Van Hecke op de bank: ''Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet''

13
Van Hecke op de bank: ''Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet''

Jan Paul van Hecke moest donderdagvond op de bank beginnen bij SC Heerenveen. Ibrahim Dresevic kreeg tegen RKC Waalwijk de voorkeur. Van Hecke is het niet eens met de beslissing van Johnny Jansen.

"Eerlijk gezegd zag ik het totaal niet aankomen en ik begrijp het ook niet. De trainer vertelde het net voor de wedstrijd, toen zat ik wel in de emotie en was het beter om even niks terug te zeggen. Ik ben het er ook niet mee eens, maar het enige wat ik kan doen is mezelf terugknokken in het elftal", aldus Van Hecke bij Omrop Fryslân.

Van Hecke zag dat SC Heerenveen het lastig had tegen RKC Waalwijk. "Ik heb wel met knarsende tanden zitten kijken. En het was ook nog eens heel koud. Gelukkig hadden we nog een dekentje", lacht de mandekker. "Of je kan je kop laten hangen of hard gaan werken. Als je je kop laat hangen dan heb je alleen jezelf ermee."

"Als je kijkt naar het begin, hoe makkelijk we toen wedstrijden wonnen. Na gaat het stroef en spelen we niet goed. We zijn gewoon weggespeeld door RKC Waalwijk. Dat mag gewoon niet. Het wordt met de week slechter. We moeten zorgen dat we het snel omdraaien. Ik heb er alle vertrouwen in dat het kan. We moeten weer terug naar het begin", besluit hij.

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Jan 2021 om 12:54
    Mag geen probleem zijn om zich terug te knokken, Dresevic bakt er weinig van. Ook naast Botman vond ik hem zeer matig.
  • 16 Jan 2021 om 00:14
    Iedereen in onze selectie kan aardig voetballen. Het is de kunst om goede voetballers zelfvertrouwen te geven zodat ze al hun talent kunnen tonen. Het passeren van Van Hecke is 1 van de voorbeelden van het falen van het team. Van Bergen als linksbuiten opstellen is een tweede voorbeeld, OBM achter de spitsen is derde voorbeeld, Floranus op links en Dresevic als verdedigende middenvelder zijn andere voorbeelden. De oplossing is om met een vaste formatie te spelen met spelers die op hun eigen positie spelen en die graag de bal willen hebben. Deze laatste opmerking maakt dat Woudenberg, Kongolo en ook Floranus m.i. Niet in de basis thuishoren. JJ zou nog eens bij Riemer of Foppe op de koffie moeten om te begrijpen hoe je een team moet smeden.
  • 15 Jan 2021 om 23:44
    • Quote van 15 Jan 2021 om 20:54
      Zet maar rechtsback en Akujobi op middenveld. JP houdt zich daar ook wel staande.
    Akujobi kan er ook niks van. Slechte copy van Floranus. Alles ging bij Fortuna over zijn kant, en niet zonder reden...
  • 15 Jan 2021 om 23:38
    • Quote van 15 Jan 2021 om 20:32
      Ik vond Dresevic gisteren niet eens zo slecht, het is wel een meer voetballende verdediger dan JP is.. En zo best was JP de wedstrijd ervoor niet, misschien deze wissel gedaan om de boel op scherp te zetten
    Dresevic niet zo slecht.....?? Man man man, wat een drama. Te langzaam, geen inzicht, geen techniek......had bij zijn begin paar knappe wedstrijden maar Hopeloos uit vorm sinds vele wedstrijden
  • 15 Jan 2021 om 22:07
    Thuis tegen RKC op de counter spelen is echt schandalig eigenlijk.
  • 15 Jan 2021 om 21:56
    • Quote van 15 Jan 2021 om 20:32
      Ik vond Dresevic gisteren niet eens zo slecht, het is wel een meer voetballende verdediger dan JP is.. En zo best was JP de wedstrijd ervoor niet, misschien deze wissel gedaan om de boel op scherp te zetten
    Tsja, volgens mij was de bedoeling te gaan counteren en juist niet mee te voetballen. En Van Hecke is ook geen Otigba natuurlijk. Maar het zou kunnen inderdaad. Voor mij wel onbegrijpelijk.
  • 15 Jan 2021 om 20:54
    Zet maar rechtsback en Akujobi op middenveld. JP houdt zich daar ook wel staande.
  • 15 Jan 2021 om 20:51
    • Quote van 15 Jan 2021 om 20:34
      Idd onbegrijpelijk om een van je beste spelers op de bank te zetten. Ik snap echt helemaal niets meer van zijn tactiek. De tegenstanders weten al drie maanden hoe Heerenveen speelt. Maar JJ blijft steeds dezelfde tactiek handhaven. Spelers die al weken of maanden uit vorm zijn, blijven maar een basisplaats krijgen. Met v Hecke heb je tenminste nog een beetje gif in je ploeg.
    Denk dat hij meer voetbal wou achterin. Dresevic is dan de meest logische optie.
  • 15 Jan 2021 om 20:34
    • Quote van 15 Jan 2021 om 20:04
      Natuurlijk!! Hoe krijgt Janssen het in zijn kop om de speler met de meeste drive van állemaal buiten de selectie te gooien. Dan ken ik er nog wel een paar véél mindere ..maar blijkbaar..persoonlijke voorkeur!?...anders verklaar ik het niet.
    Idd onbegrijpelijk om een van je beste spelers op de bank te zetten. Ik snap echt helemaal niets meer van zijn tactiek. De tegenstanders weten al drie maanden hoe Heerenveen speelt. Maar JJ blijft steeds dezelfde tactiek handhaven. Spelers die al weken of maanden uit vorm zijn, blijven maar een basisplaats krijgen. Met v Hecke heb je tenminste nog een beetje gif in je ploeg.
  • 15 Jan 2021 om 20:32
    • Quote van 15 Jan 2021 om 20:21
      Ben het met je eens, ongelooflijk dat je deze jongen ernaast zet voor iemand die geen enkele aanspraak maakt op een basisplek door prestaties eerder dit seizoen.
    Ik vond Dresevic gisteren niet eens zo slecht, het is wel een meer voetballende verdediger dan JP is.. En zo best was JP de wedstrijd ervoor niet, misschien deze wissel gedaan om de boel op scherp te zetten
  • 15 Jan 2021 om 20:21
    • Quote van 15 Jan 2021 om 20:04
      Natuurlijk!! Hoe krijgt Janssen het in zijn kop om de speler met de meeste drive van állemaal buiten de selectie te gooien. Dan ken ik er nog wel een paar véél mindere ..maar blijkbaar..persoonlijke voorkeur!?...anders verklaar ik het niet.
    Ben het met je eens, ongelooflijk dat je deze jongen ernaast zet voor iemand die geen enkele aanspraak maakt op een basisplek door prestaties eerder dit seizoen.
  • 15 Jan 2021 om 20:04
    • Quote van 15 Jan 2021 om 19:56
      Van Hecke absoluut in de basis!!
    Natuurlijk!! Hoe krijgt Janssen het in zijn kop om de speler met de meeste drive van állemaal buiten de selectie te gooien. Dan ken ik er nog wel een paar véél mindere ..maar blijkbaar..persoonlijke voorkeur!?...anders verklaar ik het niet.
  • 15 Jan 2021 om 19:56
    Van Hecke absoluut in de basis!!
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›