Spijkerman reageert op kritiek: ''Niet meer dan normaal''

23
Spijkerman reageert op kritiek: ''Niet meer dan normaal''

Met opnieuw een teleurstellend resultaat, thuis tegen RKC Waalwijk (1-1), komt SC Heerenveen steeds dichter in de buurt van een echte sportieve crisis. Assistent-trainer Hennie Spijkerman wil van het c-woord echter nog niets weten.

"Je kunt er allerlei superlatieven tegenaan gooien. Ik hou het er maar op dat het niet best was, dat het slecht was en dat het aan ons is om dat tij te keren. Daar zullen we ons stinkende best voor doen", reageert Spijkerman bij Omrop Fryslân. Hij nam tegen RKC wederom de honneurs waar voor de afwezige hoofdtrainer Johnny Jansen.

Spijkerman sluit zijn ogen ondertussen niet voor de toenemende kritiek van supporters. "Dat is duidelijk, maar zo werkt het in de sport. Dat is niet alleen hier. Dat is overal. We zijn goed begonnen aan dit seizoen en op dit moment zitten we al een aantal weken in een hele slechte fase. Dat daar kritiek op is, dat vind ik niet meer dan normaal. Het is ook aan ons om die kritiek te smoren."

Volgens Spijkerman is dat prima mogelijk met de huidige spelersgroep. "Het gaat erom dat wij met deze kwaliteit de wedstrijden ook naar onze hand zetten en dan we beter gaan voetballen. We hebben niet voor niets de eerste helft van het seizoen punten gepakt. Niet omdat we die in de schoot geworpen kregen, maar omdat we er ook hard voor hebben moeten werken", aldus de assistent-trainer.

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2021 om 14:01
    • Quote van 15 Jan 2021 om 13:20
      Daarom; het kan wel, het kan niet.. Het is geen gegeven dat een hoofdcoach elders ervaring opgedaan moet hebben.
      Ron Jans had dat bij Groningen ook niet en heeft ook niet echt een geweldige prof carriére gehad.
      Arne Slot met Sparta, PEC en NAC ook niet echt.


      De keuze voor Jansen is wel te verdedigen; Z'n voorgangers waren niet echt succesvol, de club was ook niet echt een oase van rust, geld was een dingetje en de roep om clubmannen/clubcultuur was behoorlijk aanwezig.
      Jansen heeft het bij de beloften meer dan prima gedaan, is een clubman/bewaakt de cultuur, was al in dienst, is (of; was) enigszins populair, brengt rust en was bereidt om het te doen.

      En als je kijkt naar z'n eerste (afgelopen) seizoen, dan is het qua prestaties niet eens zo slecht. Kwartfinal beker en (scorebord journalistiek) een PuntPerWedstrijd gemiddelde van 1,40. Da's bijvoorbeeld "0,18" hoger dan Jans' zijn eerste jaar hier. Hoger dan 2 jaar Streppel, "0,01" lager dan Lodeweges' eerste jaar, "0,21" hoger dan Van Bastens eerste jaar.

      Dit staat verder los van of Jansen (inclusief de overige staf) op dit moment geschikt zijn om het team beter te laten presteren.
    Mee eens hoor. Het is ook echt niet dat ik perse zeg van je moet perse dit en dat minimaal hebben om te slagen. Er zijn meerdere wegen naar Rome.
    En uiteraard zijn heel veel andere dingen ook bepalend. Hoe is de organisatie verder binnen de club. Wie heb je als TD boven je etc.

    Qua keuze snap ik het deels ook zeker wel. Maar waar ik bij zijn aanstelling ook al mijn twijfels had of JJ er wel klaar voor zou zijn heb ik dat nu nog steeds een beetje. En ja dat is makkelijk achteraf praten. Maar ik heb dit wel degelijk ook van te voren uitgesproken.
    Daarmee wil ik niet zeggen dat JJ perse ongeschikt is. Maar die twijfels komen nu wel steeds meer terug. Ook als ik kijk hoe het team presteert hoe JJ handelt naar aanleidingen van de prestaties die wel of niet gehaald worden etc.
    Ik begin ook steeds meer te denken en dat vind ik persoonlijk ook jammer, maar dat JJ niet geschikt is voor hoofdtrainer op dit niveau en natuurlijk dat kan veranderen want ook hij leert bij en wellicht dat ik ook wel fout zit en hij straks de boel wel op de rit krijgt en er een stijgende lijn in komt. Ja zou ook zo maar kunnen.

    Maar waar ik in begin wat twijfels had beginnen die nu steeds meer de overhand te krijgen, echter hoop ik oprecht dat ik fout zit en JJ de boel op de rit krijgt en het niveau aankan. Want het is een echte clubman en qua persoonlijkheid een topper wat een prima uithangbord is voor de club.

    Wellicht dat er extra man naast hem wat meer vertrouwen geeft. Wat Cocu ook bij Psv kreeg in de vorm van Hiddink ( of was het nou advocaat? Weet het niet meer.. ).
    Wellicht dat Fred Rutten hem daarbij wil helpen.

    GJV is te dominant voor die rol dus nee daar zit ik sowieso niet aan te denken.
    We zijn eenmaal een weg ingeslagen en daar past GJV op moment niet bij.
  • 15 Jan 2021 om 13:39
    In het begin was het voetbal niet direct altijd beter maar waren we zeer effectief voorin. Nu worden de kansjes minder vaak benut waardoor de druk achter groter wordt en het vertrouwen bij iedere tegengoal afneemt omdat het vertrouwen dat de kansen voorin minder verzilverd worden.......en dan wordt pijnlijk duidelijk dat het voetbal niet geweldig is
  • 15 Jan 2021 om 13:20
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:44
      Foppe is ook niet voor niks in begin weer uit zijn functie ontheven. Omdat het niet liep.
      Verbeek begon bij Heracles dus een stapje lager, zeker in die periode. Hake bij Emmen, idem dito een stap lager dan Heerenveen.

      Je hebt inderdaad uitzonderingen. Sommige trainers hebben zelf op hoog niveau gespeeld en hebben het vak wat meer in de vingers zitten.

      Een jeugdcoach is overigens wel wat anders dan hoofdcoach. Zeker op het niveau van eredivisie.

      Je kan toch prima als trainer onderop beginnen? Kijk waar Wim Jonk begint als hoofdtrainer. Die stap slaat JJ over.
      Buijs bij Groningen moet ik ook nog maar zien of dat zo succesvol is.
    Daarom; het kan wel, het kan niet.. Het is geen gegeven dat een hoofdcoach elders ervaring opgedaan moet hebben.
    Ron Jans had dat bij Groningen ook niet en heeft ook niet echt een geweldige prof carriére gehad.
    Arne Slot met Sparta, PEC en NAC ook niet echt.


    De keuze voor Jansen is wel te verdedigen; Z'n voorgangers waren niet echt succesvol, de club was ook niet echt een oase van rust, geld was een dingetje en de roep om clubmannen/clubcultuur was behoorlijk aanwezig.
    Jansen heeft het bij de beloften meer dan prima gedaan, is een clubman/bewaakt de cultuur, was al in dienst, is (of; was) enigszins populair, brengt rust en was bereidt om het te doen.

    En als je kijkt naar z'n eerste (afgelopen) seizoen, dan is het qua prestaties niet eens zo slecht. Kwartfinal beker en (scorebord journalistiek) een PuntPerWedstrijd gemiddelde van 1,40. Da's bijvoorbeeld "0,18" hoger dan Jans' zijn eerste jaar hier. Hoger dan 2 jaar Streppel, "0,01" lager dan Lodeweges' eerste jaar, "0,21" hoger dan Van Bastens eerste jaar.

    Dit staat verder los van of Jansen (inclusief de overige staf) op dit moment geschikt zijn om het team beter te laten presteren.
  • 15 Jan 2021 om 12:50
    Laten we alsjeblieft ophouden alles op JJ te schuiven. De spelers zijn geen kleine kinderen maar volwassen kerels. Als ze hun verantwoordelijkheid niet pakken dan moeten ze onze mooie pompebleden shirt uit trekken en hun biezen pakken. Kijk bijv. Naar mister Henk veerman. Ik heb altijd het gevoel of speelt de tegenstander met een man meer. Henk loopt erbij als een bejaarde. En dan zeggen fijne techniek... Nou hij kan niet eens een bal naar de juiste kleur overspelen. Alle aannames springt de bal van zijn voet. Idem dito met Kongolo. Elke bal die hij krijgt schijt hij in zijn broek.. Bal stuitert van zijn voet en maar weer terug naar de verdedigers passen.
    De oplossing is gewoon spelers erin zetten met beleving en de absolute wil om te winnen. Daarom als volgt:
    4-4-2Keep: MulderAchterin: Floranus - Van Hecke - Bock - Woudenberg Midden: Hajal - Halilovic - Veerman - V/D heideVoorin: Meier - De jong
    Let maar op veel frisser voetbal
  • 15 Jan 2021 om 12:44
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:04
      Gewoon ff een vraagje tussendoor; hoezo geen ervaring als hoofdcoach?
      Ik zou toch zweren dat ie trainer was van B1, A1 en het beloftenelftal.

      Dan die "zomaar hoofdcoach".
      Hoeveel hoofdcoach ervaring had Foppe voordat ie de hoofdcoach werd? En Verbeek voordat ie naar Hercales ging?
      En Hake bij Emmen, Koeman bij Vitesse, Rijkaard (zonder uberhaupt) trainerservaring bij het Nederlands elftal, Frank de Boer bij Ajax, Arne Slot bij AZ, Buijs bij Groningen?

      En hoe moet een "nog niet hoofdcoach" ooit de stap naar hoofdcoach maken als hoofdcoach ervaring een vereiste is?
    Foppe is ook niet voor niks in begin weer uit zijn functie ontheven. Omdat het niet liep.
    Verbeek begon bij Heracles dus een stapje lager, zeker in die periode. Hake bij Emmen, idem dito een stap lager dan Heerenveen.

    Je hebt inderdaad uitzonderingen. Sommige trainers hebben zelf op hoog niveau gespeeld en hebben het vak wat meer in de vingers zitten.

    Een jeugdcoach is overigens wel wat anders dan hoofdcoach. Zeker op het niveau van eredivisie.

    Je kan toch prima als trainer onderop beginnen? Kijk waar Wim Jonk begint als hoofdtrainer. Die stap slaat JJ over.
    Buijs bij Groningen moet ik ook nog maar zien of dat zo succesvol is.
  • 15 Jan 2021 om 12:31
    • Quote van 15 Jan 2021 om 10:40
      Zou Mark van Bommel naar hier brengen niet een goeie stap zijn?
    Zou heel makkelijk een basisplaats krijgen bij ons...:-)
  • 15 Jan 2021 om 12:04
    • Quote van 15 Jan 2021 om 10:35
      Tuurlijk het zegt niet alles. Maar van te voren had ik al sterk mijn twijfels over JJ omdat de beste man totaal geen ervaring heeft als hoofdcoach en wordt dan zo even aangesteld.

      Mocht er een andere trainer nodig zijn dan heb ik liever een trainer die ervaring heeft. Of een trainer die in de top heeft gespeeld en uiteraard zich ook al wat bewezen heeft.
      Maar in elk geval niet weer een jong broekie die net droog achter de oren is, en dat bedoel ik absoluut niet negatief naar JJ toe, maar het is wel een feit dat hij net komt kijken.
    Gewoon ff een vraagje tussendoor; hoezo geen ervaring als hoofdcoach?
    Ik zou toch zweren dat ie trainer was van B1, A1 en het beloftenelftal.

    Dan die "zomaar hoofdcoach".
    Hoeveel hoofdcoach ervaring had Foppe voordat ie de hoofdcoach werd? En Verbeek voordat ie naar Hercales ging?
    En Hake bij Emmen, Koeman bij Vitesse, Rijkaard (zonder uberhaupt) trainerservaring bij het Nederlands elftal, Frank de Boer bij Ajax, Arne Slot bij AZ, Buijs bij Groningen?

    En hoe moet een "nog niet hoofdcoach" ooit de stap naar hoofdcoach maken als hoofdcoach ervaring een vereiste is?
  • 15 Jan 2021 om 11:47
    We hebben ongelooflijk veel geluk dat we 21 punten hebben. Want die punten hebben we ook vaak met mazzel gehaald. Tegen Emmen thuis worden we ook gewoon weggespeeld. Gelukkig pakken ze 2 rode kaarten want anders..... Zo waren meer wedstrijden. Wat in mijn ogen wel een groot verschil is met nu, eerste wedstrijden werd er wel hard gewerkt. Waardoor je geluk afdwong??? We hebben op buitenkanten hele zwakke voetballers staan, zowel voorin als de backs. Dan met Kongelo hoeven we het verder niet over te hebben, heb je erg weinig voetbal in je ploeg. Geen wonder dat Veerman elke keer Henk zoekt. Jansen is leuk dat uit eigen huis komt maar daar koop je geen brood voor. Laatste vijf wedstrijden die hij 2 jaar geleden overnam was niks. 1 puntje volgens mij. Vorig jaar werd het ook van kwaad tot erger. Helaas het is hem niet. Erg jammer. Hoop op Fraser.
  • 15 Jan 2021 om 11:36
    • Quote van 15 Jan 2021 om 11:28
      We hebben volgens mij middenvelders zat nu. Dus lijkt mij niet zo’n goed idee ;-)
    Grapjas. Zou wel voor vuur zorgen tenminste en denk dat ie in de huidige technische staf ook wel iets kan inbrengen.
  • 15 Jan 2021 om 11:28
    • Quote van 15 Jan 2021 om 10:40
      Zou Mark van Bommel naar hier brengen niet een goeie stap zijn?
    We hebben volgens mij middenvelders zat nu. Dus lijkt mij niet zo’n goed idee ;-)
  • 15 Jan 2021 om 10:57
    • Quote van 15 Jan 2021 om 10:26
      Ik hou er absoluut niet van om te gaan vragen om iemand zijn ontslag, dat vind ik idioot. Maar ik vind dat het verschil tussen woord en uitvoeren echt zo groot is dat je je wel moet gaan afvragen of datgeen wat de trainer wil, wel over komt op de spelers.

      Ik zie in Johnny in ieder geval niet de man die keihard kan zijn zoals een Gert-jan Verbeek of het bekende beeld van Frank de Boer destijds bij Ajax. Zo is Johnny gewoon niet.

      De laatste ESPN Doc als voorbeeld, daar zegt Johnny een aantal keer "Dat moet echt beter met elkaar" maar het komt op mij niet over als een keiharde eis aan zijn team.
    Volkomen met je eens, Johnny is een geweldige club man en die gun je de wereld. Maar deze spelers groep heeft gewoon een "schop onder de kont" nodig. Met dit materiaal moet er gewoon beter gepresteerd worden.
    De laatste 2 wedstrijden is het natuurlijk lastig als je zelf niet langs die lijn kan staan. Ik hoop dat hij tegen VVV gewoon de hele wedstrijd buiten die dug-out staat te coachen. Zoals ik zonet ook aangaf als het niet loopt, dan wissel je iemand na 20/30 minuten. Dat is voor de speler niet leuk maar dan geef je wel een signaal af naar de spelers. Als je je taken niet uitvoert, sta je ernaast.

    Het moddert me allemaal iets te lang aan. Zo staat Nygren bijvoorbeeld al 6/7 wedstrijden op rechts. Daar komt hij totaal niet uit de verf. van Bergen is ook niet in vorm maar die hoort eigenlijk op zijn positie (rechts) en anders Llanez is een rechtsbuiten maar die hebben we nog maar amper gezien.

    OBM begon op '10' terwijl hij bijna al zijn wedstrijden in Duitsland vanaf links heeft gespeeld. Maar op links wordt van Bergen dan weer neergezet.

    Op deze manier haal je in mijn optiek niet het maximale uit je vleugels en dat zorgt er automatisch voor dat alles van Veerman & Veerman moet komen.

    Ik ben er niet bij op hun trainingen/ tactische besprekingen maar ik zie het plan er niet achter.
  • 15 Jan 2021 om 10:40
    Zou Mark van Bommel naar hier brengen niet een goeie stap zijn?
  • 15 Jan 2021 om 10:35
    • Quote van 15 Jan 2021 om 10:13
      Een trainer die coach of speler is geweest op een hoog niveau zegt ook niet alles. Kijk maar naar Marco van Basten.

      Ik zie wel een duidelijk probleem van woord en uitvoering bij de plannen van Jansen. Als het goede voetballen even niet lukt dan moet je met het mes tussen de tanden strijden voor elke meter. Ik zie niet terug in de wedstrijden wat Johnny in de voorbeschouwingen zegt.

      Kop LC: Jansen eist discipline, energie en gif.
      Als ik dan zie hoe een Akujobi en Kongolo weer lucht staan te dekken. In de eerste helft staat de linksvoor van RKC de hele tijd vrij op de zijlijn terwijl Akujobi op de rand van eigen 16 staat te koekeloeren of die middenvelder van RKC hem alsjeblieft aan de rechtsbuiten wilt geven. Kongolo ziet iemand op zich af komen dribbelen en gaat gewoon stil staan te wachten of hij op hem af komt. Resultaat: de middenvelder doet 3 stappen opzij en Kongolo moet bijschakelen en is weer eens te laat.

      Niemand durft elkaar de huid vol te schelden in het veld of een gele kaart te pakken om de rotzooi aan te slingeren dat het echt niet zo kan.
    Tuurlijk het zegt niet alles. Maar van te voren had ik al sterk mijn twijfels over JJ omdat de beste man totaal geen ervaring heeft als hoofdcoach en wordt dan zo even aangesteld.

    Mocht er een andere trainer nodig zijn dan heb ik liever een trainer die ervaring heeft. Of een trainer die in de top heeft gespeeld en uiteraard zich ook al wat bewezen heeft.
    Maar in elk geval niet weer een jong broekie die net droog achter de oren is, en dat bedoel ik absoluut niet negatief naar JJ toe, maar het is wel een feit dat hij net komt kijken.
  • 15 Jan 2021 om 10:29
    Drie keer drukzetten, drie keer heb je de bal. Hou eens op met het inzakken tegen dit soort tegenstanders, je komt aan de bal op 80 meter van hun goal.
  • 15 Jan 2021 om 10:28
    • Quote van 15 Jan 2021 om 10:13
      Ik weet niet of een coach die op topniveau altijd de oplossing is, denk even terug aan Trond Sollied die heeft hier een beker gebracht en ellende die tot op de dag van vandaag duurt , oke de afgelopen jaren hebben we wel eens kleine upjes gehad maar zoals er onder Foppe en Gert Jan werd gespeeld hebben we nooit weer gezien en dan kun je zeggen ja maar toen was er meer geld oke maar Foppe presteerde ook met een vreemdelingen legioen met o.a Mitrita en nog een paar Roemenen.
      Maar als ik de laatste wedstrijden bekijk dan zie ik steeds dat er niet zuiver wordt gepasst zelfs passes van Joey Veerman komen niet meer aan.Maar misschien zou t goed zijn om Gert Jan weer voor de groep te zetten, die met kracht training mensen sterker maakte en je zag dat sc Heerenveen vaak in de tweede helft over de tegenstander heen liep omdat de conditie op peil was, nadat Gert Jan was af geserveerd werd gelijk de krachttraining afgeschaft waar M Dingsdag nog zo blij om was maar waarmee het succesvolle sc Heerenveen verleden tijd was, persoonlijk had liever maar nooit die beker gewonnen en de jaren na Gert Jan goed voetbal laten zien want sindsdien heb ik nog maar weinig kunnen genieten van voetbal in Heerenveen en heel veel mensen met mij kijk naar de toeschouwersaantallen van de laatste jaren voor de Corona.
    Daar ben ik het niet geheel met je eens. We hebben daarna toch een aantal leuke seizoenen gehad. Met van Basten gewoon Europees voetbal gehaald. We hadden toen een leuke selectie hoor en voetbalden soms wel aardig. Ook onder Jans was het goed en scoorden we veel. Dat jaar deden we tot aan speelronde 26 zelfs mee voor de titel...

    Nu is alles anders, maar JJ heeft regelmatig contact met Foppe om te sparren. Die gaat hier wel uitkomen. Het zou toch zo mooi zijn als hij hier jarenlang trainer kan zijn. Dat is ook iets waar we trots op mogen zijn. Iets waarmee wij ons kunnen identificeren. Dat zoiets nog kan in deze tijden. Jarenlang trainer... Dan moet het wel beter maar ik vind het nog te vroeg om zo’n club man, die de potentie wel heeft te snel weg te doen...

    Laten er hopen dat het aantoonbaar beter wordt. De druk neemt toe en het zou daarom knap zijn als JJ ons hier uithaalt. Laten we het hopen.... het moet beter dat is wel duidelijk
  • 15 Jan 2021 om 10:26
    • Quote van 15 Jan 2021 om 10:18
      Precies dit, wat zou ik toch graag zien dat als het niet loopt er op het middenveld even iemand van de tegenstander onderuit wordt gehaald. gewoon om even een signaal af te geven. Of als dat het vanaf het begin niet loopt, dat je degene die zijn taken niet uitvoert gewoon eruit haalt in de 20/30ste minuut. Het is allemaal zo lief en iedereen moddert maar wat aan. JJ zal de touwtjes vanaf nu strak moeten aantrekken anders is het einde verhaal.
    Ik hou er absoluut niet van om te gaan vragen om iemand zijn ontslag, dat vind ik idioot. Maar ik vind dat het verschil tussen woord en uitvoeren echt zo groot is dat je je wel moet gaan afvragen of datgeen wat de trainer wil, wel over komt op de spelers.

    Ik zie in Johnny in ieder geval niet de man die keihard kan zijn zoals een Gert-jan Verbeek of het bekende beeld van Frank de Boer destijds bij Ajax. Zo is Johnny gewoon niet.

    De laatste ESPN Doc als voorbeeld, daar zegt Johnny een aantal keer "Dat moet echt beter met elkaar" maar het komt op mij niet over als een keiharde eis aan zijn team.
  • 15 Jan 2021 om 10:18
    • Quote van 15 Jan 2021 om 10:13
      Een trainer die coach of speler is geweest op een hoog niveau zegt ook niet alles. Kijk maar naar Marco van Basten.

      Ik zie wel een duidelijk probleem van woord en uitvoering bij de plannen van Jansen. Als het goede voetballen even niet lukt dan moet je met het mes tussen de tanden strijden voor elke meter. Ik zie niet terug in de wedstrijden wat Johnny in de voorbeschouwingen zegt.

      Kop LC: Jansen eist discipline, energie en gif.
      Als ik dan zie hoe een Akujobi en Kongolo weer lucht staan te dekken. In de eerste helft staat de linksvoor van RKC de hele tijd vrij op de zijlijn terwijl Akujobi op de rand van eigen 16 staat te koekeloeren of die middenvelder van RKC hem alsjeblieft aan de rechtsbuiten wilt geven. Kongolo ziet iemand op zich af komen dribbelen en gaat gewoon stil staan te wachten of hij op hem af komt. Resultaat: de middenvelder doet 3 stappen opzij en Kongolo moet bijschakelen en is weer eens te laat.

      Niemand durft elkaar de huid vol te schelden in het veld of een gele kaart te pakken om de rotzooi aan te slingeren dat het echt niet zo kan.
    Precies dit, wat zou ik toch graag zien dat als het niet loopt er op het middenveld even iemand van de tegenstander onderuit wordt gehaald. gewoon om even een signaal af te geven. Of als dat het vanaf het begin niet loopt, dat je degene die zijn taken niet uitvoert gewoon eruit haalt in de 20/30ste minuut. Het is allemaal zo lief en iedereen moddert maar wat aan. JJ zal de touwtjes vanaf nu strak moeten aantrekken anders is het einde verhaal.
  • 15 Jan 2021 om 10:13
    Ik weet niet of een coach die op topniveau altijd de oplossing is, denk even terug aan Trond Sollied die heeft hier een beker gebracht en ellende die tot op de dag van vandaag duurt , oke de afgelopen jaren hebben we wel eens kleine upjes gehad maar zoals er onder Foppe en Gert Jan werd gespeeld hebben we nooit weer gezien en dan kun je zeggen ja maar toen was er meer geld oke maar Foppe presteerde ook met een vreemdelingen legioen met o.a Mitrita en nog een paar Roemenen.
    Maar als ik de laatste wedstrijden bekijk dan zie ik steeds dat er niet zuiver wordt gepasst zelfs passes van Joey Veerman komen niet meer aan.Maar misschien zou t goed zijn om Gert Jan weer voor de groep te zetten, die met kracht training mensen sterker maakte en je zag dat sc Heerenveen vaak in de tweede helft over de tegenstander heen liep omdat de conditie op peil was, nadat Gert Jan was af geserveerd werd gelijk de krachttraining afgeschaft waar M Dingsdag nog zo blij om was maar waarmee het succesvolle sc Heerenveen verleden tijd was, persoonlijk had liever maar nooit die beker gewonnen en de jaren na Gert Jan goed voetbal laten zien want sindsdien heb ik nog maar weinig kunnen genieten van voetbal in Heerenveen en heel veel mensen met mij kijk naar de toeschouwersaantallen van de laatste jaren voor de Corona.
  • 15 Jan 2021 om 10:13
    • Quote van 15 Jan 2021 om 09:57
      en graag een trainer die weet hoe het is om te presteren in de topsport. Dus of een coach is geweest op beetje goed niveau. Of hij moet zelf hoog gevoetbald hebben.
      MAar in elk geval een trainer met ervaring. Want binnen onze club is er maar verdomd weinig ervaring. Alleen Spijkerman heeft ervaring.
      Hamstra is nog onervaren. JJ is onervaren. Cees is onervaren.
      Wie gaat JJ coachen op zijn zwakke punten? Dat zie ik Hamstra niet doen, heeft hij de kwaliteiten ook helemaal niet voor.
      Met andere woorden er zit veel te weinig voetbal ( ervaring ) binnen de club.
    Een trainer die coach of speler is geweest op een hoog niveau zegt ook niet alles. Kijk maar naar Marco van Basten.

    Ik zie wel een duidelijk probleem van woord en uitvoering bij de plannen van Jansen. Als het goede voetballen even niet lukt dan moet je met het mes tussen de tanden strijden voor elke meter. Ik zie niet terug in de wedstrijden wat Johnny in de voorbeschouwingen zegt.

    Kop LC: Jansen eist discipline, energie en gif.
    Als ik dan zie hoe een Akujobi en Kongolo weer lucht staan te dekken. In de eerste helft staat de linksvoor van RKC de hele tijd vrij op de zijlijn terwijl Akujobi op de rand van eigen 16 staat te koekeloeren of die middenvelder van RKC hem alsjeblieft aan de rechtsbuiten wilt geven. Kongolo ziet iemand op zich af komen dribbelen en gaat gewoon stil staan te wachten of hij op hem af komt. Resultaat: de middenvelder doet 3 stappen opzij en Kongolo moet bijschakelen en is weer eens te laat.

    Niemand durft elkaar de huid vol te schelden in het veld of een gele kaart te pakken om de rotzooi aan te slingeren dat het echt niet zo kan.
  • 15 Jan 2021 om 10:03
    Je zou Grim maar bij ons hebben dit seizoen, dat zou een wereld van verschil geweest zijn. RKC heeft een matige selectie maar speelt toch behoorlijk leuk voetbal.
  • 15 Jan 2021 om 09:57
    • Quote van 15 Jan 2021 om 09:47
      Ik zou nu stoppen met spelers halen maar juisf de staf versterken. Een echt voetbaldier met autoriteit toevoegen. Iemand die de spekers kan raken, die overwicht heeft, die het voetbalidee uitwerkt en uitlegt, inslijpt.
    en graag een trainer die weet hoe het is om te presteren in de topsport. Dus of een coach is geweest op beetje goed niveau. Of hij moet zelf hoog gevoetbald hebben.
    MAar in elk geval een trainer met ervaring. Want binnen onze club is er maar verdomd weinig ervaring. Alleen Spijkerman heeft ervaring.
    Hamstra is nog onervaren. JJ is onervaren. Cees is onervaren.
    Wie gaat JJ coachen op zijn zwakke punten? Dat zie ik Hamstra niet doen, heeft hij de kwaliteiten ook helemaal niet voor.
    Met andere woorden er zit veel te weinig voetbal ( ervaring ) binnen de club.
  • 15 Jan 2021 om 09:47
    Ik zou nu stoppen met spelers halen maar juisf de staf versterken. Een echt voetbaldier met autoriteit toevoegen. Iemand die de spekers kan raken, die overwicht heeft, die het voetbalidee uitwerkt en uitlegt, inslijpt.
  • 15 Jan 2021 om 09:26
    Een aantal weken? Zeg maar gerust maanden. En het wordt ook alsmaar slechter. Er lijkt totaal geen idee achter te zitten en ze doen allemaal maar wat op het veld.
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›