Floranus trekt tegengoal persoonlijk aan: ''VVV heeft niks gecreëerd''

20
Floranus trekt tegengoal persoonlijk aan: ''VVV heeft niks gecreëerd''

SC Heerenveen speelde zondagmiddag tegen VVV-Venlo een degelijke wedstrijd maar kwam kreeg voor de achtste keer op rij (!) eerst een tegentreffer om de oren. De goal van Joshua John was fraai maar Sherel Floranus, zijn directe tegenstander, gaf hem ook teveel ruimte. 

Om die reden trok Floranus zich de tegentreffer dan ook persoonlijk aan. "VVV heeft niks gecreëerd en met één schot op goal scoren ze ook nog. En dat door mijn fout. Dat mag mij niet overkomen", reageert Floranus in gesprek met het Friesch Dagblad.

Vanwege familieomstandigheden miste de 22-jarige rechtsback de vorige twee duels van SC Heerenveen. Tegen VVV wilde hij juist weer zich laten zien. "Ik ben verbaal aanwezig en dat is iets dat het team nodig heeft. Dat heeft de trainer aangegeven. Ik kan dat brengen en dan moet ik dat doen."

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Jan 2021 om 14:38
    Joshua John had gister wel meer mogelijkheden dan één om een goal te maken. En we kijken al bijna 3 jaar tegen Floranus aan. Het houdt een keer op.
  • 18 Jan 2021 om 14:02
    • Quote van 18 Jan 2021 om 09:26
      Nog jong. Heeft echt wel potentie en lijkt steeds zelfkritischer te worden. Echter geen concurrentie en dat maakt ook laks. Hij moet gewoon een concurrent op zijn positie hebben. Strijden tegen elkaar
    Vind ik ook.
  • 18 Jan 2021 om 13:53
    Ja onze backs zijn niet erg goed, maar hoe vaak zien jullie dat er rugdekking wordt gegeven door de centrale verdedigers? We spelen niet 1 op 1 achterin dus er moet rugdekking gegeven worden er moet een betere coaching onderling zijn. Wanneer stapt de back uit, wanneer neemt de centrale verdediger het over etc.Onze tactieken moeten veel verder in details besproken worden.
    Op het middenveld idem dito. Gelukkig is Hallovic ( of hoe je het schrijft ) wel redelijk slim en heeft hij door welke man hij moet oppakken en is hij bereid om vuile meters voor andere spelers te maken.
    Als Kongolo een beetje tactisch inzicht gehad dan kon hij dat ook. Maar vind het ook een taak van de trainer dat hij zijn elftal veel beter op elkaar afstemt. Wat doet speler A als speler B druk zet, wat doet speler C als Speler D er over heen gaat ( de back over de vleugel bv ) etc etc.Het valt mij op dat bijna elke speler zich alleen maar bezighoudt met zijn eigen spelletje.
    Van der Heide deed dat in begin bv totaal niet. Die hield rekening met Woudenberg, ondersteunde hem met verdedigen en zij coachte elkaar.
    Hoe vaak zien jullie Floranus en van Bergen met elkaar communiceren in het veld? Ik niet vaak. Dat is hetzelfde als in de as van het veld. Een beetje verdedigende middenvelder leest het spel goed ( schaars deed dat perfect ) en weet waar hij moet zijn. Een echte goede verdedigende middenvelder is continu bezig met wat zijn medespelers doen en daar moet hij op anticiperen. Verzaakt hij daarin dan is het aan een centrale verdediger om hem daarop te coachen.Ik zie dat soort dingen maar verdomd weinig terug bij ons. En dat zijn gewoon dingen die heel simpel aan te leren zijn en waar je prima op kan trainen.
    Maar goed nu zal men hier wel zeggen, ja misschien gebeurd dat allemaal ook wel maar omdat ik er niet bij ben kan ik het niet weten of dit zo is en mag ik dit zeker niet zeggen..
  • 18 Jan 2021 om 13:15
    De werkelijk vraag die er ligt is niet: Is Floranus goed genoeg?

    De vraag die er écht ligt is: Is Akujobi beter?

    En dan is het antwoord nee, dus zolang er geen nieuwe Rechtsback aangetrokken is heb ik alsnog liever dat Floranus blijft staan.
  • 18 Jan 2021 om 12:49
    Als je na zoveel wedstrijden en zoveel dezelfde verdedigende fouten nog niet je spel aanpast ben je wat mij betreft geen prof waardig. Tuurlijk is het zijn fout! Ook mag je dit de trainer aanrekenen. Hij moet hier toch wat mee doen? Fouten mogen we maken maar onbegrijpelijk dat we hier niet van leren en ons spel aanpassen. Professionele club onwaardig.
  • 18 Jan 2021 om 11:32
    Ik weet het is een onpopulaire mening maar toch. Floranus wordt ook niet geholpen door Nygren die werkelijk waar altijd te laat terug is. Het is sowieso al moeilijk te verdedigen zo'n 1 op 1 actie. Maar als er dan ook nog een lopende back in je rug zit wordt het niet makkelijker. Als Floranus nu meer de binnenkant had gepakt, had John die back zo alleen voor Mulder kunnen steken. Dus Ja, Floranus had echt wel meer kunnen doen, maar hij wordt ook niet geholpen door zijn teamgenoten. Middenveld is ook te laat terug om aan te sluiten om de binnenkant eruit te halen.
    Hoe vaak zie je situaties dat onze vleugelaanvallers eens 1 op 1 komen, nagenoeg nooit, altijd dubbele dekking(mede mogelijk gemaakt door ons verschrikkelijk lage tempo). Maar dit komt ook omdat bij de tegenstanders iedereen vol overgave mee verdedigt. Je ziet het bij een Woudenberg, als Van der Heide speelt, komt die veel minder in de problemen omdat die zijn verdedigende werk wel doet. Speelt Van Bergen aan die kant wordt het alweer anders, die wil liever ook niet meeverdedigen waardoor die nog wel eens een stapje te laat is. Maar Nygren is echt verschrikkelijk wat dat betreft.
  • 18 Jan 2021 om 10:41
    Is verbaal aanwezig heb liever dat hij in de duels lichamelijk aanwezig is. Zoveelste blunder van hdm en nu pas zeggen was mijn fout.
  • 18 Jan 2021 om 10:40
    • Quote van 18 Jan 2021 om 10:27
      Die back van vvv liep prima mee naar voren waardoor floranus even twijfelde en de linksbuiten naar binnen kon. Moeten wij ook eens doen bij Heerenveen backs die over de buitenspelers heen komen.
    Dat gebeurd ook wel maar veel te weinig. Maar ze durven de backs niet in de te spelen. Ze worden totaal niet meegenomen in het spel. Dan speel je aanvallend al met 2 minder..
  • 18 Jan 2021 om 10:36
    • Quote van 18 Jan 2021 om 09:32
      Nee, ik ook niet hoor. En ik vind zijn reactie hier ook volwassener dan dat hij wel eens is geweest. Ik zie het steeds meer in hem zitten. Alleen zoals ik zei zou het zeker niet verkeerd zijn als er wel wat concurrentie voor hem is
    Dat zou iedereen goed doen. Daar moeten ze echt mee doorpakken. Floranus kan het echt wel namelijk. Er moeten even wat tandjes bij. Speelt ook wel mee dat het team gewoon niet draait. Tuurlijk bij die goal moet hij dichter op zitten en of een overtreding maken maar je had daarvoor al 2-0 voor moeten staan.
  • 18 Jan 2021 om 10:29
    Fliranus en Woudenberg zijn typisch backs met alleen oog voor de bal, en niet voor de directe tegenstander en andere lopende, komende tegenstanders. En dat is voor een back wel cruciaal. Om nogvmaar te zwijgen over opbouwende en aanvallende impulsen.
  • 18 Jan 2021 om 10:27
    Die back van vvv liep prima mee naar voren waardoor floranus even twijfelde en de linksbuiten naar binnen kon. Moeten wij ook eens doen bij Heerenveen backs die over de buitenspelers heen komen.
  • 18 Jan 2021 om 10:08
    • Quote van 18 Jan 2021 om 09:28
      Op het moment van de goal na vond ik hem niet eens zo slecht.
    Gaat niet alleen om gisteren,je moet over een heel seizoen bekijken.
    We hebben simpelweg tot nu toe 2 hele matige backs
  • 18 Jan 2021 om 10:06
    Luchtdekker dat weet elke tegenstander en dat wil hogerop wat een zelfdunk.
  • 18 Jan 2021 om 09:32
    • Quote van 18 Jan 2021 om 09:28
      Op het moment van de goal na vond ik hem niet eens zo slecht.
    Nee, ik ook niet hoor. En ik vind zijn reactie hier ook volwassener dan dat hij wel eens is geweest. Ik zie het steeds meer in hem zitten. Alleen zoals ik zei zou het zeker niet verkeerd zijn als er wel wat concurrentie voor hem is
  • 18 Jan 2021 om 09:28
    • Quote van 18 Jan 2021 om 09:26
      Nog jong. Heeft echt wel potentie en lijkt steeds zelfkritischer te worden. Echter geen concurrentie en dat maakt ook laks. Hij moet gewoon een concurrent op zijn positie hebben. Strijden tegen elkaar
    Op het moment van de goal na vond ik hem niet eens zo slecht.
  • 18 Jan 2021 om 09:28
    • Quote van 18 Jan 2021 om 09:26
      Nog jong. Heeft echt wel potentie en lijkt steeds zelfkritischer te worden. Echter geen concurrentie en dat maakt ook laks. Hij moet gewoon een concurrent op zijn positie hebben. Strijden tegen elkaar
    Op het moment van de goal na vond ik hem niet eens zo slecht.
  • 18 Jan 2021 om 09:26
    • Quote van 18 Jan 2021 om 09:24
      Contract nooit verlengen, wat een slechte speler.
    Nog jong. Heeft echt wel potentie en lijkt steeds zelfkritischer te worden. Echter geen concurrentie en dat maakt ook laks. Hij moet gewoon een concurrent op zijn positie hebben. Strijden tegen elkaar
  • 18 Jan 2021 om 09:24
    Contract nooit verlengen, wat een slechte speler.
  • 18 Jan 2021 om 08:52
    • Quote van 18 Jan 2021 om 08:35
      Dan denk ik,dit is niet de eerste keer dat je lucht zit te dekken.Elke keer achter uit lopen je eigen strafschopgebied in en je man laten schieten.Er is weinig veranderd en weinig verbetering in deze speler.Mag toch echt niet hopen dat zijn contact niet verlengd word al zijn ze er druk mee bezig bij de club.
    Ik hoop alleen wel dat ze vroeg een vervanger gaan vinden, die een hele voorbereiding kan meedraaien. Want Floranus maakt fouten, maar tegelijkertijd was Hamdi daar ook niet echt comfortabel.
  • 18 Jan 2021 om 08:35
    Dan denk ik,dit is niet de eerste keer dat je lucht zit te dekken.Elke keer achter uit lopen je eigen strafschopgebied in en je man laten schieten.Er is weinig veranderd en weinig verbetering in deze speler.Mag toch echt niet hopen dat zijn contact niet verlengd word al zijn ze er druk mee bezig bij de club.
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›