SC Heerenveen mag van geluk spreken met gelijkspel tegen RKC Waalwijk

40
SC Heerenveen mag van geluk spreken met gelijkspel tegen RKC Waalwijk

SC Heerenveen heeft vanavond tegen RKC Waalwijk een punt gepakt. In het eigen Abe Lenstra Stadion werd met een 1-1 teleurgesteld gelijkgespeeld tegen de Brabanders.

SC Heerenveen kwam na zeven minuten spelen op voorsprong tegen RKC Waalwijk. Joey Veerman stuitte in eerste instantie op Kostas Lamprou, ging goed door en legde de bal panklaar voor Henk Veerman, die beheerst afrondde. RKC Waalwijk was verder de sterkere ploeg in het eerste deel. Dit werd echter niet omgezet in doelpunten.

Tien minuten na rust wist RKC Waalwijk te profiteren van het overwicht. Richard van der Venne kreeg de bal aangespeeld op randje zestien en hij knalde de bal droog in de goal achter Erwin Mulder. RKC Waalwijk bleef jacht maken op de overwinning in Friesland. Twee minuten voor tijd redde Mulder nog fantastisch op een schot van Vitalie Damascan. Via de paal belandde de bal naast de goal.

Opstelling SC Heerenveen: Mulder; Akujobi, Dresevic, Bochniewicz, Woudenberg; Kongolo, Halilovic (61' De Jong), J. Veerman; Van Bergen, H. Veerman, Van der Heide (61' Nygren).

40 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2021 om 16:29
    • Quote van 14 Jan 2021 om 22:52
      Henk staat op 3 van meest gewonnen kopduels (:
    In absolute zin? Of relatief? Want waarschijnlijk telt het niet mee als je het kopduel helemaal niet aan gaat. In dat laatste lijstje staat hij sowieso bovenaan.
  • 15 Jan 2021 om 06:16
    Type de haan of verbeek ervoor die een groep durven aanpakken.
  • 14 Jan 2021 om 23:30
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:53
      De documataire van afgelopen week heeft het bij mij bevestigd. Jansen, Spijkerman en Talan zijn te soft voor de trainerstaf.. Hard ingrijpen kunnen ze niet.. Het zijn softies!
    Kwam bij mij ook zo over.
  • 14 Jan 2021 om 22:52
    • Quote van 14 Jan 2021 om 21:05
      Komend weekend VVV, (kan niet geloven dat ik dit zeg) Floranus maar weer op de back. Maar vooral voorin wat veranderen. Joey en Halilovic controleurs, Hajal op 10. Siem in de spits, vd Heide links, Batista Meier rechts. Henk ben ik ook wel klaar mee, die sjokt maar en scoort wel vaak een keer, maar mist ook minstens 1 kans. En zet niks geen druk of iets, wint geen kopduels. Van Bergen mag ook banken want die laat ook werkelijk niks goeds zien. En Kongolo tsja, was niet heel slecht vandaag maar ik wil gewoon spelers zien die wat met de bal kunnen en dat kan hij niet. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Als er zondag weer niet gewonnen wordt wil ik een andere trainer. Alleen ben ik bang dat het dan weer zo'n Olde Riekerink of Streppel wordt, en daar zit ik ook niet op te wachten..
    Henk staat op 3 van meest gewonnen kopduels (:
  • 14 Jan 2021 om 21:34
    • Quote van 14 Jan 2021 om 21:27
      Ja Utrecht uit. Dat was in de tijd dat we nog wedstrijden wonnen. Hoe we de laatste weken spelen lijkt totaal niet meer op toen. Niet dat we toen dominant waren, maar we scoorden in elk geval en waren wel wat beter aan de bal. Het wordt elke wedstrijd slechter. Ik heb nauwelijks een fatsoenlijke pass gezien van Henk. Die kaats op vd Heide als groot voorbeeld.
    Toen Henk eruit ging tegen Utrecht, daarna was het nog rampzaliger dan de afgelopen weken. Vergeleken met toen gaat het nu best aardig.
  • 14 Jan 2021 om 21:27
    • Quote van 14 Jan 2021 om 21:20
      Klaar met Henk? Je gaat toch niet je topscorer eraf halen? Henk doet alles met een idee, echt. Let er maar eens op. Schroomt niet om mee te verdedigen. Komt altijd terug bij standaard situaties. Is naast Joey het aanspeelpunt. Als je Henk eraf haalt dan kom je nooit meer tot een aanval. Zie Utrecht uit, perfect voorbeeld. Het is wel duidelijk dat alles van Joey en Henk moet komen omdat de rest er niet veel van bakt.
    Ja Utrecht uit. Dat was in de tijd dat we nog wedstrijden wonnen. Hoe we de laatste weken spelen lijkt totaal niet meer op toen. Niet dat we toen dominant waren, maar we scoorden in elk geval en waren wel wat beter aan de bal. Het wordt elke wedstrijd slechter. Ik heb nauwelijks een fatsoenlijke pass gezien van Henk. Die kaats op vd Heide als groot voorbeeld.
  • 14 Jan 2021 om 21:24
    • Quote van 14 Jan 2021 om 21:05
      Komend weekend VVV, (kan niet geloven dat ik dit zeg) Floranus maar weer op de back. Maar vooral voorin wat veranderen. Joey en Halilovic controleurs, Hajal op 10. Siem in de spits, vd Heide links, Batista Meier rechts. Henk ben ik ook wel klaar mee, die sjokt maar en scoort wel vaak een keer, maar mist ook minstens 1 kans. En zet niks geen druk of iets, wint geen kopduels. Van Bergen mag ook banken want die laat ook werkelijk niks goeds zien. En Kongolo tsja, was niet heel slecht vandaag maar ik wil gewoon spelers zien die wat met de bal kunnen en dat kan hij niet. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Als er zondag weer niet gewonnen wordt wil ik een andere trainer. Alleen ben ik bang dat het dan weer zo'n Olde Riekerink of Streppel wordt, en daar zit ik ook niet op te wachten..
    Er lopen zat goede trainers rond. Ik zat te denken aan Wim Jonk een rustige man en past goed bij de club. Of Ole tobiasen die vroeger bij Heerenveen heeft gevoetbald en het gewoon goed doet bij Almere city.
  • 14 Jan 2021 om 21:23
    • Quote van 14 Jan 2021 om 21:20
      Ik vond Kongolo juist 1 van de betere vandaag, samen met van der Heide en Dresevic #ikmaakmijzelfnietpopulair
    Kongolo was echt dramatisch vandaag, continu ruzie met de bal! Tegen VVV maar starten op het bankje .,,,
  • 14 Jan 2021 om 21:20
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Ik vond Kongolo juist 1 van de betere vandaag, samen met van der Heide en Dresevic #ikmaakmijzelfnietpopulair
  • 14 Jan 2021 om 21:20
    • Quote van 14 Jan 2021 om 21:05
      Komend weekend VVV, (kan niet geloven dat ik dit zeg) Floranus maar weer op de back. Maar vooral voorin wat veranderen. Joey en Halilovic controleurs, Hajal op 10. Siem in de spits, vd Heide links, Batista Meier rechts. Henk ben ik ook wel klaar mee, die sjokt maar en scoort wel vaak een keer, maar mist ook minstens 1 kans. En zet niks geen druk of iets, wint geen kopduels. Van Bergen mag ook banken want die laat ook werkelijk niks goeds zien. En Kongolo tsja, was niet heel slecht vandaag maar ik wil gewoon spelers zien die wat met de bal kunnen en dat kan hij niet. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Als er zondag weer niet gewonnen wordt wil ik een andere trainer. Alleen ben ik bang dat het dan weer zo'n Olde Riekerink of Streppel wordt, en daar zit ik ook niet op te wachten..
    Klaar met Henk? Je gaat toch niet je topscorer eraf halen? Henk doet alles met een idee, echt. Let er maar eens op. Schroomt niet om mee te verdedigen. Komt altijd terug bij standaard situaties. Is naast Joey het aanspeelpunt. Als je Henk eraf haalt dan kom je nooit meer tot een aanval. Zie Utrecht uit, perfect voorbeeld. Het is wel duidelijk dat alles van Joey en Henk moet komen omdat de rest er niet veel van bakt.
  • 14 Jan 2021 om 21:09
    Hier moet de bezem door en de zweep erover!!!!!!
  • 14 Jan 2021 om 21:05
    Komend weekend VVV, (kan niet geloven dat ik dit zeg) Floranus maar weer op de back. Maar vooral voorin wat veranderen. Joey en Halilovic controleurs, Hajal op 10. Siem in de spits, vd Heide links, Batista Meier rechts. Henk ben ik ook wel klaar mee, die sjokt maar en scoort wel vaak een keer, maar mist ook minstens 1 kans. En zet niks geen druk of iets, wint geen kopduels. Van Bergen mag ook banken want die laat ook werkelijk niks goeds zien. En Kongolo tsja, was niet heel slecht vandaag maar ik wil gewoon spelers zien die wat met de bal kunnen en dat kan hij niet. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Als er zondag weer niet gewonnen wordt wil ik een andere trainer. Alleen ben ik bang dat het dan weer zo'n Olde Riekerink of Streppel wordt, en daar zit ik ook niet op te wachten..
  • 14 Jan 2021 om 21:05
    Ja, het was slecht maar we hadden met de rust ook met 3-0 voor kunnen staan. Daardoor maak je het jezelf gewoon moeilijk. Achterin kwam RKC er nauwlijks door en waren scherp met enkele counters om zo 1 op 1 te komen. Die worden niet gescoord, wat aan vertrouwen en scherpte ligt. We konden ook niet verwachten dat we met de huidige vorm zo even over RKC heen gingen walsen. Voorlopig staan we nog in het linkerrijtje gelukkig....
  • 14 Jan 2021 om 21:03
    We spelen zondag tegelijk als Groningen tegen Twente. Je zou bijna twijfelen wat je opzet.. dit was de maand om punten te pakken maar twijfel hoe weinig het gaan worden op deze manier.
  • 14 Jan 2021 om 20:59
    Laatste 24 wedstrijden, 26 punten ...
  • 14 Jan 2021 om 20:57
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:44
      Met deze selectie moet je thuis winnen van Fortuna en RKC. Ik denk dat er voldoende kwaliteit aanwezig is.
    Dat is mijn idee ook, maar als ik zie dat werkelijk iedere speler van rkc meer techniek in huis heeft dan begin ik toch te twijfelen. Dan heb ik het nog niet eens over inzet en fysiek. Ik hoop er het beste van maar zo goed zijn we ook weer niet. Of er zit niet meer niveau in deze ploeg of de trainer krijgt ze niet aan het voetballen. Zeg het maar.
  • 14 Jan 2021 om 20:56
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:49
      Met dat idee zette ik zondag en vanavond de tv ook aan..
    En aankomend weekend doen we dat gewoon weer. Pilsie erbij en een beetje zeuren op de backies. Niks mis mee!
  • 14 Jan 2021 om 20:55
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:49
      Als we dit gewoon elke week zeggen komt t vast goed... :')
    Ach, als het goed komt kan ik wel zeggen dat ik het had voorspelt ;) Maar zei in de voorbereiding ook al dat mensen niet zo moesten zeuren en dat het wel goed kwam. Komt nu ook wel weer goed!
  • 14 Jan 2021 om 20:53
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:47
      Ik zie alweer de nodige onzin voorbijkomen op dit forum, maar mag ik even iedereen er aan laten herinneren dat wij aan het begin van het seizoen werden gezien als degradatiekandidaat..... Staan gewoon in het linkerrijtje! Hebben nu even een dip, maar ik verwacht dat we daar wel weer uitkomen. Te beginnen aankomend weekend tegen VVV!
    Klopt inderdaad en heel eerlijk, dat zijn we ook. We hebben aan het begin van het seizoen stront mazzel gehad dat elke kans een goal was en we verdedigend goed stonden. Verdediging is inmiddels geen schim meer van het begin en kansen maken doen we zeker niet meer. De realiteit is gewoon dat je niet top 10 waardig bent, Groningen is ons de laatste jaren voorbij gekomen en clubs als Heracles, Sparta, willem2, VVV en Zwolle zijn concurrenten en zullen ons ook regelmatig op de ranglijst inhalen. Top 10 zal steeds vaker het maximaal haalbare zijn.
  • 14 Jan 2021 om 20:53
    De documataire van afgelopen week heeft het bij mij bevestigd. Jansen, Spijkerman en Talan zijn te soft voor de trainerstaf.. Hard ingrijpen kunnen ze niet.. Het zijn softies!
  • 14 Jan 2021 om 20:50
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:48
      Hveen heeft de ‘3-seconden regel’ ontdekt: de bal binnen 3 seconden inleveren bij de tegenstander
    Duim!
  • 14 Jan 2021 om 20:49
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:47
      Ik zie alweer de nodige onzin voorbijkomen op dit forum, maar mag ik even iedereen er aan laten herinneren dat wij aan het begin van het seizoen werden gezien als degradatiekandidaat..... Staan gewoon in het linkerrijtje! Hebben nu even een dip, maar ik verwacht dat we daar wel weer uitkomen. Te beginnen aankomend weekend tegen VVV!
    Als we dit gewoon elke week zeggen komt t vast goed... :')
  • 14 Jan 2021 om 20:49
    Wat een angstig spel van SCH,geen enkel zelfvertrouwen in de ploeg. Ik was blij dat JJ trainer werd maar ik begin steeds meer aan zijn capaciteit te twijfelen. Ik ben angstig als een verdiger de bal heeft, wat zwak dat gedraai van Dresevic. Ik denk dat JJ een mentor nodig heeft als klankbord.
  • 14 Jan 2021 om 20:49
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:47
      Ik zie alweer de nodige onzin voorbijkomen op dit forum, maar mag ik even iedereen er aan laten herinneren dat wij aan het begin van het seizoen werden gezien als degradatiekandidaat..... Staan gewoon in het linkerrijtje! Hebben nu even een dip, maar ik verwacht dat we daar wel weer uitkomen. Te beginnen aankomend weekend tegen VVV!
    Met dat idee zette ik zondag en vanavond de tv ook aan..
  • 14 Jan 2021 om 20:49
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:40
      Er kwam niks van Joey. Dat is nou net het probleem
    Die vond als enige nog wat brengen aan de bal. De rest kon nog niet eens een fatsoenlijke pass of kaats geven. Het ligt niet zo zeer aan de verdediging, die stond nog aardig vandaag. Maar voetballend is het gewoon superslecht.
  • 14 Jan 2021 om 20:49
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:47
      Ik zie alweer de nodige onzin voorbijkomen op dit forum, maar mag ik even iedereen er aan laten herinneren dat wij aan het begin van het seizoen werden gezien als degradatiekandidaat..... Staan gewoon in het linkerrijtje! Hebben nu even een dip, maar ik verwacht dat we daar wel weer uitkomen. Te beginnen aankomend weekend tegen VVV!
    Gezien alle investeringen mag je ook geen degradatiekandidaat verwachten hoor. Kom op.
  • 14 Jan 2021 om 20:48
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:44
      Met deze selectie moet je thuis winnen van Fortuna en RKC. Ik denk dat er voldoende kwaliteit aanwezig is.
    Absoluut genoeg kwaliteit, maar aan het einde van de belangrijke maand januari staan we straks 14e en liggen we uit de beker.
  • 14 Jan 2021 om 20:48
    Hveen heeft de ‘3-seconden regel’ ontdekt: de bal binnen 3 seconden inleveren bij de tegenstander
  • 14 Jan 2021 om 20:47
    Ik zie alweer de nodige onzin voorbijkomen op dit forum, maar mag ik even iedereen er aan laten herinneren dat wij aan het begin van het seizoen werden gezien als degradatiekandidaat..... Staan gewoon in het linkerrijtje! Hebben nu even een dip, maar ik verwacht dat we daar wel weer uitkomen. Te beginnen aankomend weekend tegen VVV!
  • 14 Jan 2021 om 20:47
    Wederom een pijnlijke avond. Zal zondag ook weer pittig worden.
  • 14 Jan 2021 om 20:44
    Met deze selectie moet je thuis winnen van Fortuna en RKC. Ik denk dat er voldoende kwaliteit aanwezig is.
  • 14 Jan 2021 om 20:44
    Met deze selectie moet je thuis winnen van Fortuna en RKC. Ik denk dat er voldoende kwaliteit aanwezig is.
  • 14 Jan 2021 om 20:43
    Zou niet Foppe weer in willen stappen?
  • 14 Jan 2021 om 20:42
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:41
      De tering... ga is voetballen tegen een kutploeg als rkc, hoe haal je het in je kop om zo te spelen.. wat een balverlies, totaal geen lijn in het spel. Dit kan echt niet. Ben fan van Johnny maar op deze manier zie ik liever een andere trainer
    Daar doe je RKC echt mee te kort.. Die voetballen het hele jaar al leuk.. Ze hebben geen afmaker daar door te weining punten. Ze voetballen wel met een idee... wij niet!
  • 14 Jan 2021 om 20:41
    We zijn het lachertje van de eredivisie aan het worden.Tactisch, technisch, inzet en fysiek helemaal weggespeeld worden door RKC en vorige week van fortuna zegt helaas iets over het niveau. We horen momenteel bij de kleintjes en voetballend niet meer in de middenmoot. Afijn " so be it" moeten er maar mee dealen.
  • 14 Jan 2021 om 20:41
    De tering... ga is voetballen tegen een kutploeg als rkc, hoe haal je het in je kop om zo te spelen.. wat een balverlies, totaal geen lijn in het spel. Dit kan echt niet. Ben fan van Johnny maar op deze manier zie ik liever een andere trainer
  • 14 Jan 2021 om 20:40
    • Quote van 14 Jan 2021 om 20:40
      Als je nu gewoon eens begint met de basis in het voetbal. Zoals passes naar je medespelers spelen, een fatsoenlijke kaats kunnen geven, lef hebben in de aanval. Alles komt van Joey, zonder hem was het helemaal niks meer aanvallend. En haal er alsjeblieft een trainer bij die ervaring heeft én pit én niet zo'n zoutzak al Spijkerman
    Er kwam niks van Joey. Dat is nou net het probleem
  • 14 Jan 2021 om 20:40
    Als je nu gewoon eens begint met de basis in het voetbal. Zoals passes naar je medespelers spelen, een fatsoenlijke kaats kunnen geven, lef hebben in de aanval. Alles komt van Joey, zonder hem was het helemaal niks meer aanvallend. En haal er alsjeblieft een trainer bij die ervaring heeft én pit én niet zo'n zoutzak al Spijkerman
  • 14 Jan 2021 om 20:39
    Ik zie geen enkele chemie meer tussen groep en staf. Alleen maar frustratie, wanprestaties en afschuiven.
    Einde oefening voor JJ. Zonde van zo'n clubman, maar een leuke lach en een fijne persoonlijkheid is niet genoeg voor het hoofdtrainerschap.
  • 14 Jan 2021 om 20:38
    Het is echt ongekend dat je een ploeg die al met zichzelf aan het worstelen is nog erger de diepte in helpt door je wissels. Halilovic Siem de Jong is nog prima, maar met de wissel van der Heide Nygren zet je van Bergen weer op links, ongekend hoeveel moeite die jongen al met zichzelf heeft, en dan maak je het hem door die positie alleen maar moeilijker...
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›