Update: 'Jansen voert derde wijziging door en zet Nygren op de bank'

19
Update: 'Jansen voert derde wijziging door en zet Nygren op de bank'

Tibor Halilovic gaat vanavond meteen zijn debuut maken in het shirt van SC Heerenveen. De middenvelder, die eerder deze week werd gepresenteerd, start in de basis voor het duel met RKC Waalwijk. Dit weet Omrop Fryslân.

Siem de Jong begint hierdoor op de bank. De middenvelder gaf eerder al aan dat met hem een plan is opgesteld vanwege zijn fitheid. Mogelijk is dit de reden dat De Jong niet vanaf het begin gaat spelen.

Verder moet Jan Paul van Hecke plaatsnemen op de bank. Ibrahim Dresevic krijgt de voorkeur in het hart van de verdediging. Hamdi Akujobi is op de rechtsback opnieuw de vervanger van Sherel Floranus.

Update, 16:10 uur: Omrop Fryslân-verslaggever meldt dat er een derde wijziging aan zit te komen, namelijk Arjen van der Heide voor Benjamin Nygren. De geboren Heerenvener viel de afgelopen weken al sterk in tegen Feyenoord en Fortuna Sittard.

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2021 om 18:19
    • Quote van 14 Jan 2021 om 18:03
      Kongolo controleerd alleen de middenstip!
    jaa ik hoop dat ie door heeft dat het z’n laatste kans is, maar zo kan ik deze opstelling alleen verklaren
  • 14 Jan 2021 om 18:03
    Dresevic speelt om verkochte worden in dese transferperiode ??
  • 14 Jan 2021 om 18:03
    • Quote van 14 Jan 2021 om 16:43
      Controlerend middenveld kan ook met Kongolo punt naar achter en dan Veerman en Halilovic voor als spelmakers
    Kongolo controleerd alleen de middenstip!
  • 14 Jan 2021 om 17:53
    • Quote van 14 Jan 2021 om 16:49
      Er zit totaal geen voetbal in. Ook Van Hecke is niet super goed in de opbouw, Dresevic is daar een stuk beter in. Ik vind het eigenlijk wel logisch.
    Ze moeten ook drie weken achter elkaar midweeks spelen dus misschien ook met het oog daarop
  • 14 Jan 2021 om 16:49
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:27
      Van Hecke eruit? Daar verbaas ik mij wel over. Nee, niemand speelde goed zondag en hij ook niet, maar om hem dan te slachtofferen.. Of er is wat anders aan de hand. Kongolo is pas echt rijp voor een wissel en als Siem niet kan spelen, had je wat mij betreft ook voor Hajal - Halilovic - Veerman kunnen kiezen. Nygren gaat er terecht uit. Van der Heide op links, Van Bergen op rechts, dat is ook veel beter. Dresevic viel inderdaad niet belabberd in tegen Fortuna, maar wel in de overige 14 wedstrijden.
    Er zit totaal geen voetbal in. Ook Van Hecke is niet super goed in de opbouw, Dresevic is daar een stuk beter in. Ik vind het eigenlijk wel logisch.
  • 14 Jan 2021 om 16:43
    • Quote van 14 Jan 2021 om 16:31
      Halilovic werd wel duidelijk gepresenteerd als 6 of 8 en niet als 10. Echter denk ik dat Veerman gewoon weer naar de 10 verhuist, net als vorig jaar.
    Controlerend middenveld kan ook met Kongolo punt naar achter en dan Veerman en Halilovic voor als spelmakers
  • 14 Jan 2021 om 16:31
    • Quote van 14 Jan 2021 om 16:26
      Halilovic, kan zowel defensief als aanvallend.
    Halilovic werd wel duidelijk gepresenteerd als 6 of 8 en niet als 10. Echter denk ik dat Veerman gewoon weer naar de 10 verhuist, net als vorig jaar.
  • 14 Jan 2021 om 16:26
    • Quote van 14 Jan 2021 om 16:14
      een 10 eraf en een verdedigende middenvelder erbij. Ben benieuwd..
    Halilovic, kan zowel defensief als aanvallend.
  • 14 Jan 2021 om 16:14
    een 10 eraf en een verdedigende middenvelder erbij. Ben benieuwd..
  • 14 Jan 2021 om 15:51
    Met het speelprogramma niet verkeerd om Van Hecke even rust te geven. Niks mis mee
  • 14 Jan 2021 om 15:46
    Van mij hadden Kongolo en van Bergen ook wel uit de basis mogen blijven. Ik had van Hecke op de plaats van Kongolo gezet. Ik weet zeker dat hij die positie aan kan. Even een echte driftkikkertje als verdedigende middenvelder. Kongolo zit geen drive in man. En van bergen voetbalt alsof hij er geen zin in heeft. Zet dan Dreouch er maar in. Maar goed we gaan het zien. Misschien speelt van Bergen vandaag wel lekker op zijn vertrouwde stek. Ik hoop het van harte.
  • 14 Jan 2021 om 15:40
    Van Hecke zijn werklust is waanzinnig, en heeft het ook heel goed gedaan begin van het seizoen, maar je kan er niet omheen dat ook hij al een aantal mindere wedstrijden heeft gespeeld. Dresevic heeft vorig jaar bewezen het ook prima te kunnen doen dus ook niet meer dan logisch dat hij weer een keer het vertrouwen krijgt. We zitten niet voor niet al heel lang zonder overwinning. Veerman zal wel op 10 komen te spelen, Halilovic op 8 met de hoop dat er dan wat meer voetbal inkomt.
  • 14 Jan 2021 om 15:30
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:27
      Van Hecke eruit? Daar verbaas ik mij wel over. Nee, niemand speelde goed zondag en hij ook niet, maar om hem dan te slachtofferen.. Of er is wat anders aan de hand. Kongolo is pas echt rijp voor een wissel en als Siem niet kan spelen, had je wat mij betreft ook voor Hajal - Halilovic - Veerman kunnen kiezen. Nygren gaat er terecht uit. Van der Heide op links, Van Bergen op rechts, dat is ook veel beter. Dresevic viel inderdaad niet belabberd in tegen Fortuna, maar wel in de overige 14 wedstrijden.
    Ik denk meer dat wij vanavond 4-3-1-2 gaan spelen. 3 centraal op het middenveld en dan Nygren op 10. Van Hecke zal wel vermoeid ofzo zijn...
  • 14 Jan 2021 om 15:27
    Van Hecke eruit? Daar verbaas ik mij wel over. Nee, niemand speelde goed zondag en hij ook niet, maar om hem dan te slachtofferen.. Of er is wat anders aan de hand. Kongolo is pas echt rijp voor een wissel en als Siem niet kan spelen, had je wat mij betreft ook voor Hajal - Halilovic - Veerman kunnen kiezen. Nygren gaat er terecht uit. Van der Heide op links, Van Bergen op rechts, dat is ook veel beter. Dresevic viel inderdaad niet belabberd in tegen Fortuna, maar wel in de overige 14 wedstrijden.
  • 14 Jan 2021 om 15:24
    Volgens de Vries speelt Van der Heide wel. Hij herstelde dit in een latere tweet.
  • 14 Jan 2021 om 15:20
    Ik had heel erg op vd Heide gehoopt eigenlijk. Al was het alleen maar om zijn werklust
  • 14 Jan 2021 om 15:19
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:13
      Van der heide speelt toch ipv nygren
    Pas vanaf zondag tegen VVV samen met aanwinst Rami Kaib achter zich.
  • 14 Jan 2021 om 15:13
    De Jong logisch! Heel erg benieuwd naar Halilovic. Van Hecke toch verrassend.
  • 14 Jan 2021 om 15:13
    Van der heide speelt toch ipv nygren
Friday 26 February 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›