Spijkerman teleurgesteld: ''Hoop je dat zoiets nog impulsen geeft''

15
Spijkerman teleurgesteld: ''Hoop je dat zoiets nog impulsen geeft''

SC Heerenveen-assistent-trainer Hennie Spijkerman spreekt van een 'collectief falen' na de wedstrijd tegen RKC Waalwijk. De Friezen speelden donderdagavond in eigen stadion met 1-1 gelijk tegen de Brabanders.

"Het was een opeenstapeling van foute passes. We hadden te weinig rust aan de bal. Ondanks dat moet ik zeggen dat we in de counter nog best wat mogelijkheden hadden. Die hebben we niet benut. Als die erin gaan, wordt het een stuk makkelijker. Maar aan de bal was het veel te maken en we maakten veel te veel fouten", begint Spijkerman bij ESPN. "Dan wordt het heel heel erg lastig."

"Op dit moment zitten we in een hele mindere fase wat ons spel betreft. De punten hebben we vooral gehaald met de omschakeling. De mogelijkheden lagen er nu ook wel. Aan de bal brengen we veel te weinig. Daar kun je bijna niet tegen voetballen", vervolgt Spijkerman. "Het was niet best. We hebben niet goed gespeeld, Heerenveen-onwaardig."

Spijkerman hoopt dat de nieuwe spelers van SC Heerenveen snel ingepast kunnen worden. "We hebben een aantal spelers die erbij komen. Dan hoop je dat zoiets nog impulsen geeft. Het zal snel beter moeten, dat is wel duidelijk. Ik heb weinig lichtpuntjes ontdekt vandaag”, besluit hij.

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2021 om 09:41
    Misschien dat er in de staf wat nieuwe impulsen komen want deze zoutzakken krijgen het niet voor elkaar.Stadions zijn leeg, dus coaching heeft ook daadwerkelijk nut want je kan de spelers bereiken. Maar ach waarom ook coaching tijdens de wedstrijd als je ook gewoon lekker achteruit kan hangen in de dugout.En dan achteraf zeggen ja dit was Heerenveen onwaardig. Tijdens de wedstrijd zag je dat er alleen niet aan Spijkerman af. Maar misschien is het voor zo'n man op die leeftijd te veel gevraagd dat hij de spelers coacht. Man krijgt ook een fooi als salaris dus ja waarom zou die ook he..Hamstra zit daar ongetwijfeld bovenop want die weet wat er gevraagd wordt van trainers..amateurs
  • 15 Jan 2021 om 07:07
    • Quote van 15 Jan 2021 om 06:49
      Nygren?? Dieper dan deze speler kan je echt niet zakken! Van Bergen is ook super slecht idd dus wat mij betreft beide op de bank en met vd heide en veerman 442 spelen. Vlak erachter de jong en verder Veerman, Hallilovic en Dresevic erbij als stopper.
    Waarom geen 5-4-1? Kaib en Floranus als backs, de pool, Van Hecke en Dresevic centraal, middenveld Veerman, Halilovic, Dewaele (ipv Kongolo) en De Jong en H Veerman voorin. Backs moeten hele flank bestrijken, dus op rechts zou je ook kunnen kiezen voor Van Bergen. Het is nu allemaal zo statisch, in dit systeem moeten spelers de ruimte in duiken waardoor het meer onvoorspelbaar wordt.
  • 15 Jan 2021 om 06:49
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:08
      Mijn constatering is dat Halilovic totaal geen zes is, en dat Kongolo echt tekort komt om mee te voetballen op dit niveau. Ook vond ik nygren prima invallen. Misschien nygren en vd Heide op de flank?
    Nygren?? Dieper dan deze speler kan je echt niet zakken! Van Bergen is ook super slecht idd dus wat mij betreft beide op de bank en met vd heide en veerman 442 spelen. Vlak erachter de jong en verder Veerman, Hallilovic en Dresevic erbij als stopper.
  • 15 Jan 2021 om 06:22
    Spijkerman vervangen geen bejaarden op de bank. Een die energiek is..
  • 15 Jan 2021 om 00:49
    • Quote van 14 Jan 2021 om 23:56
      Waar is Floranus eigenlijk? Of heeft ie Corona?
    Die heeft naar alle waarschijnlijkheid corona
  • 14 Jan 2021 om 23:56
    Waar is Floranus eigenlijk? Of heeft ie Corona?
  • 14 Jan 2021 om 23:09
    Begin toch steeds meer te denken dat t de tactiek is, qua spelers moet er veel meer inzitten.... Jaa de backs zijn zwak en kongolo is totaal uit vorm maar dan nog... De meesten zijn stuk voor stuk prima voetballers.
  • 14 Jan 2021 om 22:59
    Ik vrees dat deze staf de boel jiet aan het draaien krijgt. Zal wellicht iemand aan moeten worden toegevoegd.
  • 14 Jan 2021 om 22:55
    • Quote van 14 Jan 2021 om 21:46
      Gerry Hamstra heeft gefaald en normaal team samen te stellen. Hoeveel spelers zijn onder hem nou echt geslaagd? Ejuke en Veerman... misschien mis ik 1 of 2. Wel magertjes voor een TD voor een club als Heerenveen. Vond Halilovic ook niet bijzonder... en dat voor 1 miljoen. Verwacht je dan toch meer van... maar goed is nog vroeg. Hopelijk snel een ommekeer
    Volgens mij kan je met deze groep echt wel meer dan dat je de laatste weken ziet. Maar er zit geen plan achter. Als je ook ziet hoe ze bijvoorbeeld druk zetten. De ene helft doet mee, de andere helft niet. Er zit totaal geen organisatie in. En op die manier ga je in het profvoetbal echt niet ver komen.
  • 14 Jan 2021 om 22:44
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:41
      Nygren prima invallen? Dat leek echt nergens op wat hij deed. Heb mij kapot lopen ergeren hoe snel hij een bal van de voet laat afgleiden
    Ben ik niet met je eens. Vond dat hij bij vlagen best prima speelde en bracht veel meer dan v bergen. Alleen dat schot van hem die H Veerman liet gaan had erin gemoeten.
  • 14 Jan 2021 om 22:41
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:08
      Mijn constatering is dat Halilovic totaal geen zes is, en dat Kongolo echt tekort komt om mee te voetballen op dit niveau. Ook vond ik nygren prima invallen. Misschien nygren en vd Heide op de flank?
    Nygren prima invallen? Dat leek echt nergens op wat hij deed. Heb mij kapot lopen ergeren hoe snel hij een bal van de voet laat afgleiden
  • 14 Jan 2021 om 22:20
    • Quote van 14 Jan 2021 om 21:46
      Gerry Hamstra heeft gefaald en normaal team samen te stellen. Hoeveel spelers zijn onder hem nou echt geslaagd? Ejuke en Veerman... misschien mis ik 1 of 2. Wel magertjes voor een TD voor een club als Heerenveen. Vond Halilovic ook niet bijzonder... en dat voor 1 miljoen. Verwacht je dan toch meer van... maar goed is nog vroeg. Hopelijk snel een ommekeer
    Dus
  • 14 Jan 2021 om 22:08
    Mijn constatering is dat Halilovic totaal geen zes is, en dat Kongolo echt tekort komt om mee te voetballen op dit niveau. Ook vond ik nygren prima invallen. Misschien nygren en vd Heide op de flank?
  • 14 Jan 2021 om 21:49