Jansen: ''Hopelijk is het een voordeel dat Pawel hem kent''

7
Jansen: ''Hopelijk is het een voordeel dat Pawel hem kent''

Eerder dit seizoen kende SC Heerenveen in eigen huis weinig moeite met VVV-Venlo, maar komende zondag zijn de Limburgers in eigen huis toch echt de favoriet. De ploeg van Johnny Jansen is volledig uit vorm en bij VVV loopt inmiddels de topscorer van de Eredivisie.

Giorgos Giakoumakis scoorde dit seizoen al zestien keer en was doordeweeks met vier goals trefzeker tegen ADO Den Haag. Ook Willem II moest er afgelopen weekend met twee goals van de Griek aan geloven. "Goeie spits, hè?", zegt Jansen vrijdag bij het wekelijkse perspraatje, geciteerd op de officiële website. "Hij is ongelooflijk belangrijk voor VVV."

De 26-jarige spits was tot voor dit seizoen een volledig onbekende, maar dat geldt niet voor SC Heerenveen-verdediger Pawel Bochniewicz. De Pool speelde vorig seizoen enkele maanden samen met Giakoumakis bij Górnik Zabrze. Jansen: "Hopelijk is het een voordeel dat Pawel hem kent." Los daarvan heeft de trainer van SC Heerenveen vooral zorgen over zijn eigen team.

"We moeten naar onszelf kijken en teruggaan naar de basis. Die moet goed zijn. Daarmee bedoel ik: gedisciplineerd verdedigen en scherp zijn in balbezit. We moeten elkaar weer energie geven, zoals in de eerste weken van de competitie. Ik geloof erin dat we dat weer kunnen", aldus Jansen, die zijn ploeg tegen RKC Waalwijk (1-1) in elk geval nog niet zo ver wist te krijgen.

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Jan 2021 om 13:36
    • Quote van 16 Jan 2021 om 12:57
      Eens. Prima uithangbord maar brengt weinig als trainer. En zo zijn we na JOR en Streppel al 5 jaar @#$-voetbal aan het kijken.
    Onder JOR en Streppel was JJ er ook al. Misschien drukte JJ toen ook al zijn stempel. Ik geef JJ graag nog langer de kans, maar het moet echt beter.
  • 16 Jan 2021 om 13:24
    Sibbele, even iets heel anders.
    Je mag wat mij betreft die dubbele aanhalingstekens die je te pas en te onpas gebruikt wel achterwege laten.
    Over het algemeen gebruik je ze niet op de juiste wijze en het maakt je posts alleen maar lastiger te lezen.
  • 16 Jan 2021 om 12:57
    • Quote van 16 Jan 2021 om 11:33
      Zo is dat. De man is door "foute aanname's" clubtrainer geworden . Door bepaalde oorzaken en welbekende redenen. Het is een beste vent en voor de toekomst wellicht een prima optie !? Maar nu alstublieft even niet..!
    Eens. Prima uithangbord maar brengt weinig als trainer. En zo zijn we na JOR en Streppel al 5 jaar @#$-voetbal aan het kijken.
  • 16 Jan 2021 om 11:33
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:20
      Als het zondag weer zo’n drama is dan wordt het echt tijd om afscheid te nemen van jj en zijn staf. Dan is het heel simpel, JJ is niet geschikt.
    Zo is dat. De man is door "foute aanname's" clubtrainer geworden . Door bepaalde oorzaken en welbekende redenen. Het is een beste vent en voor de toekomst wellicht een prima optie !? Maar nu alstublieft even niet..!
  • 16 Jan 2021 om 10:22
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:20
      Als het zondag weer zo’n drama is dan wordt het echt tijd om afscheid te nemen van jj en zijn staf. Dan is het heel simpel, JJ is niet geschikt.
    Vanavond zal het in ieder geval geen drama worden.
  • 16 Jan 2021 om 10:20
    • Quote van 15 Jan 2021 om 22:17
      Als Heerenveen niet weet te winnen, kunnen we denk ik wel spreken van een sportieve crisis. Tja, je hebt goed spelersmateriaal, maar de trainer weet er geen team van te maken. Zeg het maar...
    Als het zondag weer zo’n drama is dan wordt het echt tijd om afscheid te nemen van jj en zijn staf. Dan is het heel simpel, JJ is niet geschikt.
  • 15 Jan 2021 om 22:17
    Als Heerenveen niet weet te winnen, kunnen we denk ik wel spreken van een sportieve crisis. Tja, je hebt goed spelersmateriaal, maar de trainer weet er geen team van te maken. Zeg het maar...
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›