Jansen wil door in beker: ''Als club prachtige herinneringen aan''

36
Jansen wil door in beker: ''Als club prachtige herinneringen aan''

Johnny Jansen verwacht niet dat SC Heerenveen woensdag een makkelijke middag tegemoet gaat tegen FC Emmen. In de KNVB Beker spelen de Friezen woensdag om 16.30 uur tegen de nummer achttien van de Eredivisie.

"Maar ik vind dat ze heel aardig voetballen. We moeten daar ongetwijfeld aan de bak", aldus Jansen bij de Leeuwarder Courant. "Die houden we nog even geheim. Maar we gaan zeker niet ons elftal over de kop gooien. Zo gaan we bijvoorbeeld niet onze tweede keeper opstellen, omdat we nu een bekerwedstrijd spelen."

SC Heerenveen speelde zondag tegen VVV-Venlo een betere wedstrijd dan de eerste twee wedstrijden van 2021. "Het plan zal niet heel erg afwijken van onze wedstrijd tegen VVV-Venlo. Het is nu belangrijk dat we een tempootje hoger gaan voetballen en wat meer kansen gaan creëren."

Bij een overwinning speelt SC Heerenveen het volgende duel in eigen huis. "Je hoeft tijdens de beker maar een paar keer te pieken om iets heel moois te creëren. We hebben bij deze club prachtige herinneringen aan dat toernooi. Het zou mooi zijn als we dit seizoen weer eens ver kunnen komen."

36 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Jan 2021 om 14:17
    • Quote van 20 Jan 2021 om 13:51
      Ik denk dat iedere club wel een lijstje namen heeft.. en als er iemand beschikbaar is op het juiste moment is dat degene die het eerst benaderd wordt. Is er niemand van de lijst beschikbaar wordt er of gekozen voor een tussenoplossing of er worden namen toegevoegd aan de lijst
    Precies zo werken lijstjes. Maar bij Frank niet. Die handelt pas als het zo ver is. Die doet niet aan voor onderzoek, want hey je weet niet of iemand beschikbaar is!
  • 20 Jan 2021 om 14:15
    • Quote van 20 Jan 2021 om 13:48
      Want het moment dat je een nieuwe trainer zoekt is ook van te voren bekend.. zucht.
    Hoeft ook helemaal niet bekend te zijn.
    Het is net als met spelers aantrekken. JE hebt lijstjes, plan a plan b etc. En ook daarvan weet je lang niet altijd wanneer een speler vertrekt. Maar daarvoor heb je dus lijstjes.
    Maar goed laat ook maar.


  • 20 Jan 2021 om 13:51
    • Quote van 20 Jan 2021 om 13:48
      Want het moment dat je een nieuwe trainer zoekt is ook van te voren bekend.. zucht.
    Ik denk dat iedere club wel een lijstje namen heeft.. en als er iemand beschikbaar is op het juiste moment is dat degene die het eerst benaderd wordt. Is er niemand van de lijst beschikbaar wordt er of gekozen voor een tussenoplossing of er worden namen toegevoegd aan de lijst
  • 20 Jan 2021 om 13:48
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:58
      Joh, dat is ALTIJD zo met lijstjes he, dat is met spelers ook zo.. zucht..
    Want het moment dat je een nieuwe trainer zoekt is ook van te voren bekend.. zucht.
  • 20 Jan 2021 om 13:42
    • Quote van 20 Jan 2021 om 12:28
      Zijn Utrecht en AZ dan ook amateuristisch? Daar vertrok de trainer en nam een assistent het over. Geen lijstje klaar? Als het contract van JJ afloopt en je bent niet van plan het te verlengen, dan maak je een lijstje.
    Klopt je hebt helemaal gelijk. Net als met een hoofdsponsor als die niet wil verlengen dan pas ga je op zoek en desnoods een tijdje zonder hoofdsponsor/zonder hoofdtrainer, schuiven we gewoon een assistent door. Want Spijkerman dat is wel iemand die hoofdtrainer ambieert! Je hebt helemaal gelijk. Gewoon rustig de tijd nemen en bovendien wat heb je aan lijstjes,ze moeten wel beschikbaar zijn! Lijstjes is ouderwets pas reageren als het nodig is. Waarom zou je vooruit reageren. Dat doet niemand, iedereen leeft met de dag. Dom van mij dat ik dat niet eerder in zag. Bedankt!
  • 20 Jan 2021 om 12:46
    • Quote van 20 Jan 2021 om 12:35
      Het interview met Llanez is inderdaad zorgelijk. Wat op het moment zeker is dat Jansen zijn positie niet ter discussie staat en dat GJV nooit onder het huidige bestuur gaat werken.
    Dan het bestuur dr maar uit :-)
  • 20 Jan 2021 om 12:44
    Volle bak er tegen aan! Als iedereen zn niveau haalt en we als team goed samenwerken staan we in de kwartfinale. In 1 wedstrijd gewoon al het sagarijn van je af spelen en de vorm terug vinden. #COYBIWAB
  • 20 Jan 2021 om 12:37
    • Quote van 20 Jan 2021 om 12:33
      Zo'n verhaal heeft altijd twee kanten. Ik zou het verhaal van Johnny en de staff ook wel willen horen.
    'Niet praten met elkaar' is niet echt aan interpretatie onderhevig... En het lijkt me ook sterk dat zo'n jongen dat verzint, aangezien hij dan vooral zijn eigen glazen ingooit.
  • 20 Jan 2021 om 12:35
    Het interview met Llanez is inderdaad zorgelijk. Wat op het moment zeker is dat Jansen zijn positie niet ter discussie staat en dat GJV nooit onder het huidige bestuur gaat werken.
  • 20 Jan 2021 om 12:33
    • Quote van 20 Jan 2021 om 07:33
      Off topic: in het Friesch Dagblad van vandaag staat een interview met Llanez. Daarin zegt hij o.a. dat hij in december kampte met hevige heimwee, waarover hij met niemand praatte. 'Ook trainer Johnny Jansen wist niets van de mentale dip van de Amerikaan.' JJ had wel iets kunnen bevroeden omdat de prestaties van Llanez op de trainingen ver onder de maat lagen. "We praten eigenlijk nooit met elkaar. Of dat raar is? Ja. Ik heb het idee dat ik het zelf allemaal maar moet uitzoeken. Dat ben ik niet gewend." En ineens komt het verhaal van Louis van Gaal bovendrijven, dat mensen communicerende vaten zijn. Om de balans tussen sportprestatue en menselijk welzijn te bewaken, moet je met je spelers in gesprek.
    Zo'n verhaal heeft altijd twee kanten. Ik zou het verhaal van Johnny en de staff ook wel willen horen.
  • 20 Jan 2021 om 12:28
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:01
      Begin van het nieuwe seizoen: We moeten een nieuwe spits.Forum mensen: Moet er wel een nieuwe spits beschikbaar zijn.
      We moeten betere backs hebben.Forum mensen: Moeten er wel backs beschikbaar zijn.
      Joh je meeent het..
      Dat is ook vaak de bedoeling van schaduwlijstjes dat je al wat balletjes opgooit om te kijken of er eventueel interesse is.
      Maar hey, blijf lekker achter je amateurreden verschuilen. Pas handelen als het zo ver is en dan maar hopen dat er mensen beschikbaar zijn. Want zo werken BVO's gewoon allemaal op het laatste moment en het is gokken WANT moet er maar net iemand beschikbaar zijn.
      Omg ik had je hoger zitten Frank..
    Zijn Utrecht en AZ dan ook amateuristisch? Daar vertrok de trainer en nam een assistent het over. Geen lijstje klaar? Als het contract van JJ afloopt en je bent niet van plan het te verlengen, dan maak je een lijstje.
  • 20 Jan 2021 om 11:42
    • Quote van 20 Jan 2021 om 07:33
      Off topic: in het Friesch Dagblad van vandaag staat een interview met Llanez. Daarin zegt hij o.a. dat hij in december kampte met hevige heimwee, waarover hij met niemand praatte. 'Ook trainer Johnny Jansen wist niets van de mentale dip van de Amerikaan.' JJ had wel iets kunnen bevroeden omdat de prestaties van Llanez op de trainingen ver onder de maat lagen. "We praten eigenlijk nooit met elkaar. Of dat raar is? Ja. Ik heb het idee dat ik het zelf allemaal maar moet uitzoeken. Dat ben ik niet gewend." En ineens komt het verhaal van Louis van Gaal bovendrijven, dat mensen communicerende vaten zijn. Om de balans tussen sportprestatue en menselijk welzijn te bewaken, moet je met je spelers in gesprek.
    Vind ik wel een ernstig verhaal. Ook Van Hecke gaf aan na zijn plek op de bank ‘geen idee’ te hebben waarom hij op de bank werd gezet. Was hem niet uitgelegd door iemand van de staf. Was hij in het interview dat hij gaf ook zeer verbaasd over. Zit dan toch wel iets ergens mis.
  • 20 Jan 2021 om 11:41
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:34
      Interview met Llanez vind ik vrij ernstig. Warmte en aandacht voor mensen ontbreekt. Erflater verdrietig in mijn optiek moet je daar het verschil kunnen maken.
    Dat waren ook mijn eerste gedachten. Hopelijk steekt het iets anders in elkaar. Ik zie nu ineens wel een jolige groep met Volendamse roergangers voor me. Maar om een solide groep te vormen zal er ook ruimte voor individuele aandacht zijn. Als dat er niet is, dan laat de technische staf wel grote steken vallen.
  • 20 Jan 2021 om 11:17
    • Quote van 20 Jan 2021 om 07:33
      Off topic: in het Friesch Dagblad van vandaag staat een interview met Llanez. Daarin zegt hij o.a. dat hij in december kampte met hevige heimwee, waarover hij met niemand praatte. 'Ook trainer Johnny Jansen wist niets van de mentale dip van de Amerikaan.' JJ had wel iets kunnen bevroeden omdat de prestaties van Llanez op de trainingen ver onder de maat lagen. "We praten eigenlijk nooit met elkaar. Of dat raar is? Ja. Ik heb het idee dat ik het zelf allemaal maar moet uitzoeken. Dat ben ik niet gewend." En ineens komt het verhaal van Louis van Gaal bovendrijven, dat mensen communicerende vaten zijn. Om de balans tussen sportprestatue en menselijk welzijn te bewaken, moet je met je spelers in gesprek.
    Zeer ernstig dit.
  • 20 Jan 2021 om 11:16
    • Quote van 20 Jan 2021 om 08:14
      Ik denk dat deze groep spelers meer plezier zou hebben als we meer vanuit eigen initiatief zouden spelen. We hebben geen betonvoetballers maar in grote meerderheid liefhebers. Daar past het beter bij om ook zelf een stempel op een wedstrijd te drukken, de bal te hebben en niet in hoofdzaak reactief te spelen. Kan me ook voorstellen dat het afwachtende de energie en het zelfvertrouwen, de flair, niet ten goede komt.
    Is dat zo? Dat geldt misschien voor de middenvelders, maar een aantal belangrijke spelers zoals Hemk Veerman, Van Bergen en de CV's vinden dit denk ik een prima tactiek en gedijen daar allemaal goed bij.
  • 20 Jan 2021 om 11:13
    Als jj clubman is kan hij ook stap terug doen net als foppe destijds. Die kwam later sterker terug. Jj 2e man achter gjv..
  • 20 Jan 2021 om 11:01
    Begin van het nieuwe seizoen: We moeten een nieuwe spits.Forum mensen: Moet er wel een nieuwe spits beschikbaar zijn.
    We moeten betere backs hebben.Forum mensen: Moeten er wel backs beschikbaar zijn.
    Joh je meeent het..
    Dat is ook vaak de bedoeling van schaduwlijstjes dat je al wat balletjes opgooit om te kijken of er eventueel interesse is.
    Maar hey, blijf lekker achter je amateurreden verschuilen. Pas handelen als het zo ver is en dan maar hopen dat er mensen beschikbaar zijn. Want zo werken BVO's gewoon allemaal op het laatste moment en het is gokken WANT moet er maar net iemand beschikbaar zijn.
    Omg ik had je hoger zitten Frank..
  • 20 Jan 2021 om 10:58
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:14
      Die kan je hebben. Maar dan moeten die ook maar beschikbaar zijn.
    Joh, dat is ALTIJD zo met lijstjes he, dat is met spelers ook zo.. zucht..
  • 20 Jan 2021 om 10:58
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:35
      Schaduwlijstje waarvoor? Je hebt een trainer. En op het moment dat hij zelf op stapt, moet je maar zien wie er beschikbaar is.
    Google maar eens op het woordje schaduwlijstje ofzoiets. Ga het niet uitleggen
  • 20 Jan 2021 om 10:35
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:03
      Ik mag toch hopen dat hamstra een schaduw lijstje heeft met trainers.
    Schaduwlijstje waarvoor? Je hebt een trainer. En op het moment dat hij zelf op stapt, moet je maar zien wie er beschikbaar is.
  • 20 Jan 2021 om 10:34
    Interview met Llanez vind ik vrij ernstig. Warmte en aandacht voor mensen ontbreekt. Erflater verdrietig in mijn optiek moet je daar het verschil kunnen maken.
  • 20 Jan 2021 om 10:14
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:03
      Ik mag toch hopen dat hamstra een schaduw lijstje heeft met trainers.
    Die kan je hebben. Maar dan moeten die ook maar beschikbaar zijn.
  • 20 Jan 2021 om 10:03
    • Quote van 20 Jan 2021 om 07:38
      JJ heeft een contract tot 2022. Ze zullen dus niet naar een andere coach aan het kijken zijn. En ontslaan is kapitaalsvernietiging. Dat kan de club zich ook niet veroorloven.
    Ik mag toch hopen dat hamstra een schaduw lijstje heeft met trainers.
  • 20 Jan 2021 om 10:02
    • Quote van 20 Jan 2021 om 07:48
      Dat zou kunnen. En dan?
    Dan moet jj uit zichzelf maar opstappen. Zodat de club het financieel ook niet te veel gaat kosten.
  • 20 Jan 2021 om 08:14
    Ik denk dat deze groep spelers meer plezier zou hebben als we meer vanuit eigen initiatief zouden spelen. We hebben geen betonvoetballers maar in grote meerderheid liefhebers. Daar past het beter bij om ook zelf een stempel op een wedstrijd te drukken, de bal te hebben en niet in hoofdzaak reactief te spelen. Kan me ook voorstellen dat het afwachtende de energie en het zelfvertrouwen, de flair, niet ten goede komt.
  • 20 Jan 2021 om 07:48
    • Quote van 20 Jan 2021 om 07:47
      Dat klopt maar als JJ vanmiddag weer op de counter gaat spelen en er geen spel in krijgt is de maat wel vol. Ik ben bang dat JJ niet van zijn tactiek wel afstappen en daar gaat het helaas mis.
    Dat zou kunnen. En dan?
  • 20 Jan 2021 om 07:47
    • Quote van 20 Jan 2021 om 07:38
      JJ heeft een contract tot 2022. Ze zullen dus niet naar een andere coach aan het kijken zijn. En ontslaan is kapitaalsvernietiging. Dat kan de club zich ook niet veroorloven.
    Dat klopt maar als JJ vanmiddag weer op de counter gaat spelen en er geen spel in krijgt is de maat wel vol. Ik ben bang dat JJ niet van zijn tactiek wel afstappen en daar gaat het helaas mis.
  • 20 Jan 2021 om 07:38
    • Quote van 19 Jan 2021 om 21:52
      Wim Jonk staat garant voor mooi voetbal. Zou ik een ideale man vinden voor onze club, maar ik ben bang dat hij na dit seizoen naar AZ vertrekt.
    JJ heeft een contract tot 2022. Ze zullen dus niet naar een andere coach aan het kijken zijn. En ontslaan is kapitaalsvernietiging. Dat kan de club zich ook niet veroorloven.
  • 20 Jan 2021 om 07:33
    Off topic: in het Friesch Dagblad van vandaag staat een interview met Llanez. Daarin zegt hij o.a. dat hij in december kampte met hevige heimwee, waarover hij met niemand praatte. 'Ook trainer Johnny Jansen wist niets van de mentale dip van de Amerikaan.' JJ had wel iets kunnen bevroeden omdat de prestaties van Llanez op de trainingen ver onder de maat lagen. "We praten eigenlijk nooit met elkaar. Of dat raar is? Ja. Ik heb het idee dat ik het zelf allemaal maar moet uitzoeken. Dat ben ik niet gewend." En ineens komt het verhaal van Louis van Gaal bovendrijven, dat mensen communicerende vaten zijn. Om de balans tussen sportprestatue en menselijk welzijn te bewaken, moet je met je spelers in gesprek.
  • 19 Jan 2021 om 23:57
    De beker kan ons jaar nog een beetje glans geven. Volle bak voor gaan.
  • 19 Jan 2021 om 22:38
    Volendam is met Cambuur de leukst voetballende lloeg in de eerste divisie. Helaas wat te wisselvallig en te weinig koelbloedig en zakeliik op zijn tijd.
  • 19 Jan 2021 om 21:54
    • Quote van 19 Jan 2021 om 21:19
      Zie hoe sterk Volendam speelt tegen PSV, dat is pas strijd
    Die spelen een heerlijke pot.....als je dan alsnog verliest heeft je publiek wel mooi/lekker voetbal gezien.....ik zit er echt van te genieten! Die zouden met dit voetbal geen modder figuur slaan op n niveautje hoger
  • 19 Jan 2021 om 21:52
    • Quote van 19 Jan 2021 om 21:19
      Zie hoe sterk Volendam speelt tegen PSV, dat is pas strijd
    Wim Jonk staat garant voor mooi voetbal. Zou ik een ideale man vinden voor onze club, maar ik ben bang dat hij na dit seizoen naar AZ vertrekt.
  • 19 Jan 2021 om 21:29
    • Quote van 19 Jan 2021 om 21:19
      Zie hoe sterk Volendam speelt tegen PSV, dat is pas strijd
    Ja dat is prachig om te zien. Sowieso een leuk voetballend team met aantal heel mooie voetballers.
  • 19 Jan 2021 om 21:19
    Zie hoe sterk Volendam speelt tegen PSV, dat is pas strijd
  • 19 Jan 2021 om 19:39
    Gewoon de sterkste opstelling neerzetten. Je moet gewoon alles geven in de beker als Heerenveen zijnde, en van Emmen hoor je gewoon te winnen. Maar niets gaat vanzelf op dit moment dus je kan het je niet veroorloven om een paar wissels door te voeren die je zwakker maken. Ik zou ook wel eens Nygren op 10 willen zien, maar dat is meer iets om een andere keer te proberen. Morgen de Jong op 10, of Hajal.
Friday 26 February 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›