Zorgen bij Veerman: ''De nummer vijftien al op vijftien punten''

26
Zorgen bij Veerman: ''De nummer vijftien al op vijftien punten''

Al negen wedstrijden op rij heeft SC Heerenveen niet meer weten te winnen. Ook tegen RKC Waalwijk (1-1) was het spel van de Friezen niet overtuigend. Joey Veerman is opnieuw kritisch op het spel van zichzelf en de ploeg.

"Dit is niet de eerste week. Het lijkt helemaal nergens op bij ons. Dat is heel erg frustrerend. Ik weet niet wat er vandaag allemaal gebeurd is", begint Veerman bij ESPN. "We weten dat het beter moet, maar het gaat gewoon niet beter. Als wij zo blijven spelen dan gaan wij weinig punten pakken."
 
"We voetballen te veel achteruit. Het is veel te statisch. We worden negentig minuten lang weggetikt door RKC Waalwijk. Dat is wel pijnlijk", vervolgt de middenvelder. "Zolang wij niet winnen dan wordt het al erger. Ik kijk zelfs al naar onder. Daar pakken ze wel punten en wij niet. Volgens mij staat de nummer vijftien al op vijftien punten."
 
Veerman hoopt dat SC Heerenveen snel weer de stijgende lijn weet te vinden. "Hoe het er nu uitziet, zo zag het er niet uit aan het begin van het seizoen. We moeten gewoon winnen. Dat had vandaag gemoeten op papier. Dat lukt weer niet", gaat Veerman verder, die niet te lang wil blijven stilstaan bij zijn aandeel van de goal van Henk Veerman. "Daar kopen we geen kloten voor."

26 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2021 om 16:01
    • Quote van 15 Jan 2021 om 09:53
      Bij Groningen zit ook een coach die zich met het spel bemoeit. Die eist duidelijk meer van spelers dan onze Staf dat doet..
      Als Buijs ziet dat je verzaakt dan zit hij daar bovenop. Bij ons? Bij ons zitten ze gewoon lekker te borrelen op de bank. Ze hebben er nog net geen pinda's en chips bij.
    Die Buijs was natuurlijk ook een gok maar, los van dat ik het spel totaal niet aantrekkelijk vind, is hij als coach allesbehalve onverdienstelijk, de FC is amper te verslaan
  • 15 Jan 2021 om 13:03
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:45
      Maar Dresevic speelde gister toch best een aardig wedstrijd? Het was van heel Heerenveen niet best maar ik vond het Dresevic gister nog wel aardig goed doen. Durfde in ieder geval iemand in te spelen.
    Ja, in balbezit, maar het verdedigen was ondermaats bij een hoop momenten. De tweede goal is mede zijn fout, Damascan schiet op de paal waarbij hij veel te veel ruimte krijgt en hij geeft Stokkers in de eerste helft ook een dot van een kans die er eigenlijk in moet. Dresevic is een dromer en kan slecht verdedigen, maar goed voetballen.
  • 15 Jan 2021 om 12:55
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:45
      Maar Dresevic speelde gister toch best een aardig wedstrijd? Het was van heel Heerenveen niet best maar ik vond het Dresevic gister nog wel aardig goed doen. Durfde in ieder geval iemand in te spelen.
    Volgens Heerenveenstats was hij met 90% degene met de hoogste pass nauwkeurigheid. Qua passing heeft hij het dus goed gedaan, al was die actie die een hoekschop werd wel erg knullig.
  • 15 Jan 2021 om 12:51
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:45
      Maar Dresevic speelde gister toch best een aardig wedstrijd? Het was van heel Heerenveen niet best maar ik vond het Dresevic gister nog wel aardig goed doen. Durfde in ieder geval iemand in te spelen.
    Voetballend van achteruit was het Dresevic wat beter. Rust aan de bal, overzicht. Vervolgens liep het meestal stuk op het middenveld. Dresevic was een van de beteren.
  • 15 Jan 2021 om 12:45
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:36
      Op 1 punt na eens. Die Dresevic is al tijden volledig uit vorm. Hoe hij gister avond een bal bij achterlijn veroverd en dan met een compleet gebrek aan gevoel deze zo de achterlijn overknikkerd, of passes over 10 mtr zo naar de verkeerde kleur, of dribbelen zonder ook maar enig idee te hebben wat te doen......verschrikkelijk om te zien. Ik zeg Tibor meer naar achteren voor pawel en v Hecke en dan Siem en Joey op de as ervoor. V bergen en kongolo op de bank. Hajal en vd Heide erbij. Dan moet het allemaal beter lopen. En oh, ja......een keer een duel winnen is ook niet verkeerd.
    Kan mij hier wel in vinden. Wordt tijd dat Van Bergen en Kongolo een wedstrijdje gaan banken. Misschien dat ze als invallers meer kunnen betekenen.
  • 15 Jan 2021 om 12:45
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:36
      Op 1 punt na eens. Die Dresevic is al tijden volledig uit vorm. Hoe hij gister avond een bal bij achterlijn veroverd en dan met een compleet gebrek aan gevoel deze zo de achterlijn overknikkerd, of passes over 10 mtr zo naar de verkeerde kleur, of dribbelen zonder ook maar enig idee te hebben wat te doen......verschrikkelijk om te zien. Ik zeg Tibor meer naar achteren voor pawel en v Hecke en dan Siem en Joey op de as ervoor. V bergen en kongolo op de bank. Hajal en vd Heide erbij. Dan moet het allemaal beter lopen. En oh, ja......een keer een duel winnen is ook niet verkeerd.
    Maar Dresevic speelde gister toch best een aardig wedstrijd? Het was van heel Heerenveen niet best maar ik vond het Dresevic gister nog wel aardig goed doen. Durfde in ieder geval iemand in te spelen.
  • 15 Jan 2021 om 12:36
    • Quote van 15 Jan 2021 om 10:01
      V Bergen, Kongolo, Nygren, Woudenberg, Akujobi, allemaal gewoon niet goed genoeg als het even iets minder gaat. V bergen en Kongolo hebben laten zien wel iets te kunnen maar dat is al maanden niks meer. OBM speelt ook vrij weinig klaar dus het liefst zie je daar ook nog een aanwinst
      Belangrijkste lijkt me toch echt een rechtsback, dan mooi spelen met:MulderKaib, Pawel, Dresevic/van Hecke, -nieuwe rechtsback-Halilovic, Veerman, De Jong/HajalVd Heide, Veerman, -nieuwe rechtsbuiten-
      Of anders mooi 4-4-2 gaan spelen maar dat zal wel niet mogen...
    Op 1 punt na eens. Die Dresevic is al tijden volledig uit vorm. Hoe hij gister avond een bal bij achterlijn veroverd en dan met een compleet gebrek aan gevoel deze zo de achterlijn overknikkerd, of passes over 10 mtr zo naar de verkeerde kleur, of dribbelen zonder ook maar enig idee te hebben wat te doen......verschrikkelijk om te zien. Ik zeg Tibor meer naar achteren voor pawel en v Hecke en dan Siem en Joey op de as ervoor. V bergen en kongolo op de bank. Hajal en vd Heide erbij. Dan moet het allemaal beter lopen. En oh, ja......een keer een duel winnen is ook niet verkeerd.
  • 15 Jan 2021 om 11:56
    Los van aankopen of verkopen: als iedereen zijn best doet, in een voetbalwijze die door iedereen begrepen en gevolgd wordt, moet er toch meer uit deze groep te halen zijn? We hebben een selectie die in het linkerrijtje kan spelen. Met zwakke backs maar zwakkere plekken zul je altijd hebben (ook door blessures). Die moet je wel proberen op te lossen maar je bouwrt een team en speelwijze op basis van benutten van sterktes en maskeren/compenseren van zwaktes.
  • 15 Jan 2021 om 10:17
    • Quote van 15 Jan 2021 om 10:01
      V Bergen, Kongolo, Nygren, Woudenberg, Akujobi, allemaal gewoon niet goed genoeg als het even iets minder gaat. V bergen en Kongolo hebben laten zien wel iets te kunnen maar dat is al maanden niks meer. OBM speelt ook vrij weinig klaar dus het liefst zie je daar ook nog een aanwinst
      Belangrijkste lijkt me toch echt een rechtsback, dan mooi spelen met:MulderKaib, Pawel, Dresevic/van Hecke, -nieuwe rechtsback-Halilovic, Veerman, De Jong/HajalVd Heide, Veerman, -nieuwe rechtsbuiten-
      Of anders mooi 4-4-2 gaan spelen maar dat zal wel niet mogen...
    Het is te hopen dat Kongolo en Van Bergen nog iets van hun vorm herpakken. Beide staan op de nominatie om verkocht te worden van het zomer, maar met deze vorm denk ik niet dat we er veel voor gaan vangen.
  • 15 Jan 2021 om 10:01
    V Bergen, Kongolo, Nygren, Woudenberg, Akujobi, allemaal gewoon niet goed genoeg als het even iets minder gaat. V bergen en Kongolo hebben laten zien wel iets te kunnen maar dat is al maanden niks meer. OBM speelt ook vrij weinig klaar dus het liefst zie je daar ook nog een aanwinst
    Belangrijkste lijkt me toch echt een rechtsback, dan mooi spelen met:MulderKaib, Pawel, Dresevic/van Hecke, -nieuwe rechtsback-Halilovic, Veerman, De Jong/HajalVd Heide, Veerman, -nieuwe rechtsbuiten-
    Of anders mooi 4-4-2 gaan spelen maar dat zal wel niet mogen...
  • 15 Jan 2021 om 09:53
    • Quote van 15 Jan 2021 om 07:08
      Groningen heeft de wil en strijd om te winnen. Wij....?
    Bij Groningen zit ook een coach die zich met het spel bemoeit. Die eist duidelijk meer van spelers dan onze Staf dat doet..
    Als Buijs ziet dat je verzaakt dan zit hij daar bovenop. Bij ons? Bij ons zitten ze gewoon lekker te borrelen op de bank. Ze hebben er nog net geen pinda's en chips bij.
  • 15 Jan 2021 om 09:51
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:29
      Aha, dus daar was ie de hele tijd mee bezig tijdens de wedstrijden! Als je nou zelf eens gaat voetballen win je weer eens een wedstrijd en sta je weer 9 punten los, kwestie van meten en rekenen Joey...
    JA klopt het team bouwde zo goed op zonder Joey, want Joey zijn ze eigenlijk helemaal niet nodig..

    Hou toch eens op met het verwijten maken naar je beste speler.
    Je zag toch gisteren zelf dat als Joey niet met de opbouw bemoeit dat het nog slechter gaat dan de wedstrijden dat hij wel de opbouw verzorgde?

    Waarom verwacht men allemaal even dat Joey ons hele elftal aanstuurt?
    Hij is geen messi ofzo hoor..
  • 15 Jan 2021 om 09:46
    Zouden de spelers nog in de gaten hebben dat er altijd nog supporters thuis zitten die de wedstrijden kijken? Wanvertoning op wanvertoning. Geen passie, geen beleving. Slappe hap. en toch, zet je het er elke keer maar weer voor met de hoop op een ommekeer. ook al loopt het niet, dan loop je je maar een slag in de rondte. Laat nou gewoon eens aan ons zien dat je er alles aan doet om te winnen. Vecht voor het logo op je borst! het 100 jarige jubileum viel al in het water door corona, maar de mannen op het veld doen er niks aan om er toch nog iets van te maken. Ze mogen zich wel eens gaan realiseren dat ze niet alleen zichzelf en elkaar in de steek laten maar ook de achterban. Elke wedstrijd weer probeer ik het positieve er weer uit te halen maar dat kan nu gewoon niet meer.
  • 15 Jan 2021 om 08:15
    Het zal toch niet ? Van één van de beste seizoenstart naar slechtste reeks ooit. 11 wedstrijden niet winnen is volgens mij het record.
  • 15 Jan 2021 om 07:08
    Groningen heeft de wil en strijd om te winnen. Wij....?
  • 15 Jan 2021 om 06:44
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:29
      Aha, dus daar was ie de hele tijd mee bezig tijdens de wedstrijden! Als je nou zelf eens gaat voetballen win je weer eens een wedstrijd en sta je weer 9 punten los, kwestie van meten en rekenen Joey...
    Joey is de enige die nog een beetje voetballen kan. Als we die niet hadden konden we wel direct tickets voor Dordrecht thuis bestellen. Het is te hopen had Hallilovic en de Jong snel iets kunnen verbeteren op het middenveld. Wat me wel opvalt is hoe slecht de voorhoede is. Van Bergen en Nygren kunnen echt niet meer. Deze twee zakken inmiddels zo diep dat een amateurploeg ze op de bank zou zetten. Kom op Johny grijp eens hard in nu!!
  • 14 Jan 2021 om 22:58
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:51
      Laten we voorlopig maar werken aan handhaving. Groningen kan ons daarbij helpen vanavond.
    Inderdaad, Groningen is alweer rustig aan het winnen.
  • 14 Jan 2021 om 22:57
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:51
      Laten we voorlopig maar werken aan handhaving. Groningen kan ons daarbij helpen vanavond.
    Dat Groningen heeft zoveel geluk. Ongelofelijk Dat die nog winnen.
  • 14 Jan 2021 om 22:51
    Laten we voorlopig maar werken aan handhaving. Groningen kan ons daarbij helpen vanavond.
  • 14 Jan 2021 om 22:48
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:39
      Bekijk het ook positief, hahahh.... We lopen toch een punt in op Groningen en Twente ;)
    Nou... Beetje jammer dit
  • 14 Jan 2021 om 22:46
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:45
      Hoezo lopen we punt in op Groningen ??
    Verliezen van Willem II op dit moment... :)
  • 14 Jan 2021 om 22:45
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:39
      Bekijk het ook positief, hahahh.... We lopen toch een punt in op Groningen en Twente ;)
    Hoezo lopen we punt in op Groningen ??
  • 14 Jan 2021 om 22:39
    Bekijk het ook positief, hahahh.... We lopen toch een punt in op Groningen en Twente ;)
  • 14 Jan 2021 om 22:29
    Aha, dus daar was ie de hele tijd mee bezig tijdens de wedstrijden! Als je nou zelf eens gaat voetballen win je weer eens een wedstrijd en sta je weer 9 punten los, kwestie van meten en rekenen Joey...