervaring opgedaan in het prof voetbal. Spelers zullen amper weten dat hij zelf ook betaald voetbal heeft gespeeld. Is niet erg, maar dan moet je wel met een goed verhaal komen als trainer zijne om je spelers te overtuigen.
    Ik heb het idee dat spelers als Joey tactisch veel verder zijn dan JJ en als JJ dan met goede argumenten en resultaten komt dan krijgt hij de jongens wel mee in zijn plannen maar die resultaten laten wat op zich wachten en dus komt er steeds meer frictie in het team.

    Ik denk oprecht dat JJ gewoon niet geschikt is als hoofdtrainer. Wellicht dat hij over 10 jaar het niveau wel aan kan wie weet, maar nu komt hij duidelijk te kort.
  • 21 Jan 2021 om 12:12
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:32
      Misschien heeft het 1 met het andere te maken? Misschien als je zo'n jongen wat meer aandacht geeft ipv zo'n jongen aan zijn lot overlaat dat zo'n jongen zich wat beter kan aarden en daardoor beter gaat spelen.
      Je hebt als trainer/coach te maken met een heel elftal en dus moet je je aandacht verdelen maar ach. JJ is een onervaren trainer die geven we rustig de tijd om zulke dingen te ontdekken.
      Zo'n jongen kost geen salaris, wat maakt het uit.
    Het kan zo zijn hoor. Vooralsnog is dit het verhaal wat naar buiten komt van één individu. Die al niet heel blij zal zijn dat hij geen basisspeler is. Ik hoop dat de club hierop reageert met hun kant. Dan is beter oordelen vind ik. In het verleden werd hier ook wel eens iets geroepen over begeleiding. Dat ging uiteindelijk over spelers die bankzitter waren maar het in een later stadium in het buitenland ook niet maakten. Sowieso is het ook een lastige tijd met Corona. Onlangs was ik bij Van Hecke thuis. Die woont dan alleen in het centrum van Heerenveen. Voor het eerst op zich zelf en dat tijdens Corona. Jongens kunnen niet even gezellig lunchen ergens in een restaurant met teammaten, of uit eten. Alles is heel strikt voor ze geregeld en gekaderd.. Zo’n jongen moet dan alleen thuis zijn potje koken voor het eerst. In die zin zou begeleiding met kooklessen voor jonge gasten iets kunnen zijn. Al is dat ook nu met Corona dus niet mogelijk. Ik vond het wel iets sneus hebben. Het zijn lastige tijden. Van Hecke vermant zich misschien wat meer als de mooiboy uit Amerika.
  • 21 Jan 2021 om 12:06
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:58
      Precies. Daarom denk ik dat JJ nog tekortkomingen heeft als hoofdtrainer bij Heerenveen. Er schuilt misschien onder JJ een goede trainer in de toekomst. Nu nog niet. Laat JJ nog 1 of 2 jaar met een ervaren coach meelopen. Misschien v. Bronckhorst? Hij is weer terug uit, dacht Indonesië. Sympathieke man en maakt zijn spelers duidelijk zichtbaar beter.
    Je noemt een ervaren trainer en dan komt de naam van Bronckhorst.... Heeft een paar jaar bij Feyenoord gezeten en geld opgehaald in China... Zie de ervaring niet echt.....
  • 21 Jan 2021 om 12:06
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:58
      Precies. Daarom denk ik dat JJ nog tekortkomingen heeft als hoofdtrainer bij Heerenveen. Er schuilt misschien onder JJ een goede trainer in de toekomst. Nu nog niet. Laat JJ nog 1 of 2 jaar met een ervaren coach meelopen. Misschien v. Bronckhorst? Hij is weer terug uit, dacht Indonesië. Sympathieke man en maakt zijn spelers duidelijk zichtbaar beter.
    Om JJ nu weer terug te zetten lost volgens mij niets op , immers je brandt hem dan in principe af als hoofdcoach. Zou hier niet een mooie taak liggen voor Foppe om JJ hierin te begeleiden ?
  • 21 Jan 2021 om 11:58
    • Quote van 21 Jan 2021 om 10:32
      Slecht dit vanuit de club. Waarom is er niet meer begeleiding voor zulke jongens?
    Precies. Daarom denk ik dat JJ nog tekortkomingen heeft als hoofdtrainer bij Heerenveen. Er schuilt misschien onder JJ een goede trainer in de toekomst. Nu nog niet. Laat JJ nog 1 of 2 jaar met een ervaren coach meelopen. Misschien v. Bronckhorst? Hij is weer terug uit, dacht Indonesië. Sympathieke man en maakt zijn spelers duidelijk zichtbaar beter.
  • 21 Jan 2021 om 11:32
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:24
      Toch gek dat je dit over het algemeen nooit hoort van basisspelers maar alleen bij spelers die voetballend tekort komen en daarom om de bank belanden.
    Misschien heeft het 1 met het andere te maken? Misschien als je zo'n jongen wat meer aandacht geeft ipv zo'n jongen aan zijn lot overlaat dat zo'n jongen zich wat beter kan aarden en daardoor beter gaat spelen.
    Je hebt als trainer/coach te maken met een heel elftal en dus moet je je aandacht verdelen maar ach. JJ is een onervaren trainer die geven we rustig de tijd om zulke dingen te ontdekken.
    Zo'n jongen kost geen salaris, wat maakt het uit.
  • 21 Jan 2021 om 11:30
    • Quote van 21 Jan 2021 om 10:46
      Mijn idee..! Maar oei.. Dit zal ( ons) weer niet in dank afgenomen worden , dit mag niet benoemd worden. Eindelijk eens een speler die nog bij Heerenveen speelt! hierover zijn mond open doet.En deze signalen welke hij nu ook aangeeft heb ik meerdere keren gehoord/gekregen ook van ( toenmalige) spelers insiders weten wel op wie ik doel . En waar het maar niet wilde lukken door pm dezelfde omstandigheden! .Niet dat het allemaal wereldvoetballers waren maar ze " verzopen" hier wél! En daar was/is niets aan gelogen.
    Achja, wij weten wel beter ;-)
  • 21 Jan 2021 om 11:28
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:24
      Toch gek dat je dit over het algemeen nooit hoort van basisspelers maar alleen bij spelers die voetballend tekort komen en daarom om de bank belanden.
    In dit geval is de basiself bijna alleen maar gevuld met Nederlanders en/of Scandinaviërs. En daarnaast met spelers die al een stuk meer ervaring hebben. Ik vind de conclusie van deze 19 jarige jongen niet zo vreemd. Het is gewoon lastig voor een jonge jongen die weliswaar al een jaar in Duitsland is, maar eigenlijk uit een miljoenenstad aan de andere kant van de wereld komt. Daar mag best meer aandacht voor zijn en staat daarom ook volledig los van zijn voetballende capaciteiten.
  • 21 Jan 2021 om 11:24
    Toch gek dat je dit over het algemeen nooit hoort van basisspelers maar alleen bij spelers die voetballend tekort komen en daarom om de bank belanden.
  • 21 Jan 2021 om 11:18
    Laten we ook niet vergeten dat het in deze periode van beperkingen en lockdown, ook niet makkelijk is om zo'n jongen er beter bij te betrekken. Natuurlijk moet dit beter. Zeker het contact tussen speler en trainer, maar verder zitten die jonge gasten veel alleen, kunnen ze niet een zomaar een hapje eten met iemand, vanwege die strenge bubbel en risico op besmettingen en kunnen ze hun familie niet opzoeken. Moeilijk verhaal.
  • 21 Jan 2021 om 11:11
    Llanez was tijdens kerst aanwezig bij de koffievrouw Judy. Dat wordt niet genoemd in dit artikel maar stond wel in het FD. Hij wordt niet helemaal aan zichzelf overgelaten dus.
  • 21 Jan 2021 om 10:56
    Je zult iets moeten optuigen met mensen lokaal die een oogje in het zeil houden. Onze vorige hoofdsponsor had iedere woensdag Mihajlovic over de vloer. Wat huiselijke sfeer, aandacht, contact, mee eten. Simpele dingen en wat praktische hulp waar nodig. Daarnaast kun je in de selectie een buddy aanwijzen die ook mee helpt om iemand zich lekker te laten voelen.
  • 21 Jan 2021 om 10:46
    • Quote van 21 Jan 2021 om 10:32
      Slecht dit vanuit de club. Waarom is er niet meer begeleiding voor zulke jongens?
    Mijn idee..! Maar oei.. Dit zal ( ons) weer niet in dank afgenomen worden , dit mag niet benoemd worden. Eindelijk eens een speler die nog bij Heerenveen speelt! hierover zijn mond open doet.En deze signalen welke hij nu ook aangeeft heb ik meerdere keren gehoord/gekregen ook van ( toenmalige) spelers insiders weten wel op wie ik doel . En waar het maar niet wilde lukken door pm dezelfde omstandigheden! .Niet dat het allemaal wereldvoetballers waren maar ze " verzopen" hier wél! En daar was/is niets aan gelogen.
  • 21 Jan 2021 om 10:44
    Ik heb dit hier wel eerder op het forum geroepen geloof ik. Het is gewoon super belangrijk om jongens die vanuit een ver land en andere cultuur hier heen komen goed te begeleiden. Het is lastig als jonge jongen je draai te vinden in een compleet nieuw land. Het is niet genoeg om verschillende jongens die in hetzelfde schuitje zitten bij elkaar te zetten. Denk ook aan jongens als Fernandez. Je moet ze erbij betrekken, je moet ze in de gaten houden en ten alle tijde goed begeleiden. Ik weet niet hoe het gaat met wedstrijdbesprekingen, maar in die Docu doet Johnny alles in het Nederlands. Ik weet niet of dit later nog in het Engels teruggekoppeld wordt, maar dat zou wel moeten. Ik hoop dat de club dit ook in ziet en op zoek gaat naar vrijwilligers die naast de selectie deze jongens wegwijs maken. Heerenveen moet het van het groepsgevoel hebben in alle lagen van de club, dus om spelers individueel alles uit te laten zoeken past niet naar mijn mening.
  • 21 Jan 2021 om 10:40
    Ik heb heel lang Jansen een goede keuze gevonden, maar begin nu steeds meer te twijfelen. Dit soort dingen zijn echt heel slecht en als het naar buiten komt is het meestal al heel ver heen. Als de dingen een beetje mee zitten valt het niet zo op, maar nu beginnen dingen echt aan het licht te komen.
  • 21 Jan 2021 om 10:37
    Heel typerend dit. Johnny is aan alle kant te licht.
  • 21 Jan 2021 om 10:36
    Sneu voor zo'n jongen. Zit de laatste 3 wedstrijden ook niet meer bij de selectie. Las dat hij er gister niet bij was vanwege voedselvergiftiging. Als je als groep iets wel creëren dan zul je aandacht moeten besteden aan de jongens die niet in de basis staan.
  • 21 Jan 2021 om 10:32
    Slecht dit vanuit de club. Waarom is er niet meer begeleiding voor zulke jongens?
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›