SC Heerenveen speelt anders tegen RKC: ''Gaan zeker wat veranderen''

10
SC Heerenveen speelt anders tegen RKC: ''Gaan zeker wat veranderen''

De pijnlijke 1-3 nederlaag tegen Fortuna Sittard gaat gevolgen hebben voor één of meer basisspelers. Trainer Johnny Jansen erkent dat hij zijn basisopstelling gaat aanpassen voor het duel met RKC maar nog niet op welke posities.

"We gaan zeker wat veranderen, maar de opstelling geven we niet prijs. Dat heeft aan de ene kant te maken met de uitslagen van de coronatests die morgen pas komen. Aan de andere kant hoeven we RKC ook niet wijzer te maken dan ze al zijn", laat Jansen weten aan Omrop Fryslân. "Normaal gesproken ben ik iemand die de opstelling wel geeft, maar dat doe ik nu niet."

Jansen schrok afgelopen weekend vooral aan het gebrek aan vechtersmentaliteit. "Er is één ding dat er altijd moet zijn en dat is dat het publiek zich moet kunnen identificeren met het team. Dan kun je eens slecht voetballen, maar staat er nog steeds een team dat spijkerhard knokt en dat iets uitstraalt dat je wilt winnen. Tegen Fortuna vond ik dat niet."

Ten opzichte van het duel met Fortuna kan Jansen beschikken over nieuwe spelers, waaronder middenvelder Tibor Halilovic. "Ik heb dinsdag en woensdag met hem getraind en hij laat zien dat hij goed kan voetballen. Hij wil graag aan de bal komen en is vaardig. Hij kan fel en agressief doordekken, dus daar verwacht ik veel van."

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2021 om 15:37
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:30
      Ik begrijp het ook wel. Nu komt alles vanuit Joey. Jansen hoopt natuurlijk dat Dresevic gaat indribbelen naar het middenveld zodat RKC keuzes moet maken en er meer ruimtes ontstaan om te voetballen.
    Dat is denk ik ook het probleem van joey. Om optimaal te profiteren van zijn kwaliteiten heeft hij ruimte nodig. Dat is nog wel een ding waar hij aan moet werken. Of hij moet proberen de ruimte zelf te creeeren of hij moet meer oefenen in de kleine ruimtes. Daar komt bij dat Heerenveen op dit moment een grammofoon plaat is waar een kras op zit. Er is maar 1 tactiek en als die niet werkt worden ze bang en zitten ze met hun handen in het haar.
  • 14 Jan 2021 om 15:33
    Van Hecke misschien positief getest?
  • 14 Jan 2021 om 15:30
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:05
      Ik vond persoonlijk Dresevic niet slecht invallen tegen Fortuna. En van Hecke vond ik niet fanatiek genoeg tegen fortuna dus ik snap wel wissel. Even statement maken dat hij net zo veel gif moet geven als anders. Maar goed iedereen viel door de mand. Zelfs Bochniwiecz speelde als een krant, terwijl hij de stabiele factor was het hele seizoen. Tegen Fortuna was echt een off day en vanaf nu kan het alleen maar weer beter gaan. De voorbereiding was slecht en op eens met wat versterkingen gingen het een beetje lopen bij Fean. Ik verwacht dat nu weer. Laten we fortuna vergeten en nu weer positief denken en hopen op een goed resultaat tegen RKC. Kop der Voor!!
    Ik begrijp het ook wel. Nu komt alles vanuit Joey. Jansen hoopt natuurlijk dat Dresevic gaat indribbelen naar het middenveld zodat RKC keuzes moet maken en er meer ruimtes ontstaan om te voetballen.
  • 14 Jan 2021 om 15:28
    Opstelling is nog niet eens bekend
  • 14 Jan 2021 om 15:05
    • Quote van 14 Jan 2021 om 14:55
      Onbegrijpelijk ook dat Van Hecke geslachtofferd wordt. Dresevic heeft nog niets laten zien dit seizoen en ik vond Van Hecke nog een van de weinigen die strijd leverde en mensen aansprak. Dresevic loopt er maar wat lui bij tot nu toe. Ik verheug mij niet op de rechterkant van vanavond met Akujobi en Dresevic...
    Ik vond persoonlijk Dresevic niet slecht invallen tegen Fortuna. En van Hecke vond ik niet fanatiek genoeg tegen fortuna dus ik snap wel wissel. Even statement maken dat hij net zo veel gif moet geven als anders. Maar goed iedereen viel door de mand. Zelfs Bochniwiecz speelde als een krant, terwijl hij de stabiele factor was het hele seizoen. Tegen Fortuna was echt een off day en vanaf nu kan het alleen maar weer beter gaan. De voorbereiding was slecht en op eens met wat versterkingen gingen het een beetje lopen bij Fean. Ik verwacht dat nu weer. Laten we fortuna vergeten en nu weer positief denken en hopen op een goed resultaat tegen RKC. Kop der Voor!!
  • 14 Jan 2021 om 14:59
    Bijzonder dat Siem meteen naar de bank gaat of zullen ze hem echt heel rustig willen brengen.
  • 14 Jan 2021 om 14:55
    Onbegrijpelijk ook dat Van Hecke geslachtofferd wordt. Dresevic heeft nog niets laten zien dit seizoen en ik vond Van Hecke nog een van de weinigen die strijd leverde en mensen aansprak. Dresevic loopt er maar wat lui bij tot nu toe. Ik verheug mij niet op de rechterkant van vanavond met Akujobi en Dresevic...
  • 14 Jan 2021 om 14:41
    Opstelling voor vnv: Mulder, Akujobi, Dresevic, Bochniewicz, Woudenberg, Veerman, Halilovic, Kongolo, Nygren, Veerman en Van Bergen. Aldus Roelof de Vries. Mooi dat Halilovic een kans krijgt echter vind ik het daarentegen heel bijzonder dat Nygren er weer instaat i.p.v. Van der Heide
  • 14 Jan 2021 om 14:12
    • Quote van 14 Jan 2021 om 13:56
      Invulling van de spelers maakt niet veel uit. Jansen heeft noodgedwongen maar één strijdplan. Alle ballen op Joey. Een peer naar voren en hopen dat Henk of Mitchell er iets nuttigs mee doen.
    Kongolo kan in balbezit weinig brengen, de backs zijn eveneens zwak. De CV's hebben geen ruzie met de bal, maar zijn natuurlijk ook geen nummer 10's. Wat verwacht je dan? Ik denk niet dat je veel anders hebt dan dat aanvallen lopen via Joey. Met Halilovic zou dat anders kunnen worden, want die zal volgens de verhalen in ieder geval in balbezit veel beter zijn. Hoogstens zou je wat meer achterover kunnen spelen zoals in het begin van het seizoen, zodat er ruimtes ontstaan waar onze snelle jongens van kunnen profiteren.
  • 14 Jan 2021 om 13:56
    Invulling van de spelers maakt niet veel uit. Jansen heeft noodgedwongen maar één strijdplan. Alle ballen op Joey. Een peer naar voren en hopen dat Henk of Mitchell er iets nuttigs mee doen.
zaterdag 23 januari 2021
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›